ポールスターが初となるポールスターワンを発表、新たな高性能電気自動車のブランドを目指す

ポールスター(Polestar)

ポールスターが初となるポールスターワンを発表、新たな高性能電気自動車のブランドを目指す

AsiaNet 70584

上海、2017年10月17日/PRニュースワイヤー/ --

ボルボ・カー・グループ(Volvo Car Group)の高性能ブランド、ポールスター(Polestar)は本日、独立した高性能電気自動車ブランドとしての今後を明らかにしました。ポールスターは最初の3車種、中国の専用生産施設、高性能車の新たな業界基準を打ち立てる顧客重視の販売ルートを発表しました。

ポールスターは、2019年半ばに生産開始が予定されている第1号車、600馬力のポールスターワン(Polestar 1)の発表も行いました。ボルボ・カー・グループの相乗効果やスケールメリットの恩恵を受け、ポールスターの技術と製品サービスは他の新規参入者の何分の一かの短期間にデザイン、開発、生産プロセスを行うことができました。

ポールスター最高経営責任者のトーマス・インゲンラートは、次のように述べました;「ポールスターワンはボンネットにポールスター(北極星)を飾る初の車です。最新技術を装備した美しいGTは、新しいポールスターのブランドにとって素晴らしい第一歩です。ポールスターの未来の車はすべてフル電気駆動で、独立した高性能電気自動車ブランドになるという当ブランドのビジョンを実現するものになります」

ポールスターワンは、将来のポールスターブランドに力を与えることでしょう。ポールスターワンは「高性能電気ハイブリッド」駆動で2ドア、2プラス2シーターのグランツアラークーペです。内燃エンジンを持つ電気自動車である同車種は、電力だけでの走行距離が150キロ、市販のハイブリッドカーで最長の電気走行距離となっています。600馬力、トルク1000Nmは明らかに高性能車に分類されます。

ポールスターワンは、ボルボのスケーラブル・プラットフォーム・アーキテクチャ(SPA:Scalable Platform Architecture)に基づいていますが、およそ50%はポールスターのエンジニアが作った新しいカスタムメイド品です。ダイナミックな運行性能強化のためポールスターワンは、真にドライバーのための車にすることを目的とした多くの新技術を使用しています。ポールスターワンは全く新しい、クラスでトップのオーリンズ(Öhlins)連続制御電子サスペンション(CESi:Continuously Controlled Electronic Suspension)の最新シャーシ技術を装備しています。車体をカーボン・ファイバーにすることで車両重量を軽量化、ねじり剛性を45%アップ、重心を低くしました。さらに、ポールスターワンはトルクのベクトル化を可能にするダブル電動後軸を使用。これにより各車輪を少しずつ加速できるので、ドライバーは路面グリップを最大に保ち、コーナリングでスピードを維持できます。

ポールスターワンは、中国成都にある最先端の専用ポールスター・プロダクション・センター(Polestar Production Centre)で製造されます。現在建設中ですが、2018年中頃完成の予定です。

ポールスターはまた、現在の従来型オーナーシップ・モデルから脱却します。車は100%オンラインで注文、2-3年のサブスクリプションを前提に受注します。デポジットなし、すべて込みのサブスクリプションでは、引き取り、配送サービスやボルボとポールスターの代車貸し出しが追加され、すべてまとめて月払いになります。

定額サブスクリプションは、ポールスターの車を所有することが手間のかからない顧客体験になることを意味しています。これはフォン・アズ・キー(Phone-As-Key)技術で容易になります。オーナーは第三者とバーチャル・キーを共有したり、他の多くのオンデマンド機能にアクセスしたりできるようになります。このコンシェルジュ・サービスがあれば、顧客は運転を楽しむことに集中できるのです。

ポールスターの未来の車はすべてフル電気駆動です。ポールスターツー(Polestar 2)は、その後2019年に生産開始、ボルボ・カー・グループ初のバッテリー式電動自動車(BEV)となります。テスラ・モデル3(Tesla Model 3)をめぐる競争に加わり、結果的にはポールスターワンよりも大量生産することになる中型BEVです。ポールスターの初期段階の生産はその後の大型SUVのBEV、電気的性能とドライビングダイナミクスを現代的に表現するポールスタースリー(Polestar 3)で完了します。

ポールスター車の発注とコンフィギュレーションはポールスターのアプリかオンライン・ポータルを使ってオンラインで行います。しかし、それでも顧客がブランドと直接関わりたいと望んでいることをポールスターは認識しているので、世界中でポールスター・スペーシズ(Polestar Spaces)のネットワークを開設します。ここで未来のポールスターの顧客は製品やブランドと関わることができるのです。ポールスター・スペーシズは独立型の施設となり、既存のボルボ販売店ショールームにはありません。

