Jam Cityが初のオリジナルIPフランチャイズ「クッキージャムブラスト」をリリース

Jam City

Jam Cityが初のオリジナルIPフランチャイズ「クッキージャムブラスト」をリリース

AsiaNet 68646 (0751)

【ロサンゼルス2017年5月24日PR Newswire=共同通信JBN】

*大ヒットモバイルゲーム「クッキージャム」が1億ダウンロード突破

*新「クッキージャムブラスト」はさらにおいしいお菓子を提供。iOS、Android用に世界リリース

ロサンゼルスを本拠とするモバイルゲームのデベロッパー兼パブリッシャー、Jam Cityが「クッキージャムブラスト(Cookie Jam Blast)」のリリースを発表した。世界で1億人以上のプレーヤーがダウンロードしたグローバルヒット「クッキージャム(Cookie Jam)」の初の新バージョンである。iOSおよびAndroidのデバイスで利用できるクッキージャムブラストは、できたての面白さと愉快なエンターテインメントに満ちている。

Video - https://www.youtube.com/watch?v=OAyq_jbvawk&feature=youtu.be

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Photo - http://mma.prnewswire.com/media/514137/Jam_City_Panda.jpg

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Jam Cityのクリス・デウルフ共同創業者兼最高経営責任者(CEO)は「クッキージャムはこれまで最も成功したJam Cityのゲームで、われわれがフランチャイズブランドに発展させた最初のゲームである。クッキージャムのフランチャイズはアイコニックブランドで、Jam Cityに数十億ドルをもたらす可能性があるビジネスと確信している。クッキージャムとクッキージャムブラストの将来を楽しみにしている」と語った。

最新のクッキージャムブラストでファンは、世界一のパティシエを目指すシェフパンダの冒険をフォローする。プレーヤーはベーカリー飛行船に乗って「シャーベットの森」や「ベリーフォンデュの島」の新世界を訪問し、Gingy、Scoops、Yummyワームなど魅力的なキャラと出会う。彼らはクラシックモードを通じてワッフルのような道ザクザク進み、Yumsicleを明らかにしてTopplerを集めるおいしい新ゲームモードを体験する。プレーヤーはゲームを通じて、お客にとてもおいしいごちそうをつくる材料を獲得し、シェフランクを上げていく。ゲームのレベルを飛び越えるのに役立つBee-a-Buddyブースターチャージを友人同士で送り合うことが初めてできるようになった。

Jam Cityのジョシュア・イグアド共同創業者兼最高執行責任者(COO)は「われわれはクッキージャムのプレーヤーがゲームに期待することを取り入れ、彼らのゲーム体験を一層甘いものにした。クッキージャムブラストは豊かな3Dグラフィックスによって視覚的に美しく、われわれは数多くの新しいキャラ、新レベルを付け加え、複雑さを増すために新しい工夫を凝らした」と話した。

クッキージャムは日々500万人のアクティブユーザーがおり、2013年のデビュー以来、世界のプレーヤー1億人以上がダウンロードしている。クッキージャムはFacebookのゲーム・オブ・ザ・イヤーにも選定され、世界の売り上げトップ20に連続ランクインしている。

クッキージャムブラストは基本無料のマッチ3パズル・モバイルゲームで、App Store(http://jamcity.me/CJB_Pr_iOS )およびGoogle Play(http://jamcity.me/CJB_PR_Google )経由でiOSおよびAndroidデバイスによる利用が可能である。クッキージャムブラストの詳細、クッキージャムの友人とのコネクトは以下の@CookieJamBlastフォローを。

Facebook: https://www.facebook.com/cookiejamblast/

Twitter: https://twitter.com/cookiejamblast

Instagram: https://www.instagram.com/cookiejamblast/

▽Jam Cityについて

Jam Cityはロサンゼルスに本社を構えて世界に展開するモバイルゲーム・メーカーである。Jam Cityは元MySpace共同創業者のクリス・デウルフ、アベル・ウィットクーム両氏と20世紀フォックス元役員のジョシュア・イグアド氏が2010年に立ち上げ、米国のAppleとGoogleのアプリストアで売り上げ上位100ゲームのうち6ゲームのクリエーターである。クッキージャム、パンダポップ、Family Guy: The Quest for Stuff、Marvel Avengers Academyなどのポートフォリオは8億回以上ダウンロードされ、月間通常5000万人近くがプレーしている。Jam Cityはシアトル、サンフランシスコ、サンディエゴ、ブエノスアイレスにスタジオを配置している。Jam Cityは2016年、世界で一番人気のあるエンターテインメント・フランチャイズをモバイルゲームにもたらす急先鋒として、サンフランシスコのスタジオTinyCo (http://www.tinyco.com/ )を買収した。

