BMWモトラッドが5年連続で年央時点の販売新記録を達成

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BMWモトラッドが5年連続で年央時点の販売新記録を達成

AsiaNet 69390 (1089)

【ミュンヘン2017年7月20日PR Newswire=共同通信JBN】

*2017年前半までのモトラッド販売台数は8万8389台と前年比9.5%増。通年の新記録達成が目標

BMWモトラッド(BMW Motorrad)は2017年、過去最多のモーターサイクルとマキシスクーターを販売した。前年同期に比べ9.5%の増加となった。2017年6月現在、8万8389台(前年同期8万754台)が顧客に納車された。

BMWモトラッドのゼネラルディレクターであるシュテファン・シャラー氏「BMWモトラッドの全社員にとって大きな喜びである。これはわれわれがモデル・イニシアチブに従って正しい方向に進んでいることを顧客が引き続き評価してくれたものであり、その努力が確認された」と語った。

▽欧州とアジアで大きな伸び

2017年前半は欧州全域で販売が最大の伸びを示した。例を挙げると、フランス9447台(前年同期7790台)、イタリア9099台(同7912台)、スペイン5573台(同5133台)、英国・アイルランド5410台(同4746台)となっている。全体ではドイツも含め、欧州では前年同期比12.9%増となっている。南米市場を見てみるととりわけダイナミックな販売増がみられ、BMWモトラッドに対する潜在的な成長力がうかがえる。前年同期比16.3%増の8306台が納車された。中国での販売も大きく伸びており、前年同期比18.8%増の2836台となった。

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ドイツのモーターサイクル市場は、BMWモトラッドにとって依然最大の単一市場である。1万4461台が販売されてBMWモトラッドは4.9%の販売増を達成し、マーケットリーダーになっている。米国では6カ月間で7157台の販売を達成、前年同期比3.8%増だった。

▽水冷式R1200 GSはそのリーダー的存在を引き続き拡大

BMWモトラッドモデル・シリーズで最多の車種は伝統的にRシリーズである。このモーターサイクルはホールマークとなっているBMWボクサーエンジンを装備しており、2017年前半の販売シェアのうち4万9240台を占める。R1200 GSとGS Adventureの長距離耐久レース向け2車種は、BMWモトラッドのトップセラー・ランキングを牽引している。R 1200 GSだけで2017年前半の販売総数のうち、前年同期比17.3%増の1万7159台を占めており、大きな長距離耐久レース分野でさらにその地位を拡大することが可能だった。

スポーツ指向のBMW SシリーズであるS 1000 RR Supersports Bike、S 1000 R Power Roadster、S 1000 XR Adventure Bikeも2017年のBMWモトラッドモデルの主柱である。全体で1万2763台のSモデルが全世界で販売された。

最初の6カ月間におけるBMWモトラッド成功のもう1つの要因は、現在5モデルを有するR NineTファミリーである。伝統的ファミリー最新のメンバーであるR NineT Urban GSは直近の6月に発売され成功している。

▽パイプラインにはさらに印象的なモデルが

G 310 GSという極めて興味深いモデルが既にスタート台に付いている。南米市場は他のどこよりも310 GSに大きな需要を示している。このGSファミリー最小のメンバーは、混雑した町中での運転や田園地帯の未舗装での運転などにぴったりした運動性と堅牢さが特徴である。

HP4 RACEは既に9月から購入可能になっている。同車の最新技術の凝縮したパッケージ、最上のモータースポーツ用コンポーネント、ユニークなカーボンファイバー製部品セットなどはスーパースポーツ分野における新たなスタンダードである。750台限定のこの特別版はオーナーに最高レベルの独占感を保証している。

絹のように滑らかな6気筒エンジンを備える新しいK 1600 Bは、2017年ニューモデルのリストに入っている。米国の顧客は8月から、欧州の顧客は9月から、他に例のないバガースタイルのこの6気筒モーターサイクルのスリルと魅力にとりつかれるだろう。

▽世界最大のBMWモトラッドパーティーに4万人以上が参加

世界中のBMWの顧客、モーターサイクル愛好者、関心のある人たちが7月7-9日にガルミッシュ・パルテンキルヒェンで開催されたBMWモトラッド主催による最大のパブリックイベント、第17回BMWモトラッドデーに集まった。BMWモトラッドの販売・マーケティング責任者であるティモ・レッシュ氏は「ことしあつまった4万人以上のファンやビジターに深く感謝したい。彼らはその熱意でガーミッシュ・パルテンキルヒェンを再びBMWモトラッド・コミュニティーの中心にしてくれた」と述べた。

BMWモトラッドデーでは既に紹介された2018年BMWモトラッド新モデルとは別に、2つの特別なイノベーションを発表することが目的だった。それはBMWモトラッドSpezial、そしてTFTディスプレーとのコネクティビティーを備える新しい特別装置のプレミアだった。

▽モデル・イニシアチブを継続.

