「一帯一路」で好まれるGreeの「メード・イン・チャイナ」

Gree Electric Appliances Inc. of Zhuhai

「一帯一路」で好まれるGreeの「メード・イン・チャイナ」

AsiaNet 68640 (0753)

【広州(中国)2017年5月19日新華社=共同通信JBN】Gree(Gree Electric Appliances Inc. of Zhuhai)は先日閉幕した第121回中国輸出入商品交易会(広州交易会)(China Import and Export Fair)で、インテリジェントな家電製品の全ラインアップを展示した。そのすべてが独自の研究開発の成果である。マン・マシン対話、インテリジェント制御などの主要技術は非常に印象的だ。パキスタンのリズワン・バルツ氏は「Gree製品の品質と絶えず革新しているコア技術は、『メード・イン・チャイナ(Made in China)』製品に対する私の信頼感を高めた」と語った。

1991年に小さな工場として創業したGreeは、時代と市場の試練に耐え、国際的なプレゼンスを持つ上場企業へと徐々に発展した。研究開発、生産、販売、サービスなどの機能を統合し、家電大手Greeの年間売上高は現在1000億人民元を超えている。

歴史的には、同社は家庭用エアコンの生産と販売の面で素晴らしい過去を誇っている。空調業界では、中国で22年連続でトップの座にあり、世界市場では12年連続で首位だ。現在、この偉大な時代が賦与した一帯一路構想というチャンスを捉え、優れた実績で世界市場を発展させ、深化させている。2017年第1四半期には自社ブランド「Gree」の海外売上高が前年同期比約30%増加した。

Greeの董明珠社長は「重要なことは、一帯一路構想を通じて世界が中国の多くを知るようになることだ。現時点では『メード・イン・チャイナ』と言えば低価格で粗悪な品質の商品を思い浮かべよう。しかし一帯一路構想は中国の高品質製品を世界中に宣伝するうえで役立つだろう」と語った。

現在、同社製品は200以上の国・地域に輸出されており、独自のブランドである「Gree」製品は160以上の国と地域に輸出されている。「メード・イン・チャイナ」の強力な技術と国際市場での競争力を備えたGreeは、消費者市場に加え、国際的プロジェクトの大規模入札において、世界有数のブランドとのさまざまな競争を勝ち抜いた。大規模な多機能エンターテインメントセンターであるソチ・モールの入札ではセントラル空調サプライヤーとして落札に成功した。ソチ・モールは、2014年ソチ冬季五輪の重要な商業支援施設であり、「3つの主要な欧州のショッピングセンター」の1つである。広い面積、高人口密度、高負荷のエンターテインメント・ショッピングセンターでは、空調システムは省エネで安定性が高い必要がある。天候の悪い国や地域では、セントラル空調はより広い範囲の気象条件に適応できなくてはならない。特許を持つディフューザー技術と、Greeの固定速度遠心冷却装置の微気圧オイルリターン・テクノロジーは、空調ユニットの可動範囲を大幅に拡大し、特別な気候環境での暖房と冷房の効率的な作業を可能にする。Greeは実に、ロシアにグリーンで省エネルギーの製品をもたらしたのだ。

さらにGreeは、南アフリカで開催された2010年サッカーワールドカップの主要会場と支援プロジェクト、ワールドカップのスタッフ、競技とトレーニングのためのシナバ体育館、2015年のミラノ世界博覧会での中国パビリオンなど多くの国際プロジェクトを通じ、「メード・イン・チャイナ」製品の強みと好ましいイメージを世界に示した。

販売された製品は、低修理率、高い安定性、省エネ、スタイリッシュな外見によってGreeの最新の生きた広告として意図せずにその地域で重要な役割を果たす。これらの高品質製品は、多数のディーラーと消費者を引き寄せ、大規模国際プロジェクトを勝ち取り、中国ブランドの好ましいイメージを確立し、海外で好評を博した。

董明珠社長は「Greeは、コア技術を習得することによって初めて企業が自信を持ち、国家が威厳を持つようになると確信している。起業家は、まず国の尊厳を心にとどめなければならない。そうすることで初めて企業は全世界に手を届かせることができる」と述べた。現在、Greeはすでに15の「国際的に先進的な」技術を持ち、2万7487件の特許出願を行っており、うち1万975件が発明特許出願である。 20カテゴリー未満の400シリーズの製品には、1万2700件以上の仕様書がある。

Greeは、研究開発を進める一方で、内部技術と外観の両方を重視し、可動範囲を拡大し、ユーザーエクスペリエンスを強化し、既存の空調市場でのシェア確保を図っている。しかし、それだけでは不十分だ。Greeはまた、スマートホームやインテリジェントな製造を中心に、すべての分野で産業変革を加速している。多角的かつインテリジェントな開発を促進する一方で、Greeは「メード・イン・チャイナ」の生産をより効率的かつ収益性の高いものにするため、独立したイノベーションのコア原則を保持している。

