世界的に著名な認知言語学者レイコフ博士がmachineVantageに参加

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世界的に著名な認知言語学者レイコフ博士がmachineVantageに参加

AsiaNet 70275 (1492)

【バークレー(米カリフォルニア州)2017年9月26日PR Newswire=共同通信JBN】machineVantage(http://www.machinevantage.com/ )は26日、世界的に著名な認知言語学者のジョージ・レイコフ(George Lakoff)博士が主任言語学アドバイザーとして同社に参加したと発表した。

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レイコフ博士は着想や言語のフレーム理論の分野および主に無意識のメタファー思考を表明するメタファー思考およびメタファー言語における研究の第一人者として、同氏の画期的な研究が幅広く認められている。博士は、人口知能や機械学習を応用するmachineVantageの先駆的な業務にこの知見をもたらし、商品および商品マーケティングの両方を向上させて一般の人々により貢献していく。

machineVantageの創設者兼最高経営責任者(CEO)であるA・K・プラディープ博士は「メタファーは、無意識の精神で、深くかつ強力な反応を引き起こす。この無意識の精神はmachineVantageのテクノロジーが重点的に取り組んでいるものであり、購入決定を含め95%以上の決定を下しているものでもある。マーケティングリーダーはこのユニークなパワーを理解しているものの、これまでメタファーを商品やブランド向上のために効率的かつ継続的に利用することは困難だった。レイコフ博士のメタファーに関する専門知識と、当社独自の人工知能と機械学習のアルゴリズムを組み合せることで、当社は市販されている健康商品のために、市場における最新かつ比類のない競争上の優位性を企業に提供できる。健康と生活の向上への配慮は、消費者が求めているだけでなく、誠実かつ効果的に販売されれば消費者は欲しがり購入するものである」と語った。

machineVantageは、消費者パッケージ商品、ヘルスケア、金融サービス、食品飲料などの世界リーダーを含む多数の世界一流企業と提携している。同社の専門は、向上された商品、マーケティングおよびメッセージングにおけるイノベーションの開発である。

レイコフ博士はカリフォルニア大学バークレー校の認知科学・言語学の名誉教授。博士は11冊の専門書籍の著者であり、その中にはニューヨーク・タイムズ紙ベストセラー「Don't Think of an Elephant」がある。博士はこれまで、44年間教鞭をとったカリフォルニア大学バークレー校の認知科学・言語学のRichard and Rhoda Goldman Distinguished Professorだった。これ以前にはハーバード大学、ミシガン大学で教鞭をとった。博士はマサチューセッツ工科大学(MIT)で数学と文学の学位を、インディアナ大学で言語学博士号をそれぞれ取得した。

レイコフ博士は「思考の大半は無意識であり、意識的思考は精神の氷山の一角である。その理由は、すべての思考は身体的なもので、神経回路によって実行される。われわれは神経回路に意識的にアクセスできない。すべての言語、すべての思考は、『フレーム』と呼ばれる精神構造を使用する。さらに、無意識のメタファー思考の大部分は、世界中で自然に起きている。メタファー思考は人間生活の最も重要な事柄を反映し、言語メタファーは人間にとって重要なものを解くカギの1つである。われわれは、自身のメタファーに従って生きている」と語った。

machineVantageと同社の人工知能および機械学習プラットフォームは、認知神経科学をベースにした言語学のパラダイムとコンピューター・モデルを応用し、人間の健康およびクオリティーオブライフを一般的に高める新商品を提案する素晴らしい機会を提供するとともに、メッセージング・イノベーションも提供する。メタファーをより優れた商品イノベーションとマーケティングに組み込むことは、次の大きなステップである。

machineVantageはUnilever VenturesとIRIからシリーズA投資を受け、今年創業した。

ソース:machineVantage

▽問い合わせ先

Tom Robbins

tom@machinevantage.com

1-415-4977274

Artificial Intelligence and Marketing with Metaphors: World's Leading Cognitive Linguist Joins machineVantage

PR70275

BERKELEY, Calif., Sept. 26, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

machineVantage (http://www.machinevantage.com/ ) announced today that

world–renowned Cognitive Linguist Dr. George Lakoff has joined the company as

its Chief Linguistics Advisor.

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Dr. Lakoff is widely recognized for his groundbreaking research as the leading

expert in the field of framing ideas and language and in research on

metaphorical thought and the metaphorical language that expresses largely

non-conscious metaphorical thought. He now brings that knowledge to

machineVantage's pioneering work applying artificial intelligence and machine

learning to improve both products and the marketing of products that better

serve the public.

"Metaphors evoke deep and powerful responses in the non-conscious mind where

machineVantage's technology is focused, and where more than 95% of decisions

are made, including purchasing decisions," said Dr. A. K. Pradeep, the

company's founder and CEO. "Marketing leaders understand that unique power, but

until now it has been challenging to harness it effectively and consistently

for both improving products as well as their brands. Combining Dr. Lakoff's

expertise in metaphors with our proprietary artificial intelligence and machine

learning algorithms offers companies a new and unmatched competitive advantage

in the marketplace for healthier products that are also better marketed.

Considerations of health and life improvement is what consumers need, but also

what they want and will buy if they are marketed honestly and effectively."

machineVantage works with many of the world's premier corporations, including

global leaders in consumer packaged goods, healthcare, financial services, food

and beverages, and more. The company's specialty is the development of

innovations in improved products as well as their marketing and messaging.

Dr. Lakoff is Professor Emeritus of Cognitive Science and Linguistics at the

University of California at Berkeley. He is the author of 11 major books,

including the New York Times bestseller Don't Think of an Elephant. Earlier he

was Richard and Rhoda Goldman Distinguished Professor of Cognitive Science and

Linguistics at the University of California at Berkeley, where he taught for 44

years. Prior to that he taught at Harvard University and the University of

Michigan. He graduated from MIT with a degree in Mathematics and Literature and

received his Ph.D. in Linguistics from Indiana University.

"Most thought is non-conscious and conscious thought is the tip of the mental

iceberg. The reason is that all thought is physical, carried out by neural

circuitry -- and we have no conscious access to our neural circuitry," Dr.

Lakoff said. "All language, and all thought uses mental structures called

'frames'. In addition, largely non-conscious metaphorical thought arises

naturally throughout the world. Metaphorical thought reflects the most

important matters in human life, and linguistic metaphors are a key to what

matters for human beings. We live according to our metaphors."

machineVantage and its Artificial Intelligence and Machine Learning platform

provide remarkable opportunities to apply the cognitive neuroscience–based

paradigms and computational models of linguistics to suggest new products that

would increase human health and the quality of life in general -- and provide

messaging innovations as well.  Integrating metaphors seamlessly into better

product innovations and their marketing is a next big step.

machineVantage was launched this year with Series A investments from Unilever

Ventures and IRI.

SOURCE: machineVantage

CONTACT: Tom Robbins, tom@machinevantage.com, 1-415-4977274

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