ユニリーバ、キャンベルスープ、チャーチ&ドワイト、シェル、サブウェイ、ボルボはグループエム・ビューアビリティ基準のグローバル展開を支持

グループエム(GroupM)

ユニリーバ、キャンベルスープ、チャーチ&ドワイト、シェル、サブウェイ、ボルボはグループエム・ビューアビリティ基準のグローバル展開を支持

AsiaNet 69583

Hulu、Spotify、Teads、comScore、DoubleVerify、Integral Ad Science、Moatなどの主要メディア、テクノロジー・パートナーもより精度の高いビューアビリティのためにグローバルレベルでサポート

パートナーはソーシャル、ニュースフィード動画のパフォーマンス・マトリックスの研究へ

【ニューヨーク2017年8月18日PR Newswire】

WPP系列のメディア投資マネジメントグループであるグループエム(GroupM)(http://www.groupm.com/ )は9日、デジタルメディアへの継続的投資のために独自の「グループエム・ビューアビリティ基準」をグローバル展開すると発表した。ビューアビリティはデジタル広告閲覧の評価基準の1つであるが、グループエムは2014年来ビューアビリティ計測について最高レベルの精査基準を設定することで、広告主にとってのデジタルメディアをより効果的かつアカウンタビリティが高いものとしてきた。グループエムは業界のリーダーとして、測定基準、デジタルサプライチェーンの規律、ブランドセーフティ、パーソナライズ化、メディア主導マーケティングなどの重要案件において、同社メディアエージェンシーのクライアントのためにバリューを創出している。

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ユニリーバ、キャンベルスープ、チャーチ&ドワイト、シェル、サブウェイ、ボルボなどの主要クライアントは、より精度の高いビューアビリティと測定をサポートしている。ユニリーバは、グループエムが米国でビューアビリティ基準を最初に発表した2014年にグルーブエムと提携した。

ユニリーバの最高マーケティング&コミュニケーション責任者、キース・ウィード氏は「ユニリーバとグループエムはビューアビリティと透明性の分野で最先端を走ってきた。消費者行動や広告形態の変化に対応し、より強固なアカウンタビリティと検証のためにグループエムが進めているこの評価基準を我々は全面的に支持する。」と語った。

ビューアビリティの取り組みをサポートするメディアおよびテクノロジー・パートナーには、Hulu、Spotify、Teads、comScore、DoubleVerify、Integral Ad Science、Moatがある。グループエムは、今日のグローバルスタンダードに向けてビューアビリティ測定とその普及について世界中のデジタルメディア・パートナーと積極的に対話を重ねている。

ビューアビリティはブラウザないしはアプリケーション(ピクセル比率で)内で閲覧できる広告の面積と、ピクセルが閲覧できる時間(秒単位で)を考慮する。世界的なベリフィケーション・プロバイダーによると、すべてのデジタル広告の50%が閲覧不可能であり、広告クライアントにとって深刻なアカウンタビリティ・リスクとなる。

これまでビューアビリティに最も注目してきたのは米国である。2014年、グループエムは広告取引において課金されるべきインプレッション、すなわちビューアビリティによる課金の基準を発表した。この基準は、ディスプレイ広告についてはピクセルが100%閲覧可能(オンスクリーン)でなければならないこと(時間の規定無し)、およびビデオに関しては、100%閲覧可能(オンスクリーン)で、かつユーザーが閲覧開始後ビデオの50%がサウンド付きで再生されなければならないことを要件としていた。当時、グループエムの基準を満たすのはビデオインプレッション全体の僅か18%のみであったが、2016年半ばには55%のインプレッションがこの基準に達するようになっている。

本日、グループエムはこの基準のさらなる進化とソーシャルならびにニュースフィード環境における動画パフォーマンス分析の計画を発表した。その要件とは、すべての広告フォーマットは、グループエムの規格に対応し、広告は基本的に100%閲覧されなくてはならないというものである。時としてユーザーは、広告を見るにはあまりに速くスクロールすることがある。モバイルとソーシャル・ニュースフィード環境でのユーザー行動について、グループエムはその基準を強化し、ディスプレイ広告については閲覧可能なスクリーンで1秒間の広告表示時間が必要であるとしている。

グループエムとそのクライアント、パートナーはソーシャルとニュースフィード動画のパフォーマンスも研究していく。それはFacebook、YouTube、Pinterest、SnapchatにおいてDoubleVerfy、Moat、IASと共に100以上のデータポイントを測定し、ソーシャルプラットフォームやモバイル環境において、異なる広告フォーマットを評価するにはどの測定方法が最も有意義かを特定する。この分析は将来のソーシャルとニュースフィード動画の表示時間の策定における基礎になるだろう。

