Digital Marketing InstituteがSpectrum Equityから2600万ユーロを確保、世界展開を加速

Digital Marketing Institute

Digital Marketing InstituteがSpectrum Equityから2600万ユーロを確保、世界展開を加速

AsiaNet 70086 (1409)

【ダブリン2017年9月14日PR Newswire=共同通信JBN】デジタルマーケティングおよびデジタル販売教育の世界的認証基準であるDigital Marketing Institute(https://digitalmarketinginstitute.com )は、Lynda.com、SurveyMonkeyおよびBitlyに対する投資実績を持つ著名なグロース・エクイティ企業であるSpectrum Equityが主導する2600万ユーロの投資を受領したと発表した。この資金調達はDigital Marketing Instituteの専門的な学習・認証プログラムへの投資を促進し、同社の国際展開を加速する。

(Photo:http://mma.prnewswire.com/media/556168/Ted_Weissberg_Executive_Chairman.jpg )

Digital Marketing Instituteは急成長を遂げており、これまでに115カ国の1万8000人超の専門家が同社の学習プログラムを修了している。2014年以来、Digital Marketing Instituteは、オンラインおよび企業向けの学習プログラムおよび世界中の100以上の教育パートナーのネットワークを通じて提供される認可コースの広範な普及を背景に毎年73%の成長を遂げてきた。

Digital Marketing Instituteは、他の世界的認証機関よりも多数の販売およびマーケティングの専門家を単一のデジタル教育基準で訓練してきた。学生は、専門家が設計し、Google、Facebook、Twitter、LinkedInなどの大手デジタル企業の代表を含む独立したIndustry Advisory Councilによって認証された総合的な最新のコースの恩恵を受ける。Digital Marketing Instituteの卒業生の80%以上が世界中の何千もの企業でのデジタル業務に従事し、その20%以上が役員クラス以上である。

この投資に関連し、Spectrum Equityのアダム・マーゴリンおよびパラグ・カンデルウォールの両氏がDigital Marketing Instituteの取締役会に加わる予定である。昨年3億3000万ドルで買収されたACAMS(http://www.acams.org )の最高経営責任者(CEO)だったテッド・ワスバーグ氏は、取締役会長に就任し、Digital Marketing Instituteのケン・フィッツパトリックCEOならびに他のチームメンバーと緊密に協力し当社の世界展開を図る。

Spectrum Equityのアダム・マーゴリン氏は「専門家向けのデジタルマーケティングおよびデジタル販売の教育が急務である。Digital Marketing Instituteは、革新的で業界に検証された認証プログラムを通じて、拡大しつつあるグローバルスキルのギャップに対処できるユニークな立場にある。世界規模での事業展開と、あらゆる業界の販売およびマーケティングの専門家向け訓練・認証の主導的なプロバイダーの構築を目指す中、ケン・フィッツパトリック氏、テッド・ワスバーグ氏ならびにDigital Marketing Instituteチームとパートナーを組むことができることは非常に嬉しい」と述べた。

ソース:Digital Marketing Institute

Digital Marketing Institute Secures EUR26Million from Spectrum Equity to Accelerate Global Growth

PR70086

DUBLIN, Sept. 14, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    

    The Digital Marketing Institute [https://digitalmarketinginstitute.com ],

the global certification standard in digital marketing and digital sales

education, today announced that it has received a EUR26 million investment led

by Spectrum Equity [http://www.spectrumequity.com ], a prominent growth equity

firm whose previous investments include Lynda.com, SurveyMonkey and Bitly.  The

financing will fuel investment in the Digital Marketing Institute's

professional learning and certification programs, accelerating the company's

international expansion.

       (Photo:

http://mma.prnewswire.com/media/556168/Ted_Weissberg_Executive_Chairman.jpg )

    The Digital Marketing Institute has experienced rapid growth, with over

18,000 professionals in 115 countries having completed its learning programs to

date. Since 2014, the Digital Marketing Institute has grown 73% annually on the

back of strong uptake of its online and corporate learning programs, as well as

licensed courses offered via a network of 100+ education partners globally.

    The Digital Marketing Institute has trained more sales and marketing

professionals to a single digital education standard than any other global

certification body. Students benefit from comprehensive, up to date courses

designed by expert practitioners, and validated by an independent Industry

Advisory Council including representatives from leading digital companies like

Google, Facebook, Twitter and LinkedIn.  Over 80% of Digital Marketing

Institute alumni work in digital roles, with 20% at director level or above,

across thousands of businesses globally.

    In conjunction with the investment, Adam Margolin and Parag Khandelwal of

Spectrum Equity will be joining the Digital Marketing Institute's board of

directors. Ted Weissberg, former CEO of ACAMS [http://www.acams.org ] which was

acquired for $330M last year, will join the board as Executive Chairman and

work closely with Ken Fitzpatrick, CEO of the Digital Marketing Institute, and

the rest of the team on the company's global expansion.

    "There is an urgent need for digital marketing and digital sales education

for professionals," said Adam Margolin of Spectrum Equity. "The Digital

Marketing Institute is uniquely positioned to address this growing global

skills gap through its innovative, industry-validated certification programs.

We are excited to partner with Ken Fitzpatrick, Ted Weissberg and the rest of

the Digital Marketing Institute team as we look to scale the business globally

and build the leading training and certification provider for sales and

marketing professionals across all industries."

Source: Digital Marketing Institute

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