ミラルがヤス島ワーナーブラザーズ・ワールド・アブダビのテーマワールドを一部初公表

ミラル・アセット・マネジメント(Miral Asset Management)

ミラルがヤス島ワーナーブラザーズ・ワールド・アブダビのテーマワールドを一部初公表

AsiaNet 68307

アブダビ(アラブ首長国連邦)、2017年4月25日/PRニュースワイヤー/ --

開発業者が2018年オープニングに向けて60%の進捗を確認

アブダビをリードする観光目的地のクリエイターであるミラル(Miral)は本日、ワーナーブラザーズ・ワールド・アブダビ(Warner Bros. World Abu Dhabi)に6つのイマーシブワールドが入ることを発表しました。DCスーパーヒーローズ(DC Super Heroes)とスーパー・ヴィランズ(Super-Villains)の宇宙にヒントを得たメトロポリス(Metropolis)とゴッサムシティー(Gotham City)、ルーニー・テューンズ(Looney Tunes)やハンナ・バーベラ(Hanna-Barbera)などの象徴的アニメブランドをテーマにしたカートゥーン・ジャンクション(Cartoon Junction)、ベッドロック(Bedrock)、ダイナマイト・ガルチ(Dynamite Gulch)、また古きハリウッドを思い出させるワーナーブラザーズ・プラザ(Warner Bros. Plaza)で人気のキャラクターやストーリーが独創的によみがえりました。

マルチメディア・ニュースリリースをご覧になるには、こちらをクリックしてください:

https://www.multivu.com/players/uk/8091351-miral-reveals-warner-bros-world-abu-dhabi/

2018年ヤス島にオープン予定のワーナーブラザーズ・ワールド・アブダビは、最先端の絶叫マシーン、インタラクティブな家族向けアトラクション、ユニークなライブ・エンターテイメントなどを備えた類を見ない世界レベルの観光目的地となります。DCのアクションや冒険からルーニー・テューンズの奇抜で不思議な世界まで、このイマーシブでインタラクティブな新しいインドア体験が世界有数の人気ストーリーやキャラクターを一堂に集めます。

ミラルCEOのモハメド・アブドゥラ・アル・ザアビは、次のように述べました。「ミラルはヤス島のワーナーブラザーズ・ワールド・アブダビ建設計画発表の1年後に2018年のオープンに向けて60%が完成しており、パートナー各社と共に順調に進捗していることを発表できるのを誇りに思います。ヤス島を世界の家族向け観光目的地のトップ10にするというわが社の野望の重要な部分であるワーナーブラザーズ・ワールド・アブダビにおける6つのユニークなイマーシブワールドの新たな詳細を発表できることに沸き立っています」

ハリウッド黄金時代のすべてを称えるワーナーブラザーズ・プラザに入ると、ゲストは突然ハリウッド様式の中に投げ出されます。ワーナーブラザーズ・シールド(Warner Bros. Shield)のアーチ道を通ってパークに入ると、ゲストはアールデコ建築が通りに並び、本物の金ピカの町ハリウッドのディテールがワーナーブラザーズの豊かな歴史を思い起こさせるハリウッドに運ばれます。

中東で初めて、スーパーヒーローのファンは、摩天楼が立ち並ぶ現代風都市であるスーパーマンのメトロポリスを散策したり、そこここに英雄行為やアクション満載の家族向け娯楽が待ち受ける超人の土地、バットマン(Batman)のゴッサムシティー(Gotham City)の暗い通りをぶらぶらしたりできます。

活気あるカートゥーン・ジャンクション(Cartoon Junction)は、素晴らしいアニメの世界にゲストを没入させるように作った漫画の空の下にバッグス・バニー(Bugs Bunny)、スクービー・ドゥー(Scooby-Doo)ほかの有名キャラクターを集めます。楽しみや熱狂から奇想天外なものまで、ダイナマイト・ガルチは、あなたを星空や渓谷深くまで連れて行きます。最後にゲストは鳥や恐竜がいて、現代の石器時代家族が原始家族フリントストーン(The Flintstones)のように「ヤバダバドゥー」と叫ぶことのできる有史前の世界、ベッドロックを探検できます。