2017年にもBMWモトラッドは過去最大となる魅力的な製品ポートフォリオでモデル・イニシアチブを継続している。ティモ・レッシュ氏は「最初の6カ月間に9.5%増加し、年度末には十分販売新記録を達成できる軌道に乗った。われわれは先行き任せにせず、プレミアム・モーターサイクル分野のベンチマークを維持できるように全力を挙げる」と語っている。

BMWモーターサイクルとBMWモトラッドのライダー装備に関する報道資料は、BMW Group PressClub (http://www.press.bmwgroup.com )で見られる。

▽BMWグループについて

BMWグループはBMW、MINI、ロールス・ロイス、BMWモトラッドの4ブランドを持つ世界的な自動車とモーターサイクルの大手プレミアム・メーカーで、プレミアムな金融・モビリティーサービスも提供している。BMWグループはグローバル企業として世界14カ国に31の生産・組立工場を保有し、140カ国以上に販売ネットワークを展開している。

2016年にBMWグループは約236万7000台の自動車と14万5000台のモーターサイクルを世界で販売した。売上高は941億6000万ユーロ、税引き前利益は約96億7000万ユーロ。2016年12月31日現在、BMWグループの従業員数は世界で12万4729人。

BMWグループの成功は、常に長期的な構想と責任ある行動によって築き上げられてきた。同社は戦略の不可欠な要素として、バリューチェーン全体における環境、社会両面の持続可能性、製品に対する総合的な責任、資源節約の明確な方針を掲げている。

▽問い合わせ先

Tim Diehl-Thiele

Kommunikation

BMW Motorrad

Telefon: +49-89-382-57505

Fax: +49-89-382-23927

Markus Sagemann

Leiter Produkt- und Lifestyle Kommunikation

MINI, BMW Motorrad

Telefon:

+49-89-382-68796

Fax: +49-89-382-23927

Internet: http://www.press.bmw.de

E-mail: presse@bmw.de

http://www.bmwgroup.com

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Twitter: http://twitter.com/BMWGroup

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ソース:BMW Group

BMW Motorrad Sets a New Sales Record in the First Half of the Year for the Fifth Time in Succession

PR69390

MUNICH, July 20 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- Sales increase by 9.5% to 88,389 vehicles in the first half of 2017. The aim

is to achieve a new all-time sales record for the year as a whole.   

BMW Motorrad sold more motorcycles and maxi scooters in 2017 than ever before.

Compared to the previous year, deliveries increased by 9.5%. As of June 2017 a

total of 88,389 vehicles (previous year: 80,754 units) were supplied to

customers.

Stephan Schaller, General Director of BMW Motorrad: "For all of us at BMW

Motorrad it is a great pleasure and a confirmation of all our efforts that our

customers continue to show us that we are on the right track with our model

initiative."

Strong sales growth in Europe and Asia.

The strongest growth was recorded above all on the European markets in the

first half of 2017. For example deliveries increased in France (9,447 units /

previous year 7,790 units), Italy (9,099 units / previous year 7,912 units),

Spain (5,573 units / previous year 5,133 units) and UK/IE (5,410 units /

previous year 4.746 units). Overall around 12.9% more vehicles were delivered

in Europe including Germany than in the previous year. The South American

market in particular is showing considerable growth potential for BMW Motorrad

with a dynamic increase in sales. As compared to the equivalent period of the

previous year, deliveries increased by 16.3% to 8,306 units. Sales in China

were also significantly higher than in the previous year (2,836 units / +18.8%).

The German motorcycle market remains the single biggest market for BMW

Motorrad. With 14,461 units sold, BMW Motorrad boosted sales by another 4.9%

and is thus the overall market leader. In the US, BMW Motorrad achieved a

further increase by 3.8% with 7,157 units in the fist six months of the year.

