JD.com(京東商城) と Farfetch が業務提携発表
JD.com(京東商城) と Farfetch が業務提携発表
AsiaNet 69048
高級ブランドの中国市場への参入を可能にするゲートウェイを構築
JDは3億9700万ドルをFarfetchに投資し、さらに高級ファッション業界に投資する予定
この提携により、世界一流のトップブランドを集約したFarfetchのコレクションに中国の顧客がアクセスできるようになります。
2017年6月22日北京: 中国最大のリテイラー&大手EコマースのJD.com(京東商城、Nasdaq上銘柄: JD)と、世界をリードする高級ファッションEコマースサイトのFarfetchは、800億ドルの収益を見込む中国向けラグジュアリーEコマースプラットフォームを立ち上げるため、業務提携を発表しました。
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JD.com と Farfetch との戦略的な業務提携は、JDの比類ない配送ネットワーク、ネット金融、テクノロジー技術、WeChatとのパートナーシップを含むソーシャルメディアのリソースと、Farfetchのラグジュアリーファッション界における統率力とを融合し、シームレスなショッピング体験を実現します。Farfetchは200の高級ブランドと500のセレクトショップと提携を結び、既に中国でも運営されていますが、JDとの提携はさらにその認知度を高め、アクセス数や売上げを増大してくれるでしょう。
この提携により、 JD.com (http://jd.com )は、3億9700万ドルを投資するFarfetchの筆頭株主となります。JD.comの創設者であり CEO の リチャード・リウ氏 は、Farfetchの共同会長である ナタリー・マサネット氏 やConde Nast International の会長兼 CEOの ジョナサン・ニューハウス氏 と同様、Farfetch の取締役として名を連ねます。Farfetchを顧客向けの看板として存続させながら、中国における認知度を上げるため、 JD と Farfetch はマーケティング、配送サービス、ITソリューションなどで連携します。
提携により統合された両者の強みは、Farfetchと提携する700に及ぶブランドやセレクトショップにとっても有益で、莫大なリソースを活用して魅力的な中国マーケットへ新たに参入することができるというメリットがあります。
JDが近頃スタートさせたプレミアムサービス、JD Luxury Express を活用し、Farfetchは顧客に世界のトップブランドにふさわしい高品質のサービスを提供することができます。 中国カスタマーにとっては、Farfetchの高級ファッション業界におけるノウハウと、JD の迅速な当日配送スピードや高度なサービスとの一体化は、他に類をみないラグジュアリーなポータルの実現となることでしょう。
中国の店舗に展開しているFarfetchのパートナーブランドは 、クリック&コレクトや店舗での返品、実店舗と顧客とのコネクションなど、世界的なオムニチャネル機能へのアクセスが可能となります。
この2つの企業のパートナーシップは、リテール、Eコマース、テクノロジー、財務、旅行、教育、車など、あらゆる業界をサポートしているデジタルマーケティングプラットフォームの BlackDragon の活用をも意味します。これにより、Farfetch は JDの膨大なデータの宝庫を最大限に活用し、マーケティングオートメーションで効率よく販促し、中国におけるFarfetchの認知度と市場価値を高めることができるのです。
加えて、中国のFarfetchユーザーも、JD Finance の豊富なサービスを受けることができます。 優先支払いパートナーとなる JD Pay や、JD Finance の人気消費者ローンサービス「白条 Baitiao」(https://baitiao.jd.com/ )をご利用いただくことができます。
JDは、富裕な顧客層で高まる需要に応えるべく、ハイエンドのラグジュアリーファッション領域進出に焦点を充てており、今回の提携が実現しました。過去20年間において、JD はニューヨーク、ミラノ、ロンドン、北京、上海にてファッションショーを開催。今年の初め以降に、同社は国際責任者として、メリルリンチでアジアのテクノロジー部門を統括していたウィンストン・チェン氏 を雇用。チェン氏は、グローバルパートナーとの事業開発や海外投資など、国際的な事業を一手に率います。また、新たな事業としてJD Fashion を立ち上げ、 シャ・ディン氏 を責任者に任命し、ファッション部門の強化を図っています。
2017年に JD Fashion は、アルマーニやスワロフスキー、ゼニスといったトップブランドの取り扱いをはじめ、ラグジュアリーファッションの領域へと大きく進出しました。
JD.comの創設者であり CEO のリチャード・リウ氏 は、「私たちのラグジュアリーファッション領域への進出を考えた際に、Farfetchよりも強力なパートナーを見つけることはできませんでした」と語った。「中国のEコマースの長期的なトレンドは、価格競争よりもクオリティの高さにあると信じてきました。Farfetchとの提携は、中国の未来の富裕顧客層の獲得を今以上に強化してくれると思っています。これからの年月の中で、Farfetchや高級ブランドとの関係を深めていくことを楽しみにしています」
