AACSBがブランド革新でビジネス教育の新時代を示す

AACSB International

AACSBがブランド革新でビジネス教育の新時代を示す

AsiaNet 68248 (0579)

【タンパ(米フロリダ州)2017年4月26日PR Newswire=共同通信JBN】

*AACSBは新ブランドの創設でミッションを強化し、教育関係者、ビジネス、学生に対して変貌する世界に適応し、リードするための動機づけを行う。

世界最大の国際的なビジネス教育ネットワークであるAACSB International(国際マネジメント教育協議会、http://www.aacsb.edu/ )は、新たなブランド・アイデンティティーを公開、将来のビジネス教育に向けその装いを新たにした。

インタラクティブ・マルチメディア・ニュースリリースは以下を参照。

https://www.multivu.com/players/English/8069651-aacsb-rebranding-business-education/

今回の発表は変革を目指して2年以上を費やした探求の成果であり、同組織の新たなミッションおよびビジョン(http://www.aacsb.edu/about )や、学生、経済界、従業員、世界の会員ネットワークなどの主要な利害関係者からの市場情報に触発されたもので、さらに新最高経営責任者(CEO)の任命など組織としての動き、AACSBの100周年記念、ビジネス教育に向けた業界全体のビジョン(http://www.aacsb.edu/vision )などによっても拍車がかけられた。

AACSB社長兼最高経営責任者(CEO)のトーマス・R・ロビンソン氏は「世界は大変なスピードで変化しており、われわれ教育者の仕事はその変化をリードし、その変化を方向付けることである。ビジネス教育界はこの責務をCollective Visionの開始を通じて見つけ出したが、その後、変化の勢いはさらに増している。AACSBは教育業界の統一し、ビジネス教育の価値、重要性、影響力を示すためにもっと努力する必要があり、われわれがサービスを提供する世界や各地の教育現場で影響力を発揮すべきであると考えていた」と語った。

その100年の歴史を通じ、AACSBは一貫して高水準なビジネス教育を支えるために進歩してきた。AACSBは新たな戦略とアイデンティティーを通じて、認定(http://www.aacsb.edu/accreditation )におけるレガシーを詳しく説明し、世界規模で業界の「コネクター」としての役割を担い、次の世代のビジネスリーダーを育てるためビジネス教育だけでなくビジネス界全体のベストマインドを結集しようとしている。

スペインIE大学学長でAACSB理事会議長を兼ねるサンティアゴ・イニゲス氏は「AACSBは創立100年になり、プライドと内省の時を迎えた。この転機は社会やビジネスのニーズの変化に合わせるため、新たなステークホルダーに働きかけるため、そして次世代の学生が持つ無限の可能性を開発するためより多くのことをしたいという要望に触発されたものだ。当組織の新ブランドはこの新軌道を体現したもので、世界の繁栄のためにビジネス教育を変化させるという共通の目標に沿って、業界をつなぐというわれわれの深いコミットメントを実現に着手する多数のステップの最初の1歩である」と語った。

AACSBは関与、イノベーション、影響力、大胆な新ビジョンに焦点を絞った新ミッション(http://www.aacsb.edu/about )に基づき、引き続き国際的なサービスのポートフォリオを洗練させる一方、 同組織のBusiness Education Allianceを通じた運動に加わるよう代表的な教育者やビジネス改革者に呼びかけている。その例は以下の通り。

*教育関係者と産業界の関与の促進する

AACSBはBusiness Practice Council(http://www.aacsb.edu/about/governance/committees-andtask-forces/business-practices-council )およびCo-Labカンファレンス(http://www.aacsb.edu/events/conference/2017/connecting-business-schoolswith-practice )を通じてビジネス界と教育関係者をつなぎ、将来のビジネス教育を形作る手助けを行うとともに、ナレッジを共同で創り上げ、ビジネス界や社会のニーズに対応するために共同する考えだ。AACSB Bridge Program(http://www.aacsb.edu/events/bridgeprograms/aacsb-bridgeprogram )では、ビジネスエグゼクティブをベテラン教員として教室に送り込み、世界の学生に業界のインサイトやプラクティスへのアクセスを提供する。

