ZTEがMWC Shanghai 2017でライブVRブロードキャスティングを実証

ZTE Corporation

ZTEがMWC Shanghai 2017でライブVRブロードキャスティングを実証

AsiaNet 69128 (0972)

【深セン(中国)2017年6月29日PR Newswire=共同通信JBN】モバイルインターネット向けの通信、エンタープライズ、消費者テクノロジー・ソリューションの大手国際プロバイダーであるZTE Corporation(0763.HK / 000063.SZ)は29日、Mobile World Congress(MWC)Shanghai 2017でライブVRのブロードキャストに成功し、商用向けライブVRの強みを実証したと発表した。

ZTEは、世界をリードするモバイル業界エクスポの有力参加企業として、5Gイノベーションに重点を置き、デジタル変革のためのBig Videoやrich communication suite(RCS)などの最先端ソリューション、およびIoTソリューションをプレゼンテーションした。これら全ての話題は、関連のあるコアテクノロジーの進化に焦点を合わせ、情報交換および協力のために業界チェーン全体を集めることを目指した。ビデオ部門での20年間の経験を擁し、Big Videoの最新テクノロジーの研究を続けるZTEは、イベントの開幕から閉幕まで、主展示会場と4つのサミットのライブVRをブロードキャストした。

ZTEは特許を保有するBig VideoエンドツーエンドVRライブソリューションを使用し、VRコンテンツレシーバー、エラスティック・ネットワーク・サポート、Big Videoサービスプラットフォーム、VRソフトウエア開発キット/セットトップボックス(SDK/STB)ターミナルの主要コンポーネントを含むインターネットベースのライブVRブロードキャストを実行した。ZTEは、無線ネットワークおよび有線ネットワークに基づく低レイテンシーの2K P30 VRライブソリューションを使用し、主展示会場とサミットの360°パノラマ映像を、VRヘルメット、VRモバイルアプリ、WeChat公式アカウントなどのマルチプルアクセス・エントランスを通じて訪問客と全てのインターネットユーザーに提供した。ライブブロードキャストのレイテンシーは2秒まで縮小され、リアルタイム・ライブVRをまさに実現した。全く新しいVR EPG6.0はユーザーに最高の相互作用体験を提供し、マルチプルターミナル・アクセスによって、より多くのユーザーが自宅でも職場でも、どこにいようがMWCにいるかのような体験を得ることができた。

ZTEのエンドツーエンド・インターネットVRライブソリューションは、革新的なテクノロジーとソリューションを内蔵している。低レイテンシーVRマルチキャストはアクセスネットワークへのプレッシャーを効果的に軽減するので、CAPEXも縮小する。ジャストインタイム・パッケージング(JITP)とトランスコーディング技術は高効率のコンテンツ配信とライブVRブロードキャスト機能を実現し、極めて大きなコンカレントスループットを擁するコンテンツ配信ネットワーク(CDN)は安定したライブVR体験を保証する。専用の低レイテンシー、かつ高帯域のエンドツーエンド・モバイルネットワークの迅速かつ柔軟な統合および展開は、ライブVRブロードキャストの安定性を保証する。これらの機能を搭載するZTEのVRライブソリューションは、エンターテインメント・ライブブロードキャスト、VR教育、VR診療、VRショッピング、インターネット・セレブリティーのVRライブなど、さまざまな応用シナリオで既に商用化されている。このソリューションはユーザーにかつてないビデオ体験を提供する。

ZTEは世界最大のBig Video市場シェアを維持している。2016年末までに、同社は世界で90カ所以上の商用サイトに展開し、総システム容量は8000万で、100以上のコンテンツ配信ネットワーク(CDN)オフィスで展開され、スループットは現時点で100Tを超えている。VRテクノロジーは進化しており、ZTEはその開発を継続する。今後、ZTEはVR分野でより多くのアプリケーションとビジネスモデルを開発し、Big Videoにおける全く新しいビジネスバリューを生み出すとともに、世界中のユーザーにより豊かなビジュアル体験を提供していく。

▽ZTEについて

ZTEは消費者、キャリア、企業、公共セクター顧客向けの高度な通信システム、モバイルデバイス、エンタープライズ・テクノロジー・ソリューションのプロバイダーである。ZTEのM-ICT戦略の一環として、顧客に統合されたエンドツーエンド・イノベーションを提供し、通信および情報技術セクターが融合する際にエクセレンスとバリューを提供することにコミットしている。香港証券取引所と深セン証券取引所(H株銘柄コード:0763.HK/A株銘柄コード:000063.SZ)に上場されるZTEの製品およびサービスは160カ国以上の500を超えるオペレーターに販売されている。ZTEは年間売上の10%を研究開発に投資することにコミットし、国際標準規格の設定でリーダー的役割を果たしてきた。ZTEは企業の社会責任にコミットし、国連グローバル・コンパクトのメンバーである。詳細はウェブサイトwww.zte.com.cn を参照。

