Public Interest RegistryとNonprofit Tech for Goodが第1回慈善贈与トレンド報告を発表

Public Interest Registry

Public Interest RegistryとNonprofit Tech for Goodが第1回慈善贈与トレンド報告を発表

AsiaNet 69933 (1348)

【レストン(米バージニア州)2017年9月13日PR Newswire=共同通信JBN】

*国際調査が世界の慈善贈与の背景にあるトレンド、選好、習慣を明らかにした

「.org」「.ngo」「.ong」ドメインを運営する非営利企業、Public Interest Registry(https://pir.org )とNonprofit Tech for Good(http://www.nptechforgood.com )は13日、「2017 Global Trends in Giving Report(2017年世界慈善贈与トレンド報告)」(http://givingreport.ngo )を公表した。95カ国4000人以上のドナーを調査した第1回報告は、世界のドナーがどのように、なぜ贈与し、非政府組織(NGO)、非営利、慈善組織と関わっているかについて、総合的な理解を提供している。調査はまた、各大陸、人口動態にわたるコミュニケーションと慈善贈与に果たすテクノロジーの役割を分析している。

▽主な世界の調査結果

*ドナーの92%はNGOを倫理的で信頼できるとみており、96%は社会変革を起こすためにこのような組織が不可欠と考えている

*ドナーの45%は居住国外のNGOに贈与

*世界のドナーはオンラインで金銭的に貢献することを好んでおり、それは各世代共通の感情で、ミレニアルの62%、X世代とベビーブーマーの59%がオンライン贈与を好む

*オンラインのドナーの中で42%はソーシャルメディアが贈与を最も誘発するツールとしており、そのうち62%がFacebookを挙げ、Twitter(15%)、Instagram(10%)が続いた

*ドナーが最も信頼するウェブサイト、eメールアドレスのドメインは「.org」(72%)「.edu」(7%)「.ngo」(6%)

*最も贈与を誘発するツールとしてソーシャルメディアを挙げたのはミレニアル(33%)、X世代(28%)で、ベビーブーマーは資金集めイベント(24%)から最もインスピレーションを受けたと回答

*ドナーの67%は過去1年、NGOのボランティア活動をしており、このうち97%はそのNGOに金銭的貢献も

*男女のドナーはともに、子どもと青少年を支援する組織を最優先

*進歩派のドナーは人権/市民権の大義に、保守派のドナーは宗教/信仰の大義に贈与しているとみられる

Public Interest Registryのブライアン・キュート最高経営責任者(CEO)は「NGOコミュニティーが使命達成を成功させるには、ドナーと効果的に関わることが重要で、それが不可欠の場合もある。報告の実態は、世界と特定地区の有益な文化的診断をしている。しかし、もっと重要な点は、国内外の慈善マインドのある人々の誰を、いつ、どのようにターゲットにするか世界のNGOが理解するうえで、調査結果が役立つことである」と語った。

▽アジアのドナー概要

*アジアのドナーは子どもと青少年の大義に最も多く贈与し(18%)、次いで女性・少女支援の組織に贈与(12%)

*アジアでは祝日前後の贈与が一般的で、ドナーの32%はクリスマス、25%がイード・アルフィトル(イスラム教のラマダン明け)、17%がディワリ(ヒンズー教の新年)に贈与

▽オーストラリア&大洋州のドナー概要

*オーストラリア、大洋州ではX世代が最大のドナーグループ

*この地区ではドナーの39%が政治的な穏健派と識別され、75%が女性

*ここでは全地区中最高の70%のドナーが資金集めのイベントに参加しているが、ほかのどの調査対象地区よりも多い66%はFacebookが最も贈与に影響があると回答

Nonprofit Tech for Goodの創設者、ヘザー・マンスフィールド氏は「世界のドナーの選好を調べてみると、圧倒的多数の回答者が富裕国からであることを明示している。これは、NGOが途上国で効果的に支援者と関わるツールのテクノロジー不足と直接的な相関関係がある。われわれの希望は、今後の報告がより多様なドナー・コミュニティーを反映することである。特にインターネット・インフラの進化によって、世界の隅々からより多くのドナーが出現することになるだろう」と語った。

