ガスプロムF4F国際フォーラムに64カ国の子どもが結集

Global Press Center of the Gazprom International Children's FOOTBALL FOR FRIENDS

ガスプロムF4F国際フォーラムに64カ国の子どもが結集

AsiaNet 69186 (0996)

【サンクトペテルブルク2017年7月4日PR Newswire=共同通信JBN】国際サッカー連盟(FIFA)の公式パートナーであるガスプロムと2018 FIFAワールドカップ(2018 FIFA World Cup)(TM)はサンクトペテルブルクで、ガスプロム・フットボール・フォー・フレンドシップ国際子どもフォーラム(GAZPROM FOOTBALL FOR FRIENDSHIP 2017 INTERNATIONAL CHILDREN'S FORUM)を開催した。このイベントには世界64カ国から1000人以上のゲストが出席した。性別、民族、運動能力の違う若い選手、一流国際メディアを代表するジャーナリスト、サッカースター、オリンピックとパラリンピックのチャンピオン、FIFAのレジェンド、FIFA首脳陣、ロシア・オリンピック委員会、国際児童慈善団体、各国サッカー連盟首脳が顔をそろえた。ゲスト全員がサポートする主要プログラムの価値基準は、平和、平等、健全なライフスタイルである。

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/530232/Zubkov_Samoura_Baptista_Le_Floc_h.jpg

フットボール・フォー・フレンドシップ(F4F)の第5シーズンは新方式で行われ、欧州、アジア、アフリカ、米州の参加者を団結させた。第5シーズン開始時の公開抽選に従って、若いアンバサダーたちは8つの国際フレンドシップチームに編成され、ガスプロムF4F2017年国際選手権(2017 INTERNATIONAL CHAMPIONSHIP)の期間中、サンクトペテルブルクに結集した。

今年は初めてフレンドシップ・リレー(Friendship Relay)が導入された。若いサッカー選手と若手ジャーナリストが参加各国で行う国内選抜の手続きである。その結果と参加選手名は国際フットボール&フレンドシップ・デー(International Day of Football and Friendship)の4月25日に発表された。この日、大勢の子どもと大人がプログラムの公式シンボルであるフレンドシップ・ブレスレット(Friendship Bracelet)を身に着けてイベントに参加した。

ガスプロムはフットボール・フォー・フレンドシップの第5シーズン期間中、若いジャーナリストが大手国際スポーツメディア向けのニュースや素材を準備して自国のプログラム・イベントをカバーする国際子どもフォーラム(International Children’s Forum)を開催した。子どもたちはフットボール・フォー・フレンドシップ国際TVチャンネル、国際子ども新聞、公式ラジオ局のために素材を集め、ソーシャルネットワークに投稿する活動に参加した。素材は43カ国語で用意された。ガスプロム・フットボール・フォー・フレンドシップ国際子どもソーシャル・プログラム(GAZPROM FOOTBALL FOR FRIENDSHIP INTERNATIONAL CHILDREN'S SOCIAL PROGRAMME)第5シーズンは世界のジャーナリスト2000人がカバーした。

F4F最終イベントの開始にあたり、各国の子どもと大人は3日間のフレンドシップ・キャンプに参加した。キャンプでは若いコーチのサッカー・トレーニング、著名サッカー選手によるマスタークラス、ナイン・バリュー・スクール(School of 9 Values)のプレー課題、ロシア・オリンピック委員会の首脳やアンバサダーの講演を含むオリンピック・レッスンが盛り込まれた。

フットボール・フォー・フレンドシップ・プログラムの若い参加者は伝統的に、全員が新しい友だちとともにサッカー試合に臨む。彼らは今年、サンクトペテルブルク・スタジアムで行われたFIFAコンフェデレーションズカップ決勝でチリとドイツの代表チームを応援するチャンスに恵まれた。

ガスプロムのビクトル・ズブコフ取締役会議長は「われわれは若いサッカー選手が主役になるプロジェクトを開始し、このイニシアチブは多くのスポーツマン、メディア関係者、市民組織から支持されている。今年は参加64カ国の新記録を達成した。世界の子どもが平等と平和の信念に対するコミットメントを示し、フットボール・フォー・フレンドシップの真のアンバサダーになる機会を与えた」と語った。

FIFAのファトマ・サムラ事務局長は「FIFAのパートナーであるガスプロムの特異なイニシアチブを喜んでサポートする。このフォーラムは、さまざまな経歴の少女と少年に扉を開くうえでサッカーがどれほど役に立っているかを示す好例だ。FIFAが積極的に支援するミッションである」とコメントした。

