テンセント・アドバタイジングのSYラウ会長:現代的ビッグデータ広告時代が到来

テンセント (Tencent)

テンセント・アドバタイジングのSYラウ会長:現代的ビッグデータ広告時代が到来

AsiaNet 69713(1241)

【香港、深セン(中国)2017年8月21日PR Newswire=共同通信JBN】常に脚光を浴びているテンセント(Tencent)のSYラウ(SY Lau)上級執行副社長は、社内の機構改革を受けて新ポスト、アドバタイジング会長およびグループマーケティング&グローバルブランディング会長に任命された。ラウ氏の任務は、広告業務を他の社内部門と調整することである。これはグローバル市場におけるテンセントのブランディングの影響力を強化し、国際パートナーとの戦略的な協力発展に寄与する。記録破りの株価を通じて、時価総額で世界のトップ10企業に上昇したテンセントにとって、ラウ氏起用はデジタルエンターテインメント・情報の戦略能力を高めるとともに、コンテンツと技術を一層結合させる。

https://photos.prnasia.com/prnh/20170821/1923970-1

SYラウ氏は中国インターネット広告業界の空前の機会を目撃する立場にある。米国では広告市場の40%をオンライン広告が占めているが、中国では今年、64%に達する可能性がある。米国ではソーシャル広告がオンライン広告総額の約20%を占めているのに対し、中国ではわずか8-9%にとどまり、その50%以上をテンセントが占めている。テンセントには極めて大きな市場潜在力がある。

SYラウ氏は2006年、テンセントに加わり、事業が飛躍的に成長したテンセントの黄金時代を経験している。テンセントの広告を例にとれば、2006年のオンライン広告収入は2億6700万元だった。ラウ氏の指導の下、2016年にこの収入は270億元に達した。テンセントの広告収入はわずか10年で100倍に増加したのである。ラウ氏はその卓越した業績により、米誌Advertising Ageの2011年「The World's 21 Most Influential People in Marketing and Media」リストに入った。また、2015年のカンヌライオンズ・フェスティバルで「Media Person of the Year」を中国人として初めて受賞した。ラウ氏はハーバード・ビジネススクールAsia Pacific Advisory Board (APAB)のメンバーでもある。

SYラウ氏は「広告業界は急激な変化を経験している」と語った。トレンドを見てみると、顧客獲得単価(CPA)広告が急成長する一方、ブランディング広告の伸びは鈍化している。ニュース配信広告に関して言えば、時間単価(CPT)広告は顧客獲得単価に転換しつつある。ニュース集約広告には多くの需要がある。これは巨大なビジネスチャンスである。短編ビデオ広告もソーシャルメディア上の世界的トレンドになってきた。

また「インターネット企業は全て、今がアルゴリズムの時代であるという見方に同意するだろう。広告の現代ビッグデータベース時代が到来しつつある」と述べた。アルゴリズムに基づくインテリジェントのプッシュとニュース配信広告はインターネットCPA広告の主流モデルである。統計もこれを証明している。中国のモバイル・ニュース配信広告は2016年、前年比110%増の40億ドル近い収入をもたらした。この収入は2017年、66億ドルに達する見通しである。

ラウ氏の見解によると、テンセントの広告は2つの意味で重要である。1つは安定した収入源として株主にもたらす価値であり、もう1つは広告を通じてさまざまなビジネスを結びつける「コネクター」としての役割である。テンセントは広告主がそのようなプラットフォームを利用できることを望んでいる。

ラウ氏は「テンセント広告の将来は、ソーシャルネットワーク、ビデオ、モバイル広告を全面活用することになる。私が最も大切に思っているのは、範囲、浸透、定着率である」と述べた。そのうえで、テンセント広告統合の将来の方向は、第1に、大手クライアントに包括的なソリューションを提供し、ブランディングと実績ベース広告を合わせて高い浸透率を達成すること、第2に、販売管理とセルフサービス・ツールを最適化・更新して広告効率を評価することにより、ロングテール・クライアント向けに小規模な地方広告主の総額を引き上げることにあると指摘した。

ラウ氏は、テンセントは広告をビジネスに統合するため、以下を達成する必要があるとし「第1に、孤立に耐え、過去の成功の上に構築するものの、再びゼロから始める必要がある。第2に、さまざまな並列部門は相互に連絡する必要があり、第3に、テンセントは『to C』から『to B』に考え方を転換しなければならない」と語った。

フィナンシャル・タイムズのインタビュー「LUNCH WITH FT」の全容閲覧は次を参照:https://www.chinatechinsights.com/opinion/154206107.html

▽問い合わせ先

Grace Tang

Tencent Corporate Marketing & PR Department

+86-10-6267-1188-40335

Yepingtang@tencent.com

ソース:Tencent

SY Lau, Chairman of Tencent Advertising: A modern, Big Data-based advertising era is coming

PR69713

HONG KONG and SHENZHEN, China, Aug. 21, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Following Tencent's structural adjustments, Tencent's Senior Executive Vice

President SY Lau, who has always been in the limelight, was given a new title.

