サカパ:ラム酒革命にようこそ

サカパ(Zacapa)

サカパ:ラム酒革命にようこそ

AsiaNet 69692

メキシコシティー(メキシコ)、2017年8月23日/PRニュースワイヤー/ --

サカパ(Zacapa)のラグジュアリーな「クラフト」ラムが、これほど引っ張りだこになったことはありません。あなたの身近なカクテルになりつつあるのです!

ラムは、海賊だけのスピリッツという評価を完全に変えようとしています。最高にホットなバーのドリンクメニューを占領し、とびっきりお洒落な人たちの食前酒になったり、食後のウイスキーやコニャックの熱烈なファンさえも変えたりして、最適のディジェスティフになりつつあるのです。

     (写真:

http://mma.prnewswire.com/media/546361/Zacapa_Rum.jpg )

この5年間だけでカクテルの売り上げを400%以上[1]伸ばしたバーもいくつかあり、この変遷が最近のカクテル革命の一環となっています。しかしながら、どんなカクテルでも良いわけではなく、人々はカクテルの質に注意を向けるようになっており、英国の消費者の80%近く[2]が質の良い材料を使ったプレミアムカクテルにもっとお金を払ってもよいと認めています。

マスターミクソロジストの中には、これまではジンとウイスキーが脚光を浴びていたが、ラムが主役となる時代がやってきたという人もいます。世界中の消費者とバーテンダーに愛されるラムは、明らかに万人好みのカクテルを作り出すスピリッツの主力になりつつあります。

この神秘的なダークスピリッツを探るのに、今年メキシコシティーが開催する今週のワールドクラス・バーテンダー・オブ・ザ・イヤー(World Class Bartender of the Year)ファイナル以上の場所があるでしょうか。この国際サミットは、ミクソロジーの将来の動向を紹介、予測するため、世界最高のバーテンダーや業界の第一人者を一堂に集めました。

世界をリードする高級ラムの成功の秘訣を聞かせてくれたのは、サカパのマスターブレンダー、ロレーナ・ヴァスケスです。「ウイスキーやコニャックと同じようにストレートアップでラムを楽しむことを推奨するバーテンダーは増えていて、この素晴らしい飲み物を世界の人々に紹介しています。サカパは、特にストレートで供されると極上のラグジュアリーな味わいのあるラムですが、独特な深みのある風味、リッチなアロマ、多様性もカクテルに最適です」

「今日の人々は、物語を語り体験を作り出す飲み物というように、飲み物により期待するようになっています。サカパはそれを実行しており、私たちにとって時間より贅沢な体験はありません。時間は最も大切な材料の一つ、命あるだけではなく命を称賛する時間です」

「私たちは、最高級のサトウキビの一番搾りをじっくり選ぶことから独自の熟成工程、各ボトルに使うマヤ文明の『ペタテ(petate)』の帯を手作りするところまで、サカパ作りの全段階でこのことに注目しています。時間は旅のどの部分においても重要です。誰もが一口飲むごとにささやかなぜいたくの瞬間をじっくりと楽しむほど、時間は重要なのです。それはわが社がゆっくりの芸術(The Art of Slow)と呼ぶ哲学であり、この哲学は役立っているようです」

またラムは、バーだけではなく食卓でも勝利しています。贅沢に楽しんだ食事の後にラムに切り替える人は、これまでになく多くなっているのです。

サカパのグローバル・マーケティング・ディレクター、モントセラト・デ・ロハスは、つぎのように述べました。「サカパはカクテルに適しているだけではなく、コニャックやウイスキーのような伝統的な食後のスピリッツに挑み、ディジェスティフとして取って代わります。高い評価を受けるシェフたちの推奨を得たリッチでほっとするような風味が、食後に友人同士で味わうのにぴったりのラムにしています」

ですから、次回バーに行ったときや美味しい食事の終わりには、サカパ23のストレートをオーダーし、ラム酒革命に参加しましょう。

責任を持ってサカパを楽しみましょう。http://www.drinkiq.com/ をご覧ください。

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[1] ザ・スピリッツ・ビジネス2017(The Spirits Business 2017)

[2] ザ・スピリッツ・ビジネス2017(The Spirits Business 2017)

情報源:サカパ

(日本語リリース:クライアント提供)

Zacapa: Welcome To The Rum Revolution

PR69692

MEXICO CITY, August 23, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    

       Luxury 'craft' rum, led by Zacapa, has never been so popular - it's

coming to a cocktail near you!

    Rum is well and truly shifting its reputation as the spirit only for

pirates. It is taking over drinks menus of the hottest bars, being supped by

the super sophisticated as an aperitif and converting even the most fanatical

after-dinner whisky and cognac drinkers, to become their digestif of choice.

    (Photo: http://mma.prnewswire.com/media/546361/Zacapa_Rum.jpg )

    This transformation forms part of the wider cocktail revolution that's

emerging, with some bars reporting over 400%[1] increase in cocktail sales over

the past five years alone. However, it's not just any cocktail, people are

turning their attention to the quality of their cocktails, with nearly 80%[2]

of UK consumers admitting they would happily pay more for a premium cocktail

with high quality ingredients.

    Some master mixologists are suggesting that gin and whisky have had their

time in the limelight and it's now time for rum to take centre stage. Loved by

consumers and bartenders worldwide, rum is clearly becoming the go-to spirit to

create cocktails for every taste.

    Where better to explore this mysterious dark spirit than at this week's

final of the World Class Bartender of the Year, hosted this year in Mexico

City. This international summit brought together the world's best bartenders as

well as the industry's leading experts to showcase and predict future trends in

mixology.

Sharing some of the secrets behind the success of the world's leading luxury

rum was Lorena Vasquez, Zacapa's Master Blender, "We're seeing more bartenders

recommending to enjoy rum in the same way as whisky and cognac - straight up -

which is introducing this incredible liquid to people all around the world.

Zacapa really is the most exquisite luxury tasting rum, especially when served

neat, however, its distinctive depth of flavour, rich aroma and versatility

also make it perfect for cocktails.

     "Today people expect more from their drinks, drinks that tell a story and

create experiences. At Zacapa, we do just that and for us there's no greater

luxury experience than time. Time is one of our most important ingredients,

time to not just possess life but appreciate it.

    "We focus on it through every stage of crafting Zacapa. From taking the

time to select the finest virgin sugar cane, to our unique maturing process, to

the hand crafting of a Mayan 'petate' band for each bottle. Time is integral in

every part of the journey. It's just as important that everyone takes time to

savour that little moment of luxury as they enjoy each sip. It's a philosophy

we like to call The Art of Slow and it's a philosophy that appears to be

working."

    And it's not just at the bar that rum is winning but at the dinner table

too. More of us than ever are switching to rum for an after-dinner moment of

luxury indulgence.

    Montserrat De Rojas, Global Marketing Director, Zacapa, said: "Zacapa not

only lends itself to cocktails, it's challenging and taking the place of

traditional post dinner spirits such as cognac and whisky as an alternative

digestif. With recommendations from esteemed chefs, its rich and warming

flavour makes it the perfect rum to sip and savour among friends after enjoying

a meal."

    So next time you are at the bar or finishing a great meal, order a Zacapa

23 neat and be part of the rum revolution.

    Enjoy Zacapa responsibly. Visit http://www.DRINKiQ.com.

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    1. The Spirits Business 2017

    2. The Spirits Business 2017

SOURCE: Zacapa

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