▽バックグラウンド

フットボール・フォー・フレンドシップ(F4F)国際子どもソーシャル・プロジェクトは2013年以来、ガスプロムが実施している。プロジェクトは若者のサッカー発展、世界各地の子どもの寛容と異文化・異民族尊重の育成を目指している。プロジェクト参加者が支持、推進する主要な価値観は友好、平等、公正、健康、平和、献身、勝利、伝統、名誉である。

毎年開催されるフットボール・フォー・フレンドシップ国際子どもフォーラムはプロジェクトの一番重要なイベントで、さまざまな国の若いサッカー選手が集まり、メディア専門家、著名サッカー選手とともに主要な価値観を世界で推進することについて討議する。

F4Fプロジェクトには特別な賞品がある。ナイン・バリューズ・カップ(Nine Values Cup)は、プロジェクトの価値観に基づく社会的なイニシアチブを実現したプロサッカークラブに毎年授与される特別なトロフィーである。受賞者は、プロジェクト参加各国で行われる投票を通じて、若いF4Fアンバサダーによって選定される。

F4Fには毎年、数千人が参加する。プロジェクトの地理的範囲は、発足した2013年の8カ国から2017年の64カ国に大幅拡大した。若いアスリート数百人がF4Fの運動と価値観を自国で推進するアンバサダーになった。F4Fの公式シンボル、フレンドシップ・ブレスレットは世界の子どもと大人40万人以上が装着している。この中には有名なアスリートやジャーナリスト、パフォーマー、政治家、国家元首もいる。

2017年のプロジェクト参加国は以下の通り。

アルジェリア、アルゼンチン、アルメニア、オーストリア、アゼルバイジャン、バングラデシュ、ベラルーシ、ベルギー、ボリビア、ブラジル、ブルガリア、中国、クロアチア、チェコ、デンマーク、エジプト、エストニア、フィンランド、フランス、ドイツ、ガーナ、ギリシャ、ハンガリー、アイスランド、インド、イラン、イラク、イタリア、日本、カザフスタン、キルギス、ラトビア、リビア、リトアニア、マケドニア、メキシコ、モザンビーク、オランダ、ノルウェー、パキスタン、ポーランド、ポルトガル、ルーマニア、ロシア、セルビア、シンガポール、スロバキア、スロベニア、南アフリカ、韓国、スペイン、スイス、シリア、タジキスタン、タンザニア、トルコ、トルクメニスタン、ウクライナ、ウルグアイ、英国、米国、ウズベキスタン、ベネズエラ、ベトナム

プロジェクトの第5シーズンは新方式で行われた。若い選手は自国サッカークラブを代表する代わりに、8つの国際フレンドシップチームに組み込まれた。8チームは障害者を含む12歳の少年少女で編成された。F4F国際組織委員会は各国サッカー連盟と協力して、各国1人の選手を選出した。

ソース:Global Press Center of the Gazprom International Children's FOOTBALL FOR FRIENDS

Gazprom Football for Friendship 2017 International Children's Forum United Kids From 64 Countries

PR69186

ST. PETERSBURG, July 4 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

GAZPROM FOOTBALL FOR FRIENDSHIP 2017 INTERNATIONAL CHILDREN'S FORUM implemented

by Gazprom Official FIFA Partner and the 2018 FIFA World Cup™ was held in St.

Petersburg. The event was attended by more than 1,000 guests from 64 countries

all over the world. Young participants of different genders, ethnic origins and

physical capacities, journalists representing top international mass media,

football stars, Olympic and Paralympic Champions, FIFA Legends, FIFA top

management, the Russian Olympic Committee and international children's charity

funds, and the heads of football federations took part. The main programme

values which all guests support are peace, equality and healthy lifestyle.

(Photo:

http://mma.prnewswire.com/media/530232/Zubkov_Samoura_Baptista_Le_Floc_h.jpg )

The fifth season of the FOOTBALL FOR FRIENDSHIP was held in a new format and

united participants from Europe, Asia, Africa, South and North America.

According to the OPEN DRAW that took place at the start of the fifth season,

young ambassadors were united into eight international TEAMS OF FRIENDSHIP and

met together in St. Petersburg during the GAZPROM F4F 2017 INTERNATIONAL

CHAMPIONSHIP.

