UlmartがSPIEF 2017でIoTの利点とリスクの議論をリード
UlmartがSPIEF 2017でIoTの利点とリスクの議論をリード
AsiaNet 68886 (0870)
【サンクトペテルブルク(ロシア)2017年6月10日PR Newswire=共同通信JBN】
*消費者教育が成功へのカギ
ロシア最大のオンライン小売企業であるUlmartはこのほど、サンクトペテルブルク国際経済フォーラム(St. Petersburg International Economic Forum、SPIEF)に多数の国内外の専門家を集め、今日のテクノロジー界で最もホットなコンセプトの1つであるインターネット・オブ・シングス(IoT)をすべての市場参加者の利益のために効果的に機能させる方法について議論した。
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151015/277241LOGO )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/521807/SPIEF_17_IOT_Ulmart_1.jpg )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/521808/SPIEF_17_IOT_Ulmart_2.jpg )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/521809/SPIEF_Dmitry_Kostygin.jpg )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/521810/SPIEF_Mike_Butcher.jpg )
Ulmartとロスコングレス基金(Roscongress Foundation)が主催し、TechCrunchの編集長であるマイク・ブッチャー氏がモデレーターを務める特別セッション「The Internet of Things:Overcoming Obstacles(インターネット・オブ・シングス:障害の克服)」のパネリストたちは、製品の相互接続がすぐにわれわれの日常生活と世界経済の不可欠な部分になることに同意した。しかし、彼らはIoTが繁栄し、消費者やビジネスに恩恵を与えることを妨げる可能性のある多くの障害が存在することを認めた。
▽好機
Ulmartのドミトリー・コスイギン取締役会長は「IoTが、それ自身のリスクと利益を備えた未来であることは間違いない。われわれは今日、非デジタル化されたアイテムが次第に少なくなるにつれて、このコンセプトを『Things of Internet(シングズ・オブ・インターネット)』と呼ぶことができる。Ulmartは、ロシアのデジタル革命のパイオニアの1つであり、同国の電子商取引(eコマース)部門のマーケットリーダーとして、大きな機会は厳しい責任を伴うことを理解している。テクノロジーは、それを管理するために必要となる法的および道徳的な枠組みよりも速く進化しており、われわれはさらなる成長の可能性に焦点を当てる一方で、消費者保護のためビッグデータなどのツールを効果的に使用する必要がある」とコメントした。
マッキンゼー・アンド・カンパニーでロシアにおけるテレコム・メディア・テクノロジープラクティス部門を率いるパートナーのウラジーミル・チェルナフスキー氏は「10年後、IoTは、商業セグメントがその価値の3分の2を占めている中国経済の規模となる市場を創出するかもしれない」と述べた。
ER-Telecom Holdingの社長兼会長で取締役会メンバーであるアンドレイ・クイジエフ氏は「IoTはシングズのコミュニケーションだけではない。それを大きく越えている。情報の収集と保管を保証するテクノロジーとプラットフォームを組み合わせている。単にテクノロジーを顧客のニーズに合わせるだけで、特定の標準が開発されるのを待つことなくIoTを開発することは現実的である」と語った。
ThetaRayのマーク・ガジット最高経営責任者(CEO)は「デバイスは高速かつスマートであり、人工知能(AI)が急速に発展しているため、デバイスが独自のプロトコルと言語を創り出す可能性がある」と述べた。
▽障害
サイバーセキュリティー、規制、消費者教育の欠如は、IoTの成功のための重要な課題と指摘された。パネリストによると、モノの円滑な統合と相互接続を確実にするために、多くのテクノロジー上、運用上の障壁も取り除く必要がある。
マイク・ブッチャー氏は「機会がリスクよりも大きいことが多いため、人々はインターネット、ソーシャルメディア、電子決済システムをハッカーからの攻撃を懸念しないで使用している。人々にサイバーセキュリティーについて教えはじめることが重要である。デバイス同士が話し始める時、脆弱性はデバイスにはない。それを使用する人間にあるのだ」と指摘した。
Ulmartのブライアン・キーン最高国際責任者(CIO)は「IoTを取り巻く道徳的かつ法的な問題は、いま2017年にはそれほど明白に見えないかもしれないが、今後5-7年にわれわれはIoTにどっぷりつかってしまうため、対応は手遅れとなる。われわれはこれらの質問を行うことにより、少なくともいま、それを始めなければならない」とコメントした。
中東・アフリカ・ロシア・トルコでアクセンチュアのストラテジー部門を率いるマネジングディレクター、イルムガルト・グラスマチャー氏は「データの安全性、サイバー攻撃、コミュニケーションのプライバシーに関連する問題が存在するが、潜在的なリスクについては消費者には必ずしも知らされていない」と語った。
ウラジーミル・チェルナフスキー氏は「ビッグデータを適切に分析して使用することが重要であり、デバイスの技術的な互換性を確保して、IoTの可能性を最大限に発揮させることが重要である。デバイスは互いに同じ言語を話すことができる必要がある」とコメントした。
BTC-ECHOのスベン・ワーゲンクネヒト編集長は「インターネットシステムのユーザーとして、私はそのようなシステムに自分のデータを提供し、もはやそれを制御することができなくなった。学校時代からサイバーセキュリティーと新しいテクノロジーについて教える必要がある」と述べた。
アンドレイ・クイジエフ氏は「私は、進化だけが適切なレベルのサイバーセキュリティーを提供するのに役立つと信じている。過度の規制はIoTの発展を妨げる可能性があるため、セキュリティーと進歩の適切なバランスを確保することが重要だ。人間とコンピューターは、互いに効果的なコミュニケーションを行うように訓練される必要がある」と語った。
▽Ulmartについて
Ulmartはeコマースに特化したロシア最大の民間インターネット企業である。2008年創業で、本社はサンクトペテルブルクにある。Ulmartはロシア全土の240を超える都市や町に450以上のインフラ施設(発送センターと集荷ポイント)を展開している。
▽問い合わせ先
Brian Kean
Chief International Officer
+7-812-336-37-77 ext. 4575
ソース:Ulmart
Ulmart Leads Discussion on Benefits and Risks of Internet of Things at SPIEF 2017
PR68886
ST PETERSBURG, Russia, June 10, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/--
Consumer education is key to success
Ulmart, Russia's leading online retailer, has brought together a number of
top international and Russian experts at the St. Petersburg International
Economic Forum (SPIEF) to discuss ways of how to make the Internet of Things
(IoT), one of the hottest concepts of today's tech world, work effectively for
the benefit of all market participants.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151015/277241LOGO )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/521807/SPIEF_17_IOT_Ulmart_1.jpg )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/521808/SPIEF_17_IOT_Ulmart_2.jpg )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/521809/SPIEF_Dmitry_Kostygin.jpg )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/521810/SPIEF_Mike_Butcher.jpg )
The panellists of 'Internet of Things: Overcoming Obstacles', a designated
session organised by Ulmart and the Roscongress Foundation and moderated by
Mike Butcher, Editor-at-Large of TechCrunch, agreed that the interconnection of
products will soon become an integral part of our daily lives and the global
