Suningの8.18ショッピングの祭典、オンライン販売は263%の急増

Suning holdings group

Suningの8.18ショッピングの祭典、オンライン販売は263%の急増

AsiaNet 69716 (1243)

【南京(中国)2017年8月21日PR Newswire=共同通信JBN】

*中国消費者の国際ブランド高級品需要を示す

中国の巨大小売企業Suning Holdings Group(Suningないしグループ)が保有し、新たにフォーチュン・グローバル500社に入ったSuning Commerce Groupはこの8月に、中国で最も華々しいショッピングの祭典をオンラインとオフラインの双方で催した。(売上高は前年と比較してオンラインで263%、オフラインでは107%それぞれ増加。即日配達達成率は96.5%。)中国の消費者が世界中の本格高級商品を求める中、イベントではSuningが国際ブランドの販売で重要な役割を果たしていることも明らかになった。

Photo: https://photos.prnasia.com/prnh/20170821/1924003-1

(写真説明:「8.18ショッピング・フェスティバル」の主要達成統計)

「8.18ショッピング・フェスティバル」として知られるオンライン・オフライン販売イベントは2014年にSuningが開始し、その後は毎年の小売り行事として定着した。8月1日から18日まで約半月続くショッピングの祭典は、4000店近い国内直営実店舗と、5億人の利用者を抱える中国上位3社に入るeコマースSuning.comを含むグループの国内外販売ルートで、割引や販売促進を実施している。

Suning Holdings Groupのジャン・ジンドン会長は、Suningがショッピングの祭典を通して、高品質商品を最高のサービスで消費者の身近なものにしていると指摘する。世界の素晴らしい商品を中国市場に紹介するというグループの目標を示しているという。

中国市場への参入と中国消費者への接近強化を求める国際的な小売業者にとっては、ショッピングの祭典の期間中にSuningのeコマースプラットフォームを通して集めたデータを分析することで、3つの顕著な新しい消費トレンドが浮かび上がる。特に世界中の小売業者やサプライヤーから幅広い商品を直接購入する国際サイトでそのことが言える。

第1はオーストラリアやニュージーランド、欧州諸国からの特産食品や粉ミルクなど、健康・子ども向け商品が重視されること。これは中国の消費者が以前にも増して健康な食生活に注意を払い、本格高級商品に多額の出費を惜しまないことを表している。今年のすべての熱心な買い物客の中では、女性の買い物客が米国や日本、韓国、欧州諸国の化粧品に最も大きな関心を示していた。

この2つの発見を合わせると、中国消費者の消費水準と消費力の向上が見えてくる。消費者は生活の質を引き上げる物に注目することで中間階層のライフスタイルを取り込み始めている。

ダイソンやフィリップス、ブラウン、パナソニックなど有名な高級パーソナルケア家電の注文が多かった。Suningが戦略提携したトレジャリー・ワイン・エステーツの高級ワインにも、買い物客が飛び付いた。Suningは今年初めて戦略的提携相手のYiguo.comと、米国産サクランボやオーストラリア産牛肉、南米産海産物など生鮮品のスピード配達を手掛け、配達地域を中国国内で昨年の17都市から180都市に急増させた。

Suningの8.18ショッピングの祭典は中国でのeコマースブームを反映しただけでなく、国際的業者と中国の消費者の双方にサービスするSuningの対応力も示した。ジャン会長によると、サービスはどんな時も中核事業。洗練された直接仕入れと在庫・配送システムを活用した「スマート・リテール」モデルは、オンラインとオフラインの各サービスだけでなく、小売り、不動産、金融サービス、メディア・エンターテインメント、スポーツ、投資の6事業におけるグループのリソースを統合している。Suningは中国消費者の上昇志向のニーズにより良く応えることを目指している。

▽Suning Holdings Groupについて

1990年に創業したSuningは中国の大手商業企業。従業員は18万人で、中国と日本に上場企業2社を抱える。2016年の売上高は512億7000万ドル(3502億8800万人民元)。Suning Holdings Groupは中国の非国有企業で2位。「すべての人のためにより上質の生活を創造する産業振興をリードする」ことを使命とし、小売り、不動産、金融サービス、メディア・エンターテインメント、スポーツ、投資の6事業を通じて急速な成長の持続に努めている。

