SuningがCES Asiaで「Smart Retail」を紹介

Suning Commerce Group

SuningがCES Asiaで「Smart Retail」を紹介

AsiaNet 68868 (0859)

【上海2017年6月8日PR Newswire=共同通信JBN】中国の小売り大手Suning Holdings Group(以後、Suningないしはグループと表記)は、中国・上海で6月9日から開催されている2017 Consumer Electronic Show Asia(CES Asia)で、一連のインテリジェント電子デバイスおよびテクノロジーを展示している。Suningは同社の展示およびイノベーションに関するサミットで、インテリジェントな小売り事業モデルを展示している。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20170608/1871493-1-a

(キャプション:Suningがスマートホーム・シリーズを展示)

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20170608/1871493-1-b

(キャプション:SuningがAR/VRテクノロジーを展示)

グループは企業がSuningの「Smart Retail(スマート小売り)」に携わることを支援する一連のソリューションを開発した。Smart Retailには、家庭にあるすべてのインテリジェントな消費家電をコントロールするアプリ、企業がユーザーといつでも対応できることを支援するロボットシステム、発送された小包の配達を追跡するインテリジェントな流通システムに加え、市場データおよび分析に基づき小売店に製品を補充する供給システムなどが含まれる。

Suningのスン・ウェイミン副会長は「インテリジェント・テクノロジーは消費財だけでなく小売りセクターにも利用されている。これらのシステムは消費者性向を把握し、トレンドを予測し、より良いサービスを提供できる」と語った。

SuningはまたCES Asiaが開幕する前にオンラインキャンペーンを開始し、GREE、Whirlpool、PPTVなど大手業界企業が提供する暮らしやエンターテインメント向けの幅広いインテリジェントな電子製品を販売した。

Suningは近年、人工知能(AI)、仮想現実(VR)、クラウドコンピューティングを含む最新テクノロジーの性能を向上させるとともに、これらを小売店に取り入れて同社のサプライチェーン、eコマース運営、消費者ターゲッティングモデルを変革した。その結果、従来の実店舗とオンラインショップとの壁を取り除き、双方に新しい事業存続の可能性をもたらすことに成功した。例えば、CESショーの見学者が製品のイメージを精査したり、実際の製品のイメージを捉えたりすれば、その製品に対する割引券がもらえる。スン氏は「Smart Retailは未来の小売りモデルである。これはあなたの親しい人よりもあなたを魅了する」と語った。

Suningはこれらの技術革新をさらに紹介するために、CES Asiaで同社のイノベーション・サミットを開催し、「Created in China」の構想を世界に宣伝する。業界リーダーがこのイベントに参加し、イノベーションを通じて事業の成功を生み出すことができるモデルについて話し合う。

スン氏は「Suningはオンラインおよびオフラインの小売りにおける統合したリソースを活用することによって、世界に小売りの代替モデルを提示し、国内外の消費者に高品質な製品・サービスを提供していく」と述べた。

▽Suning Holdings Groupについて

1990年に創設されたSuning Holdings Groupは子会社を通じて、小売り、不動産、メディア、エンターテインメント、投資、スポーツ、金融サービスの6つの業界の市場リーダーである。Suningの子会社2社は、株式を上場しているSuning Commerce Groupとラオックスである。Suningは2016年、中国第2位の非国営企業にランク付けされた。約2億8000万の常連顧客の市場にサービスを提供するオンラインおよびオフラインの小売りプラットフォームを使って、Suningは消費者向け総合サービスをはじめ、中国市場に参入したばかりの外国企業に信頼できる効果的なサポートを提供することができる。

ソース:Suning Commerce Group

Suning Showcases 'Smart Retail' at CES Asia

PR68868

SHANGHAI, June 8, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

China's retail giant Suning Holdings Group ("Suning" or "the Group") is

presenting a range of intelligent electronic devices and technologies at the

2017 Consumer Electronic Show Asia (CES Asia), which is running through June 9

in Shanghai, China. Through its own exhibition, and at a summit on innovation,

Suning is showcasing an intelligent model of the retail business.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20170608/1871493-1-a

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20170608/1871493-1-b

The Group has developed a series of solutions that can help companies engage in

what Suning calls "Smart Retail", including an App that controls all the

intelligent electronic appliances at home, a robot system that helps businesses

by conversing with users at any time, an intelligent logistic system that

tracks parcels as they are being delivered, as well as a supply system that can

supplement products to retailers based on market data and analysis.

"Intelligent technologies are applied not only to consumer goods, but also to

the retail sector. These systems can perceive consumers' habits, foresee trends

and offer better service," said Sun Weimin, Vice Chairman of Suning.

Before the opening of CES Asia, Suning also launched an online campaign,

selling a wide range of intelligent electronic appliances for living and

entertainment provided by leading industry players such as GREE, Whirlpool and

PPTV. These products are also displayed at the Group's booth at the show.

In recent years, Suning has been upgrading, and integrating the latest

technologies including artificial intelligence (AI), virtual reality (VR) and

cloud computing into its retail stores, transforming its supply chain,

e-commerce operation and consumer targeting model. The results have

successfully broken down the wall between traditional brick-and-mortar stores

and online shops, bringing new viability to both. For example, during the CES

Show, when visitors scan an image of a product, or capture an image of the

actual product, they will receive a discount voucher for that specific product.

"Smart Retail is the retail model for the future. It will 'get' you better than

your loved ones," said Sun.

To further introduce these technology breakthroughs, Suning will hold its own

innovation summit during CES Asia to promote the idea of "Created in China" to

the world. Industrial leaders will gather at the event to discuss possible

models of breeding business success through innovation.

"By leveraging its integrated resources in online and offline retail, Suning

will show an alternative model of the retail business to the world, bringing

high-quality products and service to domestic and international consumers,"

said Sun.

About Suning Holdings Group

Founded in 1990, Suning Holdings Group, through its subsidiaries, is a market

leader across six industries: Retail, Real Estate, Media and Entertainment,

Investment, Sports, and Financial Services. Two of Suning's subsidiaries are

publicly listed, Suning Commerce Group and LAOX Japan. In 2016 Suning ranked as

the second-largest Chinese non-state owned enterprise. With online and offline

retail platforms serving a market of around 280 million loyal consumers, Suning

is able to provide comprehensive services for consumers, as well as reliable

and efficient support to overseas companies that are just entering the Chinese

market.

SOURCE: Suning Holdings Group   

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