FARFETCH とCONDE NAST、コンテンツとオンラインショップのグローバル提携を発表

Farfetch

FARFETCH とCONDE NAST、コンテンツとオンラインショップのグローバル提携を発表

AsiaNet 68926

この提携により、Conde Nast の質の高いエディトリアル記事と Farfetch のグローバルなEコマースサイトが一体となり、エディトリアルコンテンツとオンラインショッピングとのシームレスな体験を顧客にご提供可能となります。

Style.com のこれまでの運営は取りやめられ、今後は Farfetch.com へと速やかに転送されます。

高級ファッションのEコマースサイトとしてのFarfetchの立ち位置は、顧客と世界一流のクリエイターやキュレイターを結びつけ、本日以降は世界中のコンテンツプロバイダーともつなげることで、さらに強化されます。

また、Conde Nast International の会長兼 CEOの Jonathan Newhouse が、Farfetchの取締役として参画します。

2017年6月13日火曜日、ロンドン&ニューヨーク - 本日、ファッション業界を牽引するEコマースサイト Farfetch と、世界有数のコンテンツプロバイダー Conde Nast は、Conde Nast の豊富な出版ラインと Farfetch が誇るオンラインプラットフォーム、テクノロジー、配送ネットワークとを一体化させる、ビジネス戦略上のパートナーシップを発表しました。このグローバルな提携により、Conde Nast のオンラインやソーシャルメディア上のコンテンツを、リアルタイムで世界一流のブランドやブティックと関連づけることができ、お客様に最も信頼のおけるインスピレーションを与え、購入時の満足感を今まで以上に味わっていただける、シームレスでラグジュアリーなショッピング体験を約束します。

     (Photo: http://mma.prnewswire.com/media/522652/Jonathan_Newhouse.jpg )

     (Photo: http://mma.prnewswire.com/media/522654/Jose_Neves.jpg )

パートナーシップの一環として、Style.com はこれまでの運営を取りやめ、今後はFarfetch.com へと転送されます。Conde Nast と Farfetch の提携の目的は、コンテンツ紹介からオンライン販売までがシームレスにつながる、最高のショッピング体験を提供すること。Conde Nast によるショッピングガイド作成や、Conde Nast のデジタルプラットフォームやソーシャルメディア上での購入可能なFarfetchプロダクトの紹介など、FarfetchのプロダクトをConde Nastのコンテンツに組み込み、シームレスに接続します。この提携により、両者は今日の顧客のために、革新的なコンテンツとオンラインショッピングの可能性を押し広げます。

Conde Nast は、Vogue、GQ、Glamour、Vanity Fair、Allureなど、世界的に有名な媒体を抱え、29の異なるマーケットで3億4千万人を読者を対象に展開しています。一方、Farfetchは世界の200以上のブランドと500以上のブティックからの商品を販売し、9ヵ国語に対応、12都市にて当日配送を実施しています。この提携により、顧客は Conde Nast のインスピレーション溢れるエディトリアル記事を読み、その上ですぐに掲載商品を閲覧、購入することができます。まずはアメリカの Vogue と GQで始め、その後に拡大、革新を続けることで、Conde Nast と Farfetch はラグジュアリーファッションにおいて不動の地位を確立することでしょう。Conde Nast International の会長兼CEOの Jonathan Newhouseは、Farfetchの取締役として参画することが決定しています。

Farfetchの創設者でありCEOのJose Nevesは、「インスピレーションを与えるコンテンツは、ラグジュアリーなショッピング体験の一部として常にあるべき要素だと感じ続けてきました。ファッション業界を鼓舞し、世界有数のブランドやブティックを顧客と結びつけてきたのと同様に、素晴らしいコンテンツと顧客とを結び付けたいと思いました。Conde Nast との提携は、顧客のショッピング体験をさらに豊かにしますし、ファッションを生み出すクリエーターやキュレイター、コンテンツプロバイダーを顧客と結びつけることは、Farfetchの戦略的ビジョンや顧客へのアプローチから考えても、きわめて自然なステップです。FarfetchのDNAは、その道でベストな人々とパートナーシップを組むことで、Conde Nast は世界で最も優れたコンテンツプロバイダーだからです。Jonathan Newhouseを取締役として迎えることもとても嬉しく思っています」 と語りました。

Farfetchの取締役としての参画が決まった、Conde Nast Internationalの会長でありCEOのJonathan Newhouseは、「Farfetchへの初期からの投資家として、この提携は、私たちのビジネス上の関係をさらに深める次なるステップです。それは、トップクラスのコンテンツと世界をリードするオンラインプラットフォームとを一体化し、それぞれの業界のリーダーをさらに団結させることを意味します。これは業界の決定的なコラボレーションで、Farfetchの取締役として参画することを嬉しく思います」と語りました。Newhouse はさらに「この機会に、Style.comの全チームの労力、献身に対し、お礼を述べさせてください」と付け加えました。

