バーテンダー・オブ・ザ・イヤー大会から見た2018年の飲み方を変えるカクテルの4つのトレンド

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バーテンダー・オブ・ザ・イヤー大会から見た2018年の飲み方を変えるカクテルの4つのトレンド

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【メキシコ市2017年8月31日PR Newswire=共同通信JBN】カクテル文化は国際的に急拡大している。若いドリンカーの10人中ほぼ9人(88%)はいまや、夜のお出かけでカクテルを楽しんでいる(注1)。アジア、中東、中南米が世界ベストバー50のリスト入りする中、この変革を率いる人々は世界各地からやって来る(注2)。彼らは新しいアイデア、テクニック、文化的影響を与え、ダイナミックでテンポの速い業界をリードする。そこでは新トレンドが出現し、世界各地の人々がおいしく飲むよう刺激を与えている。

(Photo:http://mma.prnewswire.com/media/550860/World_Class_Cafe_Cantata_cocktail.jpg )

この8月、厳選されたバーテンダー55人がメキシコ市で世界最大のパーテンダー大会「ワールドクラス」バーテンダー・オブ・ザ・イヤー決勝(WORLD CLASS BARTENDER OF THE YEAR FINALS)の戦いを繰り広げた。世界最高バーテンダーの王座をめぐる大会には、57カ国の1万人近いバーテンダーがエントリーした。

ファイナリストを審査する間、食品・飲料業界の大手各社が集結し、来年見込まれる主要トレンドを明らかにした。

ディアジオ(Diageo)グローバル・カクテリアン(Global Cocktailian)のローレン・モート氏がミクソロジーのレジェンド、ドレー・マッソ氏、オーストラリアのテレビ料理番組MasterChefの司会者で審査員のマット・プレストン氏、World's Best Bar3冠のArtesianにいたアレックス・クラテナ氏、2014年「ワールドクラス」バーテンダー・オブ・ザ・イヤーのチャールズ・ジョリー氏の討議をリードした。

トレンドパネルは、持続可能性、シグネチャーサーブ、混合酒と高級料理の関係、家庭のカクテルづくり増大を予測した。このイベントでは実例として、注目に値するカクテルサーブがつくり出された。

▽持続可能サーブ

最新の消費者世論調査で、顧客のほぼ2人に1人は社会的責任を担う環境に優しい商品に10%のプレミアムを支払う用意を表明した。従って、環境支援とともにこのルートをたどることは、バーオーナーにとってビジネス上の大きな意味を持つ可能性がある。

ドレー・マッソ氏は「持続可能で再利用できる方法と材料は、ますます重要になりつつある。この新たな現実を受け入れるミクソロジストは繁栄するだろう」とコメントした。

▽シグネチャーサーブ

オリジナルカクテル革新者の1人、ジュゼッペ・チプリアーニ氏は1930年代に「ベネチアのベリーニ(Bellini in Venice)」を生み出しており、ベリーニの本拠地、ハリーズ・バーは今日必ず訪れるべき場所になっている。人々はいまや高級商品に比べて高級体験に5%多く消費しており(注3)、この欲求を利用するバーオーナーとミクソロジストは2018年に成功する可能性がある。

アレックス・クラテナ氏は「期待を超える独自の飲酒体験をつくり出し、シグネチャーサーブをレストランのコース料理に合わせようとする流行最先端の経営者、バーテンダーが増えると思う」と語った。

▽料理カクテル

このトレンドは、フォアグラや塩カラメルを入れたマンハッタン、さらに「マルゲリータ」ピザ・カクテルなど、時に驚くような結果を生み出す世界トップ級の一部バーでみられる。

マット・プレストン氏は「セレブシェフの台頭と料理への関心増大に連れて、最も見識あるミクソロジストは香味、質感、材料、高級料理界の仲間から借用するテクニックを探求、実験するだろう。ショックを与える料理、ハードコア発酵から極度のローカリティー、成長し続ける『味覚シンドローム』まで、料理とバーテンダー界が互いに学べることはたくさんある」と語った。

