コンカーの新しいイノベーション、出張の予約・管理の時間と経費を削減

コンカー(Concur)

コンカーの新しいイノベーション、出張の予約・管理の時間と経費を削減

AsiaNet 69326 (1062)

【ボストン2017年7月17日PR Newswire=共同通信JBN】SAP傘下の企業で出張、経費、請求管理ソリューションの世界的なリーダーであるコンカー(Concur)は17日、出張の予約・管理の時間と経費の削減を特徴とする、拡張されたConcur Travelを発表した(https://www.concur.com/en-us/travel-booking )。これは新しいTripLinkのサプライヤーとのコネクション、バーチャルカード、増加したブランデッドフェア・コンテンツを含むものだ。コンカーは2015年と2016年の間に、ユーザーが航空機を予約するのにかかる平均時間を14%削減し、企業は見積額で2億7500万ドルの労務経費を節約した。

Logo - http://mma.prnewswire.com/media/244773/concur___logo.jpg

コンカーのティム・マクドナルド最高製品責任者(CPO)は「われわれコンカーのゴールは、出張予約と経費管理を可能な限り簡単でシームレスにすることである。当社が1秒ごとに無駄を省けるプロセスは約100万ドルに相当する。これは当社の顧客が節約して事業に再投資できるマネーだ」と述べた。

出張を管理することは基本的な予約作業の枠を超えており、コンカーのコネクテッド・エコシステムは重要なデータ、ツール、アプリを提供し、出張者はそれを一括して使用できる。これによって出張担当マネジャーは出張を監督・管理できると共に、出張者には一層シームレスな体験を提供することが可能になる。

17日に発表されたConcur Travelのアップデートは出張者の予約をさらに効率化し、出張担当マネジャーはさらなる可視性を得てポリシーコントロールが容易になることを支援し、出張管理と予約に必要な時間と投資を削減する。機能に含まれるのは:

*新しいTripLinkサプライヤーへのコネクション、さらに広がった選択肢:会社が企業出張システム外で予約を実行することを可能にした業界最初のプラットフォームであるConcur TripLink(https://www.concur.com/en-us/triplink?pid=pr&cid=201714 )は効率性を常に創出し、企業の法的注意義務とのギャップを埋める(https://www.concur.com/newsroom/article/concur-empowers-businesses-with-concur-locate-and-active-monitoring )。現在までにTripLinkは200万件以上の予約を実行したが、TripLinkがなければ出張担当マネジャーは可視性を持てなかっただろう。このうちの約半数が過去10カ月の短い期間に実行された。TripLinkの顧客は今、TripLinkがないときと比べて9%多くの出張を監督・管理できる。コンカーがTripLinkのネットワークを拡大していることで出張担当マネジャーは、サプライヤーのサイトで直接行われた予約をも含め、これまで以上の可視性とコントロールを持てるようになった。コンカーはごく最近、ブリティッシュ・エアウェイズ、イベリア航空、WestJetと契約を締結し、相互の顧客が直接、各ウェブサイトで出張の予約をとれるようになった。

*バーチャルカードでホテル予約:コンカーはGDSを通してホテルを予約するユーザーに、Confermaで動作するバーチャルカードを提供する。それぞれのホテル・トランザクションに固有の支払い番号を付与することで、バーチャルカードは出張担当マネジャーにホテルの支出について即時の可視性とコントロールを提供し、クレジットカード詐欺のリスクを低減する。コンカーは将来的に、他の用途の支払いでも使える機能を提供する計画で、さらに多くの顧客にこの機能を広げるために新たなバーチャルカードとの提携を確立する予定である。

*ブランデッドフェア:Concur Travelは新たなブランデッドフェアを展開する予定で、それにはアメリカン航空、デルタ航空、エールフランス航空、ブリティッシュ・エアウェイズ、ルフトハンザドイツ航空、ニュージーランド航空(ニュージーランド国内)などの主要な航空会社が含まれる。ブランデッドフェアは出張者に、精選された旅行の特典(預け入れ荷物や優先予約)とセットになった低価格の航空運賃ならびに一回の購入でフレックスオプションを提供する。

Concur Travelのアップデートは、出張産業で最大の年次イベントであるGBTA Convention 2017(2017年グローバルビジネストラベル協会コンベンション)で発表された。アップデートは2017年中に、段階的に利用が可能になる。GBTA Conventionの参加者はブース番号1337で、この最新イノベーションをさらに詳しく知ることができる。

▽コンカー(Concur)について

SAP傘下の企業、コンカーは20年以上にわたり、出張、経費、請求書、コンプライアンス、リスクを網羅し、自動化を超越した完全コネクテッドの出費管理ソリューションを、あらゆる規模および段階にある企業に提供してきた。コンカーの世界規模の専門知識と業界をリードするイノベーションによって、さまざまなパートナーとアプリケーションから成るダイナミックなエコシステムに属する同社の顧客は、時間を節約できるツール、最先端技術、コネクテッド・データを使って1歩先を行くことができる。ユーザーフレンドリーですぐにビジネスで使用でき、コンカーは強力なインサイトを明らかにし、企業が複雑性を解消し、出費を明確に理解することを支援、これによって企業は出費を主体的に管理することが可能となる。詳細はウェブサイト(www.concur.com )ないしはコンカーのブログ(http://www.concur.com/newsroom?pid=pr&cid=201714 )を参照。

(C)2017 Concur Technologies, Inc. All rights reserved.