グループエム・ブランドセーフティ担当エグゼクティブ・ヴァイスプレジデントのジョン・モンゴメリーは「われわれの目標は、すべての市場において絶対的に最高品質のデジタルメディアを顧客に提供することである。顧客、先進的なメディア、技術パートナーと協業することで、米国で見られるように、われわれはより良いデジタルマーケットプレースの形成を支援することができる。世界的に一貫した規格による運営は常に当社の目標だったが、パートナーとの何カ月にもわたる意見交換を経た今こそが、ソーシャルとモバイルのプラットフォームの進化やユーザー行動を考慮し強化された、この規格をもって、前に進むときである」と述べた。

チャーチ&ドワイトのブリッタ・ボムハード最高マーケティング責任者(CMO)は「当社はこの新しいビューアビリティ規格を採用するパートナーとの協業を確実に行うために、グループエムの努力を全面的にサポートする」と語った。

シェルのグローバルコネクション責任者、クリス・ハエク氏は「われわれのブランドの認知と露出を最大化しているグループエムのサポートを称賛する」とした。

サブウェイ・アメリカのメディアサービス・ディレクター、メリッサ・サットン氏は「サブウェイの本社は、われわれのフランチャイズを代表して、支出金額の計算とアカウンタビリティに注力している。グループエムとMediaComとの提携は、われわれのデジタルメディアにおけるテストと学習を発展させるだけでなく、常に測定を改革、精査することに役立っている」と語った。

Huluのピーター・ネーラー広告営業担当上級副社長は「われわれは、より高度な規律に沿い、マーケッターに高品質の結果を届けるすべての努力を支持する。グループエムの強化されたビューアビリティ基準は、業界全体において大きな前進である」と述べた。

Spotifyの広告営業グローバル責任者、ブライアン・ベネディク氏は「高度なビューアビリティ基準を確立し、それが高品質な広告環境で確実に実現することは最も重要である。われわれはグループエムのような、この活動を推進する主要プレーヤーと共に働くことを誇りに思う」と述べた。

Teadsのグローバルプレジデント、ジム・デーリー氏は「ビューアビリティはTeadsの全サービス、技術の中核にあり、業界トップパブリッシャーが見やすく、使いやすい動画広告の在庫が測定されるよう特に支援している。われわれは、新しいビューアビリティ基準を展開して業界に一層高度なアカウンタビリティをもたらすグループエムの努力を積極的にサポートする」と語った。

ComScoreのアーロン・フェターズ上級副社長は「業界はデジタルとテレビの競争平準化に役立つビューアビリティ測定基準について常に努力している。この強化された測定基準はキャンペーンが行われる各スクリーンやコンテンツの相対的な価値をマーケッターが適切に評価することをサポートする。そうして初めて、メディアのバイヤーは真に費用対効果のあるキャンペーンを構築でき、影響力のあるクロスメディア戦略を実行できる。測定のサイロを壊してすべての関係者への可能性を増すことに、常に集中しているグループエムの努力を称える」と述べた。

DoubleVerifyのマット・マクラーリン最高業務責任者(COO)は「DoubleVerifyは、ビューアビリティのようなメディア認証基準を通して業界の第一線に品質をもたらすグループエムの絶え間ない努力を称賛する。われわれのグループエムとの強い関係を通し、顧客は測定から行動、請求までのグループエム規格の進化に対応することができる。DoubleVerifyのプラットフォームは顧客のためにこのプロセスを合理化し、一層高い効率性と業績の両方を実現することが可能だ」と語った。

Integral Ad Science(IAS)のスコット・ノール最高経営責任者(CEO)は「透明性についての課題、とりわけビューアビリティについて、われわれの業界は協力して対応しなくてはならない。IASがグループエムの新しいビューアビリティ規格を、自信を持ってサポートする理由はそこにある。そしてキャンペーンを可視化し、意味のある方法で消費者への影響を一層確実にする積極的なステップを進めるグループエムに拍手をおくる」とコメントした。

Oracle Data Cloud上級副社長でMoatの共同創立者であるジョナ・グッドハート氏は「われわれは初期の段階から、グループエムの取引基準において信頼され、独立した計測を提供する栄誉を受けている。そして、世界中のクライアントに対し、より良くサポート提供しようと努力するWPPのメディア投資マネジメントグループと引き続き協業できるのは光栄だ。Moatとグループエムは、消費者の動向における知見をブランド対して、何年にもわたり提供している。われわれは、ブランドにとって重要な測定基準を協力して継続的に提供できることを嬉しく思っている」と述べた。

