2017年5月19日

Seoul Tourism Organization

ソウル市、アジア6ヶ国メディア招請「ソウルロ7017」初公開

ソウル市、アジア6ヶ国メディア招請「ソウルロ7017」初公開

AsiaNet 68638

【ソウル2017年5月19日 PR Newswire】

– 日本、台湾、マレーシア、インドネシア、ベトナム、タイ 6ヶ国をメディア招請

– 海外メディアに「ソウルロ7017」を初公開、世界に向けソウル観光のラブコール開始

– ソウルロ7017ウォーキングツアーコース、プクチョン(北村)鬼<トケビ>コース、ジェニーハウスなど新規観光スポットも一挙公開

– 夏のバカンスシーズンを迎え、ソウル訪問のアジア観光客に新たなソウルの名所を紹介

ソウル市は、日本、台湾、マレーシア、ベトナム、インドネシア、タイなど6ヶ国のメディアを招請し、5月20日に公式オープンを迎えたソウル駅高架歩行路「ソウルロ7017」とソウルロ新規ウォーキングツアーコース、プクチョン(北村)鬼<トケビ>コース、ジェニーハウスなど新しいソウルの観光スポットを初公開するイベントを行った。

ソウル市が招請したアジアのメディアは計11社18名で、各メディアは5.16(火)~5.19(金)の3泊4日間「ソウルロ7017」を含むソウルの観光、文化、韓流など様々な分野での観光資源を体験した。

アジアのメディアに初めて公開された「ソウルロ7017」は、1970年に建設され、韓国産業化の象徴とも言えるソウル駅高架道路の老朽化対策として、「車道」から「人のための道」へと再生され、公園化したもので、ソウル市の「人中心都市再生」のシンボルでもある。

「ソウルロ7017」は、ソウルの路という意味の「ソウルロ」と、1970年代に建てられ、2017年に再生されたという意味を込め「7017」と名付けられた。2015年12月に始まった「ソウルロ7017」の公園化工事は、2017年5月20日に完了する。

合計17の人道として再生される「ソウルロ7017」は、ナムデムン(南大門)市場、ナムサン(南山)、ミョンドン(明洞)と繋がる東のトェゲロと、西のソウル駅西エリア、マンリドン(万里洞)ゴゲを結び、カフェや観光案内所などの利便施設と計228種の樹木、植物が配置される。

ソウル市は全長1,024メートルの韓国初高架歩行路「ソウルロ7017」を、ソウルが追求する持続可能な都市再生、歩行者にやさしい都市づくりへの哲学と構想を表すシンボルとし、これよりソウル駅一帯を国際的な観光文化ハブとして育成する方針である。

ソウル市のパク・ウォンスン(朴元淳)市長は、ソウルロ7017にオープンするレストラン「7017ソウルファバン」にて行われたアジア6ヶ国メディアとのインタビューで、自らソウルロ7017について紹介をした。また、オーストリアのフュージョン韓食レストラン「Kim Kocht」のオーナーシェフ、キム・ソヒ氏、韓食初ミシュラン星を獲得したニューヨーク「Danji」のオーナーシェフ、キム・フニ氏らを「ソウル名誉シェフ」に委嘱し、7017ソウルファバンへのメニューの提案や諮問など、ソウルのグルメ観光分野の協業を推進する。

ソウル市は「ソウルロ7017」とともに、世界的に大ヒットしたドラマ「鬼<トケビ>」に登場したプクチョン(北村)の新規ウォーキングツアーコース「トケビコース」を披露した。

「鬼<トケビ>」の主人公コン・ユとキム・ゴウンが初めて出会ったトクソン(徳成)女子高校、プンムン(豊文)女子高校の石垣道や、主人公二人の思い出の場所のユン・ボソン家前のベンチといった、ドラマの舞台となった韓国伝統独特の雰囲気が漂う観光スポットを紹介した。

同じく紹介された「ジェニーハウス」は、韓国を代表する俳優たちとK-POPアーティストたちのヘアメイクを担当するソウルの代表的なビューティーサロンである。ジェニーハウスは、韓流スタービューティースタイリングクラスで最新のメイクアップのノウハウを伝授するとともに、すべての参加者を対象にヘアスタイリングの機会を提供した。

ソウル市はメイクアップクラスの他、ドラマに登場した韓国料理づくり、K-POPダンス体験、放送テーマパークツアーなどのプログラムを運営している。プログラムの詳細と申し込みは http://hallyu.visitseoul.net/ から確認できる。

同じく紹介された「ギャラリア免税店63」はソウルの新規大型免税店で、ハンガン(漢江)が眺望でき、車でアクセスが容易な63スクエア(ソウル63ビル)に位置している。

ソウル市観光事業課のキム・ミョンジュ課長は「今回のアジア6ヶ国プレスツアーを通じて各国のメディアに初めて「ソウルロ7017」とソウルの新しい観光スポット、新規ウォーキングツアーコースなど、ソウルの魅力を紹介できて光栄だ」と述べ、「夏休みシーズンを迎えソウルを訪れるすべての観光客にとってソウルの新たな魅力を存分に楽しめるよう万全の準備を尽くす」と話した。

Photo – https://photos.prnasia.com/prnh/20170518/1855272-1-a
Photo – https://photos.prnasia.com/prnh/20170518/1855272-1-b

(日本語リリース:クライアント提供)



