ディスラプションを乗り越え成長へ:アジア太平洋のビジネスリーダーたちが適応・方向転換を模索

Heidrick & Struggles

ディスラプションを乗り越え成長へ:アジア太平洋のビジネスリーダーたちが適応・方向転換を模索

AsiaNet 69103 (0961)

【大連(中国)2017年6月28日PR Newswire=共同通信JBN】

*ハイドリック&ストラグルズの新しい調査によると、アジア太平洋地域のエグゼクティブの大半がディスラプティブな圧力が増大しており、自分の企業は十分な準備ができてないと懸念

*自分の企業がディスラプションに対応する準備が整っていると考えているエグゼクティブは、その成功の要因として「自社従業員の力量」を頻繁に挙げる

世界のエグゼクティブ・サーチ、リーダーシップ・コンサルティング、カルチャー・シェーピング・サービスの大手プロバイダーであるハイドリック&ストラグルズ(Heidrick & Struggles)(http://www.heidrick.com/ )(Nasdaq: HSII)の新しい調査によると、アジア太平洋地域の最高経営責任者(CEO)などの経営幹部レベルのエグゼクティブは、今後18カ月間に自分の企業が、増大するディスラプティブな圧力に直面すると予想している。

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アジア太平洋地域の上級エグゼクティブ558人を対象に実施した調査によると、回答者の80%は、18カ月前に比べて自分の会社が増大するディスラプション(注1)に直面しつつあることに同意し、83%は今後1年半でこの圧力が高まると予想している。 だが、自分の企業が予想される市場のディスラプションに直面する準備が整っていると考えているのは回答者の半数以下(44%)だ。

ハイドリック&ストラグルズのアジア太平洋・中東地域リーダーであるスティーブ・マリンジャー氏は「これらの結果は、アジア太平洋地域の多くのエグゼクティブが、自分の企業にはディスラプションに適応し、対応するための組織能力と人材が不足している可能性があると感じていることを示している。リーダーシップ、人材、および不確実な時期であってもパフォーマンスを向上させる能力を結集するような企業が競争優位性を獲得するのだ」と語った。

報告の全文は以下のサイトを参照。http://www.heidrick.com/Knowledge-Center/Publication/Asia-Pacific-disrupted  

自分の企業がディスラプションに対応する準備が整っていると考えているアジア太平洋地域のエグゼクティブが、彼らが自信を持つ主な要因として挙げているのは、第一に「従業員の力量」で、次いで自社の「顧客ニーズの優れた理解」、「戦略的方向性を迅速に変える能力」である。

今後数カ月以内に自社のディスラプションを招く可能性が最も高い要因についての質問に、エグゼクティブは「サービス、利便性、またはコストに対する顧客の期待が高まっている」ことだとの回答が最も多かった。「新しい、テクノロジーにより可能となったビジネスモデル」および「テクノロジー変化のスピード」という形でのテクノロジーも大きな関心として指摘された。

さまざまなオペレーティング環境でパフォーマンスを加速させる企業の能力を奨励・抑制する要因に対するハイドリック&ストラグルズの多年にわたる研究努力は、結集・動員能力、実行能力、変革能力、およびアジリティーの4つが最も重要な要因だと特定した。これらの要因は、地域全体のビジネスにおける強さと弱点を理解するための有用な構造を提供する。

*結集・動員能力:アジア太平洋を通じた強さ

組織を結集、動員するためには、リーダーが魅力的な野心と目的、および戦略的な優先順位の単純なセットに基づいて、連携した行動を促す必要がある。多くの場合、アジア太平洋地域のエグゼクティブは、自社はこれをうまくやっていると考えている。エグゼクティブ約4分の3(74%)は、顧客は自社の製品やサービスを常に優れたものとみており、3分の2(66%)は、自社の経営トップは必要なときに大胆な決定を下せると回答した。

*実行能力:人材に関する懸念が根底に

エグゼクティブの約3分の2(65%)は、自社が実行と継続的な改善に一貫して優れた成果をもたらすためリソースを活用し合理化しているとの見解に同意した。しかし、自社組織の構造を理解・運営しやすいと考えるのは半分(51%)しかいない。さらに悩みの種がある。従業員がコミットしたものを常に提供していると答えたのは半分未満(49%)で、自社が市場で最高の人材を引き寄せていると思っているのはこれよりも少ない(42%)。自分の企業がディスラプションを乗り切れると考えているエグゼクティブがその成功要因として「自社従業員の力量」を頻繁に挙げていることを考え合わせると、これらの調査結果は驚くべきものだ。

