Foursquareがテンセント、サムスン、LG、Carousellと提携しアジアでのプレゼンスを拡大

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Foursquareがテンセント、サムスン、LG、Carousellと提携しアジアでのプレゼンスを拡大

AsiaNet 69059 (0944)

【ニューヨーク、シンガポール2017年6月27日PR Newswire=共同通信JBN】

*シンガポールでのオフィス開設とチームの拡大によって、大口取引に期待

ロケーションインテリジェンス企業であるFoursquare(http://www.enterprise.foursquare.com/ )は6月27日、アジアで業界をリードする複数の企業との新規提携および既存提携の拡大を発表した。同社はまた、Foursquareの成長するアジア・チームが本拠とする新たなシンガポール・オフィスを開設したと発表した。

米国を除きアジアはFoursquareが最も急速に成長している市場であり、同社は約12件のパートナーシップを組み、自社のロケーションインテリジェンスを活用して、AI、AR、O2O、ライドシェアリング、メッセージングなどに使うコンテキストアウェア・ソリューションを構築している。AppleやAT&Tからユニリーバに至る何百もの企業が、世界中でFoursquareのエンタープライズ・広告製品をすでに活用している。

Foursquareは現在、中国を除く世界各地でWeChatの独占的なロケーション情報パートナーである。友人とチャットするためにアプリを使う消費者は、場所を追加したり、「Moments」アプリでの投稿に場所をタグ付けしたり、住所、ヒント、その他の会場の詳細を見たりすることができる。テンセントはまた、Foursquareを他のソーシャルアプリのQQとQzoneで活用している。QQとQzoneは、中国以外のユーザーがFoursquareを使って友達と場所をシェアしたり、更新を投稿するときにロケーションを選択したりする。

Foursquareを活用しているアジアのソーシャルネットワーキング分野の他のパートナーには、インドネシアで広く普及しているチェックインアプリであるグローバルアプリ「Path」、そして中国のソーシャルネットワークである「Momo」がある。Foursquareは、中国以外でのMomoの唯一のロケーション・プロバイダーである。

サムスンとの緊密な統合は、新しい携帯電話を強化できるFoursquareの能力を示している。Galaxy S8およびS8+で写真を撮るたびに、世界中の1億500万カ所以上の会場のFoursquareのPlacesデータベースを使用して、写真は特定の場所に関連付けされる。このスマートフォンはまた、飲食する場所、または探索する場所を探している人々に対し、コンテクストに関連する場所を提案する。

Foursquareテクノロジーはまた、LGスマートフォンのカレンダー機能も強化している。 約束場所はFoursquareデータベースに基づいており、ユーザーはその場所の周辺で便利な会合場所を見つけることができる。

世界最大のモバイルマーケットプレイスであるCarousellは、Foursquareロケーションを使用して、買い手と売り手が会って商品交換や支払いを行う近くの場所を特定できるよう支援している。

Carousellのルーカス・ヌゴー共同設立者兼最高技術責任者(CTO)は「Carousellでは、人々をコネクトし、中古品を売買できるようにする。Foursquareとその位置情報サービスに関する専門知識・技術によって、われわれはCarousell会員をより効果的にコネクトすることが可能になり、会員は常に必要とするアイテムを手に入れるがいっそう便利になる」と語った。

Foursquareは、アジアの配車企業数社にもAPIを提供している。

日本でトップ級の旅行アプリ、Travel Japan Wi-Fiは旅行者に、おすすめの飲食店を案内し、20万のWi-Fiホットスポットの詳細を提供する。

ワイヤ・アンド・ワイヤレスの相馬賢司CTOは「Foursquare APIはシンプルかつ容易に統合することができ、その結果、拡張性の高い製品を素早く生み出すことができた。世界中のほぼすべての場所がFoursquareデータベースに入っているという安心感があるので、常に一流のアドバイスを提供することができる」と述べた。

Foursquareは、アジアを拠点とするチームの拡大を発表した。チームは、パートナー企業がロケーション装備製品を設計する際に現場での技術サポートと現地語の流ちょうさを提供し彼らと連携する。同チームのリーダーシップには以下の人々が含まれる:

*ジェレミー・ガイガー氏、アジア太平洋のエンタープライズビジネス部門長

ジェレミー氏は15年以上の経験があり、データ指向のエンタープライズテクノロジー企業を中国、韓国、日本、インド、オーストラリア、南東アジアに誘致してきた。以前、Retailigenceの創設者兼最高経営責任者(CEO)だったジェレミー氏は、モバイルロケーションデータのパワーとアジアの企業顧客のニーズを理解している。

*アレン・ウー氏、シニア・ビジネス開発マネジャー

Baidu、レノボ、Dell、ノキアで長年培ったノウハウを持つアレン氏の専門知識は、急増する国際的な開発企業やインターネット企業、ハードウエア企業との関係を拡大し深化させている。

*ヒョウニル・チョイ氏、シニア・テクニカル・アカウント・マネジャー

ヒョウニル氏は、韓国に本拠を置くNaverと日本のLINEで、技術、製品、実装に関する長年の経験を持ち、ドイツに本拠を置くSAPの中国における拡大に重要な役割を果たした。

