トレセメの女性スタイリスト3氏がニューヨーク・ファッションウィークに帰還

ユニリーバ(Unilever)

トレセメの女性スタイリスト3氏がニューヨーク・ファッションウィークに帰還

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【ニューヨーク2017年9月7日PR Newswire=共同通信JBN】

*トレセメは女性創業者を祝福し、有能な3人のスタイリストとのパートナーシップを継続して、今シーズンの刺激的なランウェイ対応ヘアスタイルを創造

ニューヨーク・ファッションウィークの公式ヘアケア・スポンサー、トレセメ(TRESemme)がルーツに帰り、女性だけの著名スタイリストのチームと手を組んだ。TRESemmeのグローバル・ヘアスタイリスト、ジャスティン・マージャン氏、業界の伝説的人物、オディール・ジルベール、ホリー・スミス両氏らのチームである。

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ブランドはバックステージに入って3氏をフォローし、インスピレーションからクリエーションまで、マリアンナ・ヒューイット、プリシラ・ゴンザレス、ナタリア・カベサスら多くのスーパースターを起用し、それぞれのスタイルができ上がるまでの作業を見せる。彼女らは一緒になって、トップデザイナー・ショーへの独占的アクセスと自宅でヘアスタイルを再現するヒントを世界の女性に与える。

トレセメのグローバル・ヘアスタイリスト、ジャスティン・マージャン氏は「TRESemmeとの第2シーズンとして、ニューヨーク・ファッションウィークに戻ってきたことはうれしいし、女性を支持するブランドに関与できて誇りに思う。今シーズンはホリー、オディールと協力して、それが何であれ、目標に向かって世界の女性が踏み出すよう勇気づけたい」と語った。

ほぼ70年前の一流スタイリストで画期的なビジネスウーマンでもあったトレセメ創業者のエドナ・エメ氏から、今日のジャスティン、オディール、ホリーの総合力まで、ブランドは世界の女性を刺激する方法を探っている。ブランドは今シーズン、ファッションウィークでもっと多くの女性がバックステージの指導的役割を拡大する必要性を強調している。

ニューヨーク・ファッションウィーク期間中、トレセメは以下15本のショーを後援する。

Alice + Olivia(アリスアンドオリビア)、Carolina Herrera、Colovos、Creatures of Comfort、Cushnie et Ochs、Helmut Lang、Jason Wu、Jill Stuart、Jonathan Simkhai、ケイト・スペード、Naeem Khan、MONSE、Rebecca Minkoff、Sally La Pointe、Tanya Taylor

シーズン中のライブ・アップデートは、以下の#TRESNYFWで会話に参加し、トレセメのインフルエンサーをフォローしてほしい。

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Allison Goldberg

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Allison.Goldberg@Edelman.com

▽ユニリーバについて

ユニリーバ(Unilever)は190カ国以上で食品、ホーム・パーソナルケア製品を提供する世界的な大手サプライヤーの1社である。同社は2013年の時点で世界に17万4000人の従業員を擁し、年間498億ユーロを販売している。同社の活動地域の半分以上(2013年57%)は発展途上および新興市場である。ユニリーバは毎日、より良い未来の創造に努め、人々が気分良く、きれいに見えて、人生からより多くを得るよう支援している。ポートフォリオは世界有数の有名ブランドを含んでおり、そのうち14社-「Knorr(クノール)」「Persil / Omo(パーシル/オモ)」「Dove(ダヴ)」「Sunsilk(サンシルク)」「Hellmann’s(ヘルマン)」「Surf(サーフ)」「Lipton(リプトン)」「Rexona / Sure(レセナ/シュア)」「Wall’s(ウォールズ)」アイスクリーム、「Lux(ラックス)」「Flora / Becel(フローラ/ビーセル)」「Rama / Blue Band(ラマ/ブルーバンド)」「Magnum(マグナム)」「Axe / Lynx(アックス/リンクス)」-は10億ユーロ以上の売上を生み出した。

ユニリーバの願望は事業規模を倍増させる一方で、調達、消費者の使用、廃棄を含む全体的な環境負荷を減らし、有益な社会的影響を増大させることである。同社は10億人以上の人々が健康と生活改善のために行動することを支援し、2020年までに農業原料を全て持続的に調達し、環境影響から自社の成長を切り離すことにコミットしている。同社は3つの大きなゴールをサポートするため、社会、環境、経済分野の目標に裏打ちされた9項目のコミットメントを定めた。ユニリーバのSustainable Living Plan(持続的な生活計画)の詳細はwww.unilever.com/sustainable-living/ を参照(新ウィンドーでリンク)。