ワーナーブラザーズ・コンシューマープロダクツ(Warner Bros. Consumer Products)のパム・リフォード社長は、次のように述べました。「ワーナーブラザーズ・ワールド・アブダビは、中東で初めて、スタジオの象徴的なキャラクターとストーリーを忠実に一堂に再現する最新のテーマ体験となります。わが社は細部まで捉えたイマーシブワールドを忠実に建設するため、ミラルのパートナー諸氏と緊密に連携してきましたので、来年はこのユニークな体験をファンとともに分かち合うことを楽しみにしています」

ヤス島にあり、ビジネス、レジャー、娯楽の目的地として世界をリードするパークの建設は順調で、工程は期待を超えています。同プロジェクトでは165万平方フィートに及ぶパーク建設に5500人の専門エンジニア、労働者、職人を雇用しました。ワーナーブラザーズ・ワールド・アブダビは、29の乗り物、ショー、アトラクションからなる6つのワールドの完全イマーシブ体験となります。

ワーナーブラザーズ・コンシューマープロダクツおよびDCエンターテインメント(DC Entertainment)と共同で開発するワーナーブラザーズ・ワールド・アブダビは、ミラルのヤス島におけるテーマパークの目的地ポートフォリオを補完するものとなります。これにはフェラーリ・ワールド・アブダビ(Ferrari World Abu Dhabi)、ヤス・ウォーターワールド(Yas Waterworld)、CLYMB、そして先日発表された2022年オープンのシーワールド・アブダビ(SeaWorld Abu Dhabi)が含まれます。ヤス島にはヤス・マリーナ・サーキット(Yas Marina Circuit)、7つのホテル、年間を通してのイベント、ライブパフォーマンス、コンサートアリーナ、18ホールの試合用ゴルフコース、マリーナ、ビーチ、人気上昇中のショッピングエリアであるヤス・モール(Yas Mall)など様々なスポーツ・娯楽体験もあります。

ミラルについて

ミラルは、ユニークでイマーシブ、エキサイティングな体験を通して人と場所をつなぐ、アブダビの観光地のクリエイターです。ヤス島の開発と振興の責任のあるミラルの資産は、娯楽、もてなし、レジャー、スポーツ、食事、小売り、不動産など多岐にわたります。今日では、ヤス島にはフェラーリ・ワールド・アブダビ、ヤス・ウォーターワールド、ヤス・リンクス・ゴルフコース、ヤスモール、ヤス・マリーナ・サーキット、ヤス・マリーナのほか、フラッグシップホテルのヤス・ヴァイスロイ等、7つのホテルがあります。詳細は、http://www.miral.ae をご覧ください。

ワーナーブラザーズ・エンターテインメント(Warner Bros. Entertainment)について

ワーナーブラザーズ・エンターテインメントは、あらゆる形の娯楽と既存および新興のメディアとプラットフォームにおける関連ビジネスで世界をリードしています。タイム・ワーナー・カンパニー(Time Warner Company)の一つであるこの完全統合型の包括的スタジオには、成功を収めた世界有数のブランドコレクションがあり、フィーチャー映画、テレビ、ホーム・エンターテインメントの制作や世界への配給からDVD、デジタル配信、アニメーション、コミックブック、ビデオゲーム、製品とブランドのライセンス供与、国際映画、放送にいたるまで娯楽産業のあらゆる面で先頭に立っています。

ワーナーブラザーズ・コンシューマープロダクツについて

ワーナーブラザーズ・エンターテインメント・カンパニー(Warner Bros. Entertainment Company)の一つであるワーナーブラザーズ・コンシューマープロダクツは、世界有数のライセンス供与と小売りマーチャンダイジング企業です。