Seoullo 7017 Unveiled to Journalists Invited from Six Asian Countries and Regions

PR68638

SEOUL, South Korea, May 19, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/–

-homepage: seoullo7017.seoul.go.kr
-Journalists from six countries and regions – Taiwan, Malaysia, Vietnam,
Indonesia, Japan and Thailand – were invited to press tour to Seoul
-The Seoul Metropolitan Government is embarking on a global program to attract
foreign tourists by unveiling Seoullo 7017
-Pedestrian overpasses connect Seoullo 7017, the Bukchon Goblin Course, Jenny
House and other new tourist spots
-Seoul’s new tourist attractions will attract Asian tourists who will visit the
city during the summer season

The Seoul Metropolitan Government (SMG) announced that it invited journalists
from six countries and regions – Taiwan, Malaysia, Vietnam, Indonesia, Japan
and Thailand – to an event to introduce Seoullo 7017, the Seoul Station
Overpass, and new tourist attractions that are liked to Seoullo 7017 such as
the Bukchon Goblin Course, Jenny House, and more, ahead of the official opening
of Seoullo on May 20th, 2017.

A total of 18 journalists from 11 Asian media outlets were invited to
participate in the three-day program. The program allowed the journalists to
experience the newly renovated overpass and various tourist attractions in the
capital city from May 16th to 19th in the categories of sightseeing, culture,
and Hallyu or the Korean Wave.

Seoullo 7017, which was introduced to Asian media outlets, is a symbol of the
city’s people-centered urban renovation. Seoullo 7017 was transformed from an
aging highway built for cars into a rest area and tourist attraction for
pedestrians. The landmark overpass was built in 1970 and had been regarded as a
symbol of Korea’s industrialization.

Seoullo 7017’s name is meaningful and has many layers. Seoullo means Seoul’s
road, and the "70" in the name refers to the year 1970 when highway was first
constructed. "17" is a reference to the year 2017, when its transformation into
an elevated public park was completed. The renovation project began in December
2015 and was completed in 2017. The grand opening is scheduled for May 20th,
2017.  

Seoullo 7017 is comprised of a total of 17 pedestrian walkways. The walkways
consist of a main passage with side passages that connect to Toegye-ro toward
Namdaemun Market, Namsan and Myeong-dong in the east of the city, and to Seoul
Station Seobu and Malli-dong Square in the west. It will also feature
convenient facilities, such as coffee shops, restaurants and tourist
information centers. There will be plants comprised of 228 species of trees and
flowers.

Seoullo 7017, Korea’s first high overpass stretching for 1,024 meters, is a
symbol of SMG’s commitment to sustainable urban renovation. SMG’s is committed
to creating a pedestrian-friendly city, and to making the areas surrounding
Seoul Station an international hub for tourism and culture.

Mayor Park Won-soon personally introduced Seoullo 7017 to the invited
journalists during a meeting at Seoul Bibimbap, a newly built restaurant on
Seoullo 7017. SMG has appointed several Seoul City Chef associate. Two of Seoul
City Chef associate are Chef Kim Sohyi, the owner of Kim Kocht, a Korean fusion
restaurant in Austria, and Korea’s first Michelin-star chef, Kim Hooni, the
owner of the Korean restaurant Danji in New York. Seoul City Chef associate
will collaborate in Seoul’s gourmet tour project by advising on recipes served
at Seoul Bibimbap.

SMG also presented the Bukchon Goblin Course, a new walking tour course in
Bukchon Hanok Village. The course visits locations featured in the
internationally popular Korean drama "Goblin."

During the presentation, journalists saw locations out of the drama, such as a
beautiful stonewall path between Duksung Girls’ High School and Pungmun Girls’
High School. That location is where the drama’s stars, Gong Yoo and Kim Go Eun,
first meet in the show. Other important locations from the show, such as a
bench located at the House of Yun Po-seon, and other tourist spots in Bukchon
Hanok Village are also part of the course. The area is one of Korea’s best
traditional neighborhoods.

Jenny House was also a part of the presentation. Jenny House is Seoul’s leading
beauty salon brand and Jenny House is the main salon of many famous Korean
actors, actresses, and K-pop stars. All participants in the program were given
an opportunity to learn about the latest trends in hair and makeup styling
during the Hallyu Star Beauty Styling Class.

In addition to the Styling Class, SMG currently offers a variety of activity
programs where participants can learn to cook Korean food, learn K-pop dance
moves, and join a broadcasting theme park tour. Please visit
http://hallyu.visitseoul.net for more information and to sign up.

Galleria Duty Free 63 was also introduced during the presentation. It is a
large, new duty free Store located at 63 Square in Yeouido. 63 Square is one of
Seoul’s landmark buildings; it offers views of the Han River and is easily
accessible by car or public transportation.

Kim Myoung-joo, Director of the SMG Tourism Business Division, said: "It is an
honor to introduce Seoullo 7017 and other new tourist attractions in Seoul to
Asian media outlet for the first time through this press tour program. We will
be fully prepared to make sure that all foreign tourists who visit Seoul during
the summer will enjoy the new charms of Seoul."

For more information contact:

Tackgyu Woo
+82-2-3788-0895
tgwoo@seoulwelcome.com

Photo – https://photos.prnasia.com/prnh/20170518/1855272-1-a
Photo – https://photos.prnasia.com/prnh/20170518/1855272-1-b

SOURCE: Seoul Tourism Organization