今年初めに調査した「2017 Global Trends in Giving Report」(http://givingreport.ngo )は、アフリカ、アジア、オーストラリア&大洋州、欧州、北米、南米の95カ国4084人のドナー回答者について、性別、世代、イデオロギーの分析も含めて概観した。

調査結果、手法に関する詳しい情報、報告全文とグラフィックスのダウンロードは以下参照。

http://www.givingreport.ngo

▽Public Interest Registryについて

Public Interest Registryは、世界3位の「ジェネリック」トップレベル・ドメインで世界中で1040万以上のドメイン名が登録されている「.org」トップレベル・ドメイン、および新参の「.ngo」「.ong」ドメイン、OnGoodコミュニティー・ウェブサイトを運営する非営利企業である。Public Interest Registryはまた、インターネット上の現地語使用を支援、奨励するため、4つの国際化されたドメイン名も運営している。インターネット上の協力、安全、危機管理の提唱者であるPublic Interest Registryの使命は、世界中の非営利コミュニティーがインターネットをより効率的に利用できるようにするだけでなく、ドメイン・ネーミング・システムに関する政策およびその他の課題に関連するインターネット関係者の中でリーダー的役割を果たすことである。Public Interest Registryは2002年Internet Safety(internetsociety.org)によって創設され、米バージニア州レストンに本拠を置いている。

▽Nonprofit Tech for Goodについて

Nonprofit Tech for Goodは、毎月ほぼ10万人がソーシャルネットワークにアクセスし、100万人以上がフォローする中で、非営利専門家の主要なソーシャル/モバイルメディアのリソースになっている。ヘザー・マンスフィールド氏が創設して運営するNonprofit Tech for Goodは、非営利テクノロジー、オンライン通信、モバイル/ソーシャル資金集めに関連する有益で分かりやすい情報、ニュース、リソースの提供に集中している。

▽報道関係問い合わせ先

Krystin Williamson, Allison+Partners for Public Interest Registry

pir@allisonpr.com

(619) 342-9383

ソース:Public Interest Registry

Public Interest Registry and Nonprofit Tech for Good Debut Inaugural 2017 Global Trends in Giving Report

PR69933

RESTON, Va., Sept. 13, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- International Survey Reveals Trends, Preferences and Habits behind

Philanthropic Giving Worldwide

Public Interest Registry (https://pir.org), the not-for-profit operator of the

.org, .ngo and .ong domains, and Nonprofit Tech for Good

(http://www.nptechforgood.com) today revealed the results of the "2017 Global

Trends in Giving Report." (http://givingreport.ngo) By surveying more than

4,000 donors in 95 countries, the inaugural report provides a comprehensive

understanding of how and why donors worldwide are giving to and engaging with

non-governmental (NGOs), nonprofits and charitable organizations. In addition,

the survey evaluates the role that technology plays in communications and

philanthropic giving across continents and demographics.

Key global findings include:

    -- 92 percent of donors believe NGOs are ethical and can be trusted, and

       96 percent believe these organisations are essential for creating

       social change.

    -- 45 percent of donors give to NGOs located outside of their country of

       residence.

    -- Donors worldwide prefer to make financial contributions online, which

       is a conclusive generational sentiment as well -- 62 percent of

       millennials and 59 percent of Gen Xers and Baby Boomers, respectively,

       prefer online giving.

    -- Of online donors, 42 percent cite social media as the tool that most

       inspires them to give; of these donors, 62 percent list Facebook as

       most inspiring channel, followed by Twitter (15 percent) then Instagram

       (10 percent).

