VideologyがWhite Opsを使い3年で5000億回のボットリクエストをブロック、広告主は数10憶ドルを節約

Videology

VideologyがWhite Opsを使い3年で5000億回のボットリクエストをブロック、広告主は数10憶ドルを節約

AsiaNet 70118 (1419)

【ニューヨーク2017年9月18日PR Newswire=共同通信JBN】

*ビデオプラットフォームでマーケット初の入札前防御機能のWhite Opsとの統合を、ますます多くの広告主とメディア企業がプライベート・マーケットプレースで採用

*ボットリクエストのブロックは2018年第1四半期には1兆回を上回る見込み

テレビとビデオの広告コンバージェンスの大手ソフトウエア・プロバイダーであるVideology(http://www.videologygroup.com/ )は18日、ボットによる約5500億回の詐欺リクエストをブロックしたと発表した。この数は、同社が入札前防御機能のWhite Ops(http://www.whiteops.com/)を2015年第1四半期に統合して以来、その広告プラットフォームにおいて着実に増加している。Videologyは、この5500億回のボットリクエストへの広告配信は約100億ドルに相当するアドフラウドへの支出であり、それは過去3年間、無人の広告プレースメントを行っている組織の手にわたるものだったと見積もっている。当社は2018年の初めまでに約1兆回のボットリクエストをブロックする見込みである。

Logo: http://mma.prnewswire.com/media/325753/videology_logo.jpg

このように数が劇的に増加した一因は、デマンドサイドでVideologyの入札前ボット防御機能の使用がこれまでより増えたこと、そしてビデオポートフォリオ全体で採用するサプライヤーが増えたことである。さらにVideologyは、一部の最大手のグローバルメディア・エージェンシー、広告主と日常的に入札前防御機能を使用する大手メディア企業との間でプライベート・マーケットプレース(PMP)取引が増加していると見ている。一般的にPMPの関係ではトップティアにあるデマンド側のパートナーとトップティアのサプライヤーがマッチングするので、品質のコミットメントは高くなる。

このWhite Opsとの統合ではインプレッション・レベルのボットをブロックするが、過去から収集され、蓄積されたインサイトによってVideologyは高いトラフィックを持つ知られたボットを特定、排除し、プラットフォーム内のメディアの全体的な質を向上させる。このようにしてVideologyは2015年以来、17%の平均ブロック率を記録しており、これは毎月、着実に低下を続けている。

Videologyのスコット・ファーバー創立者兼最高経営責任者(CEO)は「Videologyは3年前、ビデオ広告のエコシステムに入札前詐欺防御のWhite Opsを実装した。われわれはこれにより、初期段階で詐欺に対して先回りし、明確な対応ができた。これは大胆な措置であり、顧客は最初、われわれの競合他社と比べてスケールと料金の両方で影響があったと受け止めた。プレミアムな在庫を実在の人に届けるコストは割高だからである。しかしわれわれは、それが実行されるべきと知っていた。そして本当の結果を求めることを希望する顧客は、われわれの努力を評価してくれた」と述べた。

White Opsのサンディープ・スワディアCEOは「Videologyは不正トラフィックとボット詐欺がビデオにおいてまん延していることを早くから認識していた。そこは特に高CPMと複雑なバリューチェーンによりサイバー犯罪者が群れを成す完璧な回避地である。VideologyはWhite Opsを最初に導入したビデオプラットフォームとして、その賢明な先見性とコミットメントで顧客に有意義な影響をもたらし続ける。アドフラウドとの戦いは「長いゲーム」であり、詐欺の防御が広告エコシステム全体に意味ある利益をもたらすことをVideologyの結果が示している」と述べた。

VideologyのプラットフォームはWhite Opsの入札前防御機能との直接統合により、リアルタイムで無人の検知と防御の機能を提供する。このソリューションはVideologyプラットフォームで稼働するすべのキャンペーンとデバイスで利用できる。この統合はVideologyプラットフォームのバイヤーに、キャンペーン期間を通してメディアの品質を確実にする能力を提供し、キャンペーンの主要目的を最適化しながら無人のリクエスト行動をブロックする。

▽Videologyについて

Videology(videologygroup.com )は、世界最大級のテレビとビデオの広告コンバージェンスのソフトウエア・プロバイダーである。同社はビッグデータを簡素化することで、マーケターやメディア企業が各スクリーンの視聴者の価値を完全に取り込める賢明な広告方針を決定できるようにしている。同社の数学と科学に基づいた技術により、顧客企業はデジタルビデオ・テレビ広告を管理、効果測定、最適化して、集束化されつつあるメディア界で最高の成果を達成することができる。

Videology, Inc.はベンチャーキャピタルの出資を得た株式非公開企業である。出資者にはCatalyst Investors、Comcast Ventures、NEA、Pinnacle Ventures、Valhalla Partnersが含まれている。Videologyは本社をニューヨークに置き、支社はボルティモア、オースティン、トロント、ロンドン、パリ、マドリード、シンガポール、シドニー、東京にあり、北米各地に営業所を設けている。

