Jalou Media GroupとGEM GroupがL'Officiel USA Inc.の設立を発表

L’Officiel USA Inc.

Jalou Media GroupとGEM GroupがL'Officiel USA Inc.の設立を発表

AsiaNet 70509 (1601)

【パリ2017年10月11日PR Newswire=共同通信JBN】Jalou Media GroupとGEM GroupはL'Officiel USA Inc.を設立すると発表した。11月6日(月曜日)にその国際的なデジタルプラットフォームを初公開し、2018年2月に最初の印刷版を出版する。L'Officielのタイトルは、パリに本拠を置き、ベンジャミン・エイメール最高経営責任者(CEO)が率いる同族経営のメディアグループJalou Media Groupが所有している。

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LOFFICIELUSA.COMは、消費者に高級ファッション、アクセサリー、アート、旅行、ライフスタイルの国際的なカバーを提供する完全に統合されたデジタルニュースルームとなる。コンテンツの約40%は米国中心の内容で現地生産され、残る60%は国際ニュースに焦点を当てる。

2018年2月にニューススタンドにお目見えするL'Officiel USAの印刷版は、オンラインプラットフォームを反映し、すべてのコンテンツカテゴリーを混合する。年間計6号が出版され、価格は1冊1ドル。各号の内容は、男性および女性ファッション、アート、旅行、ライフスタイルのユニークなミックスとなる見通し。この米国版は、世界規模の読者への提供を完結させるものであり、世界的なブランドのイメージにとって画期的な節目を画するものとなる。コミュニケーションと流通は、米国の5大都市と、ファッションウィーク、アートフェア、音楽祭など年間のあらゆるライフスタイルイベントに焦点が当てられることになろう。

米国の事業はニューヨークとロサンゼルスから運営される。ニューヨークには10-15人のスタッフから成るウェブと論説のチームが置かれる。ロサンゼルスのオフィスは、テレビや映画のオリジナルコンテンツの開発を通じて、ほぼ100年近くにわたる記事やビデオの知的財産を商品化し、保管するプラットフォームの役割を果たし、L'Officiel USAのエンターテインメント部門となることを目指す。米国チームはまた、L'OfficielとJalou Media Groupのグローバルなコンテンツ提供をさらに開拓するために、新たなB2Bサードパーティー・シンジケーション・プラットフォームを導入する方針である。

Jalou Media GroupとL'Officiel USA Inc.のベンジャミン・エイメールCEOは「われわれは過去18か月に、100歳となるメディア企業をデジタルライフスタイル・ハブに転換した。われわれは、30の国際市場におけるプレゼンスから厳選されたライフスタイルコンテンツを結合して、世界中の何百万というオーディエンスに配信し、L'Officielを真にグローバルなプラットフォームにする」と語った。

さらにL'Officiel USAは、ジョゼフ・エイケル氏を編集長およびエディトリアルディレクター(論説主幹)に任命した。L'Officielに入社する前にニューヨークを本拠としていたエイケル氏はV and VMANの編集者、およびAt Large Magazineの編集者を務めた。

L'Officiel USA Inc.のジョゼフ・エイケル編集長は「L'Officielは歴史的に名高い出版物であり、その視点を転換し、既にそこに存在しているものを単に複製、再現するのではなく、新たなビジョンを構築する方法を考えることはエキサイティングなことである。私はさまざまな意味で、このような行動を起こすこと、つまり新たなタイトルを立ち上げることは大胆だとは思うが、他方、私はスマートで、オープンマインドで、創造的な文化がわれわれを取り巻く世界にとって必要な解毒剤となっている時代にわれわれは生きていると思っている」と述べた。

同社は取締役会の創設を開始し、GEM Groupのクリス・ブラウン氏を会長に任命した。他の取締役会メンバーには、ベンジャミン・エイメール(CEO兼マネジングディレクター)、アンソニー・ロマノ(CSO)、マリア・セシリア・アンドレッタ(副社長)、ニコラス・レイノード、パトリシア・ランドーの各氏が含まれる予定。

Global Emerging Markets(GEM)は、20年以上にわたり新興および国際市場で投資をしてきており、70カ国で375件の取引を完了した。L'Officiel USAは、新しく開設したロサンゼルス・オフィスにおけるGEMの最近導入したメディア投資戦略のアンカー投資である。