economy. However, they admitted that there are a number of obstacles that may
prevent the Internet of Things from flourishing and benefiting the consumer and
businesses alike.
Opportunities:
Dmitry Kostygin, Chairman of the Board of Directors of Ulmart, commented:
"It is no doubt that the Internet of Things is the future, with its own risks
and benefits. We can call the concept the 'Things of Internet' as fewer and
fewer items remain non-digitalized nowadays. Ulmart as one of the pioneers of
the digital revolution in Russia and a market leader in the country's
e-commerce sector understands that with vast opportunity comes strict
responsibility. Technology is evolving faster than any legal and moral
frameworks that would be required to manage it, and we need to be able to use
Big Data and other tools effectively to protect the consumer while focusing on
further growth potential."
"In ten years the Internet of Things may create a market that would be the
size of China's economy, with the commercial segment accounting for two thirds
of its value." said Vladimir Cernavskis, Partner, Head of Telecom, Media and
Technology Practice in Russia, McKinsey & Company.
"The Internet of Things is much more than just the communication of things.
It combines technology and platforms that ensure the collection and storage of
information. It is realistic to develop the Internet of Things without waiting
for a specific standard to be developed, simply by adjusting technology to
customer needs," said Andrey Kuzyaev, President and Chairman of the Management
Board, Member of the Board of Directors, ER-Telecom Holding.
"Devices are fast and smart, and artificial intelligence is developing
quickly, so it is possible that devices will create their own protocol and
language," commented Mark Gazit, CEO of ThetaRay.
Obstacles:
Cybersecurity, regulation and lack of consumer education were named the key
challenges for the successful growth of the IoT. A number of technological and
operational barriers will also need to be eliminated to ensure smooth
integration and interconnection of things, according to the panelists.
"People use the Internet, social media and electronic payment systems
without the fear of a hacker attack because the opportunities are often greater
than the risks. It is important to start educating people about cybersecurity.
When devices start talking to each other, the vulnerability is not in the
devices, it's with the human beings that use them," noted Mike Butcher.
"The moral and legal issues revolving around the IoT perhaps don't seem so
obvious today, in 2017, but in the next five-seven years we will be so deep
into the IoT that it will be too late to act. We must at least begin now by
asking these questions," commented Brian Kean, Chief International Officer of
Ulmart.
"There are issues related to the security of data, cyberattacks and privacy
of communication, while the consumer is not necessarily informed of potential
risks," said Irmgard Glasmacher, Managing Director, Lead of Accenture Strategy
in Middle East, Africa, Russia, Turkey.
"It is important to be able to properly analyze and use Big Data, as well
as ensuring the technical compatibility of devices to develop the full
potential of the Internet of Things," commented Vladimir Cernavskis. "Devices
need to be able to speak the same language with each other."
"As a user of Internet systems, I provide my data to such systems and am no
longer able to control it. People need to be educated about cybersecurity and
new technology as early as at school," said Sven Wagenknecht, Editor-in-Chief,
BTC-ECHO.
"I believe that only evolution will help provide an adequate level of
cybersecurity," said Andrey Kuzyaev. "Excessive regulation can stop the
Internet of Things from developing, therefore ensuring proper balance between
security and progress is key. Humans and computers need to be trained to
communicate effectively with each other."
About ULMART
Ulmart is Russia's largest privately held Internet company specializing in
e-commerce. The company was founded in 2008, and its headquarters are located
in St. Petersburg. Ulmart has over 450 infrastructure facilities (fulfilment
centres and pick-up points) in more than 240 cities and towns across Russia.
Contact: Brian Kean
Chief International Officer
Ulmart
+7-812-336-37-77 ext. 4575
Source: Ulmart
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。