DCエンターテインメントについて

スーパーマン(Superman)、バットマン(Batman)、グリーンランタン(Green Lantern)、ワンダーウーマン(Wonder Woman)、ザ・フラッシュ(The Flash)などのDC、サンドマン(Sandman)やフェイブルズ(Fables)のヴァーティゴ(Vertigo)、MADなど象徴的ブランドを所有するDCエンターテインメントは、ワーナーブラザーズ・エンターテインメントとタイム・ワーナーのコンテンツを戦略的に統合する任を負うクリエイティブ部門です。DCエンターテインメントは、ワーナーブラザーズの他の主要部門と連携して映画、テレビ、コンシューマープロダクツ、ホーム・エンターテインメント、双方向型ゲームその他の全メディアにストーリーやキャラクターを送り出しています。毎年何千ものコミックブック、グラフィック小説、雑誌を出版するDCエンターテインメントは、世界最大の英語出版社です。

メディア問合せ先:

ワーナーブラザーズ・コンシューマープロダクツ

グローバルコミュニケーションズ & 広報

Stephanie Clarkディレクター

Stephanie.clark@warnerbros.com

    (写真:

http://mma.prnewswire.com/media/493915/Warner_Bros_World_Abu_Dhabi.jpg )

動画:

https://www.multivu.com/players/uk/8091351-miral-reveals-warner-bros-world-abu-dhabi/

ソース:ミラル・アセット・マネジメント(Miral Asset Management)

(日本語リリース:クライアント提供)

Miral Reveals First-Glimpse Of Warner Bros. World Abu Dhabi Themed Worlds on Yas Island

PR68307

ABU DHABI, UAE, April 25, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/--

    Developer confirms 60% progress, on target for 2018 opening  

    Miral, Abu Dhabi's leading creator of destinations, announced today that

Warner Bros. World Abu Dhabi will feature six immersive worlds: Metropolis and

Gotham City, inspired by the universe of DC Super Heroes and Super-Villains;

Cartoon Junction, Bedrock, and Dynamite Gulch, themed after iconic animated

brands such as Looney Tunes and Hanna-Barbera; and Warner Bros. Plaza,

reminiscent of old Hollywood, where these seminal characters and stories were

originally brought to life.

    To view the Multimedia News Release, please click:

    

https://www.multivu.com/players/uk/8091351-miral-reveals-warner-bros-world-abu-dhabi/

    Warner Bros. World Abu Dhabi, which is located on Yas Island and set to

open in 2018, will be a one-of-a-kind, world-class destination home to

state-of-the-art thrill rides, interactive family friendly attractions, and

unique live entertainment. From the action and adventure of DC to the wacky and

wonderful world of Looney Tunes, this immersive and interactive new indoor

experience brings some of the world's most popular stories and characters under

one roof.

    "Miral is proud to confirm that one year after announcing its plans to

bring Warner Bros. World Abu Dhabi to Yas island, we're making great progress

with our partners where we're 60 percent complete and on track to launch in

2018." said Mohamed Abdullah Al Zaabi, CEO of Miral. "We're excited to reveal

new details about the six unique immersive worlds at Warner Bros World Abu

Dhabi, which is a key part of our ambition to make Yas Island a top-ten global

destination for family fun."

    Guests will be swept away in Hollywood-style when they enter Warner Bros.

Plaza, a celebration of all that is the Golden Age of Hollywood.  Upon entering

the park through the Warner Bros. Shield archway, guests will be transported to

Hollywood where Art Deco architecture lines the streets and authentic,

Tinseltown details evoke the rich history of Warner Bros.

    For the first time in the Middle East, Super Hero fans will be able to

stroll the streets of Superman's Metropolis, a modern-styled city of towering

skyscrapers, and prowl the dark alleys of Batman's Gotham City in this

larger-than-life land where heroic exploits and action-packed family fun wait

around every corner.