GEMの創設者兼ディレクターであるクリス・ブラウン氏は「GEMはJalou Media Groupと提携してL'Officiel USAを立ち上げたことをうれしく思う。L'Officiel USAは、優れた世界的な編集チームと技術インフラストラクチャーによって創造されたオリジナルなコンテンツの世紀に近い頂点を代表している。われわれは、L'Officielブランドを活用して、新しいエンターテインメント・メディア全体にわたるグローバルなコンテンツを商品化していくことに興奮している」と語った。

▽L'OFFICIELについて

JALOU MEDIA GROUPが所有するフランスの大手タイトル(出版物)は、高級ファッションとラグジュアリー・ライフスタイルに重点を置いていることで有名である。L'OFFICIELは80カ国以上で流通しており、フランスの第1級の女性ファッション誌である。L'OFFICIELは100年近くにわたり、フランスのエレガンスな精神とクチュールの最高の才能を獲得してきた。今では究極のスタイルセレクション・メディアとして女性たちに装いの仕方(着こなし)をアドバイスし、この雑誌で特集、紹介された国際的なファッションや高級ブランドの小売り活動を直接的にサポートしている。このスタイルセレクションの中核となる記述に基づいてL'OFFICIELは、L'OFFICIEL、L'OFFICIEL Hommes、L'OFFICIEL Art、および現地の出版社や合弁企業によりライセンス出版された、またはJALOU MEDIA GROUPにより直接出版されたその他のブランドサテライトの海外版の国際ネットワークによるダイナミックな海外開発戦略を持っている。2017年に初めて、プレスグループは特許を取得した技術であるLOFFICIEL.COM(http://lofficiel.com/ )を創出した。これはライフスタイルに特化した初めてのグローバルなデジタルネットワークである。

▽JALOU MEDIA GROUPについて

JALOU MEDIA GROUPは、100年近くにわたり、国際的なファッションの中心地であるパリに本拠を置く同族経営のメディアグループである。マリージョゼ・ジャルーが主宰する同グループはジャルー一族によって完全に統括されている。10種類の雑誌(L'OFFICIEL、L'OFFICIEL Hommes、L'OFFICIEL Art、L'OFFICIEL Voyage、La Revue des Montres、Jalouse、L'OFFICIEL 1000 Modeles、L'OFFICIEL Shopping、L'OFFICIEL 1000 Modeles Design、L'OFFICIEL Medecine et ChirurgieEsthetique)と、特許取得済みの技術であるLOFFICIEL.COM(http://lofficiel.com/ )を保有するJALOU MEDIA GROUPは、80カ国以上にプレゼンスを有し、44以上の国際版を持ち、安定したメディア業界の進化のための積極的なソリューションとなっている。

▽問い合わせ先

PURPLE, Jocelyn Mak

Jocelyn.Mak@purplepr.com

GEM Group, Anthony Romano

aromano@gemny.com

www.lofficiel.com

www.lofficielusa.com

ソース:L’Officiel USA Inc.

Jalou Media Group And GEM Group Announce The Launch Of L'Officiel USA Inc.

PR70509

PARIS, Oct. 11, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Jalou Media Group and the GEM Group are excited to announce the launch of

L'Officiel USA Inc., debuting the international digital platform on Monday,

November 6th and the first print edition in February 2018. The L'Officiel title

is owned by Jalou Media Group, a family-owned media group based in Paris and

led by CEO Benjamin Eymere.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/570683/L_Officiel_USA_Logo.jpg  

LOFFICIELUSA.COM will be a fully-integrated, digital newsroom offering

consumers international coverage of high fashion, accessories, art, travel, and

lifestyle. Approximately 40% of content will be American-centric and locally

produced, while the remaining 60% will focus on international news.

L'Officiel USA's print issues, which will hit newsstands in February 2018, will

reflect the online platform and merge all content categories. There will be 6

issues a year, selling at $1 per issue. Each issue will have a unique mix of

men's and women's fashion, art, travel and lifestyle. The American title marks

a milestone for the brand's image worldwide, as it rounds out its global

offering to readers. Communication and distribution will focus on the top 5

American cities and on all lifestyle events during the year such as fashion

week, art fairs, and music festivals to name a few.