▽Foursquareについて

Foursquareは、ロケーションインテリジェンスを通じて消費者経験を豊かにし、ビジネス決定を伝達するテクノロジー企業である。Foursquareは、サムスン、Apple、Twitter、Redditをはじめとする10万社の開発企業向けに位置データを提供している。Foursquareのビジネスソリューションには、Pinpoint、Attribution、Pilgrim SDK、Foursquare Analyticsも含まれている。これにより、各ブランドはターゲットとする利用者を把握してコネクトし、客足や広告の効果を測定することができる。

▽問い合わせ先

Jesse Lane

Foursquare

+1-646-380-4813

press@foursquare.com

ソース:Foursquare

Foursquare Expands Presence In Asia With Partnerships With Tencent, Samsung, LG, Carousell And More

PR69059

NEW YORK and SINGAPORE, June 27, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- New office in Singapore and growing team sign marquee deals

Foursquare ( http://www.enterprise.foursquare.com/ ), the location intelligence

company, today announced new and expanded partnerships with industry-leading

companies in Asia. The company also announced its new Singapore offices where

Foursquare's growing Asia team is based.

Asia is Foursquare's fastest-growing market outside the U.S., with nearly a

dozen partnerships that leverage Foursquare's location intelligence to build

contextually-aware solutions for AI, AR, O2O, ride-sharing, messaging and more.

Hundreds of companies already leverage Foursquare's enterprise and advertising

products around the globe, from Apple and AT&T to Unilever.

Foursquare is now the exclusive location partner for WeChat globally outside of

China.  Consumers who use the app to chat with friends can add a location or

tag a Moments post with a place and see address, tips and other venue details.

Tencent also leverages Foursquare tech in its other social apps QQ and Qzone,

where users outside of China use Foursquare to share their location with

friends, or choose a location when posting an update.

Other partners in the social networking space in Asia that leverage Foursquare

include the global app Path-a check-in app that's widely popular in

Indonesia-and Momo, the Chinese social network. Foursquare is Momo's sole

location provider outside of China.

Foursquare's deep integration with Samsung showcases the company's ability to

enhance new mobile phones. Whenever a person with the Galaxy S8 and S8+ takes a

photo, the image is attached to the specific location using Foursquare's Places

database of more than 105M venues around the globe. The phone also serves up

contextually relevant locations for those who are searching for a place to eat,

drink or explore.

Foursquare technology is also powering the phone calendar feature for LG;

appointment locations are based on the Foursquare database, which also helps

users find convenient meeting locations nearby.

Carousell, one of the world's largest mobile marketplaces, is using Foursquare

location to help buyers and sellers identify nearby places to meet and exchange

goods or payment.

"At Carousell, we connect people so they can buy and sell pre-loved items.

Foursquare and its expertise in location-based services helps us connect our

Carousellers more effectively, making it all the more convenient to get the

items they always wanted," said Lucas Ngoo, Co-founder & CTO, Carousell.

Foursquare's API also powers several ride-hailing companies in Asia.

Travel Japan WiFi, one of the country's top travel apps, helps direct travelers

to the best places to eat and drink and provides details on 200,000 Wi-Fi

hotspots.

"It is simple and easy to integrate the Foursquare APIs, which immediately

resulted in a highly-scalable product," said Kenji Soma, CTO of Wire and

Wireless Co. "We are also reassured that nearly every place in the world is in

the Foursquare database, so we can deliver top-notch recommendations, always."

Foursquare announced the expansion of its Asia-based team, who offer

on-the-ground technical support and local language fluency, and work

hand-in-hand with partners as they design location-powered products. The

leadership includes:

Jeremy Geiger, Head of Enterprise Business, Asia-Pacific

Jeremy has more than 15 years of experience bringing data-oriented enterprise

technology companies into China, Korea, Japan, India, Australia and SE-Asia.

Formerly the Founder & CEO at Retailigence, Jeremy understands the power of

mobile location data and the needs of Asian enterprise customers.

Allen Wu, Senior Business Development Manager

Allen's expertise, honed from years at Baidu, Lenovo, Dell and Nokia, expands

and deepens Foursquare's relationships with a rapidly growing number of

international developers and internet and hardware companies.

Hyounil Choi, Senior Technical Account Manager

Hyunil has years of experience in technical, product and implementation roles

at Korea-based Naver and Japan-based LINE, and played a key role in

Germany-based SAP's expansion in China.

About Foursquare: Foursquare is a technology company that enriches consumer

experiences and informs business decisions through location intelligence.

Foursquare powers location data for Samsung, Apple, Twitter, Reddit and 100,000

other developers. Foursquare's business solutions also include Pinpoint,

Attribution, Pilgrim SDK and Foursquare Analytics, which empower brands to

understand and connect to targeted audiences as well as measure foot traffic

and advertising success.

Contact:

Jesse Lane

Foursquare

+1-646-380-4813

press@foursquare.com

SOURCE: Foursquare

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