董明珠社長は「世界から愛されるメード・イン・チャイナ。それがわれわれの責任であり、仕事であると考えている。Greeは海外市場の発展だけを目標にしてきただけはなく、より重要なことは、高品質製品とハイエンドな技術を持った中国の製造業として手を差し伸べ、リードしてきた。Greeブランドは最終的には、よりグローバルな魅力を得て、全世界に自社の技術、製品、サービスをもたらすことができる」と述べた。

ソース:Gree Electric Appliances Inc. of Zhuhai

Gree: "Made in China" favored along the "Belt and Road"

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GUANGZHOU, China, May 19, 2017 /Xinhua=KYDOO JBN/--

At the 121st Canton Fair, which has just concluded, Gree exhibited a full range

of intelligent home appliance products, all of which are the results of its own

independent research and development. Key technologies such as the man-machine

dialog, intelligent control, are very impressive. "The quality of the Gree

products and its constantly innovating core technologies increased my faith in

'Made in China' products," said Mr. Rizwan Bartz, from Pakistan.

Built in 1991, "Gree," a small factory, has withstood the test of time and

market, and gradually developed into a listed company with great international

presence. Integrating functions such as research and development, production,

sales and services, the annual revenue of this home appliance giant has now

exceeded 100 billion yuan.

Historically speaking, it has a splendid past in terms of the production and

sales of household air-conditioning: ranking first in China's air-conditioning

industry for 22 consecutive years, and leading the world for 12 consecutive

years. At present, it has seized the opportunity of the "Belt and Road"

Initiative endued by this great era, developing and deepening its global market

with excellent performance: in the first quarter of 2017, the overseas sales of

its own brand "Gree" increased by nearly 30% compared to the same period last

year.

"I think what matters is that through the 'Belt and Road' Initiative, the world

gets to know more about China.  People nowadays would think of cheap price and

poor quality while talking about 'made in China,' but the 'Belt and Road' will

help promote China's quality products all over the world," said Dong Mingzhu,

president of the Gree Electric Appliances Inc. of Zhuhai.

Currently, its products are exported to more than 200 countries and regions,

and its own brand - "Gree" products, to more than 160 countries and regions. In

addition to the consumer market, Gree, with its strong technology of "Made in

China" and its competitiveness in the international market, has won various

competitions against the world's leading brands in large international project

bidding. It successfully won the bid as the central air-conditioning supplier

for a large multifunction entertainment center: Sochi Mall, which was an

important commercial supporting facility for the 2014 Sochi Winter Olympics,

and one of the "three major European shopping centers." For entertainment and

shopping centers featuring large area, dense population and high load, the

air-conditioning system needs to be energy-saving and highly stable. For

countries and regions with bad weather, the central air-conditioning should be

able to adjust to a wider range of weather conditions. The patent diffuser

technology and the micro-pressure oil return technology of Gree fixed-speed

centrifugal chiller greatly expands the operating range of the air-conditioning

units, making it possible to work efficiently for heating and cooling in the

special climate environment. Gree has indeed brought Russia green and

energy-saving products.

In addition, Gree has demonstrated to the world its strength and the favorable

image of the "made in China" products, through many International projects: the

main venues and supporting projects of "World Cup" South Africa in 2010, the

office building of the World Cup staff, the Sinaba Gymnasium for competition

and training, the China Pavilion in 2015 Milan World Expo and so on.

The products sold play unintentionally an important role in those regions as

Gree's latest live advertising there: low repair rate, high stability, energy

saving, and stylish in appearance. These quality products, attract a large

number of dealers and consumers, win large International projects, establish a

favorable Chinese brand image, and win good reputation overseas.

"Gree firmly believes that only by mastering the core technologies, can the

enterprises be emboldened, and the country be dignified. An entrepreneur, must

firstly bear in the mind the dignity of the country, only then is it possible

for the enterprise to reach the whole world," said Dong Mingzhu. At present,

Gree has already had 15 "internationally advanced" technologies, and 27,487

patent applications, among which, 10,975 invention patent applications. There

are more than 12,700 specifications of products of 400 series under 20

categories.

While researching and developing, Gree attaches great importance to both

internal technologies and external appearance, expanding the operating range

and enhancing the user experience, to consolidate its existing air conditioning

market share. But, that's not enough. Gree is also accelerating its industrial

transformation in all fields, developing mainly the smart home and intelligent

manufacturing. While promoting its diversified and intelligent development,

Gree holds dear the core principle of independent innovation, so as to makethe

"Made in China" production more efficient and profitable.

"Made in China, Loved by the World. We think it is a responsibility and an

undertaking. Gree's goal has never been solely the development of overseas

markets, but more importantly, to reach out and lead the way as Chinese

manufacturing, with quality products and high-end technologies. Ultimately, the

brand Gree can gain more global appeal, bringing its technologies, products and

services to the whole world," said Dong Mingzhu.

Source: Gree Electric Appliances Inc. of Zhuhai

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