「リチャード・リウ氏と JD.com との事業提携を発表できることをとても光栄に思っています」と挨拶をした、Farfetchの創設者であり共同会長、CEOのジョゼ・ネヴェス氏は、「中国は世界第2の規模を誇るラグジュラリーマーケット。その市場において、知的財産権に対して厳しいことでも知られる、尊敬すべきパートナーと手を組めることはこの上ない喜びです。Farfetchのブランド力と厳選された品揃えを、中国のEコマース最大手の市場規模と影響力とを結びつけることで、市場の課題へと取り組むことがこの提携の目的です。この戦略的な事業提携によって、世界のブランドは、既にオムニチャネルを利用し、一流品を求め扱ってきた中国の高級志向の顧客や高級リテーラーにシームレスに、即時にアクセスすることができます」と続けた。
Farfetch取締役会へのリウ氏の参画について、ネヴェス氏は「ナタリー・マサネット氏 とConde Nast International の会長兼 CEOの ジョナサン・ニューハウス氏 と共に、インターネット業界の最も伝説的な起業家のひとり、リチャード・リウ氏を取締役として迎えられえることをとても光栄に思っています。 ラグジュアリーなオンラインサイトのパイオニア、そして世界で最も傑出したメディアの重鎮と肩を並べ、経験豊富なチームの一員として、さらに中国のEコマースの教祖から助言や導きを得られることはとても名誉なことです」と加えた。
編集者への注意事項
800億ドルの収益見込みは、コンサルティング会社Bain & CompanyのLuxury Goods Worldwide Market Study, Fall-Winter 2016 という調査レポートを情報ソースとして、国内外の売上収益を参考にした数字です。
JD.com(京東商城)について
JD.com (http://jd.com )(京東商城)は、中国最大の売上高と規模を誇るEコマース会社。ユーザーフレンドリーなウェブサイト、WeChatやテンセントQQなどのモバイルアプリを通して、質の高いオンラインショッピング体験を提供しています。Eコマース会社では中国最大のフルフィメントサービスを展開しており、2017年3月31日の時点で、7つのフルフィメントセンター及び263棟の倉庫を保有。自社従業員による運営のもと、中国全域、世界2,672ヵ国に発送しています。
ナスダックに上場されている企業のうち、時価総額と流動性が最も高い100社から構成されるNASDAQ100(ナスダック100指数)の銘柄に選ばれ、アメリカの経済誌フォーチュンが毎年発表している世界企業番付「フォーチュン・グローバル500(Fortune Global 500)」にもランクインしています。
Farfetch Group について
Farfetchは、ラグジュアリーなコレクションを集約したグローバルEコマースサイト。東京はもちろん、トロント、ミラノ、マイアミなど、700以上の世界有数の高級ブランドやブティックと提携を結んでいます。そのユニークなビジネスモデルは、老舗トップブランドから気鋭の個性派レーベルまで、比類ないラグジュアリーファッションの品揃えを実現しています。
Farfetch グループには、EコマースサイトのFarfetch.comと、高級リテーラー向けのホワイトラベルEコマースソリューションのFarfetch Black & White、オンラインとオフラインの垣根なくし、顧客のショッピング体験を向上させるリテールソリューションのStore of The Futureが含まれます。また、同グループは、2015年に、ロンドンの著名高級ブティック Browns を買収し、テクノロジーを駆使した新時代のショッピング体験を提供しています。
世界11都市にオフィスを構え、Farfetchのウェブサイトおよびショッピングアプリは、10ヵ国語にてサービス展開されています。世界40ヵ国以上の700に及ぶパートナーショップから、190ヵ国以上の顧客にエキスプレス配送を行い、10都市では当日配送も実施しています。
2017年4月には、ショップからお手元まで90分でお届けする特別デリバリーサービスを、Gucciとの限定パートナーシップにて、世界4大陸10都市にて展開いたしました。
www.farfetch.com @Farfetch
(日本語リリース:クライアント提供)
JD.com and Farfetch Partner to Open Ultimate Gateway for Bringing Luxury Brands to China
PR69048
BEIJING, June 22 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
JD invests $397 million in Farfetch, leaps further into luxury sector
Partnership allows Chinese consumers to access Farfetch's unique curation of
the best luxury brands online
E-commerce giant, JD.com (Nasdaq: JD), China's largest retailer and Farfetch,
the leading global e-commerce platform for the fashion industry, today
announced a strategic partnership that will create the premier platform for
luxury e-commerce across China, opening a gateway to an $80 billion market.