▽グループエム(GroupM)について

グループエムは世界をリードするメディア投資マネジメント企業で、Mindshare、MEC、MediaCom、Maxus、Essence、m/SIXをはじめ、プログラマティック・デジタルメディア・プラットフォームXaxisなどWPPメディアエージェンシーの親会社として事業展開している。これらのエージェンシーはそれぞれが独自に世界展開し、市場をリードする地位を占めている。グループエムの主要目標は、トレーディング、コンテンツ作成、スポーツ、デジタル、ファイナンス、独自ツール開発におけるリーダーおよびコラボレーターとして事業展開することによって、WPPメディアエージェンシーのパフォーマンスを最大化することである。グループエムは、クライアント、株主、スタッフに対し、他の追随を許さない市場の優位性を提供することに重点を置き、クライアントの利益のためにWPPのデータ投資管理グループのKantarと協力を緊密にしている。グループエムとKantarは両社で、WPPグループの売上高約190億米ドルのほぼ50%を占めている。

グループエムに関する詳細はウェブサイトwww.groupm.com を参照。

Twitter(@GroupMWorldwide)でフォローを。

LinkedIn(https://www.linkedin.com/company/groupm )でグループエムのフォローを。

▽メディア問い合わせ先

David.Grabert@GroupM.com

+1.212.297.8092 (U.S.)

Keegan.Calligar@BM.com

+1.212.614.5036 (U.S.)

ソース:GroupM

(日本語リリース:クライアント提供)

Unilever, Campbell Soup Company, Church & Dwight, Shell, Subway, And Volvo Cars Support Global Rollout Of GroupM's Viewability Standards

PR69583

NEW YORK, Aug. 18, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- Hulu, Spotify, Teads, comScore, DoubleVerify, Integral Ad Science and Moat

Among First Publishers and Tech Partners Embracing Global Push for Higher

Viewability

-- Partners to Study Performance Metrics for Social and Newsfeed Video

GroupM (http://www.groupm.com/ ), the media investment management group of WPP,

today announced the global rollout of viewability standards to support

continued investment in digital media. Viewability is a measure of a digital

ad's opportunity to be seen, and since 2014, GroupM has championed the highest

standards for the measured viewability of digital advertising to drive greater

integrity and make the medium more effective and accountable for advertisers.

GroupM creates value for clients of its agencies with industry leadership on

critical issues including measurement standards, digital supply chain

integrity, brand safety and personalized, media-driven marketing capabilities.

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Key clients are supporting the demand for enhanced viewability and measurement

in digital advertising, including Unilever, Campbell Soup Company, Church &

Dwight, Shell, Subway and Volvo Cars. Unilever partnered with GroupM in 2014

when the company's viewability standards were originally announced in the U.S.

"Unilever and GroupM have been at the forefront of the viewability and

transparency conversation," said Keith Weed, Chief Marketing and Communications

Officer, Unilever. "We support GroupM's ongoing assessment in this space to

reflect changes in consumer behavior and available ad formats, and to ensure

full accountability and verification."

Media and technology partners supporting the viewability effort include Hulu,

Spotify, Teads, comScore, DoubleVerify, Integral Ad Science and Moat. GroupM is

in active dialogue with all digital media partners worldwide about viewability

measurement and delivery to the now global standards.

Viewability considers the area of the ad that can be seen within a browser or

application (in percentage of pixels) and the duration of time that the pixels

remain in view (in seconds). According to global verification providers, as

much as 50 percent of all digital ads are not viewable, representing a

significant accountability risk to advertising clients.  

To-date, the U.S. has seen the most focused attention on viewability. In 2014,

GroupM announced trading standards for an ad to count as a payable impression.

The standards required that 100 percent of the pixels in a display ad must be

in view (for any amount of time), and for video, that 50 percent of the video

must be played at the user's initiation with the sound on while 100% in view.

At the time, only 18 percent of video impressions met GroupM's standard; by

mid-2016, 55 percent of impressions met the standard.  

Today, GroupM also announced an evolution of its standards and plans for

studying the performance of video ads in social and newsfeed environments. The

requirement that an ad must be 100 percent in view remains foundational to

GroupM's standards for all ad formats. With user behaviors in mobile and social

newsfeed environments, where they sometimes scroll too quickly to see ads,

GroupM has strengthened its standard and now requires a one second duration for

the time a display ad passes through the viewable screen.

