エティハド航空がIBSソフトウエアを複数年契約で採用
エティハド航空がIBSソフトウエアを複数年契約で採用
AsiaNet 70579 (1621)
【アブダビ(アラブ首長国連邦)2017年10月16日PR Newswire=共同通信JBN】IBS Software(IBS)は、エティハド航空からIBSの受賞歴のある貨物管理ソリューションiCargoの実装を受注した。先週、アブダビで数百万ドルの複数年契約が結ばれた。iCargoシステムは、世界中でエティハド航空の航空貨物の販売・運用を管理し、リアルタイムの収益管理ベースの評価機能でネットワーク全体の予約、価格設定、容量管理機能を自動化する。iCargoはまた、積荷が同航空の広範なネットワークを横断して輸送される際にリアルタイムでの出荷状況監視と品質管理も行う。
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20170620/525512LOGO )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/583819/IBS_Etihad_Contract.jpg )
エティハド・カーゴ(Etihad Cargo)のデービッド・カー上級副社長は「iCargoは、完全に統合されたオンライン予約ポータルを通じて24時間いつでも顧客の利用が可能だ。これにより、顧客へのサービス提供が大幅に強化される。またIBSと協力して、製品提供、ロイヤルティープログラム、インセンティブプログラムによる顧客サポート機能の開発に取り組んでいる。このプラットフォームの開発により、エティハド・カーゴはプロセス、リアルタイムデータ向け設定、およびより高い運用効率のエンドツーエンド統合の実装が可能になる」と語った。
IBS GroupのVK・マシューズ執行会長は「大手航空会社から再び選ばれたということは、iCargoが今日の世界で最も決定的な航空貨物管理ソリューションであることを裏付けるものである。当社はエティハド航空をiCargoの拡大する顧客リストに喜んで迎えるとともに、同社が運用効率化、コスト最適化、成長の達成を追求する上で当社が変革のパートナーとなることを楽しみにしている。この提携は、当社の能力、プロフェッショナリズム、およびグローバルな航空会社のビジネス要件に価値を付加するというコミットメントに対する証である。これはIBSの戦略的マイルストーンであり、長期的かつ生産的なビジネス関係の始まりの先触れである」と述べた。
IBSは、数カ月にわたる厳しい選考プロセスの後にエティハド・カーゴの既存システムに代わって採用された。iCargoは実装されると、ビジネスの世界規模のユーザーのチームとコネクトし、当該航空会社のIT環境内における他の一連のシステムアプリケーションとシームレスに連携する。iCargoを通じた運用情報のリアルタイムの可用性は、実行可能なインテリジェンスを生み出し、販売プロセス、収益生成およびサービス品質の大幅改善と合理化をサポートする。さらに、オンライン予約機能によりエティハド・カーゴは24時間営業を可能にする追加的チャンネルができる。
エティハド航空は、未来の、そして完全に統合されたプラットフォームへの移行の一環としてiCargoを選択した。ITが可能になる新しいビジネスモデルでは、iCargoは在庫販売・運営を管理するソリューションのニーズに対応する。
エティハド・カーゴは、アラブ首長国連邦(UAE)の国営航空会社エティハド航空の貨物部門である。 アブダビ国際空港のハブから、10機の貨物機と100機超の旅客機の貨物室も使用し、欧州、北米、アジア、オーストラリア、中東、インド亜大陸およびアフリカ向けに貨物を輸送している。この貨物ビジネスの顧客は様々な業界で、一般貨物と高級貨物および生きた動物を含む高価な貨物をカバーする特別な製品・サービスを提供している。
IBSに関するより詳細な情報はhttp://www.ibsplc.com を参照。
▽メディア問い合わせ先
Bratati Ghosh
Chief Marketing Officer
bratati.ghosh@ibsplc.com
Siobhan Bardet
Manager Corporate Affairs
sbardet@etihad.ae
ソース:IBS Software (IBS)
Etihad Airways Awards IBS Software a Multi-year Contract
PR70579
ABU DHABI, UAE, Oct. 16, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
IBS Software (IBS) has been selected by Etihad Airways for implementing its
award-winning cargo management solution, iCargo. The multi-million dollar,
multi-year contract was signed in Abu Dhabi last week. The engagement will see
iCargo system manage the airline's air cargo sales and operations worldwide,
automating its network-wide booking, pricing and capacity management functions
with real-time revenue management-based evaluation capabilities. iCargo will
also perform real-time shipment status monitoring and quality management as
shipments traverse its extensive network.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20170620/525512LOGO )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/583819/IBS_Etihad_Contract.jpg )
David Kerr, Senior Vice President, Etihad Cargo, said: "iCargo will enable us
to be available to our customers 24 hours a day through a fully integrated
online booking portal. This will significantly enhance our customer service
offering. We are also working with IBS to develop the functionality to support
our customers with our product provision, loyalty programme and incentives
programme. The development of this platform will allow Etihad Cargo to
implement end-to-end integration of processes, provisioning for real-time data
and greater operational efficiencies."
"To be chosen yet again by a leading airline is a reiteration that iCargo is
the most definitive air cargo management solution in the world today. We
welcome Etihad Airways to the growing list of iCargo customers and expect to be
a transformational partner in their quest to achieve increased operational
efficiencies, cost optimisation and growth. This alliance is a testimony to our
capability, professionalism and commitment to add value to the business
requirements of global airlines. This is a strategic milestone for IBS and
heralds the beginning of a long and productive business relationship," said VK
Mathews, Executive Chairman, IBS Group.
IBS was selected to replace Etihad Cargo's existing system after an intense
selection process that spanned several months. Once implemented, iCargo will
connect an international team of users across the business and will interface
seamlessly with a host of other system applications within the IT landscape of
the airline. The real-time availability of operational information through
iCargo will help generate actionable intelligence, vastly improving and
streamlining the selling process, revenue generation and quality of service. In
addition, through its online booking capability, Etihad Cargo will enable an
additional channel that will allow it to be open for business 24 hours a day.
Etihad has chosen iCargo as part of its move to a futuristic and fully
integrated platform. In the new business model, where IT becomes the enabler,
iCargo will address the airline's need for a solution to manage their inventory
sales and operations.
Etihad Cargo is the cargo division of Etihad Airways, the national airline of
the UAE. From its hub at Abu Dhabi International Airport, it operates a fleet
of 10 freighters, which is complemented by the bellyhold capacity on its
passenger fleet of more than 100 aircraft, to Europe, North America, Asia,
Australia, the Middle East, the Indian Subcontinent and Africa. The business
serves various industries, offering specialised products and services covering
general and premium freight, as well as valuable cargo including live animals.
More information on IBS is available at http://www.ibsplc.com.
For media enquiries, please contact:
Bratati Ghosh
Chief Marketing Officer
bratati.ghosh@ibsplc.com
Siobhan Bardet
Manager Corporate Affairs
sbardet@etihad.ae
Source: IBS Software (IBS)
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。