中国中部の都市建設のモデル、襄陽

Xiangyang Municipal Government

中国中部の都市建設のモデル、襄陽

AsiaNet 70131 (1435)

【襄陽(中国)2017年9月18日新華社=共同通信JBN】中国中部湖北省の襄陽市が都市再生を強化してから5年が経過した。地元政府は都市建設に1400億元(213億米ドル)超を投資しており、そのほとんどは住民の生活水準向上を目的としていた。多くの公園や緑地帯、交通施設、文化的な名所が建設され、住民すべてに一段と便利で健全で文化的な生活をもたらした。

政府と社会資本の最初の協力プロジェクトである11億3000万元のPanggong吊橋は、全長2.7キロメートルで、完成すれば襄陽市の交通効率を向上させる。

市民のチェン・ロン氏は「繁華街に車で行くのが楽しみだ」と語った。

当初は600ムー(40ヘクタール)の土地が20年前に都市公園として計画されていたが、その間に地価が急上昇した。当初計画に固執するか、あるいは不動産として再利用するか?市政府は前者を選択し、2億元を追加投資して中心部に40万平方メートルの公園を建設した。

交通の利便性と快適な環境を備えた市南部にある別の土地は当初、政府部門の居住用建物として計画されていた。しかし、市の統治者らは、すべての市民が自由に使える文化的広場とするため高額で取り戻すことを決めた。

何千年もの間、多くの川が襄陽ないしその近郊を流れている。現在の9つの河川を清掃し保護するという市政府の決定は、史上初めて襄陽の景観をユニークで魅力的なものにした。

伝統的建築物以外にも、文化は襄陽市アップグレードの不可欠な部分である。

襄陽の小舟輸送の歴史から継承された埠頭は、独特の文化的体験とエコツーリズムの入り口として修復された。

むちごま、闘鶏、竹馬など過去のゲームやレジャー活動の彫刻などが襄陽の目抜き通りや公共公園に建てられた。

さらに、襄陽のランドマークのイラスト付きのバスが昼夜、5路線で走っている。目抜き通り沿いには襄陽の古代の建築物を描いたロゴが印刷されたゴミ箱が並んでいる。グリーンベルト、環境を損なわない駐車場、橋の装飾はすべて襄陽の長い歴史を物語っている。

襄陽市の歴史的、文化的要素を都市建設と統合することは、市政府が常に強調し、守ってきた指針であり、人々の要求に応えながらすべての建物が街の文化や名所に適合できることを確かなものとしている。

便利な設備を備えたヘリテージパークは、このようにして慎重に設計され、建設された。古代の寺院、彫刻、門もまた、襄陽の過去の貴重な証人として保存されている。襄陽を有名な歴史的・文化的都市として発展させるために、歴史的街区の改修が加速されている。

市政府は2014年初め、襄陽市を庭園都市にすると約束した。緑化は過去3年間の優先事項の1つになった。今では確固たるグリーンベルト・エコシステムにより、市のどこからでも500メートル以内に緑、1000メートル以内に庭、2キロ以内に川を見ることができる。

利便性のある橋を特徴とする現代の交通は襄陽のもう一つの特徴である。市が道路網と総合交通サービスの改善を決定しているため、大規模なインフラ建設は過去5年間で一度も停止したことがない。

新しい橋と高速道路のインターチェンジが次々と完成し、環状道路が襄陽の全体的な交通量を新しいレベルに増加させた。統計によると、全長205キロメートルの135の街路が追加ないし改装され、都市交通ネットワークに接続された15の街路、歩行者のための10の高架通路、2つの地下通路が完成し、年間100以上のバス停留所が数年間をかけアップグレードされた。

古い都市の改装と新しい都市の建設は並行して続いている。2016年末現在、地元政府は市の5つの主要なスラムの住民の90%超と合意に達している。まもなくこれらの地域は、公園、百貨店、高級オフィスビルに置き換えられる。