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(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/526480/JD_com_Logo.jpg )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/526473/Jose_Neves_Farfetch.jpg )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/526472/Richard_Liu_JD_com.jpg )
The strategic partnership between JD.com [http://JD.com ] and Farfetch
leverages JD's unparalleled logistics, Internet finance and technology
capabilities and social media resources, including its WeChat partnership, with
Farfetch's leadership in global luxury, to create a frictionless and seamless
brand experience. Farfetch has well-established operations in China and is
already the partner of choice for 200 luxury brands and more than 500
multi-brand retailers. JD will help drive further brand awareness, traffic and
sales for Farfetch in the market.
As part of this partnership, JD.com [http://jd.com ] will become one of the
largest shareholders of Farfetch, investing $397 million, and Richard Liu,
JD.com's founder and CEO, will join the Farfetch board. JD and Farfetch will
partner on marketing, logistics and technology solutions to build the brand in
China, while Farfetch will continue to be the customer-facing brand.
The combined strength of the Farfetch-JD partnership will benefit all 700
brands and boutiques that are part of the Farfetch community, enabling them to
take advantage of the vast resources of this new gateway to China's luxury
market.
Leveraging JD Luxury Express, JD's recently launched white glove service,
Farfetch will be able to offer customers a premium level of service befitting
the world-class brands sold on the site. For Chinese consumers, this
combination of Farfetch's luxury know-how, and JD's blazing same-day delivery
speeds and highly professional service, will provide an unparalleled luxury
proposition.
Farfetch partner brands with a local retail presence, will also have access to
world-class omni-channel capabilities, including click & collect and in-store
returns, connecting the brands' physical retail stores in China to consumers.
The joint efforts between the two companies will also include leveraging
BlackDragon, a digital marketing technology platform powering entities across
retail, e-commerce, tech, finance, travel, education and auto. BlackDragon will
enable Farfetch to activate the vast resources of JD's treasure trove of big
data and help it market and build automated marketing pipelines to spur
Farfetch's name recognition and market position in China.
In addition, through the partnership, Farfetch users in China will also gain
access to a variety of services from JD Finance. These will include JD Pay,
which will be a preferred payments partner, and Baitiao, JD Finance's popular
consumer microcredit channel.
The announcement comes as JD is placing a greater focus on high-end luxury and
fashion to match the huge demand among its upwardly mobile customers. Over the
last two years, JD has hosted fashion shows in New York, Milan, London, Beijing
and Shanghai. Since the beginning of the year, the company has hired Winston
Cheng as President of International to lead its international business
development with global partners and overseas investments, and separated JD
Fashion into a new business unit under the e-commerce business and named Xia
Ding as the president, giving the vertical greater priority. In 2017, JD
Fashion has made a major push in the luxury and fashion areas, launching
several key international brands on the site, including Armani, Swarovski and
Zenith.
"As part of our major luxury push, we could not have found a stronger online
partner than Farfetch," said Richard Liu, Chairman and CEO of JD.com. "We have
always believed that the long-term trend of Chinese e-commerce is towards
quality over price and this partnership with Farfetch further extends our lead
in the battle for the future of China's upwardly mobile consumers. We look
forward to deepening our relationships with Farfetch and luxury brands in the
months and years ahead."
