ペットは地域社会を結びつける「接着剤」となる、マースペットケアが明らかに
ペットは地域社会を結びつける「接着剤」となる、マースペットケアが明らかに
AsiaNet 68933
ブリュッセル(ベルギー)、2017年6月20日/PRニュースワイヤー/ --
新たな研究によると、ペットを飼っている方が地域社会とのつながりをより強く実感していることが判明
http://mma.prnewswire.com/media/518485/Mars_Petcare_community.jpg
新たに発表された研究によると、ペットを飼っている人はペットを飼っていない人に比べて地域社会と強く繋がりがあることが分かりました。ペットを飼っている人は、常に近隣の方々と互いに助け合ったり、近隣から好意的に思われたり信頼されるなど、社会的利益を受けやすくなっているのです。この研究は、ペットを飼うことは地域社会や近隣の生活において貴重かつ有益であるという説を裏打ちしています。
研究主任のリサ・ウッド博士は、「ペットが地域社会を結びつける『接着剤』、あるいは『社会関係資本(ソーシャルキャピタル)』の役割をするという考え方は、現在広く研究されている社会的な緊張をほぐすもの(アイスブレイカー)としてのペットの役割を超越しています。私たちは、ペットがどこまで社会的交流を促し、『地域を結びつける絆』を作り出すのかということに興味を持ちました」と述べています。
SSMポピュレーション・ヘルス(SSM-Population Health:SSM-Population Health )に発表された西オーストラリア大学(University of Western Australia)の研究は、マース ペットケアのウォルサム研究所ペット栄養学センター(WALTHAM Centre for Pet Nutrition)と共同で行われ、人口・国際医療学部(School of Population and Global Health)のリサ・ウッド博士が指揮を執りました。研究者たちは、米国の3都市(サンディエゴ、ポートランド、ナッシュビル)とオーストラリアの1都市(パース)でペットを飼っている人、および飼っていない人合わせて2,500人以上を調査しました。調査では、思いやり、フレンドリーさ、信頼性、地域社会での市民活動など、社会関係資本のさまざまな側面を評価しました。これは、初めて2カ国でペットの社会関係資本の効果を調査する研究でした。ペットを飼うことは、ペットを全く飼わないよりも社会関係資本としての価値が高いことが連想されました。この結果は、調査対象となる4都市すべての人に共通していました。
リサ・ウッドは、「犬の散歩から強く連想されるのは、近隣での監視力を増強し地域社会の安全認識を高める方法としての犬の散歩の役割に関連しているのかもしれません。一般的に、ペットは近隣の人との初対面の際の助けになり、庭のフェンス越しの会話の話題になることも多いのです」と語ります。
ウォルサムHAI(人間と動物の相互作用)のサイエンティフィック・リーダー、サンドラ・マッキューンは、次のように述べています。「ペットを飼うことは、健康と地域社会的利益をもたらします。また、ペットの社会的影響を真剣に取り上げるべきだとの声も高まっています。同研究はこの課題および『ペットに優しい』都市、町、宿泊施設の実現をさらに後押しするものとなると思います。犬の散歩に適した公園やオープンスペースを利用できることが、ペットの幸せにも、人々がペットを飼うことによる恩恵を存分に受けるためにも不可欠です」
ウォルサム研究所ペット栄養学センターについて:
ウォルサム研究所ペット栄養学センターは、マース ペットケアの基礎科学センターであり、犬、猫、馬、鳥、魚の栄養学とウェルビーイング、また人と動物の関係学に重点を置いて研究しています。英国レスターシャーに拠点を置くウォルサム(TM) の専門技術と知識は、実際にコンパニオンアニマルのニーズに合う革新的な製品開発の情報源になっています。50周年を迎えたウォルサム研究所は、この分野で多くの重要な躍進を遂げており、査読を経た科学論文を600以上発表しています。現在ウォルサム研究所は世界最先端の科学機関と協力し、「ペットのためのより良い世界(A Better World for Pets)」を実現するというマース ペットケアのビジョンを推進、そしてペディグリー(R)、ウィスカス(R)、ロイヤルカナン(R)、バンフィールド動物病院、アイムス(R)、シーザー(R)、ニュートロ(TM)、シーバ(R)、ドリーミーズ(R)、ユーカヌバ(R)などのマースの主要ブランドを支える科学を提供しています。
http://www.waltham.com www.mars-petcare.com
情報源:マースペットケア
(日本語リリース:クライアント提供)
Pet Ownership Creates the "Glue" That Holds Societies Together, Reveals Mars Petcare
PR68933
BRUSSELS, June 20, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/--
New international study finds that pet owners experience stronger
neighbourhood ties
Pet owners report stronger neighbourhood social connections than non-pet
owners according to a recently published study. They were consistently more
likely to report social benefits such as helpfulness, friendliness and trust
between neighbours. This research adds strength to claims that pet ownership is
a valuable and positive feature in community and neighbourhood life.
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/518485/Mars_Petcare_community.jpg )
"The notion that pets facilitate the 'glue' that holds society together,
or 'social capital' goes beyond the more commonly investigated role of pets as
a social icebreaker," says Dr Lisa Wood, lead researcher. "We were interested
in the extent to which pets facilitate social interactions and creates the
'ties that bind' communities together."
The University of Western Australia study, published in SSM-Population
Health , was conducted in collaboration with the WALTHAM Centre for Pet
Nutrition, part of Mars Petcare and was led by Dr Lisa Wood, School of
Population and Global Health. Researchers surveyed over 2,500 pet- and non-pet
owners across three US cities (San Diego; Portland; Nashville) and one
Australian city (Perth). The survey measured multiple aspects of social capital
including helpfulness, friendliness, trust, and civic engagement. The study was
the first of its kind to examine the social capital effects of pets in two
different countries. Owning a pet was associated with higher social capital
compared with not owning a pet at all. This finding was consistent across
residents surveyed in all four cities studied.
"The stronger associations observed for dog walkers, may be related to the
role of dog walking as a way of greater neighbourhood surveillance and
increased perceptions of safety within a community," says Lisa Wood. "Pets in
general support first meetings between neighbours, and they are often a topic
of conversation over the garden fence."
"Pet ownership brings health and social benefits and there is a growing
call for the societal impact of pets to be taken seriously," says Sandra
McCune, HAI Scientific Leader, WALTHAM. "The study adds further support to this
agenda and for establishing 'pet-friendly' cities, towns and accommodation. The
availability of parks and open spaces suitable for dog walking is essential for
pet well-being, and for people to fully experience the benefits of pet
ownership."
About the WALTHAM Centre for Pet Nutrition:
The WALTHAM Centre for Pet Nutrition is the fundamental science centre for
Mars Petcare and focuses on the nutrition and wellbeing of dogs, cats, horses,
birds and fish, and their benefits to humans. Located in Leicestershire,
England, WALTHAM(TM) expertise and knowledge informs the development of innovative
products that meet the needs of companion animals in a practical way. The
centre recently celebrated its half century and has pioneered many important
breakthroughs in the field, publishing over 600 peer-reviewed scientific
papers. Today, WALTHAM continues to collaborate with the world's foremost
scientific institutes, driving Mars Petcare's vision to create 'A Better World
for Pets' and delivering the science that underpins leading Mars brands such as
PEDIGREE(R), WHISKAS(R), ROYAL CANIN(R), BANFIELD Pet Hospital, and IAMS(R), CESAR(R),
NUTRO(R), SHEBA(R), DREAMIES(R) and EUKANUBA(R). http://www.waltham.com
SOURCE: Mars Petcare
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。