GroupM, its clients and partners will also study the performance of social and

newsfeed video, measuring more than 100 data points with DoubleVerify, Moat and

IAS across Facebook, YouTube, Pinterest and Snapchat to identify which are most

meaningful in evaluating different ad formats in these social platforms and in

mobile environments. This analysis will be the foundation for the development

of future social and newsfeed video duration metrics.   

"Our ambition is to offer clients the absolute best quality digital media in

every market," said John Montgomery, Executive Vice President, Brand Safety.

"By working with clients and progressive media and technology partners, we can

help shape the digital marketplace for the better, as we have seen in the U.S.

It was always our goal to operate around a consistent standard globally and

following many months of partner dialogue, now is the right time for us move

forward with these enhanced standards that consider the evolution in social and

mobile platforms, as well as user behaviors."  

"We fully support GroupM's efforts to ensure we are working with partners that

adopt these new viewability standards," said Britta Bomhard, Chief Marketing

Officer, Church & Dwight.

"We applaud the work GroupM is doing to maximize our brands' visibility and

exposure," said Chris Hayek, Head of Global Connections at Shell.

"Subway headquarters is dedicated to measurement and accountability for every

dollar spent on behalf of our franchisees," said Melissa Sutton, Director of

Media Services US. "Our partnership with GroupM and MediaCom has helped us

evolve not only our digital test and learn approach, but also our continuous

reinvention and scrutiny of measurement."

"Any effort to drive greater integrity and deliver high-quality results for

marketers is an effort we support," said Peter Naylor, SVP of Advertising Sales

at Hulu.  "GroupM's enhanced viewability standards are a big step forward for

the entire industry."

"Establishing high viewability standards and ensuring they are brought to life

in quality ad environments is of paramount importance," said Brian Benedik,

Global Head of Ad Sales at Spotify. "We're proud to stand alongside major

industry players like GroupM as they take this action forward."

"Viewability is at the core of all Teads' products and technology, and we are

laser-focused on helping the industry's top publishers scale viewable,

user-friendly video ad inventory," said Jim Daily, Global President, Teads.

"We're happy to support GroupM's efforts to bring greater accountability to the

industry with the roll out of their new viewability standard."

"The industry continues to strive for viewability metrics that help level the

playing field between digital and TV," said Aaron Fetters, Sr. Vice President,

comScore. "These enhanced metrics will help marketers properly evaluate the

relative value of each screen, and the context in which a campaign is

delivered. Only then can media buyers build truly cost-effective campaigns and

execute on impactful cross-media strategies. We applaud GroupM's efforts and

their continued focus on breaking down measurement silos to grow the pie for

all parties."

"DoubleVerify applauds GroupM's continued efforts to bring quality to the

forefront of the industry through media authentication standards such as

viewability," said Matt McLaughlin, COO at DoubleVerify. "Through our strong

relationship with GroupM, clients can keep up with the evolution of the GroupM

standard from measurement to actions to billing. The DoubleVerify platform

streamlines this process for clients, enabling both greater efficiency and

performance."

"Our industry must work together to address our current challenges around

transparency, especially when it comes to viewability," says Scott Knoll, CEO

at Integral Ad Science. "That's why IAS is proud to support GroupM's new

viewability standard, and applauds them for taking proactive steps to ensure

their campaigns are in-view and more likely to impact consumers in a meaningful

way."

"We're honored to have provided trusted, independent measurement of GroupM's

trading standards from the start," said Jonah Goodhart, SVP, Oracle Data Cloud

and Co-Founder of Moat. "And we're honored to continue working with WPP's media

investment arm as it strives to better serve its clients around the globe. Moat

and GroupM's relationship has given brands a new level of insight into consumer

attention for years, and we're thrilled to continue providing the metrics that

matter to brands together."

About GroupM

GroupM is the leading global media investment management group serving as the

parent to WPP media agencies including Mindshare, MEC, MediaCom, Maxus, Essence

and m/SIX, as well as the programmatic digital media platform, Xaxis, each

global operations in their own right with leading market positions. GroupM's

primary purpose is to maximize the performance of WPP's media agencies by

operating as leader and collaborator in trading, content creation, sports,

digital, finance, and proprietary tool development. GroupM's focus is to

deliver unrivaled marketplace advantage to its clients, stakeholders and

people, and is increasingly working closely for the benefit of clients with

WPP's data investment management group, Kantar.  Together, GroupM and Kantar

account for almost 50% of WPP's group revenues of nearly US$19 billion.

Discover more about GroupM at www.groupm.com.

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SOURCE  GroupM

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