▽White Opsについて

White Opsは自動化された脅威からインターネットを保護する。それは例えば悪意あるボットによるアドフラウド、アカウントの乗っ取りである。世界最大かつ最も賢明なインターネット企業はWhite Opsを利用し、年間で何10億もの被害をもたらす自動化された脅威を検知し、阻止する。同社のHuman Verification技術はボット背後の悪意あるソフトウエア、アドフラウド、アプリ詐欺などの根本的な要因と戦い、自動化された脅威を防ぐ。ボットが実在の人のデバイスの不正使用、人証明への不正アクセス、人の行動の模倣といった洗練された技術を使用しても、White Opsは正確性と信頼性によってこうしたボットを阻止する。さらに詳しい情報については(www.whiteops.com )を参照のこと。

▽報道関係問い合わせ先

Zinnia Gill

Communications Lead, Videology

zgill@videologygroup.com

+1 (845) 807-2799

ソース:Videology

Videology Saves Advertisers Billions of Dollars Using White Ops, Blocking Over 500 Billion Bot Requests in Past Three Years

PR70118

NEW YORK, Sept. 18, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    - First-to-Market Integration with White Ops Pre-Bid Prevention on Video

Platform Sees Increased Adoption by Advertisers and Media Companies Through

Private Marketplaces

    - Blocked Bot Requests on Track to Top 1 Trillion by Q1 2018

Videology (http://www.videologygroup.com/), a leading software provider for

converged TV and video advertising, today announced that the company has

blocked about 550 billion fraudulent bot requests – and is increasing steadily

– through its advertising platform since integrating with White Ops

(http://www.whiteops.com/)' pre-bid prevention in Q1 2015. Videology estimates

that delivering ads to those 550 billion bot requests could have resulted in

nearly $10 billion in fraudulent ad spend going to organizations perpetrating

non-human interactions on advertising placements over the last three years. The

company is on track to block nearly a trillion bot requests by early 2018.

Logo: http://mma.prnewswire.com/media/325753/videology_logo.jpg

This dramatic increase is due in part to increased usage of Videology's pre-bid

bot prevention capabilities by the demand side, as well as the growing adoption

by suppliers across their entire video portfolios. Additionally, Videology has

seen an increase in private marketplace (PMP) transactions between some of the

largest global media agencies, advertisers, and major media companies, who now

routinely use pre-bid prevention. In general, PMP relationships match top tier

demand partners with top tier suppliers, so the commitment to quality is highly

valued.

While the White Ops integration blocks bots on the impression level, cumulative

insights collected over time allow Videology to identify and eliminate known

sources of high bot traffic, improving the overall quality of media within the

platform. As such, Videology saw an average block rate of 17%, since 2015, and

this continues to steadily decline month-over-month.

"Three years ago, Videology implemented White Ops for pre-bid fraud prevention

in the video advertising ecosystem. This allowed us to take a proactive,

definitive stance against fraud early on. It was a bold step, and initially

clients did see an impact on both scale and price in comparison to our

competitors because it costs more to serve ads to real people on premium

inventory. We knew, however, that it had to be done, and advertisers who cared

about driving real results appreciated our efforts – and still do," said Scott

Ferber, CEO and Founder, Videology.

"Videology recognized very early on that invalid traffic and bot fraud were

particularly rampant in video, where high CPMs and a complex value chain

provide a perfect haven for cybercriminals to swarm in. As the first video

platform to adopt White Ops, Videology's brilliant foresight and commitment

continues to create a significant impact on their customers. Fighting ad fraud

is a 'long game,' and the results from Videology show that fraud prevention

brings meaningful benefits to the entire ad ecosystem," said Sandeep Swadia,

CEO of White Ops.

Videology's platform offers real-time non-human activity detection and

prevention through a direct integration with White Ops' pre-bid prevention. The

solution can be leveraged on any campaign, on any device, run through the

Videology platform. The integration provides Videology platform buyers with the

capability to ensure media quality throughout the lifecycle of a campaign,

blocking non-human activity while optimizing for a campaign's key objectives.

About Videology:

Videology (videologygroup.com) is a leading software provider for converged TV

and video advertising. By simplifying big data, we empower marketers and media

companies to make smarter advertising decisions to fully harness the value of

their audience across screens. Our math and science-based technology enables

our customers to manage, measure and optimize digital video and TV advertising

to achieve the best results in the converging media landscape.

Videology, Inc., is a privately-held, venture-backed company, whose investors

include Catalyst Investors, Comcast Ventures, NEA, Pinnacle Ventures, and

Valhalla Partners. Videology is headquartered in New York, NY, with key offices

in Baltimore, Austin, Toronto, London, Madrid, Singapore, Sydney, Tokyo and

sales teams across North America.

About White Ops:  

White Ops protects the Internet from automated threats: threats such as ad

fraud and account takeovers conducted by malicious bots. The biggest and

smartest Internet companies in the world rely on White Ops to detect and

prevent automated threats that cause billions in damages annually. The

company's Human Verification technology prevents automated threats by combating

their root cause: the malicious software behind bots, ad fraud, and app fraud.  

Even when bots use sophisticated techniques like exploiting real people's

devices, compromising human identity, or simulating human behavior, White Ops

stops these bots with precision and reliability. To learn more, visit

www.whiteops.com.

Media Contact:

Zinnia Gill

Communications Lead, Videology

zgill@videologygroup.com

+1 (845) 807-2799

SOURCE: Videology

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