ユニリーバは14年連続で、ダウ・ジョーンズ持続性索引データにランクされた。FTSE4Goodインデックスでは最も高い環境スコア「5」を獲得し、FTSE4Good欧州環境リーダー40のインデックスに入った。ユニリーバは3年連続でCDP Forests programmeの部門リーダーに選定され、2014年にはGlobeScan/SustainAbilityの年度調査で4年連続して「Global Corporate Sustainability Leaders」リストの首位を飾った。ユニリーバは2013年、世界で最も人気のある雇用主の3位に選ばれた。

ユニリーバとブランドの詳しい情報はwww.unilever.com を参照。

ソース:Unilever

TRESemme Brings All Female Styling Team Back To New York Fashion Week

PR69925

NEW YORK, Sept. 7, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- In celebration of its female founder, TRESemme Continues Partnership with

Three Talented Stylists to Create Inspiring Runway-Ready Hair Styles This Season

TRESemme, the official haircare sponsor of New York Fashion Week, is going back

to its roots and partnering with an all-female team of powerhouse stylists,

including TRESemme Global Hairstylist, Justine Marjan and industry legends

Odile Gilbert and Holli Smith.

Logo - http://mma.prnewswire.com/media/552175/Unilever_TRESemme_Logo.jpg

The brand will go backstage to follow the trio and show the work that goes into

each look – from inspiration to creation – taking a slew of social superstars,

including Marianna Hewitt, Priscila Gonzalez and Natalia Cabezas, along for the

ride. Together they will give women around the world exclusive access to top

designer shows and tips on how to re-create the hair looks at home.  

"I am thrilled to be back for my second season with TRESemme at New York

Fashion Week and am proud to be a part of a brand that stands with and supports

women," says Justine Marjan, TRESemme Global Hairstylist. "By working with

Holli and Odile this season we hope to encourage women around the world to take

a step towards reaching their goals – whatever they may be."

Starting with TRESemme founder, Edne Emme – who nearly 70 years ago was a

leading stylist and groundbreaking business woman – to today with the

collective power of Justine, Odile and Holli, the brand looks for ways to

inspire women around the world. This season at Fashion Week, the brand

spotlights the need for more women to have greater leading roles backstage.

During New York Fashion Week TRESemme will sponsor 15 shows, including: Alice +

Olivia, Carolina Herrera, Colovos, Creatures of Comfort, Cushnie et Ochs,

Helmut Lang, Jason Wu, Jill Stuart, Jonathan Simkhai, Kate Spade, Naeem Khan,

MONSE, Rebecca Minkoff, Sally La Pointe and Tanya Taylor.

Join the conversation and follow the TRESemme influencers with #TRESNYFW and at

Facebook (http://www.facebook.com/tresemme ), Twitter

(https://twitter.com/tresemme?lang=en-gb ) and Instagram

(https://www.instagram.com/tresemme/ ) for live updates throughout the season.  

CONTACT: Allison Goldberg, +1.917.639.4923, Allison.Goldberg@Edelman.com

About Unilever

Unilever is one of the world's leading suppliers of Food, Home and Personal

Care products with sales in over 190 countries. We work with 174,000 colleagues

around the world and generated annual sales of EUR 49.8 billion in 2013. Over

half of our company's footprint is in the faster growing developing and

emerging markets (57% in 2013). Working to create a better future every day, we

help people feel good, look good and get more out of life. Our portfolio

includes some of the world's best known brands, 14 of which - Knorr, Persil /

Omo, Dove, Sunsilk, Hellmann's, Surf, Lipton, Rexona / Sure, Wall's ice cream,

Lux, Flora / Becel, Rama / Blue Band, Magnum and Axe / Lynx - now generate a

turnover of EUR 1 billion or more.

Our ambition is to double the size of our business, whilst reducing our overall

environmental footprint (including sourcing, consumer use and disposal) and

increasing our positive social impact. We are committed to helping more than a

billion people take action to improve their health and well-being, sourcing all

our agricultural raw materials sustainably by 2020, and decoupling our growth

from our environmental impact. Supporting our three big goals, we have defined

nine commitments, underpinned by targets encompassing social, environmental and

economic areas. See more on the Unilever Sustainable Living Plan at

www.unilever.com/sustainable-living/ (Link opens in a new window).

Unilever has been recognised in the Dow Jones Sustainability World Indexes for

14 consecutive years. We are included in the FTSE4Good Index Series and

attained a top environmental score of 5, leading to inclusion in the FTSE4Good

Environmental Leaders Europe 40 Index. Unilever has been named sector leader of

the CDP's Forests programme for three consecutive years, and in 2014 led the

list of Global Corporate Sustainability Leaders in the GlobeScan/SustainAbility

annual survey - for the fourth year running. Unilever was named LinkedIn's

third most sought-after employer worldwide in 2013.

For more information about Unilever and its brands, please visit

www.unilever.com

SOURCE: Unilever

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