ディアジオのクリスティーナ・ディエズハンディーノが2018年の「ラグジュアリー・ウーマン・トゥ・ウォッチ」に選ばれる

ディアジオ(Diageo)

ディアジオのクリスティーナ・ディエズハンディーノが2018年の「ラグジュアリー・ウーマン・トゥ・ウォッチ」に選ばれる

AsiaNet 70068

アムステルダム(オランダ)、2017年9月15日/PRニュースワイヤー/ --

ラグジュアリー・デイリーのラグジュアリー・ウーマン・トゥ・ウォッチ2018に指名されたディアジオのクリスティーナ・ディエズハンディーノが、ラグジュアリーの未来とディアジオのラグジュアリーなポートフォリオにとっての意味を予見

ディアジオ(Diageo)のクリスティーナ・ディエズハンディーノ(Cristina Diezhandino)が世界的に誉れの高いラグジュアリー・デイリー(Luxury Daily)のラグジュアリー・ウーマン・トゥ・ウォッチ2018(Luxury Woman to Watch 2018)に指名され、ベントレーモーターズ(Bentley Motors)、フォーシーズンズ(Four Seasons)、バング&オルフセン(Bang & Olufsen)などのトップ管理職の列に加わりました。

     (写真:

http://mma.prnewswire.com/media/549192/Diageo_Cristina_Diezhandino.jpg )

ラグジュアリー・デイリーのラグジュアリー・ウーマン・トゥ・ウォッチ2018では、2018年のラグジュアリー・ビジネスに影響を与えると思われる聡明な女性管理職25人を表彰します。スピリッツで世界をリードするディアジオで勤続10年以上になるクリスティーナは現在、多数の賞を受賞したディアジオのラグジュアリーなポートフォリオ、リザーブ・ブランド(Reserve Brands)の代表取締役に就いています。

この賞についてクリスティーナは次のように述べました:「ラグジュアリーは私の行動の中心をなしています。私の業務は、主に毎日をもっとスペシャルにすること、ラグジュアリーな体験が誰にでも手に入り、アクセスでき、あこがれの対象となるようにすることです。ですから自分がラグジュアリー・ウーマン・トゥ・ウォッチ2018に指名されたと聞いて、大変感激しました!」

伝統、職人技、真贋が深くしみ込んだブランドで、ジョニーウォーカー・ブルーラベル(Johnnie Walker Blue Label)、シロック(Cîroc)、ドン・フリオ(Don Julio)、ブレット(Bulleit)、タンカレー・ナンバーテン(Tanqueray No. Ten)、ケテルワン(Ketel One)、サカパ(Zacapa)、シングルモルトの高級コレクションなど、リザーブとスコッチのポートフォリオは世界有数のラグジュリアスなスピリッツでできています。

ラグジュアリーの未来について、クリスティーナは次のようにコメントしました:「ラグジュアリー産業は、主に『ラグジュアリー』の定義が変わったことで急速に進化しています。今や、ただ『所有する』ということではありません。ラグジュアリーは多面的で、グローバル化、地方文化の誇り、社会全体の多数のインフルーエンサーの影響を受けています」

「ラグジュアリー産業においては体験と感情を求める声がますます重要になっており、『体験』や『感じること』が『所有すること』と同じぐらい重要になりそうです。ラグジュアリーな飲み物に関しては、ラグジュアリーフードや美食に近い考え方になると思います。ある飲み物がどこでどうやって作られたか、どうやって供されるかについて、人々の関心はますます高まっています」

ラグジュアリーにおけるディアジオの未来については、こう語っています:「ラグジュアリーの消費者はリザーブのブランドを非常に高く評価しており、これは数字に表れています。我が社のポートフォリオは好調で、ディアジオ・リザーブが昨年度7%成長しました」

「わが社はラグジュアリー部門の最先端の地位を守るため、世界的なリサーチに多額の投資を行ってきました。世界中で創設者たちの先駆的な轍を踏むわが社のブランドは、全市場で競争に勝つべく起業家精神を持ち続ける所存です」

編集者への注:

クリスティーナ・ディエズハンディーノの経歴

クリスティーナ・ディエズハンディーノは、グローバル・リザーブ・ブランド(Global Reserve brands)の代表取締役。ディアジオ・リザーブは、ディアジオの純売上高の16%に相当し、昨年は全地域で7%の伸びを示したディアジオのプレミアムスピリッツ・コレクションです。

