ホットモブがALCANZARを発表 ブランド保護戦略を備えたDSP

ホットモブ(Hotmob)

ホットモブがALCANZARを発表 ブランド保護戦略を備えたDSP

AsiaNet 68252

【香港2017年4月28日PR Newswire】ホットモブ(Hotmob)は21日、広告主のブランドが危険コンテンツに隣接して掲載されるのを防御するブランド保護戦略を備えたセーフティーファーストのデマンドサイド・プラットフォーム(DSP)を発表した。

プログラマティックのメディアバイイングでは、広告主が世界中のターゲット・オーディエンスにリーチするために、アドエクスチェンジとアドネットワークから膨大な数の在庫を調達することができる。しかしブランドの一部は、その名声を傷つけかねない問題のあるウェブサイト上や危険コンテンツの横に彼らの広告が掲出されていることに気がつくだろう。インテグラル・アド・サイエンスが2016年に発表した「Media Quality Report」は、全てのデジタルディスプレー広告の約8%、デジタル動画の11%に潜在的なブランドリスクがあると見積もっている。

多くの大手ブランドの広告がYouTubeの過激主義者の動画上で流れているとタイムズ紙が先月明らかにした通り、ブランドセーフティーは常に解決が困難な問題である。マークス&スペンサーやHSBCといったブランドは、ハバスUKのようなメディアバイイング・エージェンシーと共に、彼らの広告をすぐにGoogleから引き上げる対応をした。

ホットモブのジョニー・ウォン最高経営責任者(CEO)はこの問題について「不適切なコンテンツの隣に自分の広告が掲出されることについてブランドが非常に心配していることは理解している。それこそホットモブが異なったレベルの評価機能を持つブランド保護戦略を持つに至った理由である。当社独自のデマンドサイド・プラットフォーム(DSP)のALCANZARを通し、ウェブサイトとアプリのコンテンツをチェックする。これによって広告主は、自分の広告が適切な対策の下で危険コンテンツから保護されていると確信できる。

ALCANZARは高品質な在庫を提供することに重点を置いたセーフティーファーストのデマンドサイド・プラットフォーム(DSP)である。そのユニークなターゲティング特性により、広告主はユーザーのID、場所、時間帯、デバイス、コンテンツ・カテゴリーその他に基づいて特定のターゲットオーディエンス・セグメントを設定できる。また、広告主はホットモブのデータマネジメント・プラットフォーム(DMP)にファーストパーティー・データを統合することが可能で、リターゲティング・キャンペーンを実施してオーディエンスを拡大することができる。

▽ホットモブについて

ホットモブ(Hotmob)はハイブリッド・モバイル広告マーケットプレースを運営するモバイルマーケティング会社。アジア全体で急増する広告ニーズに対応するために、独自のアドテクノロジーと安定した広告配信プラットフォームにより、プレミアムかつ成果重視のモバイル広告ソリューションを提供している。

▽お問い合わせ先

Diana Kwok

+852-3728-2406

diana.kwok@hot-mob.com

Logo - http://photos.prnasia.com/prnh/20160426/8521602685LOGO

(日本語リリース:クライアント提供)

Hotmob Launches ALCANZAR: A Demand Side Platform With Brand-Protection Strategy In Place

PR68252

HONG KONG, Apr. 28, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/

Hotmob, the leading mobile marketing company, today announced its safety-first

demand side platform (DSP) with brand-protection strategy in place to safeguard

advertisers' brands from appearing next to unsafe content.

Programmatic media buying enable advertisers to source huge volumes of

inventory from ad exchanges and networks to reach targeted audience globally.

However some brands would find that their ads appear on questionable websites

or next to unsafe content that could damage a brand's reputation. According to

a Media Quality Report in 2016 by Integral Ad Science (IAS), it is estimated

that around 8% of all digital display advertising and 11% of digital video had

the potential for brand risk.

Brand safety has always been an unresolved issue, as revealed last month by The

Times newspaper that a number of major brands were advertised on extremist

videos on YouTube. Brands such as Mark & Spencer and HSBC, along with media

buying agencies like Havas UK reacted immediately by pulling out their ads from

Google.

Hotmob CEO Johnny Wong responds to the issue, "We understand that brands are

highly concerned about their ads showing next to inappropriate content. That is

why Hotmob have brand-protection strategy in place with different levels of

evaluation to assess the contents of website and apps served through ALCANZAR

our proprietary demand side platform (DSP). Advertisers can be assured that

their ads are protected from unsafe content with appropriate measures."

ALCANZAR is a safety-first demand side platform (DSP) with a focus on providing

quality inventory. It offers unique targeting features allowing advertisers to

set specific targeting audience segment based on the user ID, location, time

slot, device, contextual categories and more. Advertisers may also integrated

their first-party data into Hotmob's data management platform (DMP) to execute

retargeting campaign and extend audience.

About Hotmob

Hotmob is the leading mobile marketing company that operates a hybrid mobile

advertising marketplace to offer premium and performance-driven mobile

advertising solutions, which are facilitated by proprietary advertising

technologies and robust ad-serving platforms to meet the growing demand from

businesses across Asia.

Contact:

Diana Kwok

+852-3728-2406

diana.kwok@hot-mob.com

Logo - http://photos.prnasia.com/prnh/20160426/8521602685LOGO

SOURCE:  Hotmob Limited

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中