ソース:Suning holdings group

Suning's 8.18 Shopping Spree Hits Online Sales Growth of 263% Showing Demand for High-quality Products of Global Brands among Chinese Consumers

PR69716

NANJING, China, Aug. 21, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

The newly listed company of Fortune Global 500, Suning Commerce Group, owned by

China's retail giant, Suning Holdings Group (known as "Suning" or "the Group"),

recently hosted one of the most remarkable shopping sprees in China this August

both on its online and offline platforms. (Both the online and offline sales

have increased 263% and 107% separately compared to the ones of last year, and

the completion rate of same-day delivery hits 96.5%.) The event also shows that

Suning is playing a significant role in promoting international brands as the

country's consumers are seeking authentic high-quality products all over the

world.

Photo: https://photos.prnasia.com/prnh/20170821/1924003-1

Caption: Key achievement statistics on the "8.18 Shopping Festival"

Known as the "8.18 Shopping Festival", the online-to-offline sale event is

created by Suning in 2014 and then became a fixture on its retail calendar

every year. The half-month shopping spree lasts from August 1st to 18th

features discounts and promotion campaigns in the Group's domestic and

international retail channels, including nearly 4,000 self-operated

bricks-and-mortar stores and its ecommerce platform Suning.com, which ranks as

the top three Chinese B2C platforms with 500 million users.

Zhang Jindong, chairman of Suning Holdings Group, noted that through the

shopping spree, Suning makes high-quality products the most accessible to

consumers with best services. It demonstrated that the Group aims to introduce

more fine products around the globe to the Chinese market.

For global retailers who want to enter the Chinese market or reach more Chinese

consumers, there are three new noteworthy consumption trends from analyzing

data gathered through Suning's ecommerce platforms during the shopping spree

event, especially its international site that sells a wide range of products

directly purchased from retailers or suppliers around the world.

The first one is a focus on healthcare and childcare products from Australia,

New Zealand and European countries, such as original food produce and baby

formula milk. It shows that now Chinese consumers pay more attention on healthy

eating habits than before and are willing to plunk down large money for

authentic high-quality products. Among all the spree shoppers this year, female

shoppers showed the largest interest for cosmetics from the United States,

Japan, South Korea and European countries.

The two findings together demonstrate that there is an upgrade in Chinese

consumers' consumption level and capability. They start to adopt the

middle-class lifestyle by focusing on things that can improve their life

quality.

Big names in upscale personal care electronics have made a lot of orders,

including Dyson, Phillips, Braun and Panasonic. Fine wines from Treasury Wine

Estates, with which Suning has entered a strategic partnership, were also

snapped up by shoppers. For the first time this year, Suning offers speedy

delivery with its strategic partner Yiguo.com for fresh products, such as

cherries from the US, beef from Australia and Seafood from South America, in

180 cities in China, a staggering rise from last year's 17.

Suning's "8.18" shopping spree is not only the reflection of China's booming

ecommerce sector, but also a showcase of the retailer's ability to serve

international merchants and domestic consumers. According to Zhang, service is

always the core business. Capitalizing on its sophisticated direct purchase,

warehousing and delivery systems, a "Smart Retail" model that integrates online

and offline services, as well as the Group's resources in six industries

including Retail, Real Estate, Financial Services, Media and Entertainment,

Sports and Investment, Suning aims to better serve the upgrading needs of

Chinese consumers.

About Suning Holdings Group

Founded in 1990, Suning is one of the leading commercial enterprises in China

with 180,000 employees and two listed companies in China and Japan. In 2016,

with the annual revenue of 51.27 billion USD (350.288 billion RMB), Suning

Holdings Group ranks the second place of non-state owned enterprises in China.

With the mission of "Leading the Industrial Advancement in Creating a Higher

Quality of Life for All", Suning strives to continue its rapid growth across

six vertical industries including Retail, Real Estate, Financial Services,

Media and Entertainment, Sports and Investment.

SOURCE: Suning holdings group

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中