ベルスタッフがロンドン・ファッション・ウィーク・メンズで18年春夏コレクションを発表

ベルスタッフ(Belstaff)

ベルスタッフがロンドン・ファッション・ウィーク・メンズで18年春夏コレクションを発表

AsiaNet 68912

ロンドン(英国)、2017年6月12日/PRニュースワイヤー/ --

18年春夏に向け、メンズウェアとウイメンズウェアが、パリ-ダカール・ラリーのライダー達の壮大な冒険と旅にインスパイアされて一つになりました。過酷な状況下を旅し、最新の高機能布素材とレトロなスポーツのグラフィックスやプリントとを調和させてコレクションに変えた多様な文化、気候、地形にライダーたちが遭遇する未知の領域でのラリーでした。

  (写真:

http://mma.prnewswire.com/media/521498/Belstaff_Fashion_Week.jpg )

70年代後期から80年代初期の時代にインスピレーションを得たラリーは、レースと言うよりは、次に何が待っているか分からない状態で旅をやり遂げる勇気と不屈の精神がライダーに求められる、自己発見の旅でした。この予期せぬ出来事という感覚は、複数の季節の技術革新に富み、ラグジュリアスな素材と大胆なプリントを機能性と合わせたこのコレクションに見事に表れています。ラリーが通過した様々な国と地形は、どんな気候でも安全に着用できる、軽量で高度に専門的なスタイルという新たなモジュラーを発表する完璧なインスピレーションをベルスタッフ(Belstaff)に与えました。

クリエイティブディレクターのデルフィーヌ・ニヌーは、次のように説明します。「ベルスタッフ創業者であるエリ・ベロビッチのパイオニア精神が、このコレクションの新技術、素材、解釈に一貫して見られます。わが社の象徴的なアウターウェアは進化し続け、クラシックなラインが現代の消費者向けに再解釈され、新しいスタイルはブランドの新しさを表現しています」

コレクションはまた、日に曝されたソフトなパステルカラーから赤銅色と濃いオレンジ色の大胆な色合いにまで及ぶカラーパレットで、北アフリカの風景の冒険物語を表現しています。模様やプリントと、レトロ感覚でアフリカの衣服と影響を与え合ったスポーツウェアとの対比により、自立性の感覚が投影されています。

ベルスタッフは、サマセットハウス(Somerset House)という象徴的なロンドンの会場に新たにオープンしたウィング、ランカスタールームズ(Lancaster Rooms)でこのコレクションを披露し、ゲストたちは英国のランドマークであるウォータルー橋(Waterloo Bridge)を通って到着しました。天井が高く荒れて老朽化したスペースと元のままのアーチ型の窓が、ブロックの色の現代的な片鱗と対比をなし、同コレクションの生き生きした本質を呼び起こすと同時に、アフリカの景観の抽象的な砂丘にモデルの写真がセットされています。

「クリエイティブディレクターとしてのデルフィーヌの新たなリーダーシップで、素晴らしく、また象徴的な英国の伝統的ブランドの現代化を披露することができるのを誇りに思います。デルフィーヌはわが社の93年の偉大な歴史を尊重しながらも常に先を見据えて、世界中のアーバンモダンの冒険家たちのためにデザインし、革新、機能性、カラー、新素材に重点を置きながら、ブランドのはっきりした美的解釈を加えて製品にするのです」と、ベルスタッフCEOのギャビン・ヘイグは述べました。

ベルスタッフについて

ベルスタッフは、危険を冒して進む独立の精神を守りながら、冒険精神が深くしみ込んだ現代英国の伝統のブランドです。ベルスタッフの恐れを知らないスタイリッシュな探検家が、ベルスタッフの93年にわたる豊かな歴史に影響を受けながらも、現在にしっかりと根差し絶えず前向きな現代のライフスタイルに合った衣服を発見します。

ベルスタッフはロンドンに本社があり、ロンドン、ニューヨーク、ミュンヘンにショールームを構えています。ベルスタッフ製品は現在、ニューボンド・ストリートの旗艦店、欧州、米国とアジアの12店舗、世界中の厳選した卸売、およびhttp://www.belstaff.com で販売されています。

情報源:ベルスタッフ

(日本語リリース:クライアント提供)

Belstaff Presents the Spring Summer 18 Collections at London Fashion Week Men's

PR68912

LONDON, June 12, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     For Spring Summer 18 Menswear and Womenswear are unified, inspired by the

epic adventure and journey of the riders of the Paris Dakar rally. Travelling

through extreme conditions, it was in these uncharted territories that riders

encountered many different cultures, climates and terrains which translates

into the collection, mixing modern performance fabrics with retro sports

graphics and prints.

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/521498/Belstaff_Fashion_Week.jpg )

    Taking inspiration from the late 70s and early 80s era, the rally was less

about the race and more a voyage of self-discovery, with riders needing courage

and fortitude to complete the journey, never knowing what was to greet them

around the next corner. This sense of the unpredictable is very much

represented in this collection, rich in multi-seasonal technological

innovation, mixing luxurious fabrics and bold prints with functionality. The

many countries and terrains the rally passed through provided the perfect

inspiration for Belstaff to showcase new modular, lightweight and highly

technical styles that are protective and wearable in all climates.

    "The pioneering spirit of Belstaff's founder Eli Belovitch can be seen

through the developments in this collection in the new technology used, in the

fabrics and construction. Our iconic outerwear continues to evolve, with

classic silhouettes reinterpreted for the modern consumer, and new styles

showcasing the modernity of the brand. The collection also celebrates a more

graphic and bold colourful offering for the summer season," explains Creative

Director, Delphine Ninous.

    The collection also captures the romance of the North African landscape

through a colour palette ranging from soft sun-bleached pastels to the bold

hues of copper and burnt orange. A sense of spontaneity is projected, with

patterns and prints juxtaposed with retro-inspired sportswear, and of Western

clothing influencing and being influenced by African colours.

    Belstaff showcased the collections in the iconic London venue of Somerset

House, in the newly opened wing, the Lancaster Rooms, with guests arriving via

the British landmark of Waterloo Bridge. The raw and dilapidated space with

high ceilings and original arched windows is juxtaposed with modern shards of

block colours, evoking the graphic nature of the collection while the

conceptual sand dunes of the African landscape provide the setting for the

model vignettes.

    "Through Delphine's new leadership as Creative Director we are proud to

showcase the modernisation of our incredible, iconic and British heritage

brand. Focusing on innovation,  functionality, colour and new materials

Delphine delivers a strong aesthetic interpretation of the brand into product,

respecting our great 93-year history but always looking forward, designing for

our global modern urban adventurer," said Gavin Haig, CEO Belstaff.

        About BELSTAFF:

       Belstaff is a modern British heritage brand steeped in the spirit of

adventure, protecting independent spirits to venture free. In Belstaff, the

fearless explorer and the stylish alike will discover clothing for a

contemporary lifestyle influenced by Belstaff's rich 93 year history, yet

firmly rooted in the present and forever forward-looking.

    Belstaff is headquartered in London and showrooms reside there and in New

York, Milan and Munich. Belstaff is currently sold through its flagship on New

Bond Street, and twelve stores in Europe, the United States and Asia, through

select wholesale distribution worldwide and on http://www.belstaff.com

    SOURCE: Belstaff

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