新しいポールスターワンの受注は、2017年10月17日開始、ポールスターは潜在顧客の関心度を即座に知ることができます。

詳しくは、ricky.vazquez@rvicommunications.com までお問い合わせください。

動画と写真については、https://media.polestar.com/ をご覧ください。

編集者への注

・ボルボ自動車は親会社浙江吉利控股集団(Zhejiang Geely Holding)の投資会社2社との合弁事業を始めました。この合弁事業には50億人民元(6億4000万ユーロ)の株式が投資されています。ポールスターは引き続きボルボ・カー・グループの子会社となり、ボルボ・カー・グループに完全統合されます。

・20年以内に、世界の自動車販売台数の40%以上は電気自動車となることが予想されます。

ソース: ポールスター

(日本語リリース:クライアント提供)

Polestar Unveils its First Car - the Polestar 1 - and Reveals its Vision to be the New Electric Performance Brand

PR70584

SHANGHAI, Oct. 17, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     Polestar, Volvo Car Group's performance brand, has today revealed its

future as a new standalone electric performance brand. Polestar confirmed plans

for its first three models,  a new purpose-built production facility in China

and a customer-focussed route to market that will set a new industry benchmark

for performance vehicles.

    Polestar also unveiled the 600hp Polestar 1, the company's first car, which

is set to roll off the production line in mid-2019. Polestar's technology and

product offering benefits from synergies and economies of scale enabled by the

Volvo Car Group, helping Polestar to accelerate design, development and

production processes at fraction of the time it takes other new entrants.

    Thomas Ingenlath, Chief Executive Officer of Polestar said; "Polestar 1 is

the first car to carry the Polestar on the bonnet. A beautiful GT with cutting

edge technology - a great start for our new Polestar brand. All future cars

from Polestar will feature a fully electric drivetrain, delivering on our brand

vision of being the new standalone electric performance brand".

    The Polestar 1 will form a halo for the future Polestar brand. The Polestar

1 is a two-door, 2+2 seat Grand Tourer Coupé with an 'Electric Performance

Hybrid' drivetrain. An electric car supported by an internal combustion engine,

it has a range of 150kms on pure electric power alone - the longest full

electric range of any hybrid car on the market. Its output of 600hp and 1000Nm

of torque places the car firmly in the performance car segment.

    The Polestar 1 is based upon Volvo's Scalable Platform Architecture (SPA)

but approximately 50% is new and bespoke, created by Polestar's engineers. To

reinforce its dynamic driving characteristics, Polestar 1 benefits from a host

of new technologies, all aimed at making it a true driver's car. Polestar 1 is

the world's first car to be fitted with the all-new class-leading Öhlins

Continuously Controlled Electronic Suspension (CESi) advanced chassis

technology. A carbon fibre body reduces bodyweight and improves torsional

stiffness by 45%, as well as lowering the cars' centre of gravity.

Additionally, Polestar 1 uses a double electric rear axle which enables torque

vectoring. This supports the driver with precise acceleration on each wheel to

keep the maximum road grip and maintain speed while cornering.

    The Polestar 1 will be built in the state-of-the-art, purpose-built

Polestar Production Centre in Chengdu, China. Currently under construction, it

is due for completion in mid-2018.

    Polestar will also move away from today's traditional ownership model. Cars

will be ordered 100% online and offered on a two or three year subscription

basis. The zero-deposit, all-inclusive subscription will also add features such

as pick-up and delivery servicing and the ability to rent alternative vehicles

within the Volvo and Polestar range, all incorporated into one monthly payment.

    The flat rate subscription means that having a Polestar car becomes a

hassle free experience for the customer. This is facilitated by Phone-As-Key

technology. It allows the owner to share a virtual key with a third party, and

also enables access to a host of other on-demand features. This concierge

service ensures that the customer only needs to focus on the enjoyment of

driving.

    All future cars from Polestar will have a fully electric powertrain.

Polestar 2 will start production later in 2019 and will be the first

battery-electric vehicle (BEV) from the Volvo Car Group. It will be a mid-sized

BEV, joining the competition around the Tesla Model 3, and with consequently

higher volumes than Polestar 1. The initial phase of the Polestar product roll

out will then be completed by the subsequent arrival of a larger SUV-style BEV,

the Polestar 3, which will create a modern expression of electric performance

and driving dynamics.

    The ordering and configuration of Polestar cars will be conducted online

via a Polestar app or online portal. However, Polestar also recognises that

customers still want to physically engage with the brand so Polestar will open

a network of Polestar Spaces around the world. This is where future Polestar

customers can interact with products and the brand. Polestar Spaces will be

standalone facilities and not within existing Volvo retailer showrooms.

    The order books for the new Polestar 1 open on 17 October 2017, with

Polestar able to take expressions of interest from prospective customers

immediately.

    For further information, please contact ricky.vazquez@rvicommunications.com.

    For video and photography, please visit https://media.polestar.com

    Notes to editors

    - Volvo Cars has formed a joint venture with two investment companies

within its parent company, Zhejiang Geely Holding. This JV is capitalised with

5B RMB (640M Euro) of equity. Polestar remains a subsidiary of Volvo Car Group

and will be fully consolidated into Volvo Car Group.

     - Over 40% of global car sales expected to be electric within 20 years.

SOURCE:  Polestar  

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