    The vibrant Cartoon Junction will bring together Bugs Bunny, Scooby-Doo,

and other famous characters under a stylized cartoon sky that will immerse

guests in the wonderful world of animation. From the fun and frenetic to the

out of this world, Dynamite Gulch will take you to the stars and deep into the

canyon. Lastly, guests can explore Bedrock, a prehistoric world powered by

birds and dinosaurs, where the modern stone-age family can have a "yabba dabba

doo" time like The Flintstones.

    "Warner Bros. World Abu Dhabi will be a state-of-the-art themed experience

that authentically brings some of the Studio's most iconic characters and

stories to life under one roof for the first time in the Middle East," said Pam

Lifford, President, Warner Bros. Consumer Products. "We have been closely

collaborating with our partners at Miral to faithfully construct immersive

worlds that resonate with precise details and are thrilled to share these

unique experiences with fans next year."

    Situated on Yas Island, one of the world's leading business, leisure and

entertainment destinations, construction of the park is well underway,

surpassing production expectations. The project has engaged 5,500 specialist

engineers, workers and craftsmen to build a park that will span 1.65 million

square feet. Warner Bros. World Abu Dhabi will be a fully immersive experience

of six worlds comprised of 29 rides, shows, and attractions.

    Warner Bros. World Abu Dhabi, developed in partnership with Warner Bros.

Consumer Products and DC Entertainment will complement Miral's Yas Island

destination portfolio of themed parks. This includes Ferrari World Abu Dhabi,

Yas Waterworld, CLYMB, and opening in 2022, the recently announced SeaWorld Abu

Dhabi. Yas Island also offers a wide range of sporting and entertainment

experiences including Yas Marina Circuit, seven hotels, year-round events, a

live performance and concert arena, 18-hole championship golf course, marina,

beach, and the increasingly popular shopping destination, Yas Mall.  

    About Miral:

    Miral is Abu Dhabi's creator of destinations, uniting people and places

through unique, immersive and exciting experiences. Responsible for the

development and management of Yas Island, Miral's assets encompass

entertainment, hospitality, leisure, sport, dining, retail and real estate

destinations. Today, Yas Island is home to Ferrari World Abu Dhabi, Yas

Waterworld, Yas Links Golf Course, Yas Mall, Yas Marina Circuit, Yas Marina and

seven hotels, including the flagship Yas Viceroy. For more information, visit

http://www.miral.ae.

    About Warner Bros. Entertainment

    Warner Bros. Entertainment is a global leader in all forms of entertainment

and their related businesses across all current and emerging media and

platforms.  A Time Warner Company, the fully integrated, broad-based studio is

home to one of the most successful collections of brands in the world and

stands at the forefront of every aspect of the entertainment industry from

feature film, television and home entertainment production and worldwide

distribution to DVD, digital distribution, animation, comic books, video games,

product and brand licensing, international cinemas and broadcasting.

    About Warner Bros. Consumer Products

    Warner Bros. Consumer Products, a Warner Bros. Entertainment Company, is

one of the leading licensing and retail merchandising organizations in the

world.

    About DC Entertainment

    DC Entertainment, home to iconic brands DC (Superman, Batman, Green

Lantern, Wonder Woman, The Flash), Vertigo (Sandman, Fables) and MAD, is the

creative division charged with strategically integrating its content across

Warner Bros. Entertainment and Time Warner. DC Entertainment works in concert

with many key Warner Bros. divisions to unleash its stories and characters

across all media, including but not limited to film, television, consumer

products, home entertainment and interactive games. Publishing thousands of

comic books, graphic novels and magazines each year, DC Entertainment is the

largest English-language publisher of comics in the world.

    For media inquiries, please contact:

    Warner Bros. Consumer Products

    Director, Global Communications & Publicity

    Stephanie Clark

    Stephanie.clark@warnerbros.com

    Lara Mneimneh

    Senior Account Executive

    Memac Ogilvy PR

    Tel: 00971 4 305 0319

    Email: Lara.mneimneh@ogilvy.com

     (Photo:

http://mma.prnewswire.com/media/493915/Warner_Bros_World_Abu_Dhabi.jpg )

SOURCE: Miral Asset Management

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