世界初のストリーム・ストアがアルクマールにオープン
世界初のストリーム・ストアがアルクマールにオープン
AsiaNet 70214
アムステルダム(オランダ)、2017年9月26日/PRニュースワイヤー/ --
ワールドプレミアとして、オランダのチーズ専門店カアンズ・カアスハンデル(Kaan's Kaashandel)とABNアムロ(ABN AMRO)は本日、世界初となるライブのストリーム・ストア(Stream Store)をオランダの街、アルクマールに開店します。ストリーム・ストアは、オンラインの顧客があたかも店内にいるようにリアルタイムで手作りチーズを注文できるオムニチャネルの実験店舗です。ABNアムロがこの新しい取り組みの最適化で協力しており、専門知識、真贋、オンラインストアの手軽さやスピードと組み合わせた実店舗の体験など、オンラインと実際の次元をシームレスで合わせていきます。http://www.kaansstreamstore.nl/en
2017年9月30日まで、カアンズ・カアスハンデルは同店のサイトを訪れる顧客に商品を提供します。世界初のライブのストリーム・ストアでは、オンライン顧客が店やスタッフの様子をリアルタイムで見て、ライブチャットで購入開始できます。カアンのチームはビデオリンクで顧客とやり取りして、調理法のヒントを与えたり、顧客がスクリーンで見守る中チーズを切ったりラッピングしたりします。顧客は仮想店舗のチーズのどれをタップしてもその商品説明を読むことができます。
カアンズ・カアスハンデルには、地元の忠実な顧客ベースがありますが、オランダ内外からの観光客にもサービスを提供しています。カアンは、次のように述べています。「当店は長年古臭いやり方をしてきましたが、現代に追いつきたいとも考えているのです。ABNアムロが、この実験に参加しないかと言ってきました。当店はネット上であまり知られていませんので、それが参加を決断するきっかけとなりました。ストリーム・ストアがオンラインでの当店の手づくりチーズの売り上げを伸ばすことを期待していす。アルクマールはチーズが有名ですので、こういった技術によって美味しいチーズを外国のお客にも出荷できるようになるでしょう」
ABNアムロによれば、独立した小売店はどこの商店街にも不可欠ですが、ネット上の厳しい競争に苦労することもしばしばです。さらに、これら小売店の多くはオムニチャネルの取り組みを遠い将来のものと捉えています。ABNアムロ小売部門の銀行家、ヘンク・ホフステードは、次のように述べました。「我が社は、手作りチーズの実店舗の信頼できる特徴とオンラインショッピングの手軽さやスピードとを結びつけることで顧客体験を強化するため、この実験を開始しました。これにより、独立小売店に革新についての新たな解釈を提供し、うまく行けば刺激を与えることにもなります」
詳細は、下記までお問い合わせください:
ABN AMRO
AriënBikker
Arien.bikker@nl.abnamro.com
+31 (0)206288900
ソース: ABNアムロ
(日本語リリース:クライアント提供)
World's First Stream Store Opens its Doors in Alkmaar
PR70214
AMSTERDAM, Sept. 26, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
As a world premiere, Dutch cheese shop Kaan's Kaashandel and ABN AMRO are today
launching the world's first live Stream Store in the Dutch town of Alkmaar. The
Stream Store is an omni-channel experiment that lets online customers order
artisanal cheeses in real time, as though they were actually inside the shop.
ABN AMRO is helping to optimise this new approach, which seamlessly meshes
online and physical dimensions: the expertise, authenticity, and experience of
a brick-and-mortar shop combined with the ease and speed of an online store. http://www.kaansstreamstore.nl/en
Until September 30, 2017, Kaan's Kaashandel will be offering its products to
customers visiting its website. The world's first live Stream Store will give
online customers a real-time view of the shop and its staff, and let them start
a purchase via a live chat. Kaan and his team will communicate with them via a
video link, providing recipe tips, and even cutting and wrapping cheeses while
customers watch on screen. Customers can read product descriptions by tapping
any one of the cheeses in the virtual shop.
Kaan's Kaashandel has a loyal local customer base, but also provides services
to Dutch and foreign tourists. "We've been doing things the old-fashioned way
for many years, but we also want to keep up with modern times," says Kaan. "ABN
AMRO asked us to take part in this experiment. We do not have great online
visibility yet, so that motivated our decision to participate. I hope the
Stream Store will boost online sales of our artisanal cheeses. Alkmaar is
famous for its cheese, and this kind of technology will allow us to ship our
delicious cheeses to international customers as well."
According to ABN AMRO, independent retailers are vital to any shopping street,
but they often suffer from strong online competition. What's more, many of
these retailers see the omni-channel approach as something of the distant
future. "We started this experiment to boost customer experience by linking the
authentic character of a brick-and-mortar artisanal cheese shop with the ease
and speed of online shopping," explains Henk Hofstede, Retail Sector Banker at
ABN AMRO. "This enables us to provide independent retailers with a fresh take
on innovation and hopefully inspire them."
For more information, please contact:
ABN AMRO
Arien Bikker
Arien.bikker@nl.abnamro.com
+31 (0)206288900
SOURCE: ABN AMRO
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