クリスティーナは2年以上同職を務めており、中米・カリブ海およびディアジオ・アフリカ・マーケティング・革新の統括マネージャーという前職2つを含めると、ディアジオに10年以上在籍しています。

ディアジオに加わる前のクリスティーナは、アライド・ドメク(Allied Domecq)のスペイン企業マーケティングディレクター、その前はユニリーバHPC(Unilever HPC)の様々なマーケティング業務に就き、スペイン、英国、米国で10年以上働きました。クリスティーナはマドリッドのICADEビジネススクールを卒業(1989)、パリのエセック(ESSEC)でエラスムス(Erasmus)奨学金を取得(1988)しており、スタンフォード大学経営大学院(Stanford Graduate School of Business)の管理プログラム(Executive Program)を卒業しました(2015)。アムステルダムに拠点を置くクリスティーナは、ディアジオ・リザーブ(Diageo Reserve)コレクションの一部であるケテルワン・ウォッカの取締役も務めています。

クリスティーナは以下に関するインタビューおよびコメントに応じます:

    ・ラグジュアリーとスコッチの飲料業界

    ・ラグジュアリーとスコッチの飲料の動向

    ・ラグジュアリーとスコッチの飲料業界に影響/関連する時事

    ・スコッチとリザーブ・ブランドのディアジオ・グローバル・カテゴリー・ディレクター

  (Diageo Global Category Director)としての彼女の役割

彼女は流暢なスペイン語と英語を話します。なお、インタビューの手配、またはクリスティーナが次回あなたの国を訪問するときにお会いになりたい場合は、報道担当窓口にご連絡ください。

ディアジオ・リザーブについて

2004年に創設されたディアジオのリザーブ部門は、グローバルなラグジュアリーの機会に重点を置き、堅固な伝統、職人技、真贋に基づく各ブランドを一つにします。このラグジュアリーなポートフォリオは、ジョニーウォーカー・ブルーラベル、シロック、ドン・フリオ、タンカレー・ナンバーテン、ケテルワン・ウォッカ、サカパ、ブレット、シングルモルトの高級コレクションなどから成っています。リザーブのポートフォリオはディアジオ総売り上げの16%を占めており、今年度7%の伸びを示しました。

ディアジオについて

ディアジオは、ジョニーウォーカー(Johnnie Walker)、クラウンロイヤル(Crown Royal)、J&B、ブキャナン(Buchanan)とウィンザー(Windsor)ウィスキー、スミノフ(Smirnoff)とシロック(Cîroc)のウォッカ、キャプテンモルガン(Captain Morgan)、ベイリーズ(Baileys)、ドン・フリオ(Don Julio)、タンカレー(Tanqueray)、ギネス(Guinness)などのブランドコレクションで世界のアルコール飲料をリードしています。

ディアジオはロンドン証券取引所(LSE)とニューヨーク証券取引所(DEO)に上場しており、わが社の商品は世界180か国以上で販売されています。ディアジオ、従業員、ブランド、業績などの詳細は、

http://www.diageo.com/ からどうぞ。情報、取り組み、ベストプラクティス共有の方法などについては、ディアジオの世界の責任ある飲酒資料

http://www.DRINKiQ.com )をご覧ください。

人生を楽しもう、いつでも、どこででも。

ソース: ディアジオ

詳細またはクリスティーナ・ディエズハンディーノへのインタビュー問い合わせ:

Smarts Communicate社、Nicola Minford、

電子メール: Nicola.minford@smartscommunicate.com 、電話: +44 7841 635002

(日本語リリース:クライアント提供)

Diageo's Cristina Diezhandino Named as Luxury Woman to Watch in 2018

PR70068

AMSTERDAM, Sept. 15, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     Diageo's Cristina Diezhandino, named one of Luxury Daily's Luxury Women to

Watch 2018,   predicts the future of luxury and what it means for Diageo's

luxury portfolio

    Diageo's Cristina Diezhandino, joins the ranks of top executives from

Bentley Motors, Four Seasons, Bang & Olufsen amongst others as she is named a

Luxury Woman to Watch 2018 by the prestigious global title, Luxury Daily.

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/549192/Diageo_Cristina_Diezhandino.jpg

)

    Luxury Daily's Luxury Women to Watch 2018 honours 25 smart women executives

who are set to make a difference in the luxury business in 2018. Having worked

at global spirits leader, Diageo, for over ten years, Cristina is now Managing

Director of the multi-award winning Reserve Brands, the luxury portfolio of

Diageo.