襄陽と中国の他の地域を結ぶ高速鉄道を利用することで、このまったく新しい都市が訪問者を歓迎する。

ソース:Xiangyang Municipal Government

画像リンク:http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=296697

Xiangyang -- a Model of City Construction in Central China

PR70131

XIANGYANG, China, Sept. 18, 2017 /Xinhua=KYODO JBN/--

Five years have passed since Xiangyang, a city in central China's Hubei

Province, stepped up its urban renovation. The local government has invested

over 140 billion yuan (21.3 billion U.S. dollars) in city construction, most of

which aimed to improve the living standards of its people. More parks and

greenbelts, transportation facilities and cultural landmarks have since been

built, bringing a more convenient, healthy and cultured life to all who are

living in it.

The 1.13-billion-yuan Panggong suspension bridge, the city's first cooperative

project between the government and social capital, spans 2.7 km and will

improve the city's traffic efficiency upon completion.

"Driving in downtown area will be an enjoyment," said Chen Long, a citizen.

A 600-mu (40 hectares) land was originally planned as a city park 20 years ago,

but its value surged during the period. Sticking to the plan or reusing it for

tempting real estate purpose? The government chose the former and invested

another 200 million yuan to build a park of 400,000 square meters in the prime

area.

Another land in southern city with convenient traffic and pleasant environment

was originally planned for a residential building of a government department.

But the city governors decided to take it back with a considerable price for a

cultural square that are free to all citizens.

For thousands of years, numerous rivers have run through or by Xiangyang. The

government's decision to clean and protect the current nine rivers has made the

city's landscape unique and attractive for the first time in history.

Besides brick-and-mortar constructions, culture is also an integral part of the

city upgrading.

Wharves, inherited from the city's long history of boat shipping, have been

restored as entrances to its distinct cultural experience and ecological

tourism.

Sculptures of games and leisure activities in the past such as whipping tops,

cock fighting and stilt walking, have been erected along the city's main

streets and in public parks.

In addition, five bus lines with illustrations of the city's landmarks roam the

city day and night; dustbins printed with logos of the city's ancient buildings

have been lined along main streets; greenbelts, ecological parking lots and

bridge decorations are all story-tellers of the long history of Xiangyang.

An integration of the city's historical and cultural elements with its urban

construction is a guideline that the local government has always stressed and

followed, making sure all the buildings can fit into the city's culture and

landmarks while meeting the demands of its people.

Heritage parks with convenient facilities have thus been carefully designed and

built. Ancient temples, sculptures and gates are also conserved as valuable

witnesses of the city's past. Renovation of historical blocks is accelerated as

well in a bid to promote Xiangyang as a famous historic and cultural city.

At the beginning of 2014, the city government vowed to turn Xiangyang into a

city of gardens. Greening has become one of the work priorities over the past

three years. Now from anywhere in the city with a sound greenbelt ecological

system, one can see green within 500 meters' walk, a garden within 1,000

meters, and a river within 2 km.

Modern traffic featuring convenient bridges is another characteristic of

Xiangyang. Major infrastructure construction has never ceased over the past

five years, as the city is determined to improve its road network and

comprehensive traffic services.

New bridges and highway interchanges are completed one after another, while a

ring road has elevated the city's overall traffic to a new level. Statistics

show that 135 streets with a total length of 205 km have been added or

renovated, another 15 streets connected to the city traffic network, 10

overflies for pedestrians and two underground passages completed, and over 100

bus stations upgraded over the years.

Old city renovation and new city construction have been running neck to neck.

As of the end of 2016, local government had reached agreements with over 90

percent of the residents living in the five major shanty towns in the city.

Soon these areas will be replaced with parks, department stores and high-end

office buildings.

With high-speed rail linking Xiangyang and the rest of China, the brand new

city welcomes guests from afar.

Source : Xiangyang Municipal Government

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