In 2017 was the first time when a Friendship Relay was organised. It is the

national qualification phase for young football players and young journalists

which took place in all the participating countries. The results and the names

of the participants were announced on April 25, during the International Day of

Football and Friendship, when thousands of children and adults joined the event

to bind the Friendship Bracelets - the official symbol of the programme.

During the fifth season of the FOOTBALL FOR FRIENDSHIP programme, Gazprom has

created the INTERNATIONAL CHILDREN'S FORUM where young journalists covered the

program events in their countries by preparing the news and materials for the

leading international sports mass media. Kids were taking part in preparing

materials for the FOOTBALL FOR FRIENDSHIP international TV channel, the

international children's newspaper, the official radio stations and posts for

social networks. Materials were prepared in 43 languages. Final events of the

FIFTH SEASON OF GAZPROM FOOTBALL FOR FRIENDSHIP INTERNATIONAL CHILDREN'S SOCIAL

PROGRAMME were covered by 2,000 journalists from all over the world.

At the beginning of the F4F final events children and adults from all over the

world took part in a three-day friendship camp including football training

sessions with young coaches, master classes by famous football players, play

tasks by the School of 9 Values, and Olympic lessons that included speeches by

heads and ambassadors of the Russian Olympic Committee.

Traditionally, all the young participants of the FOOTBALL FOR FRIENDSHIP

PROGRAMME went together with new friends to the football match. This year they

had chance to support the national teams of Chile and Germany during the Final

FIFA Confederations Cup that was held at the new Saint Petersburg Stadium.

"We launched a project where young football players are key figures and this

initiative has supported by many sportsman, media persons and civil society

organizations. This year we saw a record number of 64 participating countries.

It gave opportunity for children from all over the world to demonstrate their

commitment to the ideas of equality and peace and become true Ambassadors of

the FOOTBALL FOR FRIENDSHIP" - said Victor Zubkov, Chairman of the Board of

Directors of Gazprom.

"We are glad to support this unique initiative from our FIFA partner Gazprom.

The forum is a perfect example of how football can be used to open doors for

girls and boys from all backgrounds, a mission that FIFA supports actively" -

comments Fatma Samoura, FIFA Secretary General.

Background

The Football for Friendship (F4F) international children's social project has

been implemented by Gazprom since 2013. The project is aimed at developing

youth football and fostering tolerance and respect toward different cultures

and ethnicities among children from across the world. The key values supported

and promoted by the project's participants include friendship, equality,

fairness, health, peace, devotion, victory, traditions, and honor.

The annual Football for Friendship International Children's Forum is the

project's most important event, bringing together young footballers from

different countries who discuss worldwide promotion of the key values with

media professionals and famous football players.

The F4F project has a special prize: the Nine Values Cup is a unique trophy

awarded annually to a professional football club for the implementation of

social initiatives based on the project's values. The winner is chosen by young

F4F ambassadors through a vote held in all countries participating in the

project.

Thousands of participants join F4F every year. Since its inception, the

project's geographical scope expanded considerably from 8 countries in 2013 to

64 in 2017. Hundreds of young athletes become ambassadors for the F4F movement

and its values in their respective countries. The Friendship Bracelet, the

official symbol of F4F, is worn by over 400,000 kids and adults across the

world, including children, adults, well-known athletes and journalists,

performers, political figures, and heads of state.

In 2017, the project's participating countries are as follows: Algeria,

Argentina, Armenia, Austria, Azerbaijan, Bangladesh, Belarus, Belgium, Bolivia,

Brazil, Bulgaria, China, Croatia, the Czech Republic, Denmark, Egypt, Estonia,

Finland, France, Germany, Ghana, Greece, Hungary, Iceland, India, Iran, Iraq,

Italy, Japan, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Latvia, Libya, Lithuania, Macedonia,

Mexico, Mozambique, Netherlands, Norway, Pakistan, Poland, Portugal, Romania,

Russia, Serbia, Singapore, Slovakia, Slovenia, South Africa, South Korea,

Spain, Switzerland, Syria, Tajikistan, Tanzania, Turkey, Turkmenistan, Ukraine,

Uruguay, the United Kingdom, the United States, Uzbekistan, Venezuela, and

Vietnam.

The fifth season of the project was held in a new format. Instead of

representing football clubs from different countries, young players were united

into eight international Friendship Teams. Eight-player teams were formed of

12-year-old boys and girls, including those with disabilities. The F4F

International Organizing Committee joined efforts with national football

federations to select the players (one representative from each country).

SOURCE: Global Press Center of the Gazprom International Children's FOOTBALL

FOR FRIENDS

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