クラリベイト・アナリティクスがImpactstoryと画期的提携、研究者のオープンアクセス・コンテンツの利用容易に
クラリベイト・アナリティクスがImpactstoryと画期的提携、研究者のオープンアクセス・コンテンツの利用容易に
AsiaNet 69058 (0941)
【フィラデルフィア2017年6月23日PRNewswire=共同通信JBN】
*新たな官民提携がWeb of Scienceの推定1800万件の新規公開記事実証済みバージョンに研究者をつなぐ
クラリベイト・アナリティクス(Clarivate Analytics)は23日、Impactstoryとの新しい官民戦略提携を発表した。上質で信頼できる同業者の評価(ピアレビュー)を受けたコンテンツへの限定的オープンアクセスという研究者にとっての重大な障壁を取り除くものだ。提携の条件に基づき、クラリベイト・アナリティクス(http://www.clarivateanalytics.com/ )はImpactstoryにオープンアクセス・コンテンツを容易に発見でき、発見から発表までの研究のワークフローをより効率的にするoaDOI(https://oadoi.org/ )サービスの拡充のための助成金を提供する。
科学出版の世界は複雑である。学術記事のオンライン検索を実施する研究者らは頻繁に作業に障害をもたらしかねない信頼できない結果に遭遇する。これは一般的に、刊行物の記事が有料購読ペイウォールによって削除されている、あるいは、ウェブスクレイピング・ユーティリティーがピアレビューを受けていない、または著作権法に違反する記事のバージョンを検出するためである。クラリベイト・アナリティクスとImpactstoryの提携は、研究者やあらゆる規模の研究機関に広範な科学出版エコシステム全体をカバーできる方法で信頼できる研究へのオープンアクセスを提供するより包括的なアプローチを可能にする。
oaDOIサービスは科学をよりオープンで再利用可能にするオンラインツールを作り出す非営利団体Impactstory(http://impactstory.org/ )のものである。これは現在、9000万件の記事を索引化し、無料、迅速、公開のAPIを使ってオープンアクセスのフルテキストを提供、世界で700を超える図書館が利用し、毎日200万件超の請求に応じている。Impactstoryはまた、研究者がペイウォール対象記事に遭遇した場合はいつでもoaDOIを使ってフルテキストを見つける無料のブラウザー拡張機能Unpaywallも構築した。
クラリベイト・アナリティクスのジェイ・ナドラー最高経営責任者(CEO)は「クラリベイト・アナリティクスは、外部にある文献の無料フルテキスト・オープンアクセス・バージョンが存在するなら、それへの信頼できる有効なオープンアクセス・リンクによって研究のコンテンツと発見を拡大することに取り組んでいる。この提携は、合法的で適正な方法で研究コミュニティー内の重要研究の共有に貢献する革新的で協調的なブランドという当社の目標を反映している」と語った。
クラリベイトは、アイデアから実験、ピアレビュー、発表、流布、評価まで研究の全過程を通じて効率を高める革新的な分析、ワークフロー・ソリューションを開発し、提供している。Impactstoryとの提携は、研究者らをWeb of Scienceの新たなオープンアクセス記事推定1800万件の実証済みバージョンにつなぐことによって、クラリベイトの顧客にとってのイノベーションの発見段階を早めるだろう。提携が生み出す拡大されたオープンアクセスの知識ベースはとりわけ小規模の研究機関にとって貴重だろう。
Impactstoryのヘザー・パイウォワー共同創設者は「われわれの目標は、研究の手助けとなる適切なフルテキストの文献にアクセスさせることで研究者の障害除去を支援することだ。クラリベイトからの助成金によって、1800万件を超える記事が購読者であろうとなかろうとあらゆる研究者と図書館に入手可能にできる」と述べた。
Impactstoryのジェーソン・プリーム共同創設者は「この民間部門との新しい提携は、誰にとっても学術研究の利用可能性を高めるとのわれわれの事業を前進させ、より強力で普遍的にオープンな科学情報伝達のエコシステムへの進歩を促進する」と語った。
▽クラリベイト・アナリティクスについて
クラリベイト・アナリティクス(Clarivate(TM)Analytics)は、世界中の顧客に信頼できる知見や分析を提供することでイノベーションを加速させ、新しいアイデアのより迅速な発明・発見、保護、事業化を可能にする。トムソン・ロイターのIP & Science事業を前身とする同社は、科学・学術研究、特許分析・規制基準、医薬品・バイオテック情報、登録商標保護、ドメイン・ブランド保護、知的所有権(IP)管理に注力する一連の主要なサブスクリプションベースの事業を保有し、運営している。Clarivate(TM)Analyticsは現在、4000人以上の従業員を擁し、世界100カ国以上で事業展開する独立会社であり、Web of Science(TM)、Cortellis(TM)、Derwent(TM)、CompuMark(TM)、MarkMonitor(R)、Techstreet(TM)など有名ブランドを保有している。詳細は次を参照:http://clarivate.com
ソース:Clarivate Analytics
▽メディア問い合わせ先
Heidi Siegel
Clarivate Analytics, Director, External Relations
+1 215 823 5646 (o)
+1 215 356 4504 (m)
heidi.siegel@clarivate.com
Clarivate Analytics announces landmark partnership with Impactstory to make open access content easier for researchers to use
PR69058
PHILADELPHIA, June 23, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- Novel public/private partnership connects researchers to verified versions
of an estimated 18 million new open access articles from Web of Science
Clarivate Analytics today announced a novel public/private strategic
partnership with Impactstory that will remove a critical barrier for
researchers: limited open access (OA) to high-quality, trusted peer-reviewed
content. Under the terms of the partnership, Clarivate Analytics
(http://www.clarivateanalytics.com/ ) is providing a grant to Impactstory to
build on its oaDOI (https://oadoi.org/ ) service, making open access content
more easily discoverable, and the research workflow more efficient from
discovery through publishing.
