ドバイパークス・アンド・リゾートとOmnicoが「スマートリゾート」を生み出す

Omnico(オムニコ)

ドバイパークス・アンド・リゾートとOmnicoが「スマートリゾート」を生み出す

AsiaNet 68274 (0589)

【ベイジングストーク(英国)2017年4月25日PR Newswire=共同通信JBN】

*Omnicoソフトウエアが3つのテーマパークにインストールされ、小売り、ダイニング、エンターテインメントの体験を1つに統合

Omnicoとドバイパークス・アンド・リゾート(Dubai Parks and Resorts)は、パーク内にある小売店およびホスピタリティー提供会場のすべてに1つに統合されたポイント・オブ・セール(POS)システムを設置した。これには、小売店、レストラン、エンターテインメント会場における359のPOSレーンに加え、ディナーの事前予約およびテーブル管理システムが含まれる。

http://mma.prnewswire.com/media/493312/Omnico_Dubai.jpg

Omnicoは、小売店およびホスピタリティー・システムを必要とされる規模で完全一体化できる唯一のソフトウエア企業として選ばれた。それぞれのパークにおけるすべての取引および予約は中央と接続され照合され、これによってドバイパークス・アンド・リゾートとその訪問者の双方にシームレスな体験を実現する。

Omnicoは商品販売、レストラン、カフェの完全一体化を実現するため、オムニチャンネル・ソフトウエア製品から成るすべてのOmnico Commerceスイートをインストールした。これには、RFIDリストバンドを通じて、パッケージミール購入、商品購入、チケット購入、キャッシュレス体験を実現するomniEngageと、固定電話ないしは携帯電話による商品およびテーブル注文ポイントのためのomniBasketが含まれている。ダイニングテーブルの事前予約のための新しい消費者向けアプリは今後実装される。

ドバイパークス・アンド・リゾートは、中東最大の総合テーマパーク・デスティネーションであり、EGOLAND(R)Dubai、Bollywood Parks(TM)Dubai、MOTIONGATE(TM)Dubaiの3つの世界クラスのテーマパークで構成され、このほかLEGOLAND(R)Water Parkや、ダイニングおよび小売のRiverland(TM)Dubai、Marriot Autograph Collection(c)のポリネシアをテーマにしたファミリーリゾートのLapita(TM)Hotelがある。

Omnico Groupのメル・テーラー最高経営責任者(CEO)は「われわれは25年間わたり、総合的なゲスト体験を提供する世界一流のテーマパークと協力してきたが、今回は新たに革新的なパートナーのドバイパークス・アンド・リゾートと協力できることを誇りに思う。今日の訪問者は、チケット購入からレストランの事前予約までシームレスなデジタル体験をますます要望しており、当社の先進的なテクノロジーはドバイパークス・アンド・リゾートの構想を補完する」と語った。

▽Omnicoについて

Omnicoは革新的かつアジャイルなオムニチャンネル・ソフトウエアおよびサービス企業であり、大手小売り、エンターテインメント、デスティネーション・ブランドと提携している。

詳細はウェブサイトhttp://www.omnicogroup.com を参照。

105億アラブ首長国連邦ディルハムを投じた開発であるDubai Parks and Resorts PJSC(DFM: DUBAIPARKS)は、今年10月にオープン予定の中東最大の総合テーマパーク・デスティネーションである。

詳細はウェブサイトhttp://dubaiparksandresorts.com を参照。

▽問い合わせ先

Kathryn Finch

PR & Content Manager

Omnico

Tel: +44(0)1256-365904

KFinch@omnicogroup.com

Whiteoaks Consultancy

Tel: +44(0)1252-727313

omnico@whiteoaks.co.uk

ソース:Omnico

Dubai Parks and Resorts and Omnico Create a 'Smart Resort'

PR68274

BASINGSTOKE, England, Apr. 25, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/--

     Omnico software is installed in three theme parks, creating a single,

          unified retail, dining and entertainment experience

    Omnico and Dubai Parks and Resorts have installed a single integrated

Point-Of-Sale (POS) system across all the parks' retail and hospitality sites.

This included 359 POS lanes across the retail, restaurant and entertainment

sites, as well as pre-booking and table management systems for dining

experiences.

    http://mma.prnewswire.com/media/493312/Omnico_Dubai.jpg

    Omnico was chosen as the only software company able to achieve complete

integration between retail and hospitality systems on the scale required. All

transactions and reservations across the separate parks are now connected and

collated centrally, ensuring a seamless experience for both Dubai Parks and

Resorts, and their visitors.

    To ensure complete integration of merchandise outlets, restaurants and

cafes, Omnico installed its full Omnico Commerce suite of omni-channel software

products. This includes omniEngage which enables package meal, retail or ticket

purchases and cashless experiences via RFID wristbands, and omniBasket for

fixed and mobile retail and table ordering points. A new consumer app for

advance-booking of dining tables is also to be implemented in the coming months.

    Dubai Parks and Resorts is the largest integrated theme park destination in

the region and includes three world-class theme parks: LEGOLAND(R) Dubai,

Bollywood Parks(TM) Dubai and MOTIONGATE(TM) Dubai; LEGOLAND(R) Water Park;

Riverland(TM) Dubai, a dining and retail district, and Lapita(TM) Hotel, a

Polynesian-themed family resort part of Marriot Autograph Collection(c)

    Mel Taylor, CEO of Omnico Group said, "Having worked with some of the

world's leading theme parks and resorts for the past 25 years providing

integrated guest experiences, we're proud to work with an innovative new

partner, Dubai Parks and Resorts. With today's visitors demanding an

increasingly seamless digital experience; from purchasing tickets, to

pre-booking restaurant tables, our pioneering technology complements the vision

of Dubai Parks and Resorts."

    About Omnico

    Omnico is an innovative and agile omni-channel software and services

company that works with leading retail, entertainment and destination brands.

    For more information, please visit: http://www.omnicogroup.com

    Dubai Parks and Resorts PJSC (DFM: DUBAIPARKS), an AED 10.5 billion

development, is set to be the region's largest integrated theme park

destination when it opens in October this year .

    For more information go to: http://dubaiparksandresorts.com

Contact:    

Kathryn Finch     

PR & Content Manager

Omnico     

Tel: +44(0)1256-365904     

KFinch@omnicogroup.com;

Whiteoaks Consultancy     

Tel: +44(0)1252-727313     

omnico@whiteoaks.co.uk

SOURCE: Omnico

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