▽メディア問い合わせ先

Carrie Peters

Concur

+1-425-590-0311

Carrie.peters@concur.com

ソース:Concur

New Concur Travel Innovations Reduce Time and Costs Associated with Booking and Managing Travel

PR69326

BOSTON, July 17, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/--

Concur, an SAP company and the world's leading provider of travel, expense and

invoice management solutions, today announced expanded Concur Travel features

to reduce time and costs associated with booking and managing travel

(https://www.concur.com/en-us/travel-booking), including new TripLink supplier

connections, virtual cards, and increased branded fare content. Between 2015 to

2016, Concur reduced the average time it takes users to book air travel by 14

percent, saving businesses an estimated $275 million in labor costs.

Logo - http://mma.prnewswire.com/media/244773/concur___logo.jpg

"At Concur, our goal is to make travel booking and expense management as easy

and seamless as possible," said Tim MacDonald, Chief Product Officer at Concur.

"We've found that every second we can take out of the process is worth nearly

$1 million. That is money our customers can save and invest back into their

business."

Managing business travel has gone beyond basic booking and Concur's connected

ecosystem brings key data, tools and apps travelers are using together all in

one place. This allows travel managers to see and manage travel, while also

delivering a more seamless experience to business travelers.

The Concur Travel updates announced today will help travelers further

streamline booking and give travel managers greater visibility and policy

control, cutting the time and investment necessary to book and manage travel.

These include:

    -- New TripLink supplier connections and increased adoption: Concur

       TripLink (https://www.concur.com/en-us/triplink?pid=pr&cid=201714), the

       industry's first platform to enable companies to capture reservations

       booked outside a corporate travel system, continues to create more

       efficiencies and closes the duty of care gap

       (

https://www.concur.com/newsroom/article/concur-empowers-businesses-with-concur-locate-and-active-monitoring

). To date, TripLink has captured

       more than 2 million bookings that otherwise would not have been visible

       to travel managers. Nearly half of these were captured in just the past

       10 months. For TripLink customers, they are now able to see and manage

       9% more of their travel than without TripLink.

       As Concur continues to expand its TripLink network, travel managers

       have greater visibility and control, even with bookings made directly

       on supplier sites. Most recently, Concur cemented agreements with

       British Airways, Iberia, and WestJet that enables mutual customers to

       capture business travel bookings made directly on their websites.

    -- Virtual Cards for hotel bookings: Concur will offer virtual cards,

       powered by Conferma, for users booking hotel accommodations via GDS. By

       providing a unique payment number for each hotel transaction, virtual

       cards give travel managers more immediate visibility and control of

       hotel spend, and reduces the chance of credit card fraud. Over time,

       Concur plans to offer the ability to pay for other expenses and

       establish additional virtual card partnerships to expand this

       capability to even more customers.

    -- Branded fares: Concur Travel will feature additional branded fare

       content which includes major airlines such as American Airlines, Delta,

       Air France, British Airways, Lufthansa, Air New Zealand (within New

       Zealand) and more. Branded fares allow business travelers to book low-

       cost airfares bundled with select travel perks (such as a checked bag

       or priority booking) and flex options in one purchase.

Concur Travel updates were announced this week at GBTA Convention 2017, the

business travel industry's largest annual event, and will become available on a

rolling basis over the coming months in 2017. GBTA Convention attendees can

learn more about these latest innovations at booth # 1337.

About Concur

For more than two decades, Concur, an SAP company, has taken companies of all

sizes and stages beyond automation to a completely connected spend management

solution encompassing travel, expense, invoice, compliance and risk. Concur's

global expertise and industry-leading innovation keep its customers a step

ahead with time-saving tools, leading-edge technology and connected data, in a

dynamic ecosystem of diverse partners and applications. User-friendly and

business-ready, Concur unlocks powerful insights that help businesses reduce

complexity and see spending clearly, so they can manage it proactively. Learn

more at www.concur.com or the Concur blog

(http://www.concur.com/newsroom?pid=pr&cid=201714 ).

(C)2017 Concur Technologies, Inc. All rights reserved.

Media Contact:

Carrie Peters

Concur

+1-425-590-0311

Carrie.peters@concur.com

SOURCE: Concur

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中