ソース:Jam City

▽問い合わせ先

Joy Fox

Jam City

joy@jamcity.com

+1-818-383-6522

Sarah Ross

Jam City

sarahr@jamcity.com

+1-310-924-1404

Kjell Vistad

Gilberto Gamboa

ONE PR Studio (for Jam City in the US)

jamcity@oneprstudio.com

+1-510-893-3271

Jam City Announces Hit Mobile Game Cookie Jam Passes 100m Downloads As Cookie Jam Blast Launch Marks Company's First Original IP Franchise

PR68646

LOS ANGELES, May 24, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/--

           -- New Cookie Jam Blast Serves Up Sweeter Treats;

               Now Available Worldwide for iOS and Android

Jam City, Los Angeles-based mobile game developer and publisher, today

announced the launch of Cookie Jam Blast, the first iteration to its global hit

Cookie Jam, which has been downloaded by more than 100 million players

worldwide. Cookie Jam Blast, available now for iOS and Android devices, is

filled with freshly baked fun and delightful entertainment.

Video - https://www.youtube.com/watch?v=OAyq_jbvawk&feature=youtu.be

Photo - http://mma.prnewswire.com/media/514135/Jam_City_Cookie_Jam_Blast.jpg

Photo - http://mma.prnewswire.com/media/514137/Jam_City_Panda.jpg

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Logo - http://mma.prnewswire.com/media/510615/Jam_City_Logo.jpg

"Cookie Jam has been Jam City's most successful game to-date and the first game

we have extended into a franchise brand," said Chris DeWolfe, Co-Founder and

CEO of Jam City. "We believe the Cookie Jam franchise is both an iconic brand

and has the potential to be a multibillion dollar business for Jam City.  We

could not be more excited about the future of Cookie Jam and Cookie Jam Blast."

In the all-new Cookie Jam Blast, fans will follow Chef Panda's quest to become

the best patissier in the world.  Aboard the Bakery Airship, players will visit

new worlds like Sherbert Forest and Berry Fundae Island and encounter new

charming characters like the Gingy, Scoops, and the Yummy worms. They will

crunch their way through classic modes like Waffles and experience tasty, new

games modes like revealing Yumsicles or collecting Topplers.  All the while as

they play through the game, players earn ingredients to craft scrumptious

treats for their customers and level up their Chef Rank. For the first time,

friends can also send each other Bee-a-Buddy booster charges to help blast

through levels in the game.

"We've taken what Cookie Jam players love about the game and made their

gameplay experience even sweeter," said Joshua Yguado, Co-Founder, President

and COO, Jam City. "Cookie Jam Blast is visually stunning with richer 3D

graphics, and we added a ton of new characters, new levels and a new crafting

system for greater depth."

Cookie Jam has 5 million daily active users and has been downloaded by more

than 100 million players worldwide since its debut in 2013. Cookie Jam also has

earned Facebook's Game of the Year and is continually listed among the top 20

grossing games globally.

Cookie Jam Blast is a free-to-play, match-3 puzzle mobile game available now

for iOS and Android devices via the App Store (http://jamcity.me/CJB_Pr_iOS )

and Google Play (http://jamcity.me/CJB_PR_Google ). For more details on Cookie

Jam Blast or to connect with your Cookie Jam buddies, follow us @CookieJamBlast:

Facebook: https://www.facebook.com/cookiejamblast/

Twitter: https://twitter.com/cookiejamblast

Instagram: https://www.instagram.com/cookiejamblast/

About Jam City

Jam City is a Los Angeles-based mobile game maker with global reach. Created in

2010 by former MySpace co-founders Chris DeWolfe, Aber Whitcomb, and former

20th Century Fox executive Josh Yguado, Jam City is the creator of 6 of the Top

100 highest grossing games across Apple's and Google's US app stores. Its

portfolio of titles--which includes Cookie Jam, Panda Pop, Family Guy: The

Quest for Stuff and Marvel Avengers Academy--has been downloaded more than 800

million times and is regularly played by nearly 50 million people monthly. Jam

City has studios in Seattle, San Francisco, San Diego and Buenos Aires. In

2016, Jam City acquired TinyCo (http://www.tinyco.com/ ), a San Francisco

studio at the forefront of bringing the world's most popular entertainment

franchises to mobile games.

SOURCE:  Jam City

CONTACT: Joy Fox

         Jam City

         joy@jamcity.com

         +1-818-383-6522 or

         Sarah Ross

         Jam City

         sarahr@jamcity.com

         +1-310-924-1404 or

         Kjell Vistad

         Gilberto Gamboa

         ONE PR Studio (for Jam City in the US)

         jamcity@oneprstudio.com

         +1-510-893-3271

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