    -- Donors most trust websites and email addresses that use the .org (72

       percent), .edu (7 percent), and .ngo (6 percent) domains.

    -- Social media is listed by millennials (33 percent) and Gen Xers (28

       percent) as the tool that most inspires giving, while Baby Boomers list

       fundraising events (24 percent) as most inspirational.

    -- 67 percent of donors have volunteered with an NGO within the past year.

       Of these volunteers, 97 percent also made a financial contribution to

       the organisation with which they volunteer.

    -- Both male and female donors list organisations that support children

       and youth as a top preference.

    -- Liberal donors are most likely to give to human/civil rights causes,

       while conservative-leaning donors are more likely to give to

       religious/faith services.  

"Effectively engaging with donors is crucial -- the lifeblood in some cases --

for the NGO community to successfully achieve their mission," said Brian Cute,

CEO of Public Interest Registry. "Insights from the report provide a valuable

cultural examination, globally and within defined regions. But more

importantly, the findings will assist NGOs around the world in understanding

who, when and how to target the philanthropically minded within their country

and beyond their borders."

Breakdown of donors in Asia:

    -- Asian donors give most to children and youth and education causes (18

       percent, respectively), followed by giving to organisations that

       support women and girls (12 percent).

    -- In Asia, giving around holidays is popular with 32 percent of donors

       making financial contributions at Christmas, 25 percent on Eid al-Fitr,

       and 17 percent on Diwali.

Breakdown of donors in Australia & Oceania:

    -- Gen Xers are the largest group of donors in Australia and Oceania.

    -- 39 percent of donors in this region identify as politically moderate

       and 75 percent are female.

    -- 70 percent of donors in this region attend fundraising events, the

       highest frequency of all regions, yet 66 percent say Facebook is the

       most influential in their giving, more than other survey respondents

       worldwide.

"Examining donor preferences worldwide clearly showed an overwhelming response

from donors in wealthy countries, which we believe is in direct correlation to

the lack of technology tools NGOs have in developing countries to effectively

engage their supporters," said Heather Mansfield, founder of Nonprofit Tech for

Good. "Our hope is that future versions of this report will reflect a more

diverse donor community, especially as internet infrastructure evolves enabling

more donors to emerge from all corners of the globe."

Fielded earlier this year, the "2017 Global Trends in Giving Report"

(http://givingreport.ngo) surveyed 4,084 donor respondents from 95 countries

across Africa, Asia, Australia & Oceania, Europe, North America and South

America, including gender, generational and ideological analysis.

For more information on the survey's findings and methodology, and to download

the full report and graphics, please visit: http://www.givingreport.ngo.

About Public Interest Registry

Public Interest Registry is a non-profit organisation that operates the .org

top-level domain — the world's third largest "generic" top-level domain with

more than 10.4 million domain names registered worldwide – and the newly

launched .ngo and .ong domains and OnGood community website. Public Interest

Registry also operates four Internationalized Domain Names to support and

encourage local language use of the Internet.  As an advocate for

collaboration, safety and security on the internet, Public Interest Registry's

mission is to educate and enable the global noncommercial community to use the

internet more effectively, and to take a leadership position among internet

stakeholders on policy and other issues relating to the domain naming system.

Public Interest Registry was founded by the Internet Society

(internetsociety.org) in 2002 and is based in Reston, Virginia, USA.

About Nonprofit Tech for Good

With nearly 100,000 monthly visitors and more than one million followers on

social networks, Nonprofit Tech for Good is a leading social and mobile media

resource for nonprofit professionals. Created and managed by Heather Mansfield,

Nonprofit Tech for Good focuses on providing valuable, easy-to-understand

information, news, and resources related to nonprofit technology, online

communications, and mobile and social fundraising.

Media Contact:

Krystin Williamson

Allison+Partners for Public Interest Registry

pir@allisonpr.com

+1-619-342-9383

SOURCE: Public Interest Registry

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中