ターキッシュ・エアラインズが英米向けフライトで新たなサービスを開始

ターキッシュ・エアラインズ

ターキッシュ・エアラインズが英米向けフライトで新たなサービスを開始

AsiaNet 68493 (0688)

【イスタンブール2017年5月10日PR Newswire=共同通信JBN】グローバル航空会社がこれらのフライトのビジネスクラス乗客に搭乗中使用できる最新のラップトップの貸与を始める

ナショナルフラッグキャリアのターキッシュ・エアラインズ(Turkish Airlines)は10日から、米国向けフライトのビジネスクラス乗客に対し、ラップトップの貸与を開始した。同社は5月12日から英国向けフライトのビジネスクラス乗客にも同様のサービスを提供する。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20161202/445171LOGO

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/509698/TK_Laptop.jpg

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/509699/Turkish_Airlines_Laptop.jpg

今回の新サービスによって、乗客は上空でもラップトップで処理しなければならない私事を中断されることなく熱中することができる一方、ターキッシュ・エアラインズのシームレスなインフライト・エンターテインメント・システムPlanetも体験できる。

この新しいサービスによって、フライト前に指定のターキッシュ・エアラインズのスタッフにラップトップを預けた乗客は機中でビジネスないしは個人的な要件の処理を継続するために、キャビンクルーにラップトップの提供を要望することができる。

折り畳み式のタブレットでタッチスクリーン機能があるラップトップは、乗客個人の情報および業務を守る高度なセキュリティーシステムを備え、ノートブックコンピューターの電源を切ると情報および業務内容を自動的かつ恒久的に消去する。しかし、乗客が個人の作業をUSBメモリーにコピーしたければ、簡単にできる。

ターキッシュ・エアラインズ

メディア広報窓口

▽ターキッシュ・エアラインズについて

1993年に5機からスタートし、スターアライアンスのメンバーになったターキッシュ・エアラインズは現在、4スター・エアラインになり、337機(旅客機と貨物機)を保有して国外250カ所、国内49カ所の世界299の地点に運航している。2016年のSkytrax調査によると、ターキッシュ・エアラインズは「Europe’s Best Airline(欧州の最優秀航空会社)」に6回選ばれ、「Best Airline in Southern Europe(欧州南部の最優秀航空会社)」に8回連続で選ばれた。ターキッシュ・エアラインズは2010年の世界の「Best Economy Catering Service(最優秀エコノミークラス・ケータリングサービス)」、2013年と2014年の世界の「Best Business Catering Service(最優秀ビジネスクラス・ケータリングサービス)」、昨年の調査で「Best Business Class Lounge Dining(最優秀ビジネスクラス・ラウンジサービス)」「Best Business Airline Lounge(最優秀ビジネスクラス航空ラウンジ)」賞を獲得したが、今年の調査でも世界の「Best Business Class Dining Lounge(最優秀ビジネスクラス・ダイニングラウンジ)」「Best Business Class On-Board Catering(最優秀ビジネスクラス機中ケータリング)」賞を授与された。ターキッシュ・エアラインズに関する詳細な情報はウェブサイトhttp://www.turkishairlines.comか、ソーシャルメディアFacebook、Twitter、Youtube、Linkedin、Instagramの同社アカウントを参照。

▽問い合わせ先

Turkish Airlines Inc.

Office of Media Relations

General Management Building

34149, Yesilkoy-Istanbul

Tel:  +90-(212)-463-63-63 - 11153 / 11173

Fax: +90-(212)-465-20-78

press@thy.com

ソース:Turkish Airlines

Yet Another Innovation from Turkish Airlines for its U.S. and U.K. Bound Flights

PR68493

ISTANBUL, May 10, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/

    The global carrier launches its newest laptop offering on-board for the

business class passengers of these flights.

    The national flag carrier has now started to offer laptops for its business

class passengers of U.S. bound flights as from today. It will also launch the

same practice for its U.K. bound business class passengers as of 12th May, 2017.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20161202/445171LOGO )

    (Photo: http://mma.prnewswire.com/media/509698/TK_Laptop.jpg )

    (Photo: http://mma.prnewswire.com/media/509699/Turkish_Airlines_Laptop.jpg )

    By this new service, those passengers will be able to uninterruptedly be

taken up with their personal things to do on their laptops above the clouds,

while they can experience the Planet, seamless in-flight entertainment system

of Turkish Airlines, on the other side.

    Within the context of this new practice, those passengers who deliver their

personal laptops to the authorized TK staff before their flight, can request a

laptop from the cabin crew in order to follow their business or personal

processes on-board during the flight.

    Those laptops, that have the feature of being a tablet after being folded

and as well as a touchscreen property, will be offered through a high security

system which protect the personal information/works of the passengers by

automatically and permanently deleting them all from the system when the

notebook computer having shut down. However, if those passengers who wish to

make a copy from those personal works to an USB memory stick, can easily do

that.

    Turkish Airlines, Inc.

    Media Relations

    About Turkish Airlines:  

    Established in 1933 with a fleet of five aircraft, Star Alliance member

Turkish Airlines is a 4-star airline today with a fleet of 337 (passenger and

cargo) aircraft flying to 299 destinations worldwide with 250 international and

49 domestic. According to the 2016 Skytrax survey, Turkish Airlines was chosen

as "Europe's Best Airline" for the sixth and "Best Airline in Southern Europe"

for the eighth consecutive time. Having won in 2010 the world's "Best Economy

Catering Service", in 2013 and also in 2014 the world's "Best Business Catering

Service", and "Best Business Class Lounge Dining", "Best Business Airline

Lounge" awards in last year's survey, Turkish Airlines was awarded again the

world's "Best Business Class Dining Lounge" and "Best Business Class On-Board

Catering" prizes in this year's survey. More information about Turkish Airlines

can be found on its official website http://www.turkishairlines.com or its

social media accounts on Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin, and Instagram.  

    Turkish Airlines Inc.

    Office of Media Relations

    General Management Building

    34149, Yesilkoy-Istanbul

    Tel:  +90-(212)-463-63-63 - 11153 / 11173

    Fax: +90-(212)-465-20-78

    press@thy.com

SOURCE: Turkish Airlines

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中