観光マーケティング・キャンペーン「Beautiful China, More than Pandas」でパンダが地中海3都市に出現

Sichuan Provincial Tourism Development Committee

観光マーケティング・キャンペーン「Beautiful China, More than Pandas」でパンダが地中海3都市に出現

AsiaNet 69273 (1039)

【マドリード2017年7月11日PR Newswire=共同通信JBN】今年6月初めの20日間に、中国国家観光局が主催し四川省観光開発委員会(Sichuan Provincial Commission for Tourism Development)が運営する大規模なグローバル観光マーケティング・キャンペーンである「Beautiful China, More than Pandas(パンダにとどまらない美しい中国)」がキプロスとスペインでスタートし、多数のパンダが3つの目的地の街にあふれた。

キプロスのレフコシア、スペインのマドリードとバルセロナでは、中国のパンダによる熱狂的なフラッシュモブダンスが行われ、地元住民や世界中からこの3都市を訪れていた観光客の注目を集め、興奮を引き起こした。多くの通行人は絵の具を塗ったパンダとのセルフィーを撮り、子供はパンダに「自分流」に色を塗る活動を夢中になって楽しんだ。このイベントで供された有名で古典的な四川料理は、珍味を試食した多くの欧州の人々から絶賛された。古典的なSichuan Opera Face(四川川劇変面)のデモンストレーションと独特の魅力的なオリエンタル・ティー文化は、このライブイベントの連続の見せ場だった。

2カ国の3都市で開催されたこのマーケティング・キャンペーンは、「Sichuan - the land of abundance(四川-豊穣の地)」というイベントのテーマを大半が欧州各地からの観客に明確に訴えることに成功した。展示された一連の写真は、四川省の美しい自然の景色、長い歴史と深い文化、そしてここ数年に成し遂げた経済面での実績などのストーリーを描写していた。特別プレゼンテーションでは、関心のあるゲスト向けに同省の多くの伝統的な観光ルートが詳細に説明された。中国と西側観光組織は、旅行者の出入国に関する取り決めをシェアし、観光開発を共同で推進するための協力協定を締結した。Famous Sichuan Cuisine Restaurant授賞式は、四川省と欧州の有名シェフの間で行われた現地でのコンクールと相まって、さまざまな料理のシェフたちの間で活発なアイデアの交換が行われた。China Sichuan Ancient Civilization Global Exhibition Tour(中国四川古代文明世界展覧会ツアー)は、東洋の文化や習慣に出会ったときに西洋人が感じる神秘のベールの一部を解き放った。グローバルな観光機関と中国のカウンターパートは、相互に観光を促進させるための製品開発、共同マーケティング、組織間の取り組みについて話し合った。

国連世界観光機関(UNWHO)は、今年9月、四川省の省都である成都で第22回全体会議を開く。四川省観光当局は、関係者を会議に招待する手段としてもこのマーケティング・キャンペーンを利用している。

Photo- https://photos.prnasia.com/prnh/20170707/1892282-1

ソース:Sichuan Provincial Tourism Development Committee

Pandas abound on the streets of three Mediterranean cities on heels of global tourism marketing campaign "Beautiful China, More than Pandas"

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MADRID, July 11, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

During the first 20 days of June this year, "Beautiful China, More than

Pandas", a large global tourism marketing campaign hosted by the China National

Tourism Administration and managed by the Sichuan Provincial Commission for

Tourism Development, kicked off in Cyprus and Spain, with pandas galore

strolling the streets of the three destination cities.

In Lefkosia, Cyprus and in Madrid and Barcelona, Spain, the

passionately-performed Chinese panda flashmob dance drew the attention of and

caused excitement among locals and tourists who were visiting the three cities

from all over the world. A large number of the passers-by took selfies with the

painted pandas while children eagerly and happily engaged in the

"do-it-yourself" panda painting activity. Famous classic Sichuan dishes that

were served at the event got rave reviews from the many Europeans who sampled

the delicacies. Demonstrations of the classical Sichuan Opera Face and the

uniquely charming oriental tea culture were successive high points of the live

event.

During the marketing campaign that was held in three cities across two

countries, the theme of the event "Sichuan - the land of abundance" was

successfully articulated to onlookers, many of whom came from all across

Europe. The pictures told the story, including the province's beautiful natural

scenery, its long history and profound culture as well as the economic

achievements over the recent several years. Special presentations detailed the

province's many traditional tourism routes to interested guests. Chinese and

western tourism organizations inked a cooperation agreement to share the

arrangements of travelers' inbound and outbound segments and co-promote tourism

development. The Famous Sichuan Cuisine Restaurant award ceremony coupled with

on-site competitions between leading Sichuan and European chefs led to a

spirited exchange of ideas between the chefs of the various cuisines. The China

Sichuan Ancient Civilization Global Exhibition Tour lifted some of the veil of

mystery that Westerners feel when encountering Eastern culture and customs.

Global tourism organizations and their Chinese counterparts discussed product

development, joint marketing and efforts between organizations to bilaterally

promote tourism.

The United Nations World Tourism Organization will hold its 22nd plenary

session in Sichuan's capital, Chengdu, this September. The province's tourism

authorities are also using the marketing campaign as a vehicle for inviting

interested parties to attend the session.

Photo- https://photos.prnasia.com/prnh/20170707/1892282-1

SOURCE  Sichuan Provincial Tourism Development Committee

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