The world of science publishing is complex. Researchers conducting online
searches for scholarly articles frequently get unreliable results that can
compromise their work. This is typically because the results omit journal
articles behind paid-subscription paywalls or because "web-scraping" utilities
return versions of articles that are not peer-reviewed or are in violation of
copyright laws. The partnership between Clarivate Analytics and Impactstory
will enable a more inclusive approach that provides researchers and
institutions of all sizes with open access to trusted research, in a way that
can be sustained across the broad science publishing ecosystem.
The oaDOI service is from Impactstory (http://impactstory.org/ ), a nonprofit
creating online tools to make science more open and reusable. It currently
indexes 90 million articles and delivers open-access full text versions over a
free, fast, open API that is currently used by over 700 libraries worldwide and
fulfills over 2 million requests daily. Impactstory has also built Unpaywall, a
free browser extension that uses oaDOI to find full text whenever researchers
come across paywalled articles.
"Clarivate Analytics is working to enhance research content and discovery with
trusted, validated open access links, where they exist, to external, free full
text open access versions of the literature," said Jay Nadler, CEO of Clarivate
Analytics. "This partnership reflects our goal to be an innovative and
collaborative brand, dedicated to the sharing of important research within the
research community the legal, compliant way."
Clarivate is developing and delivering innovative analytics and workflow
solutions that increase efficiencies across the entire research lifecycle; from
idea to experiment, to peer review, to publication, dissemination and
assessment. The partnership with Impactstory will accelerate the discovery
phase of innovation for Clarivate customers by connecting researchers to
verified versions of an estimated 18 million new open access articles from Web
of Science. The enhanced open access knowledge base created by the partnership
will be particularly valuable to smaller institutions.
"Our goal is to help remove barriers for researchers by giving them access to
relevant, full text documents that aid in their research," said Heather
Piwowar, co-founder of Impactstory. "With the grant from Clarivate, we're able
to make over 18 million articles available to every researcher and library --
those with subscriptions and those without."
"This novel partnership with the private sector advances our work to make
scholarly research more available to everyone, advancing progress toward a more
powerful, universally open science communication ecosystem," said Jason Priem,
co-founder of Impactstory.
Clarivate Analytics
Clarivate(TM) Analytics accelerates the pace of innovation by providing trusted
insights and analytics to customers around the world, enabling them to
discover, protect and commercialize new ideas faster. Formerly the Intellectual
Property and Science business of Thomson Reuters, we own and operate a
collection of leading subscription-based businesses focused on scientific and
academic research, patent analytics and regulatory standards, pharmaceutical
and biotech intelligence, trademark protection, domain brand protection and
intellectual property management. Clarivate(TM) Analytics is now an independent
company with over 4,000 employees, operating in more than 100 countries and
owns well-known brands that include Web of Science(TM), Cortellis(TM),
Derwent(TM), CompuMark(TM), MarkMonitor(R) and Techstreet(TM), among others.
For more information, please visit http://www.clarivate.com.
SOURCE: Clarivate Analytics
CONTACT:
Media Contact
Heidi Siegel
Clarivate Analytics, Director, External Relations
+1 215 823 5646 (o)
+1 215 356 4504 (m)
heidi.siegel@clarivate.com
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