▽家庭カクテル

調査によると、若いドリンカーの73%は特別な日に家庭でカクテルを楽しんでいる(注4)。彼らはより冒険的なカクテルづくりのために、台所の棚に保管する材料を変えている。

チャールズ・ジョリー氏は「ゲストが到着したとき単にワインボトルを開けるより、友人をもてなすため素晴らしいカクテルをつくろうとするカクテル愛好家の必然的な次の段階である」と話した。

ローレン・モート氏は「『ワールドクラス』の目的は世界一のバーテンダーを見つけることだけではない。われわれは世界中のカクテルファンがよりおいしく飲み、『ホーム・バーテンダー』が可能なものを探求して台所で自分のシグネチャーカクテルをつくる勇気を与えたい」と付け加えた。

ローレン・モート氏は討議で、以下のレシピで4つのトレンドを具現化した。

*持続可能サーブ:カフェ・カンタータ(Cafe Cantata)

ケテルワン・ウオッカ、バナナ、ベルモット、冷えたメキシカン・エスプレッソ、茶葉と花、ビタースリング・アラビカコーヒー・ビター

*シグネチャーサーブ・カクテル:ジュニパー・クリームソーダ(Juniper Cream Soda)

タンカレーNo. TENジン、カンパリ&マンサニージャ・シェリー、精製スイカジュース、メキシカン・バニラビーン、地元産コンブチャ、ビタースリング・プラム&ルートビア・ビター(混合物全体に炭酸ガスを入れて瓶詰めし、キャップで封印)

*料理カクテル:カーネル・オルチャタ(Kernel Horchata)

ロンサカパ23年ラム、カルバドス&オロロソ・シェリー、米でんぷん&アーモンドミルク、カカオ、メキシコ・スパイス、ビタースリング・ムーンドッグ・ラテンアメリカ・ビター

*家庭カクテル:パントリー・パンチ(Pantry Punch)

ジョニーウォーカー・ブラックラベル、レッドベルモット、マンゴー&ブラックペッパー・シュラブ、冷えたセイロン紅茶、ビタースリング・ケンジントン・アロマティック・ビター

最新トレンドとレシピについては以下を参照。

makeitworldclass.com(https://www.theworldclassclub.com

(注1)Research from Cellar Trends

(注2)World's 50 Best Bars Report 2017

(注3)Bain & Company Luxury Goods Worldwide Market Study 2016

(注4)Research from Cellar Trends

ソース:WORLD CLASS

Four Cocktail Trends From WORLD CLASS BARTENDER OF THE YEAR Competition That Will Change the Way You Drink in 2018

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MEXICO CITY, August 31, 2017/PRNewswire=KYODO JBN/ --

    

    Cocktail culture is skyrocketing internationally. Almost 9 out of 10

younger drinkers (88%) now enjoy cocktails on a night out[1]. With Asia, the

Middle East and Latin America now represented on the World's 50 Best Bar list,

the people leading this revolution are from across the globe[2]. They are

bringing new ideas, techniques and cultural influences, leading to a dynamic

fast-paced industry where new trends are emerging, inspiring people to drink

better the world over.

    (Photo:

    

http://mma.prnewswire.com/media/550860/World_Class_Cafe_Cantata_cocktail.jpg )

    This month, 55 of the bartending elite have been battling it out at WORLD

CLASS BARTENDER OF THE YEAR FINALS- the world's biggest bartending competition

- in Mexico City. Nearly 10,000 bartenders from 57 countries have taken part to

win the crown of best bartender in the world.

    In between judging the Finalists, leading lights from the food and drinks

industry got together to uncover the main trends they expect to see next year.

    Diageo Global Cocktailian Lauren Mote led a discussion including mixology

legend Dre Masso; Australian MasterChef host & judge Matt Preston; Alex Kratena

(formerly of Artesian - three time winner of World's Best Bar) and the WORLD

CLASS BARTENDER OF THE YEAR 2014, Charles Joly.