*変革能力:大きな力

ビジネス変革は主に、企業内の人々が考える方法の変革、そしてそのリソースが組織され、配置される方法を変革することを意味する。そのため、アジア太平洋地域のエグゼクティブの58%が、新しい成長エンジンの創出と既存のビジネスを市場に先駆けて再構築するために、自社が実験し革新することに同意したことは注目に値する。同様に、回答者の3分の2以上(68%)は、自社がイノベーションとディスラプティブな思考を奨励することに同意した。それにもかかわらず、いくつかの企業にとっては、閉鎖的な思考が課題に見える。半数以上(54%)が、1つの組織として働くために縦割り構造を解体すると回答したが、4分の1はこれに反対、ないし強く反対している。

*アジリティー:機会と脅威を特定し、落ち込みから迅速に回復する

アジリティーは、アジア太平洋地域のエグゼクティブが最も関心を寄せている組織能力だ。半分以下(46%)が「競争優位を生み出すために、競合他社よりも速いペースで適応し、方向転換する」との見解に同意した。これより少ないエグゼクティブ(43%)は、未来への準備に十分な時間を費やしていると答えた。自分の会社は過去の成功や失敗からの学習に基づいて、素早く変革する(57%)、柔軟性と対応力が強みの1つである(60%)、 困難な状況は自社が成長するための好機だ(68%)と、半数以上が答えたことはより有望な材料である。

▽ハイドリック&ストラグルズ(Heidrick & Struggles)について

ハイドリック&ストラグルズ(http://www.heidrick.com/ )(Nasdaq: HSII)(http://studio-5.financialcontent.com/prnews?Page=Quote&Ticker=HSII )はリーダーシップ・コンサルティング、カルチャー・シェーピング、上級エグゼクティブ・サーチ・サービスの大手プロバイダーとして、世界トップ組織のエグゼクティブ人材とリーダーシップのニーズに応えている。ハイドリック&ストラグルズは60年以上前にエグゼクティブ・サーチという専門的職業の先駆者となった。同社は現在、信頼できるアドバイザーとしての役割を果たしており、統合リーダーシップ・ソリューションを提供し、顧客が世界と1つの経営陣を同時に変革するのを手助けしている。http://www.heidrick.com  

(注1)この調査でわれわれはディスラプションを「新しいテクノロジー、製品/サービス、競合他社、または予期しない外的事象から生じた産業の競争的バランスにおける突然で、形勢を一変させるような変化」と定義した。

▽メディア問い合わせ先

Karen Lau

Marketing & Communications Manager, Asia Pacific

+852 2103 9329

klau@heidrick.com

Alex Brown

Public Relations Manager, Americas

+1 312 496 1871

abrown@heidrick.com

ソース:Heidrick & Struggles

Thriving through Disruption: Business Leaders in Asia Pacific Adapt and Pivot

PR69103

DALIAN, China, June 28, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- New study by Heidrick & Struggles finds most executives in Asia Pacific see

disruptive pressure increasing and worry that their companies are not well

prepared for it

-- "The caliber of our people" often cited as a success factor among executives

who feel their companies are well poised to weather disruption

CEOs and other C-suite executives throughout Asia Pacific expect their

companies to face increasing disruptive pressure in the coming 18 months,

according to a new study from Heidrick & Struggles (http://www.heidrick.com/ )

(Nasdaq: HSII), a premier provider of executive search, leadership consulting

and culture shaping worldwide.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/139127/heidrick_struggles_logo.jpg

The firm's survey of 558 senior executives from the APAC region found that

fully 80% of respondents agreed that their companies are facing more

disruption(1) today than they did 18 months ago-and 83% expect this pressure to

increase in the coming year and a half. Yet fewer than half of respondents

(44%) believe their company is well prepared to face the marketplace

disruptions they anticipate.