"We are deeply honoured and excited to be announcing this partnership with
Richard Liu and JD.com," Jose Neves, Founder, Co-Chairman and CEO of Farfetch.
"China is the world's second largest luxury market, and we are delighted to
have such a respected partner, known for its strict protection of IP, with whom
to address Chinese luxury consumers. This partnership addresses the market's
challenges by combining the Farfetch brand and curation with the scale and
influence of the foremost Chinese e-commerce giant. This strategic partnership
will provide brands a seamless, immediate access to the luxury consumer and
Chinese luxury shoppers with access to the greatest selection of luxury in the
omni-channel way of life they have already fully embraced."
Regarding the addition of Mr. Liu to Farfetch's board, Mr. Neves added, "I am
humbled and honoured to have one of the Internet's most legendary entrepreneurs
- Richard Liu - join our board, alongside Dame Natalie Massenet and Jonathan
Newhouse, Chairman and Chief Executive of Conde Nast International. We are
honoured to have the advice and guidance of China's premier e-commerce guru as
part of our highly experienced team, sitting around the same table as the
world's luxury online pioneer and one of the world's pre-eminent
publishers."
Note To Editors
The reference to the $80 billion market refers to both domestic and
travel-related purchases using figures sourced from a report by Bain & Company
entitled 'Luxury Goods
Worldwide Market Study, Fall-Winter 2016'
[http://www.bain.com/publications/articles/luxury-goods-worldwide-market-study-f
all-winter-2016.aspx ]
About JD.com, Inc.
JD.com
[https://www.globenewswire.com/Tracker?data=KHsCuMJtSZ2wMfyMqcsANHYZGkD8hpZ4frMQ
OX6UmNW6S9_uQOLApOT7kGL5dSg5 ] is both the largest e-commerce company in China,
and the largest Chinese retailer, by revenue. The company strives to offer
consumers the best online shopping experience. Through its user-friendly
website, native mobile apps, and WeChat and Mobile QQ entry points, JD offers
consumers a superior shopping experience. The company has the largest
fulfillment infrastructure of any e-commerce company in China. As of March 31,
2017, JD.com
[https://www.globenewswire.com/Tracker?data=KHsCuMJtSZ2wMfyMqcsANGdr00Jp88eo_sZs
ueeyC-H7i-X-v5WL1doFvTnKrljg ] operated 7 fulfillment centers and 263
warehouses covering 2,672 counties and districts across China, staffed by its
own employees. JD.com
[https://www.globenewswire.com/Tracker?data=KHsCuMJtSZ2wMfyMqcsANEEXoMOhQlktGSZl
4xOn0Z90rAEJq-mjfjlmxLy4Qw8o ] is a member of the NASDAQ100 and a Fortune
Global 500 company.
About Farfetch Group
Farfetch is the global platform for luxury. Farfetch.com partners with over 700
of the world's best luxury boutiques and brands, located from Tokyo to Toronto
and from Milan to Miami. This unique business model guarantees an unparalleled
range of luxury fashion from established brands to the most interesting new
designers and one-of-a-kind styles.
The Farfetch Group consists of Farfetch.com, the e-commerce marketplace for
luxury; Farfetch Black & White; a white label e-commerce solution for luxury
retailers and Store of The Future; a suite of retail solutions to enhance the
customer journey by connecting the online and offline worlds. The brand also
added renowned London boutique Browns to its portfolio in 2015, which serves as
an incubator for new retail technology ideas.
The Farfetch website and apps serve customers in 10 languages with offices in 11
cities globally. Farfetch express ships from over 700 partners in 40 countries
to 190 countries worldwide with same day delivery in 10 cities.
In April 2017, Farfetch launched Store to Door in 90 Minutes, in exclusive
partnership with Gucci available in 10 cities across 4 continents.
In June 2017, the company announced a global content and commerce partnership
with Conde Nast, the preeminent content provider, to create a seamless
editorial shopping experience from inspiration to shopping gratification.
Farfetch is backed by world-renowned tech and luxury investors, IDG Capital
Partners, Temasek, Eurazeo, DST Global, Index Ventures, Vitruvian Partners and
Conde Nast
International.
http://www.farfetch.com @Farfetch
Source: Farfetch Group and JD.com, Inc.
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