ニールセン、AIスポーツマーケティング新興企業のvBrandを買収

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ニールセン、AIスポーツマーケティング新興企業のvBrandを買収

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【ニューヨーク2017年8月4日PR Newswire=共同通信JBN】

*vBrandの最新機械学習プラットフォームは、成長するニールセンスポーツ事業に統合され、スピードとスケールを強める。

ニールセン(Nielsen、NYSE: NLSN)は4日、スポーツ企画でブランドの露出と影響力を測定する機械学習プラットフォームを開発したイスラエルのテクノロジー新興企業、vBrandを買収したと発表した。vBrandとその技術はニールセンスポーツに完全統合され、同社の代表的スポーツサービスのSport24とSocial24のスピードとスケールを強めることになる。

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ニールセンスポーツは業界で先進的なスポンサーシップの測定力と方式で、スポーツで最も強力とみなされているが、vBrandの最新技術の買収でさらにその勢いが強まる。スクリーン上でブランドのポジションを探し当て、測定するニールセンスポーツのロゴ認識・メディアモニター技術は、vBrandの機械学習でスピードが格段に速くなる。特にvBrandの技術によって、ブランドと権利の保有者はイベントの数時間内にスポンサーシップの視認度をモニターして追跡し、トーナメント戦、コンペの週末とシーズンの中でデジタルサイネージや広報宣伝を調整することが可能になる。

競争が激しく細分化されたマーケットプレースで消費者にリーチしようとするブランドにとって、スポーツマーケティングはますます重要になっている。ひいきのリーグやチーム、アスリートをファンが確実に観戦しようと構える中で、グローバルなスポーツとエンターテインメントのスポンサーシップ支出は2017年だけで600億ドルを超える見通しだ。ニールセンスポーツの代表的なマーケティングソリューションは年間で数百万時間のコンテンツを測定し、1700以上の上級権利保有者やブランド、エージェンシー、放送局へ分析と検証を伝えるのに役立っている。

ニールセンエンターテインメントのハワード・アッペルボーム社長は「この素晴らしい買収は、わが社のスポーツクライアントに対する積極性と貢献を表している。vBrandの技術をニールセンスポーツの今のスポンサーシップ評価手順に加えると、世界中の企画とイベントをカバーする規模がさらに拡大する。タイムリーな露出情報も得られ、クライアントはスポンサーシップのプレースメントで素早く賢明な決断ができる。ニールセンスポーツのブランド露出データと測定指標はグローバルなスポーツマーケットプレースで通貨とみなされており、今回の買収でそれが強化されることに喜んでいる」と話した。

vBrandのヤエル・ドール最高経営責任者(CEO)は「ニールセンによるvBrandの買収は、われわれが事業を続けてサービスを次の段階に高めるのに、絶好の機会である。わが社の先端技術がニールセンのプラットフォームに加わると、スポーツスポンサーシップ投資の透明性と明瞭さをスポーツマーケターに与え、ニールセンのマーケットにおける先導的地位を高めると確信している」と語った。

vBrandのタミール・ルビンスキー共同創業者兼最高技術責任者(CTO)は「われわれの独自の動画分析・ディープラーニング技術を携えてニールセンに加わり、そのスポーツ分析事業をパワーアップできることは素晴らしい」と述べた。

今回のニールセンによるvBrand買収は新たなマイルストーンになったが、両社はこれまでも良好な関係を築いている。テルアビブ本社のvBrandは、Israel Innovation Authority(旧Office of the Chief Scientist of Israel)が認定したニールセンの基礎技術起業支援組織であるニールセンイノベートの卒業生である。

ニールセンイノベートのドブ・ヤーコニCEOは「ニールセンイノベートはほとんどの起業支援組織とは少し異なるアプローチを取って、支援する企業を導き、指導している。投資の提供に加えて、初期段階の新興企業を成功させて拡張するグローバルビジネスに導くことが目標である」と強調した。

ニールセンイノベートは2013年の設立以来18の新企業に資金提供してきた。その多くの企業はそれぞれのソリューションを試験実施したり、欧米や中国にあるニールセンの大手クライアントに売却している。

▽ニールセンについて

ニールセン・ホールディングス(Nielsen Holdings plc、NYSE: NLSN)はグローバルなパフォーマンスマネジメント会社で、消費者の視聴行動、購買行動の総合的な調査報告を提供している。ウォッチ(視聴行動分析)部門はメディア・広告クライアント向けに、あらゆるデバイス上での動画・音声・テキストのコンテンツのトータルオーディエンス測定サービスを実施している。バイ(購買行動分析)部門は消費パッケージ商品メーカーや小売企業を対象に、業界で他に類を見ない世界規模のリテールパフォーマンス分析を出している。ニールセンはウォッチ部門とセル部門の情報を他のデータソースと組み合わせ、クライアントのパフォーマンス向上を助ける分析を届けている。S&P500企業であるニールセンは世界人口の90%以上を網羅する100ヵ国以上に拠点を置いている。詳細はwww.nielsen.com 、ニールセンイノベートの詳しい情報はwww.nif.vc をそれぞれ参照。

▽vBrandについて

vBrandはタミール・ルビンスキー氏とエリ・ベンデービッド氏が設立し、あらゆるプラットフォーム上でのリアルタイムなスポーツスポンサーシップ測定、プランニング、データ分析の最大活用に取り組む大手企業。vBrandは最新の画像認識技術と独自のAI、ディープラーニング・アプリケーションを活用し、従来型テレビやデジタルテレビ、インターネット、ソーシャルメディアでのスポーツスポンサーシップ露出の価値を測定する。そのプラットフォームはフレームごとに自動的および精密に、スポンサーのロゴが人の目に触れるごとに探知し、同時に経過時間、サイズ、イメージの鮮明さなどスポンサー露出の影響要因を測定している。さらにvBrandのプラットフォームは、プラットフォームにまたがるすべてのデータをリアルタイムで分析している。詳しい情報はwww.vbrandsports.com を参照。