"These findings suggests that many executives in the Asia Pacific region feel

their companies may lack the organizational capabilities and talent to adapt

and respond to disruption," said Steve Mullinjer, regional leader for Heidrick

& Struggles in Asia Pacific and the Middle East. "Competitive advantage will be

gained by those companies that bring together leadership, talent and an ability

to accelerate performance even in uncertain times."

Review the complete survey findings at

http://www.heidrick.com/Knowledge-Center/Publication/Asia-Pacific-disrupted

Among those APAC executives who do believe their companies are well prepared to

respond to disruption, the top factors stated for their confidence are "the

caliber of our people," followed by their companies' "superior understanding of

customer needs," and an "ability to change strategic direction quickly."

When executives were asked which factors might most likely cause disruption for

their company in the coming months, the most frequent source cited was

"increasing customer expectations for service, convenience, or cost."

Technology-in the form of "new, tech-enabled business models" and "the speed of

technological change"-also figured as a prominent concern.

A multiyear research effort by Heidrick & Struggles into the factors that

encourage and inhibit a company's ability to accelerate performance in a

variety of operating environments identified four capabilities that matter

most: the ability to Mobilize, Execute, and Transform with Agility. These

factors provide a useful structure for understanding strengths and weaknesses

in businesses throughout the region.

The ability to Mobilize: A strength throughout APAC

Mobilizing an organization requires that leaders inspire aligned action based

on a compelling ambition and purpose and a simple set of strategic priorities.

For the most part, executives in APAC believe their companies do this well.

Nearly three-fourths of the executives (74%) said that their company's

customers regard their products and services as consistently excellent, and

two-thirds (66%) say that their top team makes bold decisions when needed.   

Execution: Underlying talent concerns

Nearly two-thirds of the executives (65%) agreed that their company harnesses

and streamlines resources to consistently deliver excellence in execution and

continuous improvement. Yet only half (51%) feel their organizational structure

is easy to understand and navigate. Even more troubling: fewer than half (49%)

said their company's people always deliver what they have committed to, and

fewer still (42%) said that their organization attracts the best talent in

their market. These findings are striking given how regularly "the caliber of

our people" was cited as a success factor among executives who feel their

companies are poised to weather disruption.

Transformation: A significant strength

At its heart, business transformation implies a change in the way that people

in a company think, and in the way that its resources are organized and

allocated. Therefore, it was notable that 58% of the APAC executives agreed

that their company experiments and innovates to create new growth engines and

to reinvent existing businesses ahead of the market. Similarly, more than

two-thirds of respondents (68%) agreed that their company encourages innovation

and disruptive thinking.  Nonetheless, insular thinking appears to be a

challenge for some companies. Just over half say that their firm breaks down

silos to work as one organization (54%), but another one-quarter disagree or

strongly disagree.

Agility: Spotting opportunities and threats and recovering from setbacks quickly

Agility was the organizational capability in which APAC executives noted the

most areas of concern. Fewer than half (46%) agreed with the statement, "We

adapt and pivot at a faster pace than competitors to create competitive

advantage." Fewer still (43%) said that their company spends enough time

preparing for the future. On a more encouraging note, well over half of

respondents said that their company quickly makes changes based on learning

from past successes and failures (57%), that their ability to be flexible and

responsive is one of their strengths (60%), and that they view difficult

situations as positive opportunities to emerge stronger (68%).

About Heidrick & Struggles

Heidrick & Struggles (http://www.heidrick.com/) (Nasdaq: HSII)

(http://studio-5.financialcontent.com/prnews?Page=Quote&Ticker=HSII ) serves

the executive talent and leadership needs of the world's top organizations as a

premier provider of leadership consulting, culture shaping and senior-level

executive search services. Heidrick & Struggles pioneered the profession of

executive search more than 60 years ago. Today, the firm serves as a trusted

advisor, providing integrated leadership solutions and helping its clients

change the world, one leadership team at a time. www.heidrick.com

(1) For this survey we defined disruption as "sudden, game-changing shifts in

the competitive balance of an industry resulting from new technologies,

products/services, or competitors, or from unexpected external events."

Media Contacts:

Karen Lau - Marketing & Communications Manager, Asia Pacific

+852 2103 9329, klau@heidrick.com

Alex Brown - Public Relations Manager, Americas

+1 312 496 1871, abrown@heidrick.com

SOURCE: Heidrick & Struggles

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