グループエムがグローバルコンテンツ投資・権利マネジメントのMotion Content Groupを立ち上げ

グループエム(GroupM)

グループエムがグローバルコンテンツ投資・権利マネジメントのMotion Content Groupを立ち上げ

AsiaNet 68560 (0719)

【ロサンゼルス、ロンドン2017年5月17日PR Newswire=共同通信JBN】世界的なメディア投資グループのグループエム(GroupM、http://www.groupm.com/ )は17日、新しいグローバルコンテンツ投資および権利マネジメント企業のMotion Content Group(Motion)の立ち上げを発表、エンターテインメントおよびメディア市場でのプレミアムコンテンツのための新しい経済モデルへの高まる市場需要に応える。

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Motionは世界をリードするタレント、プロデューサー、ディストリビューターへの投資、提携を推進し、プレミアムコンテンツへ資金提供し、開発、制作、配信する。同社はまた、グループエムの現行コンテンツ投資および運営の強化と多様化を図るとともに、規模と競争上の優位性を確保するために関係およびコンテンツ専門知識のグループエムとWPPの世界ネットワークを活用する。

Motionは、コンテンツに関するWPPの戦略的目標および投資もサポートする。これには、Imagine Entertainment(24、EMPIRE)、The Weinstein Company(DJANGO UNCHAINED、

THE KING'S SPEECH)、Media Rights Capital(HOUSE OF CARDS、22 JUMP STREET)、MediaPro(MIDNIGHT IN PARIS)、Russell SimmonsのデジタルベンチャーAll Def Digitalなどの企業に対する大幅な戦略的投資が含まれる。

現在GroupM Entertainment責任者であるリチャード・フォスター(Richard Foster)氏がロンドンとロサンゼルスを本拠とするMotion Content Groupの最高経営責任者(CEO)に任命された。MotionはGroupM Entertainmentのチームおよびリソースに加え、GroupM Entertainmentが提携して開発、制作してきたすべてのプログラムを取り込む。

GroupM Entertainmentが資金提供した受賞歴のあるコンテンツは、100以上の大手プロデューサーおよび世界をリードする20以上の配信会社との提携を通じて、世界中の市場に配信されてきた。Motionは自前の資金をコンテンツ契約および提携に投資するので、グループエムのエージェンシーがクライアントから請け負う多数のブランド付きコンテンツ業務とは別のサービスであり、それを補完するものである。

Motionの世界規模の事業展開、投資、提携は、プロデューサー、ネットワーク、プラットフォームの記事体広告の要望および商業上の要件をサポートし、広告主にとってコンテクスト的に安全かつ高品質な環境を推進することに役立つ。

WPPのマーティン・ソレルCEOは「Netflix、Amazonなどの新しいコンテンツ企業が急成長するに伴い、プレミアムコンテンツの競争は世界中で加熱している。WPPはMotion Content Groupに投資し、当社のコンテンツ制作および配信能力を強化して変化する閲覧者のニーズに応えるとともに、広告主が継続して高品質なコンテンツ環境で消費者にリーチできることを支援する」と語った。

グループエムのケリー・クラークCEOは「われわれはこれまで、当社の世界的なスケールとリーチを駆使し、広告主およびメディアパートナーのためのメディア・エコシステムを強化する革新的なアプローチを見つけ出してきた。Motionはこれらの取り組みを拡大するというグループエムの主要なコミットメントの1つである」と語った。

Motion Content Groupのリチャード・フォスターCEOは「われわれは当社のコンテンツ・パートナーおよび広告主のために、記事体広告でも商業的にも活力に満ちたプレミアムコンテンツを開発し、それをサポートすることを目標にしている。われわれは、継続的にコンテンツ業界に投資し、新しいモデル、商業コンテンツ構造、メディアネットワーク、プラットフォーム、タレント、プロデューサー、ディストリビューターとの提携などの開発をリードすることによって、この目標を実現する」と語った。

▽Motion Content Groupについて

Motion Content Groupは世界規模のコンテンツ投資および権利マネジメント企業であり、エンターテインメントおよびメディア市場におけるプレミアムコンテンツの新しい経済モデルを要望する市場の需要に応える。これは、世界をリードするタレント、プロデューサー、ディストリビューターに投資し、それらと提携して、プレミアムコンテンツへ資金提供し、それを開発、制作、配信することによって達成され、われわれのコンテンツ・パートナーおよび広告主の包括的利益のために、記事体広告でも商業的にも活力あるプレミアムコンテンツ・ネットワーク&プラットフォームを推進、支援することに寄与する。

ロンドンとロサンゼルスを本拠とする同社は現在、世界で配信されているMotionの広範な受賞歴のプログラムによって、世界26カ国で事業展開している。

Motion Content Groupは、世界をリードするフルサービスのメディア投資マネジメント企業でWPP系列のグループエムの傘下企業である。

▽グループエム(GroupM)について

グループエムは世界をリードするメディア投資マネジメント企業で、Mindshare、MEC、MediaCom、Maxus、Essence、m/SIXをはじめ、プログラマティック・デジタルメディア・プラットフォームXaxisなどWPPメディアエージェンシーの親会社として事業展開している。これらのエージェンシーはそれぞれが独自に世界展開し、市場をリードする地位を占めている。グループエムの主要目標は、トレーディング、コンテンツ作成、スポーツ、デジタル、ファイナンス、独自ツール開発におけるリーダーおよびコラボレーターとして事業展開することによって、WPPメディアエージェンシーのパフォーマンスを最大化することである。グループエムは、クライアント、株主、人々に他の追随を許さない市場の優位性を提供することに重点を置き、クライアントの利益のためにWPPのデータ投資管理グループのKantarと協力を緊密にしている。グループエムとKantarは両社で、WPPグループの売上高200億ドル余のうちの50%以上を占めている。

