Thomson Innovationの新名称はDerwent Innovation 誇り高き伝統を反映
Thomson Innovationの新名称はDerwent Innovation 誇り高き伝統を反映
AsiaNet 68633 (0745)
【フィラデルフィア2017年5月23日PR Newswire=共同通信JBN】
*クラリベイト・アナリティクス(Clarivate Analytics)はDerwentの将来に投資、新たな予測データ・セットを追加
クラリベイト・アナリティクスは22日、アトランタで開かれたPatent Information Users Group(PIUG、特許情報ユーザーグループ)年次会議で、同社の検索・分析プラットフォームであるThomson Innovationの新名称がDerwent Innovationとなると明らかにした。この名称変更は、同社の幅広い特許とIP(知的財産)ソリューションへのコミットメントおよび同社のイノベーションを推進する専門技術・知識をサポートするとともに、Derwentの50年以上にわたる質の高い特許情報の伝統への敬意を表するものである。
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Derwentは50年以上にわたり特許情報に関する技術、コンテンツ、アプリケーションのリーダーだった。新名称は、Derwent World Patents Index (DWPI)の正確で、厳密に索引付けされ、強化された特許データの伝統を反映、引き継ぐものである。
クラリベイト・アナリティクスのIP&規格事業部門プレジデントのダン・ビデット氏は「Derwent Innovationによりクラリベイト・アナリティクスは、信頼できる特許データやSmart Searchのような最高クラスの技術を提供し続け、顧客がアイデアから商用化に至るイノベーションのライフサイクルを推進するのをサポートする」と述べた。
新しく独立した企業としてクラリベイト・アナリティクスは、技術およびコンテンツへの投資を加速し、顧客の問題解決における機敏さを可能にする。2017年7月のDerwent Innovationの立ち上げの一環として、同社はDerwentの強化された特許データに革新的な人工知能を適用することにより、数百万件の特許についての正確な法的ステータス(特許の生死状況、失効日など)や所有者の情報をリリースする予定である。
平均的な特許の有効期間は20年と考えられており、期限延長率が54%ということを考慮すると、特許のステータスを確かめる困難さは劇的に拡大する。付加的な変動要因がこのプロセスをさらに複雑なものにする可能性がある。Derwent Innovationの最新の機能により、特許がまだ有効であるかどうか、いつ期限が切れるかを確認するのがより容易になる。
クラリベイトのイノベーション部門のジェーソン・レズニック氏は「正確な法的ステータスと所有者のデータは、特許技術の利用可否の判断、インライセンシング(ライセンスを受けること)および/またはM&Aの機会の検証、あるいはIPポートフォリオを正確に評価するために極めて重要だ。当社の予測データは独自のものである。それはわれわれがデータを計算・予測するためのインプット(入力データ)をより明瞭なものにし、それにより顧客はその方法論への可視性と結果についての信頼性を得ることになるからである」と語った。
新名称は即日有効となり、今年および2018年を通じて、同社の製品およびサービス全体に適用される。
▽クラリベイト・アナリティクスについて
クラリベイト・アナリティクス(Clarivate(TM)Analytics)は、世界中の顧客に信頼の置ける知見や分析を提供することでイノベーションを加速させ、新しいアイデアのより迅速な発明・発見、保護、事業化をサポートする。トムソン・ロイターのIP & Science事業を前身とする当社は、科学・学術研究、特許分析・規制基準、製薬・バイオテック情報、商標およびドメイン・ブランド保護、知的財産マネジメントに特化した事業を展開している。クラリベイト・アナリティクスは4,000人以上の従業員を擁し、世界100カ国以上で事業展開する独立会社であり、Web of Science(TM)、Cortellis(TM)、Derwent、CompuMark(TM)、MarkMonitor(R)、Techstreet(TM)など有名ブランドを保有している。詳細は次を参照:http://clarivate.com
ソース:Clarivate Analytics
▽問い合わせ先
Heidi Siegel
Clarivate Analytics, Director, External Relations,
+1-215-823-5646 (o), +1-215-356-4504 (m)
heidi.siegel@clarivate.com
Derwent Innovation is New Name for Thomson Innovation, Reflecting proud heritage
PR68633
PHILADELPHIA, May 23, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
- Clarivate Analytics invests in Derwent's future, adding new
predictive data sets
Yesterday at the Patent Information Users Group (PIUG) Annual meeting in
Atlanta, Clarivate Analytics revealed that the new name for its search and
analytics platform, Thomson Innovation, will be Derwent Innovation. The name
change supports the company's broader patent and IP commitment and its
expertise in driving innovation, while paying homage to Derwent's 50-year +
heritage of analyzing quality patent information.
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For over 50 years Derwent has been the leader in patent-smart technology,
content and applications. The new name reflects the Derwent World Patents Index
heritage of accurate, precisely-indexed and enhanced patent data.
"With Derwent Innovation, Clarivate Analytics continues to provide trusted
patent data and best-in-class technology like Smart Search to help our
customers power the innovation lifecycle, from idea to commercialization," said
Dan Videtto, president of the Clarivate Analytics IP & Standards business.
As a newly-independent company, Clarivate Analytics is accelerating investment
in technology, analytics and content, enabling agility in customer
problem-solving. Derwent Innovation is no exception. As part of the July 2017
release of Derwent Innovation, the company is releasing accurate legal status
(e.g. dead / alive status, expiration date) and ownership across millions of
patents by applying innovative artificial intelligence to Derwent's enhanced
patent data.
Consider that the average patent is thought to be in effect for 20 years, when
factoring in term extensions being issued at a rate of 54%, the difficulty of
determining a patent's status increases dramatically. Additional variables can
further complicate the process. Derwent Innovation's latest features make it
easier to determine if a patent is still in force and when it will expire.
"Accurate legal status and ownership data is critical to inform freedom to
operate opinions, validate in-licensing and/or M&A opportunities or accurately
evaluate IP portfolios," said Jason Resnick, Segment Lead-Innovation at
Clarivate. "Our predictive data is unique because we make the inputs used to
calculate the data more transparent, so customers have visibility into the
methodology and confidence in the results."
The new name is effective immediately, and will be implemented across the
company's products and services throughout this calendar year and into 2018.
Clarivate Analytics
Clarivate(TM) Analytics accelerates the pace of innovation by providing trusted
insights and analytics to customers around the world, enabling them to
discover, protect and commercialize new ideas faster. Formerly the Intellectual
Property and Science business of Thomson Reuters, we own and operate a
collection of leading subscription-based businesses focused on scientific and
academic research, patent analytics and regulatory standards, pharmaceutical
and biotech intelligence, trademark protection, domain brand protection and
intellectual property management. Clarivate(TM) Analytics is now an independent
company with over 4,000 employees, operating in more than 100 countries and
owns well-known brands that include Web of Science(TM), Cortellis(TM), Derwent,
CompuMark(TM), MarkMonitor(R) and Techstreet(TM), among others. For more
information, please visit: http://clarivate.com.
SOURCE: Clarivate Analytics
CONTACT: Heidi Siegel
Clarivate Analytics
Director, External Relations
+1-215-823-5646 (o)
+1-215-356-4504 (m)
heidi.siegel@clarivate.com
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