伊利がアジア首位の乳業会社としての地位を保ち、世界的健康の向上図る
伊利がアジア首位の乳業会社としての地位を保ち、世界的健康の向上図る
AsiaNet 69321 (1059)
【北京2017年7月17日 PR Newswire=共同通信JBN】Rabobank(ラボバンク)は7月11日、最新のGlobal Dairy Rankings(世界乳業番付)を発表した。伊利集団(Yili Group)はアジア首位の乳業会社としての地位を引き続き保つとともに、世界では8指に入り、4年連続で上位10社内のポジションを維持した。伊利は過去数年間、ブランド影響力や消費者信頼などのさまざまな権威ある部門でトップに立っており、アジアだけでなく世界全体でもリーダーシップを示している。
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オールラウンド・リーダーシップは驚異的な総合力を示す
伊利は営業収入90億ドルでGlobal Dairy Rankingsで8位を維持した。一方、上位7社はすべて西側の乳業大手だった。伊利はアジアでは首位、世界では8位にとどまっているものの、欧州と米国の上位7社との格差をさらに縮め、将来の発展のための確固たる基盤を築いてきた。シニア乳業専門家のチェン・ユー氏は、年間営業収入が90億ドル超の世界の乳業企業上位8社はすべて強力な競争力を持っていると語った。順位を上げるためには、各企業は膨大な努力をしなければならない。
伊利はアジア首位の営業収入を維持しつつ、ブランド影響力や消費者信頼などの権威ある世界的ランキングでは他社に先行している。
伊利は世界に健康を分かち合うことで責任を示している。
伊利の潘剛会長は夏のダボス会議で「全世界の健康」という壮大な概念を提案し、健康な食品企業が市場の主題および責任の対象としてこの提案を実行することによってこの夢を達成すべきであると述べた。潘剛氏は、このような企業慣行を、品質ベース、サポートのためのイノベーション、グローバルな共有、共同責任という4つのキーワードを通じて要約した。一方、伊利は世界経済フォーラムと戦略的パートナーシップを締結した。双方は、世界の健康状態を改善し、すべての人類に利益をもたらすために共同で取り組むことになる。
さらに、伊利は今年6月に立ち上げられた「EU-China-Safe Project 2020」で、30超の専門機関と連携して、世界的な食糧安全とリスク予防・管理に関するプロスペクティブ研究を行った。伊利は同プロジェクトに唯一の中国の乳業企業として参加した。
持続可能な開発では、伊利は2016年12月、中国の唯一の企業として生物多様性条約締約国会議(CBD)と「Global Partnership for Business and Biodiversity(ビジネスと生物多様性グローバルパートナーシップ)」の契約締結式に出席した。
チェン氏は、伊利はその影響力を通じて、すべての人類の健康と福祉を改善する努力を呼び掛けると述べた。同氏は、伊利が代表する中国の乳業会社は、世界の乳業産業のパターンを大きく変え、世界中のすべての消費者に利益をもたらすことになると語った。「世界全体の健全性」のビジョンは素晴らしいものであり、究極の目標に向かって休むことなく取り組む限り、夢は実現する。
ソース:Yili
Yili Reelected as the Asian Dairy Champion to Boost the World Healthiness
PR69321
BEIJING, July 17, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
On July 11, Rabobank released the latest Global Dairy Rankings. Yili Group
defended its position as No. 1 dairy enterprise in Asia, and was ranked in the
top eight globally, holding tis place in the World Top 10 for the fourth
consecutive time. In the past years, Yili has topped in the field of globally
authoritative selections in multiple dimensions such as brand influence and
consumer trust, showing its all-round leadership in not only Asia but the
entire world.
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20170714/1899360-1
All-round leadership shows tremendous comprehensive strength.
In the Global Dairy Rankings, Yili defended the eighth place with operating
revenues of 9 billion dollars. Meanwhile, the top 7 enterprises were all
Western dairy giants. While stabilizing its position as No. 1 in Asia and No. 8
in the world dairy enterprise, Yili has further narrowed the gap from the top
seven dairy giants in Europe and America, laying a solid foundation for its
future development. Chen Yu, a senior dairy expert, said that with annual
operating revenues over 9 billion dollars, the world's top 8 dairy enterprises
are all very competitive. To move up on the rankings, an enterprise has to give
a huge amount of effort.
While staying ahead in operating revenues in Asia, Yili has kept ahead of
others in authoritative global rankings such as brand influence and consumer
trust.
Yili displays responsibility by letting the world share healthiness.
During the Summer Davos Forum, Pan Gang, the Chairman of Yili, proposed the
grand concept of "Healthiness for the Whole World", noting that healthy food
enterprises should fulfill this dream by practicing as market subjects and
subjects of responsibility. He summarized such corporate practice through four
keywords: quality based, innovation to support, sharing globally and
co-responsibility. Meanwhile, Yili has reached a strategic partnership with the
World Economic Forum. The two sides will be in a joint bid to improve the
healthiness status of the world and benefit all mankind.
Besides, in "EU-China-Safe Project 2020" launched this June, being the only
Chinese dairy enterprise involved in the project, Yili has conducted
prospective studies on global food safety and risk prevention and control in
association with over 30 other professional institutions.
In sustainable development, in December 2016, Yili as the only Chinese company
attended the Conference of the Parties to the Convention on Biological
Diversity (CBD) and the Contract Signing Ceremony of the "Global Partnership
for Business and Biodiversity".
Chen said that Yili will call for efforts to improve the health and wellbeing
of all mankind through its influence. He believed that the Chinese dairy
enterprises represented by Yili would profoundly change the pattern of the
global dairy industry and benefit all global consumers. The vision of
"Healthiness for the Whole World" is great, and the dream will come true as
long as we work tirelessly towards the ultimate goal.
Source: Yili
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