グループエムに関する詳細はウェブサイトhttp://www.groupm.com を参照。

Twitter(@GroupMWorldwide)でフォローを。

LinkedIn(https://www.linkedin.com/company/groupm )でグループエムのフォローを。

▽メディア問い合わせ先

David.Grabert@GroupM.com

+1 212.297.8092 (U.S.)

Samantha.Kops@GroupM.com

+1 917.421.3019 (U.S.)

ソース:GroupM

GroupM Launches Motion Content Group, a New Global Content Investment and Rights Management Group

PR68560

LOS ANGELES and LONDON, May 17, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/

GroupM (http://www.groupm.com ), the world's leading media investment group,

today announced the launch of Motion Content Group (Motion), a new global

content investment and rights management company, to meet the ever-growing

market demand for new economic models for premium content across the

entertainment and media marketplace.

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Motion will invest and partner with the world's leading talent, producers and

distributors to fund, develop, produce and distribute premium content. It will

also consolidate and diversify GroupM's content investments and operations

to-date, as well as utilize GroupM's & WPP's worldwide network of relationships

and content expertise for scale and competitive advantage.

Motion also supports WPP's ongoing strategic focus and investments into

content, which has seen notable strategic investments into companies such as

Imagine Entertainment (24, EMPIRE), The Weinstein Company (DJANGO UNCHAINED,

THE KING'S SPEECH), Media Rights Capital (HOUSE OF CARDS, 22 JUMP STREET),

MediaPro (MIDNIGHT IN PARIS) and All Def Digital, Russell Simmons' digital

venture.

Richard Foster, currently the head of GroupM Entertainment, has been appointed

CEO of Motion Content Group, which will be headquartered in London and Los

Angeles. Motion incorporates GroupM Entertainment's team and resources, and the

full slate of programs it has partnered to develop and produce.  

Award-winning content funded by GroupM Entertainment has been distributed into

markets around the world through partnerships with over 100 leading producers

and more than 20 of the world's leading distribution companies. Motion invests

its own funds into content deals and partnerships and is therefore a separate

but complimentary offering to the substantial amount of branded content work

undertaken by GroupM's agencies on behalf of their clients.

Motion's global reach, investments and partnerships will help support the

editorial ambitions and commercial requirements of producers, networks and

platforms, in order to help drive contextually safe, high-quality environments

for advertisers.

"With new content companies such as Netflix and Amazon growing rapidly, the

competition for premium content is heating up across the globe. WPP is

investing in Motion Content Group to strengthen our content creation and

distribution capabilities, to help meet evolving viewer needs, and to help

advertisers continue to reach consumers in high quality content environments,"

said Sir Martin Sorrell, CEO, WPP.

Kelly Clark, GroupM CEO, said, "We have always used our global scale and reach

to find innovative approaches that strengthen the media ecosystem for

advertisers and media partners alike. Motion is a major commitment by GroupM to

expand on these efforts."

Richard Foster, CEO, Motion Content Group said, "Our objective is to help

create and support editorially and commercially vibrant premium content for the

benefit of our content partners and advertisers. We will achieve this by

continuing to invest into the content industry and lead the development of new

models, commercial content structures and partnerships with media networks,

platforms, talent, producers, and distributors."

About Motion Content Group:

Motion Content Group is a global content investment and rights management

company which meets the market demand for new economic models for premium

content across the entertainment and media marketplace. This is achieved by

investing and partnering with the world's leading talent, producers and

distributors to fund, develop, produce and distribute premium content to help

drive and support editorially and commercially vibrant, premium content

networks & platforms for the global benefit of our content partners and

advertisers.

Headquartered in London and Los Angeles, the business currently operates in 26

countries worldwide with Motion's broad range of award winning programming

distributed globally.           

Motion Content Group is part of GroupM, the world's leading full-service media

investment management operation, a WPP company.

About GroupM

GroupM is the leading global media investment management company serving as the

parent to WPP media agencies including Mindshare, MEC, MediaCom, Maxus, Essence

and m/SIX, as well as the programmatic digital media platform, Xaxis, each

global operations in their own right with leading market positions. GroupM's

primary purpose is to maximize the performance of WPP's media agencies by

operating as leader and collaborator in trading, content creation, sports,

digital, finance, and proprietary tool development. GroupM's focus is to

deliver unrivaled marketplace advantage to its clients, stakeholders and

people, and is increasingly working closely for the benefit of clients with

WPP's data investment management group, Kantar.  Together GroupM and Kantar

account for over 50% of WPP's group revenues of more than $20 billion.

Discover more about GroupM at www.groupm.com.

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Media Contacts:

David.Grabert@GroupM.com

+1 212.297.8092 (U.S.)

Samantha.Kops@GroupM.com

+1 917.421.3019 (U.S.)

SOURCE: GroupM

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