AMECが全世界でAVE廃止の推進を提唱
AMECが全世界でAVE廃止の推進を提唱
AsiaNet 68876 (0853)
【ロンドン2017年6月9日PR Newswire=共同通信JBN】
*AMC、パートナー組織に協力を要請
AMEC(International Association for the Measurement and Evaluation of Communication)は、広告換算値(Advertising Equivalency Value、AVE)ならびにパブリックリレーションズ業務の評価基準としてのAVEからの派生要素のすべてを廃止するグローバルなイニシアチブに加わるよう、パブリックリレーションズとコミュニケーション組織からのサポートを要請している。
(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/521536/AMEC_Logo.jpg )
AMECは、長期的な産業教育プロジェクトの一部を構成する多数の具体的ステップへのサポートを要請している。
*「AVEを使わないで」(Don’t Use AVEs)キャンペーンのロゴを採用する
*全ての国際的な事業者組織に、国内のPR賞のスキームでAVEの使用廃止を要請。AMECはパートナーに、応募するときの賞のスキームの諸条件と審査員への概要注意書きに、次の文言を使用するよう申し入れている:応募にあたっては、AVEをキャンペーンの評価を示す唯一の手段として使用しないこと。AVEを使用した応募は失格となる
*トレーニングのプログラムとイベントに、共に参加すること。AVEを使用することは、PR会社や関連する内部コミュニケーションチームの信頼性を落とすというメッセージの発信を続けること
AMECは既に、AVEの代替としてさらに簡便に使えるようIntegrated Evaluation Frameworkを改善した。現在、AMECはAVEが無効である理由を示すために、グローバルなオンライン教育リソースセンターの設立作業を行っている。
AMECのリチャード・バグナル会長は、5月にアジアで初めて開催されたAMECのGlobal Summit on MeasurementがAVE廃止に断固たる行動をとる必要性に火を付けたと述べた。
Prime Research UKのグローバル戦略コンサルタントであるバグナル氏は「われわれの業界でAVEを話題にするのをやめるときが来た。これからは、この価値がなくなった評価基準を駆除するために、全世界のパブリックリレーションズ産業の他の友人やパートナーと共に働くときだ」と述べた。
バグナル氏は、新しい業界リサーチによると、AVEへの顧客のニーズは2010年には80%だったが、今年は僅か18%に下落したと述べた。「今こそきっぱりと、完全に全滅させるときだ」と加えた。
バグナル氏は、AMECのアップデートされた新しいIntegrated Evaluation Frameworkは、キャンペーンが注意深く計画され、効果的に測定される新たな方法を提供すると述べた。
バグナル氏はさらに「Integrated Evaluation FrameworkはPESOチャンネルにわたる複雑な作業を理解し、評価の重点をアウトプットの計算から重要なアウトテーク、アウトカム、そしてわれわれの仕事の組織的インパクトを通しての価値証明に向かうシフトの方法を示している」と加えた。
このAMEC Frameworkはインタラクティブで、プロセスを通してユーザーをガイドし、その一方でユーザーの労力を節約し、既に中国語を含む15カ国語に対応している。Frameworkは無料のリソースで、www.amecorg.com/amecframework (http://www.amecorg.com/amecframework )にオンラインでホストされている。
▽AMECについて
AMEC(International Association for Measurement and Evaluation of Communication)は、コミュニケーション研究、メディアインテリジェンスと知見において世界最大の専門家組織であり、86カ国に150以上の会員を持つ。
▽問い合わせ先
Barry Leggetter, CEO, AMEC
Mobile: +44-7748-677504
Barryleggetter@amecorg.com
ソース:AMEC
AMEC Advocates Worldwide Push to Eradicate AVEs
PR68876
LONDON, June 9, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
- AMEC invites partner organisations to work together
AMEC, the International Association for the Measurement and Evaluation of
Communication (AMEC), is inviting the support of public relations and
communications organisations to join a global initiative to eradicate fully the
use of Advertising Equivalency Value (AVE) and all of its derivatives as
metrics in public relations work.
(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/521536/AMEC_Logo.jpg )
AMEC is inviting support in a number of practical steps which form part of
a long-term industry education project.
- Adopting a "Don't Use AVEs" campaign logo.
- Inviting all international trade associations to stop the use of AVEs in
national PR Awards schemes. AMEC is asking its partners to use this wording in
the Terms and Conditions of Entry in Award schemes and in briefing notes to
judges: Entries must not use Advertising Value Equivalents (AVEs) as the sole
means of showing measurement for a campaign. Entries that use AVEs will be
disqualified.
- To join together through training programmes and events, to continue to push
the message that by using AVEs it demeans the credibility of the PR company or
internal comms team involved.
AMEC has already made improvements to its free to use Integrated Evaluation
Framework to make it an easier to use replacement for AVEs. AMEC is now working
to create a global online educational resource centre to show why the metric is
invalid
Richard Bagnall, AMEC Chairman, said AMEC's Global Summit on Measurement,
held for the first time in Asia in May had ignited the need to take decisive
action to eradicate AVEs.
Bagnall, Global Strategy Consultant with Prime Research UK, said: "It's
time AVEs stopped being a talking point in our industry. The way forward is to
work with other friends and partners in the worldwide public relations industry
to eradicate this derided metric."
Bagnall said new industry research showed the client demand for AVEs had
dropped from 80% in 2010 to just 18% this year. He added: "Now is the time to
kill it off completely once and for all."
He said: AMEC's new and updated Integrated Evaluation Framework offered a
new way for campaigns to be planned carefully and measured effectively.
"The Framework makes sense of the complexities of working across the PESO
channels and shows how to shift the emphasis of evaluation from counting
outputs to proving value via the critical outtakes, outcomes and organisational
impact of our work," added Bagnall.
The AMEC Framework is interactive allowing users to be guided through the
process while also saving their work as they go and is already available in 15
languages including Chinese. The Framework is a free resource and hosted online
at www.amecorg.com/amecframework [http://www.amecorg.com/amecframework ].
About AMEC AMEC - the International Association for Measurement and
Evaluation of Communication - is the world's largest professional body for
communications research, media intelligence and insights with more than 150
members in 86 countries.
For further information contact:
Barry Leggetter, CEO, AMEC
Mobile: +44-7748-677504
Barryleggetter@amecorg.com
SOURCE: AMEC
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