*新たな思考や行動の方法を通じた革新を促進し、ビジネスや将来のビジネスリーダーの成功を確かなものにする

ICAM 2017(http://www.aacsb.edu/events/conference/2017/icam )、AACSB Dean's Conference(http://www.aacsb.edu/events/conference/2017/deans )、テーマ別のセミナー(http://www.aacsb.edu/events/seminars )などの世界的なイベント、またはBizEd誌(http://www.bizedmagazine.com/ )を通して、業界リーダーがベストプラクティスや多様な視点を共有する。AACSBの年次Innovations That Inspireチャレンジ(http://www.aacsb.edu/innovations-that-inspire )は世界のビジネススクールの創造性と資源を披歴する場になっている。

*影響力を拡大し、ビジネススクールが世のためになる力としてどのように役立つかを示す

AACSBはInfluential Leadersチャレンジ(http://www.aacsb.edu/Influential-Leaders )を通じてユニークで影響力の強い方法で知識やスキルを示した認証校の卒業生を表彰し、そうすることで、社会でビジネススクールが果たしている重要な役割を強調する。Best Business Schoolsウェブサイト(http://bestbizschools.aacsb.edu/ )は入学希望者に最良のビジネスプログラムを調査、選定、申請するためのリソースを提供し、キャリアアップの実現を助ける。

ロビンソンCEOは「ビジネススクールが今日、教育している学生が働く世界はまだ現実には存在していない未来の世界だ。彼らに対する要請もまだ分かっていない。われわれ業界が一つになり、自分自身を変革させることにコミットしている限り、将来がどんなものであっても、われわれは一緒に現在、未来の指導者を教育することができるだろう」と語った。

▽AACSB International(国際マネジメント教育協議会)について

世界最大のビジネス教育アライアンスであるAACSB International(The Association to Advance Collegiate Schools of Business)は、優れた次世代のリーダーを創るという共通の目的のために教育関係者、学生とビジネスの間をつないでいる。AACSBは1916年の創立以来、最高基準のエクセレンスの代名詞となっており、世界の1500以上の会員組織および785校以上の認定ビジネススクールに対して品質保証、ビジネス教育インテリジェンス、プロフェッショナル育成サービスを提供している。AACSBはグローバル本社を米フロリダ州タンパ、欧州・中東・アフリカ本社をオランダ・アムステルダム、アジア太平洋本社をシンガポールに置き、関与の促進、革新の加速、ビジネス教育の影響力の増幅をミッションとしている。詳しい情報はウェブサイト(http://www.aacsb.edu )を参照。

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ソース:AACSB International

AACSB Announces Brand Transformation, Signals New Era in Business Education

PR68248

TAMPA, Florida, Apr. 26, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Launch of new AACSB brand strengthens organization mission and inspires

educators, business, and students to adapt and lead in a changing world.

Today AACSB International (AACSB ( http://www.aacsb.edu/ )), the world's

largest global business education network, has launched a new face for the

future of business education through the rollout of a new brand identity.

Experience the interactive Multimedia News Release here:

https://www.multivu.com/players/English/8069651-aacsb-rebranding-business-education/

This announcement culminates a more than two-year transformational journey that

was driven by the organization's new mission and vision (

http://www.aacsb.edu/about ) as well as market input from key

stakeholders-students, the business community, employees, and a global

membership network-and accelerated by major organizational milestones,

including the appointment of a new CEO, the celebration of AACSB's centennial,

and the announcement of an industry-wide vision ( http://www.aacsb.edu/vision )

for business education.

"The world is changing at a tremendous rate, and it is our job as educators to

lead and shape that change," said Thomas R. Robinson, president and CEO of

AACSB. "The industry identified this imperative through the launch of the

Collective Vision, and since then, momentum has been building. AACSB knew more

was needed to unify the industry and demonstrate the value, relevancy, and

impact of business education-and to have a voice globally and locally in the

regions we serve."