    Speaking about this award, Cristina said: "Luxury is at the heart of what I

do. My business is focused on making the everyday more special, that luxury

experiences should be available, accessible and aspirational to all. So when I

heard that I was being named as a Luxury Woman to Watch in 2018, I was

absolutely delighted!"

    With brands steeped in heritage, craftsmanship and authenticity, the

Reserve and Scotch portfolios - including Johnnie Walker Blue Label, Ciroc, Don

Julio, Bulleit, Tanqueray No. Ten, Ketel One, Zacapa and a fine collection of

Single Malts - are made up of some of the most luxurious spirits in the world.

    Commenting on the future of luxury, Cristina said: "The luxury industry is

evolving at a rapid pace, in large part driven by a changing definition of

'luxury'. It isn't just about 'having' anymore. Luxury is multifaceted, so

influenced by globalisation, a pride in local culture, and the volume of

influencers across society.

    "With the desire for experiences and emotion gaining more and more

significance in the luxury industry, expect to see 'being' or 'feeling'

becoming as equally important as 'having'. And when it comes to luxury drinks,

I expect a mindset closer to that of luxury food and gastronomy. People caring

more than ever about how a particular drink was made, where it comes from, how

it is served."

    Speaking about Diageo's future in luxury, she says: "Luxury consumers are

really valuing Reserve brands and the figures are there to show it. Our

portfolio is flourishing, with Diageo Reserve having grown by 7% in the last

financial year.

    "We have invested heavily in global research to ensure remain at the

forefront of the luxury sector. Following in the pioneering global footsteps of

the founders our brands we will continue to be entrepreneurial in our drive to

outperform our competitions in every market."

    Notes to Editors:

    Biography of Cristina Diezhandino

    Cristina Diezhandino is the Managing Director of Global Reserve brands.

Diageo Reserve is Diageo's collection of premium spirits which represents 16%

of Diageo net sales and grew 7% across all regions in the last year.

    Cristina has been in this role for over two years and has been with Diageo

for over ten years with previous roles including General Manager Central

America & Caribbean and Marketing & Innovation Diageo Africa.

    Prior to joining Diageo, Cristina was Corporate Marketing Director Spain

for Allied Domecq and before this held various Marketing roles with Unilever

HPC working in Spain, the UK and the US for over 10 years. Cristina is a

graduate from ICADE business school in Madrid (1989), obtained an Erasmus

scholarship at ESSEC in Paris (1988) and is a graduate of the Executive Program

at the Stanford Graduate School of Business (2015). Based in Amsterdam,

Cristina also serves as Director to the Board of Ketel One vodka, which sits

within the Diageo Reserve collection.

    Cristina is available for interview and comments relating to:

    - Luxury and Scotch drinks industry

    - Luxury and Scotch drinks trends

    - Current affairs affecting / relating to the luxury and Scotch drinks

industry

     - Her role as the Diageo Global Category Director for Scotch and Reserve

Brands

    She speaks fluent Spanish and English. For more information, to arrange an

interview time or if you would like to meet Cristina when she is next in your

country, please speak to the press office contact.

    About Diageo Reserve

    Created in 2004, Diageo's Reserve division focuses on the global luxury

opportunity, bringing together brands built on strong heritage, craftsmanship

and authenticity. This luxury portfolio consists of Johnnie Walker Blue Label,

Ciroc, Don Julio, Tanqueray No. TEN, Ketel One vodka, Zacapa, Bulleit and a

fine collection of Single Malts. The Reserve portfolio accounts for 16% of

Diageo's total sales and has grown by 7% this financial year.

    About Diageo

    Diageo is a global leader in beverage alcohol with an outstanding

collection of brands including Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan's and

Windsor whiskies, Smirnoff and Ciroc vodkas, Captain Morgan, Baileys, Don

Julio, Tanqueray and Guinness.

    Diageo is listed on both the London Stock Exchange (LSE) and the New York

Stock Exchange (DEO) and our products are sold in more than 180 countries

around the world. For more information about Diageo, our people, our brands and

performance, visit us at http://www.diageo.com. Visit Diageo's global

responsible drinking resource,  http://www.DRINKIQ.com for information,

initiatives, and ways to share best practice.

    Celebrating life, every day, everywhere

    For more information or to request an interview with Cristina Diezhandino

please contact: Nicola Minford, Smarts Communicate, E:

Nicola.minford@smartscommunicate.com , T: +44-7841-635002

Source:  Diageo

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