国慶節の休日中のUnionPay(銀聯)ネットワーク取引額は1兆元突破の新記録

銀聯国際(UnionPay International)

国慶節の休日中のUnionPay(銀聯)ネットワーク取引額は1兆元突破の新記録

AsiaNet 70508 (1599)

【上海2017年10月10日PR Newswire=共同通信JBN】今年は国慶節が中秋節と重なり、8日間のゴールデンウィークになった。10月1日から8日まで、UnionPay(銀聯)ネットワーク経由の取引額は新記録の1兆3700億元になり、取引件数は7億2800万件に達した。前年比ではそれぞれ36.2%、11.7%の伸びである。

中国商務省によると、このゴールデンウィーク期間中、国内小売店、飲食店の1日当たり消費額は前年比10.7%、UnionPay(銀聯)ネットワーク経由の1日当たり消費件数は15%増加した。

特に、通常より長い休日が中国人の旅行熱を押し上げた。交通(航空機、鉄道、高速道路)に関するUnionPay(銀聯)の1日当たり取引件数は前年比52%伸びた。UnionPay(銀聯)が国内に「スマート交通(Smart Transportation)」を構築したため、カード保有者はバスや地下鉄、航空機の利用もモバイルフォンによる決済が可能になった。

宿泊、飲食、ショッピングの取引件数は最速で増加し、1日当たり取引件数はホテルとホステルで37%、飲食店で22%それぞれ増加した。

UnionPay(銀聯)の革新的な決済サービスが急速に普及したため、消費者体験が大幅に向上している。UnionPay(銀聯)モバイルQuickPassの1日当たり取引件数と取引額はそれぞれ19% と214%伸びている。また、今年初めに導入されたUnionPay(銀聯)のQRコード決済は件数、額のいずれも急成長しており、今回のゴールデンウィークはメーデー休日と比べてともに50倍以上の伸びを示した。

UnionPay(銀聯)はまた、中国の観光客が海外で利用を望む決済方法である。中国本土以外のUnionPay(銀聯)取引は新たな特徴を見せた。第1に、中国人の旅行先が増え、多くが自由で自立的な旅行を好み、アラブ首長国連邦(UAE)、スリランカ、モロッコ、イスラエルなどが好まれるようになった。第2に、モバイルQuickPassで代表されるUnionPay(銀聯)の革新的な決済製品が観光客の間で人気を得ており、例えばシンガポールとオーストラリアのモバイルQuickPass取引件数はほぼ5倍増加した。第3に、自由で自立的な観光客はより多彩で地元特有の体験を求めており、その結果、ますます多くの店舗が中国人観光客を引き付けようとして、UnionPay(銀聯)を受け入れるようになった。レストラン、スーパーマーケット、景勝地のUnionPay(銀聯)取引額は大幅に伸びている。

ソース:UnionPay International

The transaction volume via the UnionPay network reached a record high of over one trillion yuan during the Chinese National Day Holiday

PR70508

SHANGHAI, Oct. 10, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

This year, the Chinese National Day Holiday overlapped with the Mid-Autumn

Festival, causing an 8-day Golden Week. From October 1st to 8th, the total

transaction volume via the UnionPay network set a new record: 1.37 trillion

yuan, while the number of transactions reached 728 million, marking a

year-on-year growth of 36.2% and 11.7% respectively.

The daily spending at China's retail and catering merchants grew by 10.7%

year-on-year during this Golden Week, according to China's Ministry of

Commerce, while the number of daily consumption via the UnionPay network

increased by 15%.

In particular, the extra-long holiday boosted Chinese people's enthusiasm for

travelling. The daily transaction number of UnionPay in transport (aviation,

railway and highway) grew by 52% year-on-year. With UnionPay's construction of

"Smart Transportation" in the country, cardholders are able to pay with mobile

phones to take buses/subway or entering airports.

The transaction volume in accommodation and catering and shopping witnessed the

fastest growth, while the daily transaction number at hotels and hostels grew

by 37%, and that at catering merchants, 22%.

The fast popularization of UnionPay's innovative payment services substantially

enhances consumer experiences. The daily transaction number and volume of

UnionPay mobile QuickPass increased by 19% and 214% respectively. And since its

launch earlier this year, UnionPay QR Code Payment has witnessed rapid growth

in transaction number and volume, both of which grew by over 50 times during

this Golden Week compared to that during the Labor Day Holiday.

UnionPay is also the payment method that Chinese outbound tourists like to use

abroad. The UnionPay transaction made outside the Chinese Mainland displayed

some new features. First, Chinese people are traveling to more destinations and

many prefer free-and-independent travelling. Destinations such as the UAE, Sri

Lanka, Morocco and Israel are becoming the new favorites. Second, innovative

UnionPay payment products represented by mobile QuickPass are popular among

tourists. For instance, the transaction number via Mobile QuickPass in

Singapore and Australia grew by about 5 times. Third, free-and-independent

tourists are looking for more diverse and localized experiences. As a result,

an increasing number of merchants are accepting UnionPay to attract Chinese

tourists. UnionPay's transaction volume at restaurants, supermarkets and scenic

spots grew substantially.

SOURCE UnionPay International

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