ソース:Nielsen

▽問い合わせ先

Media Relations:

Tom Scott

tom.scott@nielsen.com

mobile + 44 7824 991 579

Gina Katzmark

gina.katzmark@nielsen.com

mobile +1.218.310.2259

Nielsen Acquires Artificial Intelligence-Powered Sports Marketing Startup vBrand

PR69548

NEW YORK, Aug. 4, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    -- vBrand's Advanced Machine Learning Platform Will Be Integrated into

Growing Nielsen Sports Business for Added Speed and Scale

Nielsen (NYSE: NLSN) today announced it has acquired vBrand, an Israel-based

technology startup that has developed a machine learning-enabled platform to

measure brand exposure and impact in sports programming. vBrand and its

technology will be fully integrated into Nielsen Sports, bringing increased

delivery speed and scale to the company's existing flagship sports products,

Sport24 and Social24. Financial terms were not disclosed.

Logo: http://mma.prnewswire.com/media/541824/Nielsen_Logo.jpg

The acquisition of vBrand's advanced technology supercharges Nielsen Sports'

already industry-leading sponsorship measurement capabilities and

methodologies, considered among the most robust in sports. vBrand's machine

learning will significantly accelerate the speed at which Nielsen Sports' logo

recognition and media monitoring technologies locate and calculate brand

positions on screen. Specifically, the vBrand technology could allow brands and

rights holders to monitor and track sponsorship visibility within hours of an

event and make adjustments to digital signage and social campaigns within a

tournament, competition weekend or season.

Sports marketing is increasingly important for brands looking to reach

consumers in a competitive and fragmented marketplace. With fans reliably

tuning in to watch their favorite leagues, teams and athletes, global sports

and entertainment sponsorship spend is projected to exceed $60 billion in 2017

alone. Nielsen Sports' flagship marketing solutions already measure millions of

hours of content per year, helping to deliver analytics and insights to more

than 1,700 of the top rights holders, brands, agencies and broadcasters.

"This is an exciting acquisition that demonstrates our continued ambition and

commitment to our sports clients," said Howard Appelbaum, President, Nielsen

Entertainment. "Bringing vBrand's technology into Nielsen Sports' existing

sponsorship valuation process will further expand the scale of programming and

events it covers around the world. It will also provide timely exposure

information, enabling clients to make smarter and faster decisions on

sponsorship placement. Nielsen Sports' brand exposure data and metrics are

considered currency in the global sports marketplace, and we're delighted to

strengthen that further with this acquisition."

"The acquisition of vBrand by Nielsen is a great opportunity to continue our

journey and take our offering to the next level," said Yael Dor, CEO, vBrand.

"We are confident that our cutting-edge technology, combined with Nielsen's

platform, will extend its leadership position in the market by providing sports

marketers with transparency and clarity on sports sponsorship investments."

"We are excited to be a part of Nielsen and empower its sports analytics

business with our unique technology of video analytics and deep learning,"

added Tamir Rubinsky, Co-Founder & CTO, vBrand.

The Nielsen acquisition is the latest milestone in an already well-established

relationship between the two companies, as the Tel Aviv-based vBrand is a

graduate of Nielsen Innovate-Nielsen's early-stage technology incubator

licensed by the Israel Innovation Authority (previously known as the Office of

the Chief Scientist of Israel).

"Using a slightly different approach to most incubators, Nielsen Innovate

mentors and shepherds the companies they back, in addition to providing an

investment, with a goal of helping early-stage startups become successful,

scalable global businesses," said Dov Yarkoni, CEO, Nielsen Innovates.

Since its foundation in 2013, Nielsen Innovate has funded 18 new companies,

many of which have already piloted or sold their solutions to some of Nielsen's

biggest clients in the U.S., Europe and China.

ABOUT NIELSEN

Nielsen Holdings plc (NYSE: NLSN) is a global performance management company

that provides a comprehensive understanding of what consumers watch and buy.

Nielsen's Watch segment provides media and advertising clients with Total

Audience measurement services for all devices on which content-video, audio and

text-is consumed. The Buy segment offers consumer packaged goods manufacturers

and retailers the industry's only global view of retail performance

measurement. By integrating information from its Watch and Buy segments and

other data sources, Nielsen also provides its clients with analytics that help

improve performance. Nielsen, an S&P 500 company, has operations in over 100

countries, covering more than 90% of the world's population. For more

information, visit www.nielsen.com and for more information on Nielsen Innovate

please visit www.nif.vc.

ABOUT vBRAND

vBrand was founded by Tamir Rubinsky and Eli Ben-David and is the leading

provider of real-time sports sponsorship measurement, planning and maximizing

data analytics across all platforms. vBrand's platform utilizes advanced image

recognition technology, along with proprietary AI, and deep learning

applications, to determine sports sponsorship exposure valuations across linear

TV, digital TV, the web and social media. The platform automatically and

accurately detects on a frame-by-frame basis whenever a sponsor's logo is

visible to the human eye, while simultaneously weighing factors impacting each

sponsor exposure such as duration, size, and image clarity. vBrand's platform

then analyzes all of that cross-platform data in real time. For more

information, please visit: www.vbrandsports.com.

SOURCE   Nielson

CONTACT:  Media Relations: Tom Scott, tom.scott@nielsen.com, mobile + 44 7824

991 579; Gina Katzmark, gina.katzmark@nielsen.com, mobile +1.218.310.2259

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