Over its 100-year history, AACSB has consistently evolved to champion

high-quality business education. Through a new strategy and identity, AACSB is

expanding on its legacy in accreditation ( http://www.aacsb.edu/accreditation )

to assume the role of an industry-wide global "connector," uniting the best

minds in business education-and business-to prepare the next generation of

business leaders.

"AACSB's centennial was a moment of pride and reflection," said Santiago

Iniguez, chair of the AACSB Board of Directors and president of IE University.

"This turning point was spurred by a desire to do more to meet the changing

needs of society and business, to reach out to new stakeholders, and to tap the

limitless potential of the next generation of students. Our new brand is the

embodiment of this new trajectory, and the first of many steps the organization

will take to fulfill our deep-rooted commitment to connecting the industry

around a common goal: transforming business education for global prosperity."

Inspired by a new mission ( http://www.aacsb.edu/about ) focused on engagement,

innovation, and impact, and a bold new vision, AACSB will continue to refine

its global portfolio of services while inviting leading educators and business

innovators to become part of the movement through its Business Education

Alliance. Examples include:

   -- Fostering engagement with educators and industry: Through its Business

      Practice Council (

http://www.aacsb.edu/about/governance/committees-andtask-forces/business-practices-council

) and Co-Lab conference (

http://www.aacsb.edu/events/conference/2017/connecting-business-schoolswith-practice

), AACSB connects the business industry with educators to

      help shape the future of business education, co-create knowledge, and

      work together to address the needs of business and society. The AACSB

      Bridge Program (

http://www.aacsb.edu/events/bridgeprograms/aacsb-bridgeprogram ) connects

senior business executives to classrooms as trained

      faculty, providing students worldwide with access to industry insights

      and practices.

   -- Accelerating innovation through new ways of thinking and doing, ensuring

      success of business and future business leaders: Across global events

      such as ICAM 2017 ( http://www.aacsb.edu/events/conference/2017/icam ),

      the AACSB Dean's Conference (

      http://www.aacsb.edu/events/conference/2017/deans ), topic-focused

      seminars ( http://www.aacsb.edu/events/seminars ), and through BizEd

      magazine ( http://www.bizedmagazine.com/ ), industry leaders share best

      practices and diverse perspectives. AACSB's annual Innovations That

      Inspire ( http://www.aacsb.edu/innovations-that-inspire ) challenge

      showcases the creativity and resourcefulness of business schools around

      the world.

   -- Amplifying impact, demonstrating how business schools serve as a force

      for good: Through the Influential Leaders (

      http://www.aacsb.edu/Influential-Leaders ) challenge, AACSB recognizes

      alumni of accredited schools who use their knowledge and skills in

      unique and impactful ways and, in doing so, underscore the critical role

      that business education plays in society. The Best Business Schools (

      http://bestbizschools.aacsb.edu/ ) website provides resources to help

      prospective students research, select, and apply to the best business

      program to help them achieve their career aspirations.

"Today business schools are educating students for a world that doesn't yet

exist, and for demands not yet known," said Robinson. "As long as we as an

industry are committed to transforming ourselves, together we can prepare the

leaders of today and tomorrow for whatever lies ahead."

About AACSB International

As the world's largest business education alliance, AACSB International-The

Association to Advance Collegiate Schools of Business (AACSB) connects

educators, students, and business to achieve a common goal: to create the next

generation of great leaders. Synonymous with the highest standards of

excellence since 1916, AACSB provides quality assurance, business education

intelligence, and professional development services to over 1,500 member

organizations and more than 785 accredited business schools worldwide. With its

global headquarters in Tampa, Florida, USA; Europe, Middle East, and Africa

headquarters in Amsterdam, the Netherlands; and Asia Pacific headquarters in

Singapore, AACSB's mission is to foster engagement, accelerate innovation, and

amplify impact in business education. For more information, visit

http://www.aacsb.edu.

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SOURCE: AACSB International

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