He was appointed as Tencent's Chairman of advertising and Chairman of group

marketing and global branding. Lau's responsibilities will be coordinating

advertising business with other sectors in the company. This will enhance

Tencent's branding influence in the global market, and help develop strategic

cooperation with international partners. For Tencent, a company whose market

value has pushed it into the world's top ten through recording breaking share

prices, the appointment of Lau will strengthen Tencent's strategic power in

digital entertainment and information, while further combining content and

technology.

https://photos.prnasia.com/prnh/20170821/1923970-1

SY Lau stands as witness to an unprecedented new opportunity for China's

Internet advertising industry. In the United States, 40% of the market share in

advertising comes from online advertising. In China, this portion could reach

64% this year. In the U.S, social advertising takes about 20% of the whole

online advertising pie, while in China, social advertising only takes about

8%-9%, and more than 50% of that comes from Tencent. Tencent has an incredibly

huge market potential.

SY Lau joined Tencent in 2006 and experienced Tencent's golden ages when the

business skyrocketed. Taking Tencent advertising as an example, in 2006, online

advertising revenue was 267 million yuan. Under Lau's leadership, the revenue

reached 27 billion yuan in 2016, a hundred-fold increase in Tencent's

advertising revenue in only one decade. Lau's excellent achievements placed him

into the "The World's 21 Most Influential People in Marketing and Media" list

by American magazine "Advertising Age" in 2011. Lau was also the first Chinese

to win "Media Person of the Year" awarded by The Cannes Lions Festival in 2015.

Additionally, he is a member of the Asia Pacific Advisory Board (APAB) of

Harvard Business School.

"The advertising industry is going through drastic changes", said SY Lau. If we

look at the trend, on the one hand, cost-per-action (CPA) advertisement is

growing fast. On the other hand, the growth speed of branding advertisements is

slowing down. With regards to newsfeed advertising, cost-per-time (CPT)

advertising is switching to cost-per-action. There's a great demand for news

aggregation advertising. This has huge business potential. Short-form video

advertising has also become a global trend on social media.

"I think what all of the internet companies agree on is that this is an era of

algorithms", said Lau. "A modern Big Data-based era of advertising is coming."

Algorithm-based intelligent push and newsfeed advertising is the mainstream

model for Internet cost-per-action (CPA) advertising. Statistics also prove

that: China's mobile newsfeed advertising brought almost 4 billion dollars of

revenue in 2016, a 110% growth rate over the year before. This revenue is

expected to reach 6.6 billion dollars in 2017.

In Lau's opinion, advertising in Tencent is significant in two ways. One is the

value it brings for the stockholders as a stable source of revenue. The other

is to work as a "connector", which combines different businesses through

advertising. Tencent hopes to enable the advertisers with such platforms.

"The future of Tencent advertising is to fully embrace social network, video

and mobile advertising. What I care about most is the coverage, as well as the

penetration and retention rate". Lau said the future directions of Tencent

advertising's integration lies in: First, providing a comprehensive solution

for big clients, combining branding and performance-based advertisements to

achieve high penetration rates. Second, for long tail clients, raise the amount

of small and regional advertisers by optimizing and upgrading sales management

and self-service tools to value advertising efficiencies.

Tencent needs to achieve the following in order to integrate advertising into

its business, said Lau. "First, we need to resist loneliness, and build upon

past success but start from zero again. Second, different parallel sectors need

to communicate with each other. Third, Tencent has to switch its mindset from

'to C' to 'to B'".

Click the following

link(https://www.chinatechinsights.com/opinion/154206107.html) to view the

complete interview by Financial Times' "LUNCH WITH FT".

Grace Tang

Tencent Corporate Marketing & PR Department  

+86-10-6267-1188-40335

Yepingtang@tencent.com

SOURCE: Tencent

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