また、Farfetchの共同会長である Natalie Massenetは、次のように述べています。「Conde Nastと手を組むことをとても嬉しく思います。1999年以来、デジタルショッピングの体験を向上させるためには、コンテンツとオンラインショップとをリンク付けることが重要だと信じてきました。コンテンツは、有益な情報を与え、人々を楽しませ、購入を促すようなインスピレーションを与える…、顧客のショッピングの旅にはきわめて重要な要素だと考えます。私たちは、Conde Nastの洗練された深みのあるインターナショナルな記事に敬意を表してきたので、これからパートナーシップを組むことに胸を躍らせています。顧客にとっては、インスピレーションからお買い物まで、いつでもどこでも簡単にアクセスできる喜ばしい変化です。そして、既に Conde Nastとタッグを組んできているブランドやブティックは、メディア上でさらに露出を高めることができます。コンテンツとオンラインショップの次なる進化を、Anna Wintourや他のConde Nastの才能あるスタッフたちと展開することはきわめて刺激的で興奮させざるを得ません」

さらに、Conde Nast のアーティスティック・ディレクター Anna Wintour は、次のように加えました。「Conde Nast を他と差別化するのは私たちの意見とビジョンだと信じてきました。Farfetch との提携は、そのことを強調するだけでなく、私たちが世界に提供する全てのものに新たな奥行きをもたらすと思います」

Conde Nast について

Conde Nast は、質の高いコンテンツを雑誌、ウェブサイト、デジタルプラットフォームで展開するグローバルメディア企業。29の異なるマーケットにて、3億4千万人ものオーディエンスを抱える同社は、世界で最も権威と影響力があると言われるVogue、Vanity Fair、Glamour、Brides、Self、GQ、Conde Nast Traveller/Traveler、Allure、Architectural Digest、Wired、Wなどを発行。139の雑誌を出版、100以上のウェブサイトを運営するほか、レストラン部門も運営、教育分野でもいくつか投資的事業を行っている。なお、Conde Nast Entertainmentでは、映画やテレビ、プレミアムビデオなどを展開しています。

www.condenast.com および www.condenastinternational.com.  

Farfetch Group について

Farfetch グループは、Farfetch.comとFarfetch Black & White、Store of The Future および Browns (Brownsfashion.comを含む)を包括しています。

2008年にポルトガル出身の起業家ジョゼ・ネヴェスによって設立されたFarfetchは、世界の高級ブティックのために開かれたEコマースサイトです。以来Farfetchは、世界40ヵ国以上の700に及ぶブランドやブティックの商品を販売し、190ヵ国以上に顧客を抱える、ラグジュアリーファッションの一大プラットフォームへと成長しました。

Farfetchは、比類ないテクノロジーと配送ネットワークを基盤に、独自のAPIを保持した真のグローバル・オムニチャネルです。Store of The FutureやFarfetch Black & White、Brownsなどの各事業を通して、Farfetchは、オンラインとオフラインのリテールをつなぎ、テクノロジーやビジネスソリューション、高級ファッション業界へのサービスの革新、発展に投資し続けます。Store of The Futureは、オンラインとオフラインの世界の橋渡しをすることによって、ブランドやブティックが顧客のショッピング体験を向上させるためにカスタマイズされたテクノロジーソリューションです。

Farfetch は、IDGやTemasek、Eurazeo、DST Global、Index Ventures、Vitruvian、そしてConde Nast International など、世界的に著名な投資家たちから支援を受けています。

www.farfetch.com @Farfetch

(日本語リリース:クライアント提供)

Farfetch and Conde Nast Announce Global Content and Commerce Partnership

PR68926

LONDON and NEW YORK, June 13, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

       Partnership brings together Conde Nast's premium editorial content and

Farfetch's global e-commerce platform to create seamless editorial shopping

experience

      Style.com will discontinue operations and will redirect to Farfetch.com,

effective immediately

    Strengthens Farfetch's position as a global platform for luxury fashion by

connecting consumers with the best creators, curators and now content providers

from around the world

     Conde Nast International Chairman and CEO, Jonathan Newhouse, will join

the Board of Farfetch

    Today Farfetch, the leading global platform for the fashion industry, and

Conde Nast, the preeminent content provider, announced a strategic partnership

to connect Conde Nast's global editorial portfolio with Farfetch's e-commerce,

technology and logistics platform. The global partnership will create a

seamless luxury shopping journey from world authority fashion inspiration to

purchase gratification, commercializing Conde Nast's online and social media

content by linking it to the world's leading brands and boutiques, in real time.

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/522652/Jonathan_Newhouse.jpg )

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/522654/Jose_Neves.jpg )

    As part of the partnership, Style.com will discontinue operations, and

effective immediately Style.com will redirect to Farfetch.com. Conde Nast and

Farfetch will partner to create a best-in-class content-to-commerce shopping

experience, which will include a seamless technology connection to easily

enable Farfetch product integration into Conde Nast's content; shopping guides

created by Conde Nast publications, highlighting products from Farfetch; and

distribution of shoppable content across Conde Nast digital and social

platforms. In addition, the wide ranging partnership will see Conde Nast and

Farfetch collaborate on defining and rolling out innovative content and

commerce experiences for today's consumer.