Water-cooled R 1200 GS continues to expand its leading position significantly.  

The highest-volume BMW Motorrad model series traditionally is the R Series. The

motorcycles equipped with the hallmark BMW boxer engines, achieved a sales

share of 49,240 units in the first half of 2017. The two travel enduros R 1200

GS and GS Adventure lead the ranking list of the BMW Motorrad top sellers. The

R 1200 GS alone achieved a sales plus of 17.3% with 17,159 units sold in the

first half of 2017 and was able to expand its dominant position in the big

travel enduro segment even further.

The sports-oriented BMW S Series with the S 1000 RR Supersports Bike, the S

1000 R Power Roadster and the S 1000 XR Adventure Bike are a key pillar in the

BMW Motorrad model range in 2017, too. Overall 12,763 S models were delivered

worldwide.

A further key factor for BMW Motorrad's success in the first 6 months is the R

NineT family which now includes 5 models. The currently latest member of the

popular heritage family, the R NineT Urban GS, was launched successfully as

recently as June.

Further impressive models in the pipeline.

With the G 310 GS another very interesting model is already waiting in the

starting blocks. Above all the South American market is showing high demand for

the 310 GS. The smallest member of the GS family is characterised by extreme

agility and robustness making it ideally suited for dense city traffic and also

for riding on unsurfaced roads outside urban areas.

The HP4 RACE will be already be available from September. The concentrated

package of state-of-the-art technology, finest motorsport components and unique

carbon fibre parts sets new standards in the Supersports segment. This special

edition is limited to 750 units guaranteeing highest-level exclusivity for its

owners.

With its silky-smooth 6-cylinder engine, the new K 1600 B rounds off the list

of new models for 2017. From August, US customers and from September European

customers will be in for exclusive bagger style 6-cylinder thrills and

fascination.

More than 40,000 visitors attend the world's biggest BMW Motorrad party.

BMW customers, motorcycle enthusiasts and interested individuals from all over

the world met up for the 17th time from 7 to 9 July for the legendary BMW

Motorrad Days in Garmisch-Partenkirchen, the biggest public event organised by

BMW Motorrad. "We would like to send out another big thank-you to the more than

40,000 fans and visitors this year", says Timo Resch, Head of Sales and

Marketing of BMW Motorrad. "They turned Garmisch-Partenkirchen into the centre

of the BMW Motorrad Community once again with their great level of enthusiasm."

Apart from the already presented BMW Motorrad models for the 2018 model year,

the BMW Motorrad Days were also dedicated to showing two special innovations.

It was the premiere for both the BMW Motorrad Spezial range and the new

Connectivity with TFT display special equipment.

The model initiative continues.

In 2017, too, BMW Motorrad is continuing its model initiative with the broadest

and most attractive product portfolio in its history. Timo Resch states: "With

a plus of 9.5 % after the first six months, we are well on track to set a new

sales record at the end of this year. We will not be letting up in the future

and will do everything in our power to remain the benchmark in the premium

motorcycle segment.

You will find press material on BMW motorcycles and BMW Motorrad rider

equipment in the BMW Group PressClub at

http://www.press.bmwgroup.com.

The BMW Group

With its four brands BMW, MINI, Rolls-Royce and BMW Motorrad, the BMW Group is

the world's leading premium manufacturer of automobiles and motorcycles and

also provides premium financial and mobility services. As a global company, the

BMW Group operates 31 production and assembly facilities in 14 countries and

has a global sales network in more than 140 countries.

In 2016, the BMW Group sold approximately 2.367 million cars and 145,000

motorcycles worldwide. The profit before tax was approximately € 9.67 billion

on revenues amounting to € 94.16 billion. As of 31 December 2016, the BMW Group

had a workforce of 124,729 employees.

The success of the BMW Group has always been based on long-term thinking and

responsible action. The company has therefore established ecological and social

sustainability throughout the value chain, comprehensive product responsibility

and a clear commitment to conserving resources as an integral part of its

strategy.

Contact::

Tim Diehl-Thiele, Kommunikation BMW Motorrad

Telefon: +49-89-382-57505, Fax: +49-89-382-23927

Markus Sagemann, Leiter Produkt- und Lifestyle Kommunikation MINI, BMW Motorrad

Telefon: +49-89-382-68796, Fax: +49-89-382-23927

Internet: http://www.press.bmw.de

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SOURCE: BMW Group

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