▽報道関係問い合わせ先

Margrete Ma

ZTE Corporation

Tel: +86 755 26775207

Email: ma.gaili@zte.com.cn

Daniel Beattie

AxiCom

Tel: +44 (0)20 8392 8071

Email: daniel.beattie@axicom.com

ソース:ZTE Corporation

ZTE demos live VR broadcasting at MWC Shanghai 2017

PR69128

SHENZHEN, China, June 29, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

ZTE Corporation (0763.HK / 000063.SZ), a major international provider of

telecommunications, enterprise and consumer technology solutions for the Mobile

Internet, today announced that it has successfully broadcast live VR at Mobile

World Congress (MWC) Shanghai 2017, demonstrating the strength of live VR for

commercial use.

As an influential attendee at the leading mobile industry expo in the world,

ZTE focused on 5G innovations and presented its state-of-the-art solutions such

as Big Video and rich communication suite (RCS) for digital transformation, and

IoT solutions. All these talks aimed to focus on the evolution of relevant core

technologies and gather the full industry chain for communication and

cooperation. ZTE, based on its 20-year experience in the video realm and

constant research on new technologies in Big Video, broadcast the live VR of

the main exhibition hall and the four summits from the beginning to the end of

the event.

ZTE used its proprietary Big Video end-to-end VR live solution to implement the

Internet-based live VR broadcast, which includes major components of the VR

content receiver, elastic network support, Big Video service platform, and VR

software development kit / set top box (SDK/STB) terminal. ZTE used its

low-latency 2K P30 VR live solution based on the wireless network and wired

network to provide a 360¡ã panoramic image of the main exhibition hall and

summits to the on-site guests and all Internet users through multiple access

entrances such as VR helmets, the VR mobile app, and official WeChat account.

The latency of the live broadcast was reduced to two seconds, which truly

realised real-time live VR. The brand-new VR EPG6.0 delivered to users the best

interactive experience, and the multiple-terminal access allowed more users to

have an immersive experience of MWC even though they were are at home, at work

or elsewhere.

ZTE's end-to-end Internet VR live solution includes innovative technologies and

solutions. The low-latency VR multicast effectively reduces the pressure on the

access network, thus reducing CAPEX. The Just-in-Time Packaging (JITP) and

transcoding technology ensures highly-efficient content distribution and live

VR broadcast capability, and the content distribution network (CDN) with

ultra-high concurrent throughput ensures a stable live VR experience. Rapid and

flexible orchestration and deployment of the dedicated, low-latency, and

high-bandwidth end-to-end mobile network further ensures stability of the live

VR broadcast. With these features, ZTE's VR live solution has been already put

into commercial use in various application scenarios, such as entertainment

live broadcast, VR education, VR medical care, VR shopping, and VR live of

Internet celebrities. It will give users an unprecedented video experience.

ZTE maintains the largest share of the Big Video market in the world. By the

end of 2016, it had deployed over 90 commercial sites globally, with a system

capacity of 80 million in total, and deployed more than 100 content delivery

network (CDN) offices, with a concurrent throughput of over 100T. As VR

technology evolves, ZTE will continue its development. In future, ZTE will

develop more applications and business models in the VR domain, create

additional brand-new business value of the Big Video, and provide a richer

visual experience for users all over the world.

About ZTE

ZTE is a provider of advanced telecommunications systems, mobile devices, and

enterprise technology solutions to consumers, carriers, companies and public

sector customers. As part of ZTE's M-ICT strategy, the company is committed to

providing customers with integrated end-to-end innovations to deliver

excellence and value as the telecommunications and information technology

sectors converge. Listed in the stock exchanges of Hong Kong and Shenzhen (H

share stock code: 0763.HK / A share stock code: 000063.SZ), ZTE's products and

services are sold to over 500 operators in more than 160 countries. ZTE commits

10 per cent of its annual revenue to research and development and has

leadership roles in international standard-setting organizations. ZTE is

committed to corporate social responsibility and is a member of the UN Global

Compact. For more information, please visit www.zte.com.cn.

Media Contacts:

Margrete Ma

ZTE Corporation  

Tel: +86 755 26775207

Email: ma.gaili@zte.com.cn                               

Daniel Beattie

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Tel: +44 (0)20 8392 8071

Email: daniel.beattie@axicom.com  

SOURCE: ZTE Corporation  

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