    Conde Nast's global portfolio of titles - spanning Vogue, GQ, Glamour,

Vanity Fair and Allure, among others - in 29 markets and across multiple

platforms, has an audience of over 340 million. Farfetch sources items from

more than 200 brands directly and from over 500 luxury boutiques worldwide and

offers customers 9 language options and same day delivery in 12 cities. The

partnership will offer readers the unique ability to browse and shop Conde

Nast's inspirational editorial content on a global scale, further

commercializing the editorial portfolio. It will begin with Vogue and GQ in the

U.S., with plans for further expansion and innovation, and reaffirms the

position of both Conde Nast and Farfetch at the center of fashion and luxury.

Jonathan Newhouse, Conde Nast International Chairman and Chief Executive, will

join Farfetch's Board of Directors as part of the partnership.

    Jose Neves, Founder and CEO of Farfetch, said, "We have long felt that

inspirational content is a natural part of any luxury shopping experience. In

the same way as we empower the fashion industry and connect consumers with the

world's best brands and boutiques, we want to connect them with outstanding

content. This global partnership with Conde Nast will significantly augment the

retail experience for our customers, and we see it as a natural step in

Farfetch's approach to commerce and our strategic vision to connect those who

create fashion, curate fashion and develop fashion content. Farfetch's DNA is

about partnering with those who are the best in their fields, and Conde Nast is

one of the world's best content providers. I am also thrilled that Jonathan

Newhouse will be joining our Board of Directors."

    "As an early investor in Farfetch, this partnership is the next step in our

evolving business relationship. It further unites two leaders in their

respective sectors, combining best-in-class content with the world's leading

online luxury shopping destination. This is an industry defining collaboration,

and I am very pleased to be joining the Board of Farfetch," commented Jonathan

Newhouse, Chairman and Chief Executive of Conde Nast International and newly

appointed board member of Farfetch. Newhouse added, "I would like to take this

opportunity to thank the entire Style.com team for their dedication, energy and

commitment."

    Natalie Massenet, Co-Chairman of Farfetch, added, "We are thrilled to be

partnering with Conde Nast. Since 1999 I have believed in the importance of

combining content and commerce in order to elevate the digital shopping

experience. Content educates, entertains,  and inspires purchases which is

crucial in the customer journey of discovery. We have long admired the depth,

breath and sophistication of Conde Nast's international reach and are excited

for Farfetch to partner closely with Conde Nast. For the consumer this will be

a joy to move from inspiration to transaction at any time and any place. And

for the brands and international boutiques that have always partnered with

Conde Nast this will further enhance their presence in Conde Nast's media. It

will be thrilling to develop the next evolution of content and commerce with

Anna Wintour and all the brilliant talented minds at Conde Nast."

    Anna Wintour, Artistic Director, Conde Nast, commented, "I've always

believed that what sets Conde Nast apart is our voice and our vision.

Partnering with Farfetch only enhances that, and brings a new dimension to all

that we offer the world."

    Media Contacts

    About Conde Nast

    Conde Nast is a global media company producing the highest quality

magazines, websites and digital content. Reaching more than 340 million

consumers in 29 markets, the company's portfolio includes many of the world's

most respected and influential media properties including Vogue, Vanity Fair,

Glamour, Brides, Self, GQ, Conde Nast Traveller/Traveler, Allure, Architectural

Digest, Wired, and W among others.  In addition to publishing 139 magazines and

over 100 websites, the company operates a restaurant division and several

ventures in education. Conde Nast Entertainment develops film, television and

premium video programming.

    http://www.condenast.com and http://www.condenastinternational.com.

    About Farfetch Group

    The Farfetch Group consists of Farfetch.com, Farfetch Black & White, Store

of The Future and Browns (including Brownsfashion.com).

    Founded by Portuguese entrepreneur Jose Neves in 2008, Farfetch was

launched as an e-commerce marketplace for luxury boutiques around the world.

Farfetch has since evolved into a platform for the luxury industry, connecting

customers in over 190 countries with items from 700 of the world's best

boutiques and brands from over 40 countries. Farfetch ensures a truly unique

experience with the ability to shop the most extensive selection of luxury on

one platform.

    Farfetch is a true global omni-channel platform with the proprietary

end-to- end API at the core of an unrivalled technology and logistics network.

Through its business units Store of The Future, Farfetch Black & White and

Browns, Farfetch continues to invest in innovation and develop key

technologies, business solutions and services for the luxury fashion industry,

connecting online and offline retail. Store of The Future is a customized suite

of technologies developed to help brands and boutiques enhance the customer

journey by bridging the offline and online worlds.

    Farfetch is backed by world-renowned tech and luxury investors, IDG,

Temasek, Eurazeo, DST Global, Index Ventures, Vitruvian and Conde Nast

International.

    http://www.farfetch.com @Farfetch

SOURCE: Farfetch

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中