The US business will operate out of New York and Los Angeles. New York will

house the web and editorial team with 10-15 people on staff. The Los Angeles

office will serve as a platform to commercialize and house nearly 100 years of

article and video intellectual property through the development of original

content for television and film, with the aim of becoming the Entertainment

Division of L'Officiel USA. The US team will also be launching a new B2B

third-party syndication platform to further exploit L'Officiel's and the Jalou

Media Group's global content offering.

"We have transformed in the past 18 months a 100-year old media company into a

digital lifestyle hub. We are reaching an audience of millions of people across

the world by connecting curated lifestyle content from our presence in 30

international markets by making L'Officiel truly a global platform." – Benjamin

Eymere, CEO of Jalou Media Group and L'Officiel USA Inc.

In addition, L'Officiel USA has appointed Joseph Akel as Editor in Chief and

Editorial Director. Based in New York City prior to joining L'Officiel, Akel

was the Editor of V and VMAN, as well as Editor of At Large Magazine.

"L'Officiel is a storied publication and it is exciting to think about the ways

in which we can translate its perspective while also establishing a new vision

for it, not just replicating what is already there. I think, in many ways, it

is bold to make a move like this--to launch a new title--but I also think we

live in a time when culture--smart, open-minded, creative culture--is a

necessary antidote to the world around us." – Joseph Akel, Editor-in-Chief of

L'Officiel USA Inc.

The company has begun to form its Board of Directors, naming Chris Brown from

the GEM Group as Chairman. Other members will include Benjamin Eymere (CEO and

Managing Director), Anthony Romano (CSO), Maria Cecilia Andretta (Vice

President), Nicolas Reynaud, and Patricia Landeau.

Global Emerging Markets (GEM) has been investing in emerging and international

markets for over 20 years, having completed 375 transactions in 70 countries.

L'Officiel USA is the anchor investment for GEM's recently launched media

investment strategy housed in their newly opened Los Angeles offices.

"GEM is pleased to partner with the Jalou Media Group to launch L'Officiel USA.

L'Officiel USA represents the culmination of close to a century of original

content creation powered by an impressive global editorial team and technology

infrastructure. We're excited to leverage the L'Officiel brand in order to

commercialize its global content across new entertainment mediums." – Chris

Brown, Founder and Director of GEM.

ABOUT L'OFFICIEL

Owned by JALOU MEDIA GROUP, the leading French title is renowned for its focus

on high-end fashion and luxury lifestyle. It is distributed in over 80

countries and is the doyenne of French women's fashion magazines. L'OFFICIEL

has captured the French spirit of elegance and couture's top talents for nearly

100 years. It now stands as the ultimate style-selection media, advising women

on how to dress and directly supporting the retail activity of international

fashion and luxury brands featured in the magazine. Based on this core

statement of style selection, L'OFFICIEL has a dynamic foreign development

strategy with its international network of foreign editions of L'OFFICIEL,

L'OFFICIEL Hommes, L'OFFICIEL Art and other brand satellites, published under

license by local publishers, local joint-venture, or directly by JALOU MEDIA

GROUP. In 2017 for the first time a press group created its patented

technology, LOFFICIEL.COM (http://lofficiel.com/), the first global digital

network dedicated to lifestyle.

ABOUT JALOU MEDIA GROUP

JALOU MEDIA GROUP is a family owned media group based in Paris, the

international fashion capital, for nearly 100 years. Presided by Marie-Jose

Jalou, the group is entirely controlled by the Jalou family. With 10 magazines

(L'OFFICIEL, L'OFFICIEL Hommes, L'OFFICIEL Art, L'OFFICIEL Voyage, La Revue des

Montres, Jalouse, L'OFFICIEL 1000 Modeles, L'OFFICIEL Shopping, L'OFFICIEL 1000

Modeles Design, L'OFFICIEL Medecine et Chirurgie Esthetique), its patented

technology LOFFICIEL.COM (http://lofficiel.com/) , JALOU MEDIA GROUP is present

in more than 80 countries, with more than 44 international own editions,

representing a positive solution for the evolution of a stable media industry.

For any inquiries, please contact:

PURPLE, Jocelyn Mak

Jocelyn.Mak@purplepr.com

GEM Group, Anthony Romano

aromano@gemny.com

www.lofficiel.com

www.lofficielusa.com

SOURCE:  L’Officiel USA Inc.

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

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