Virgin Mobile Middle East and Africa(VMMEA)が急成長

Symsoft

Virgin Mobile Middle East and Africa(VMMEA)が急成長

AsiaNet 68239 (0571)

【ストックホルム2017年4月20日PR Newswire=共同通信JBN】

*Symsoft MVNO Platformの使用により顧客数は350万人を超える

Virgin Mobile Middle East and Africa(VMMEA)の顧客数は現在350万人を超え、中東アフリカ(MEA)地域における揺るぎないMVNOリーダーとなった。シムソフト(Symsoft)は戦略的技術パートナーとして、Symsoft MVNO Platformおよびその総合的サービス・ポートフォリオを通じてVMMEAの成功を支援している。

(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/491807/Symsoft_Logo.jpg

VMMEAは中東地域で最初にライセンスを取得したMVNOであり、現在中東アフリカ地域で350万人超の顧客にVirgin MobileおよびFRiENDiのモバイルブランドでサービスを提供している。VMMEAは、完全なモバイル音声・データサービスを提供している。これは、広範なデジタル化を通じて顧客の使い勝手を良くするとともに、顧客の携帯電話、タブレット、ドングルを1つの契約で接続するという革新的なアプローチである。

ミッケル・ビンターVMMEA創設者兼ディレクターは「当社はこれまでこれらのセグメントで十分なサービスの提供を受けていない市場に参入し、顧客に魅力的なモバイルサービスを開発し、向上させてきた。サービスを提供する各々の市場から学び、変化する業界に対応するために製品と流通を絶えず革新することにより、この地域における最大のMVNOグループとなった。当社は戦略的技術パートナーのであるシムソフトと協力し、当社のすべての地域市場でSymsoft MVNO Platformを活用している。当社は製品イノベーションと迅速な市場機会活用能力などを他社との差別化要因としており、シムソフトとのパートナーシップはVMMEAの成功の重要な要素であると考えている」と語った。

VMMEAは創業以来、Symsoft MVNO Platformを使用して優れた顧客経験を実現してきた。Symsoft MVNO製品スイートは、リアルタイムトラフィック管理と付加価値サービスを一体化したサービス論理を自立的に定義する機能をVMMEAに提供している。Symsoft MVNO Platformが提供するオープンAPIにより、すべての市場セグメントに適した顧客サービスチャネルとの統合が可能になる。

シムソフトのマネジングディレクター、ヨハン・ローゼンタール氏は「VMMEAを最も重要な顧客の1つと呼ぶことを誇りにしている。VMMEAは、当社のMVNO Platformがサポートする革新的で最新のモバイルプロバイダーの代表である。VMMEAは、自社顧客のニーズを満たすだけでなく、急速に進化している地域の顧客に新たな利便性をもたらしている。MVNO Platformとサービス・ポートフォリオがVMMEAの成功を支え続けていることをうれしく思う。VMMEAには明るい未来があると確信している」と述べた。

▽シムソフト(http://www.symsoft.com )について

シムソフトは、リアルタイムBSS、付加価値サービス、詐欺防止およびシグナリングセキュリティーの分野において革新的で安定、拡張性のあるソフトウェアとサービスを提供し、40カ国以上で70社を超える携帯電話オペレーターから信頼されるパートナーである。当社のポートフォリオのアプリケーションを組み合わせ、豊富な経験を活用することにより、従来のオペレーター、バーチャルオペレーター、イネーブラー、インターネット・オブ・シングス(IoT)サービスプロバイダー向けにエンドツーエンドソリューションを提供することができる。顧客ニーズに応えるために、当社のソリューションは、業務用に管理対象サービス、またはクラウドで提供されている。

当社は、フレキシブルな配置オプションと複数レベルのサービスによる市場投入までの時間短縮、新たな収入源へのアクセス提供、不正行為の制限、所有コストの大幅削減で、顧客の競争力を強化することにより顧客にとっての価値を生み出している。

シムソフトは、ストックホルムのナスダック株式市場に上場しているCLX Communications AB (publ.) - XSTO:CLX(http://www.clxcommunications.com )のオペレーター部門である。

ソース:Symsoft

Virgin Mobile Middle East and Africa Growing Rapidly, Surpassing 3.5 Million Customers Served via the Symsoft MVNO Platform

PR68239

STOCKHOLM, Apr. 20, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Virgin Mobile Middle East and Africa (VMMEA) has now surpassed 3.5 million

customers, making it the undisputed MVNO leader in the MEA region. As a

strategictechnical partner, Symsoft is supporting the success of VMMEA via the

Symsoft MVNO Platform and its comprehensive services portfolio.

     (Logo: http://mma.prnewswire.com/media/491807/Symsoft_Logo.jpg )

Virgin Mobile Middle East and Africa (VMMEA) was the first licensed MVNO to

launch in the Middle East region, and today is offering services under the

Virgin Mobile and FRiENDi mobile brands across the region, collectively serving

more than 3.5 million customers. VMMEA is offering full mobile voice and data

services, which are made easy to use for the customers via extensive

digitalization, as well as an innovative approach to connecting the customer's

mobile phones, tablets and dongles under a single subscription.

"We have reached previously underserved market segments by developing and

evolving attractive mobile services to customers in these segments" says Mikkel

Vinter, Founder & Director of VMMEA. "Learning from each market we serve, and

constantly innovating our product and distribution to meet a changing industry,

we have become the biggest MVNO group in the region. We work with Symsoft as

one of our strategic technical partners, and utilize the Symsoft MVNO Platform

in all our regional markets. As our differentiating factors include product

innovation and an ability to quickly capitalize on market opportunities, we

consider ourpartnership with Symsoft an important element of VMMEA's success"

continues Mr. Vinter.

Ever since its inception, VMMEA has used the Symsoft MVNO Platform to create a

superior customer experience, and the Symsoft MVNO product suite provides VMMEA

with the ability to independently define service logic combined with real-time

traffic management and value added services. The open APIs provided by the

Symsoft MVNO Platform allow for integration with customer service channels

appropriate for all market segments.

"We are proud to call VMMEA one of our most important customers, and they

represent the innovative and modern mobile provider that our MVNO Platform was

built to support" says Johan Rosendahl, Managing Director at Symsoft. "VMMEA is

not only meeting the needs of their customers, they are creating new benefits

for the customers in a region that is evolving rapidly. It is exhilarating to

see that our MVNO Platform and services portfolio continue to support the

success ofVMMEA, and we are confident that VMMEA has a bright future ahead of

it" continues Mr. Rosendahl.

About Symsoft - http://www.symsoft.com

Symsoft is a trusted partner to more than 70 Mobile Operators in over 40

countries, providing innovative, robust and scalable software and services for

our customers in the areas of Real-Time BSS, Value Added Services, Fraud

Prevention and Signalling Security. Combining applications in our portfolio and

leveraging our substantial experience allows us to deliver end to end solutions

for traditional operators, virtual operators and enablers as well as IoT

Service Providers. In order to cater to our customers' needs, our solutions are

provided on-premises, as a managed service or in the cloud.

We create value for our customers by strengthening their competitive position

by reducing their time to market, providing access to new revenue streams,

limiting fraud and achieving significant reductions in the cost of ownership

through flexible deployment options and multiple service levels.

Symsoft is the operator division of CLX Communications AB (publ.) - XSTO:CLX

(http://www.clxcommunications.com ) listed on Nasdaq stock exchange in

Stockholm.

SOURCE: Symsoft

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中