    The trend panel predicted a rise in sustainability, signature serves, the

link between mixed drinks and fine cuisine, and the increase in crafting

cocktails at home. Some spectacular cocktail serves were produced as examples

at the event.

    Sustainable Serves - In a recent consumer poll, nearly one in two customers

expressed a willingness to pay a 10% premium for socially responsible and

environmentally friendly goods. So as well as helping the environment, going

down this route could also make sound business sense for bar owners.

    Dre Masso commented: "Sustainable and re-useable methods and ingredients

are becoming increasingly important. The mixologists who embrace this new

reality are the ones who will flourish."

    Signature Serves - One of the original cocktail innovators, Giuseppe

Cipriani, created the Bellini in Venice in the 1930s, and today the home of the

Bellini - Harry's Bar - is a must-visit. So with people now spending 5% more on

luxury experiences than luxury goods[3], bar owners and mixologists who tap

into this desire can thrive in 2018.

    Alex Kratena said: "I expect to see more switched-on bar operators and

bartenders creating unique drink experiences that go beyond 'what's expected'

and push signature serves to become the answer to what tasting menus are in the

restaurant world.'

    Culinary Cocktails - This trend can be seen in some of the world's top bars

with occasionally eyebrow-raising results, whether it's a foie gras and salted

caramel infused Manhattan; or even a 'Margherita' pizza cocktail.

    Matt Preston said: "With the rise of celebrity chefs and the increased

interest in cuisine, the most enlightened mixologists will explore and

experiment with flavours, textures, ingredients and techniques borrowed from

their peers in the world of fine dining.

    "From shock cuisine and hard core fermentation to extreme locality and the

growth of restless "palate syndrome" there is so much the culinary and

bartending worlds can learn from each other."

    Cocktails at Home - Research indicates that 73% of younger drinkers enjoy

cocktails at home on special occasions[4]. They are switching-up the

ingredients they keep in their kitchen cupboards for more adventurous

cocktail-making.

    Charles Joly said: "Rather than just cracking open a bottle of wine when

guests arrive, it's the logical next step for cocktail lovers to be able to

craft beautiful cocktails at home when entertaining friends."

    Lauren Mote added: "The aim of WORLD CLASS is not just to find the best

bartender in the world, we also want to inspire cocktail enthusiasts around the

world to drink better, to give 'home bartenders' to the courage to explore

what's possible, creating their own signature cocktails in their kitchen."

    Lauren brought the four trends to life at the session with the following

recipes:

    Sustainable Serves: Cafe Cantata

    Ketel One Vodka, Banana, Vermouth, Cold Brew Mexican Espresso, Tea Leaves &

Flowers, Bittered Sling Arabica Coffee Bitters

    Signature Serve cocktail: Juniper Cream Soda

    Tanqueray No. TEN Gin, Campari and Manzanilla Sherry, Clarified Watermelon

Juice, Mexican Vanilla Bean, locally-made Kombucha, Bittered Sling Plum &

Rootbeer Bitters (entire mix should be carbonated, bottled and capped)

    Culinary Cocktail: Kernel Horchata

    Ron Zacapa 23 YO Rum, Calvados and Oloroso Sherry, Starchy Rice and Almond

Milks, Cacao, Mexican Spices, Bittered Sling Moondog Latin American Bitters

    Cocktails at Home Cocktail: Pantry Punch

    Johnnie Walker Black Label, Red Vermouth, Mango & Black Pepper Shrub, Cold

Brewed Ceylon Black Tea, Bittered Sling Kensington Aromatic Bitters

    Visit makeitworldclass.com [https://www.theworldclassclub.com ] for the

latest trends

and recipes.

    [1] Research from Cellar Trends

    [2] World's 50 Best Bars Report 2017

    [3] Bain & Company Luxury Goods Worldwide Market Study 2016

    [4] Research from Cellar Trends

    Source: WORLD CLASS

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