BARC IndiaがEKAM製品でデジタルの難題を解消へ

Broadcast Audience Research Council India

BARC IndiaがEKAM製品でデジタルの難題を解消へ

AsiaNet 68138 (0525)

【ムンバイ2017年4月10日PR Newswire=共同通信JBN】BARC Indiaは10日、デジタル測定製品のブランド名とロゴを備えた待望のデジタル測定サービスを段階的に展開すると発表した。同社のデジタル製品はEKAM(サンスクリットで1を意味する)ブランド名で発売される。EKAMのロゴはBARC Indiaの4つの色(赤、青、黄、緑)から着想を得た。このブランド設定は、テレビおよびデジタルにおけるすべての測定製品のための単一プラットフォームを業界に提供するというBARC Indiaのコミットメントを明確に示している。

Logo: http://mma.prnewswire.com/media/488354/EKAM_BARC_Logo.jpg

EKAM製品スイートはEKAM Pulse、EKAM Beam、EKAM Stream、EKAM Ad-Scan、EKAM Integraから成る。

EKAM Pulseはビデオ広告キャンペーンを測定し、BARC Indiaが展開する最初のデジタル製品である。リリースされる次の製品となるEKAM Beamは、デジタル機器で視聴されるリニアブロードキャストを測定する。EKAM Streamはノンリニアおよびピュアプレイのデジタルビデオコンテンツを測定する。BARC Indiaは、この種では世界初の製品EKAM Ad-Scanを業界に提供する。これはインドにおけるデジタル広告の全体を見渡すことを可能にし、広告費用がどこに支出され、どのセクターでより多くのデジタル広告が製作されているかを見ることができる。今回のスイートの最終製品EKAM Integraは、より精度の高い増分リーチ数を提供する共通かつ堅ろうで独立した視聴者数を業界に提供することに役立つ。これを実現するため、BARC Indiaのテレビデータは、全数測定とビッグデータに加え、単一ソースおよびデジタルブースター・パネルを活用してデジタルビデオデータと結びつけられる。

デジタル分野における広告主は現在、数々の課題に直面している。中でも、データのパブリッシャー/プラットフォームへの依存、インプレッションの数量差異の欠如、ユニークおよび重複排除リーチおよびパブリッシャー/プラットフォームにおけるフリークエンシーの閲覧不能、ROIの情報不足である。

ジョイントインダストリー企業のBARC Indiaはこの問題を研究し、業界特定のニーズに基づくEKAM製品スイートを開発してきた。ブランド、キャンペーン、サイト、プレースメントの重複を排除して、デバイスにおけるユニークリーチおよびフリークエンシーを提供することによって、EKAMソリューションは異なるプラットフォームやオファーリングの分析および比較を可能にする。デジタルサイドにおける単一ソース・パネル、大規模なテレビおよびデジタルブースター・パネル、全数調査レベル・インプレッション、ビッグデータによって、EKAMは増分リーチなどの主要なメトリックスを表示する極めて堅ろうかつ正確な能力を提供する。

BARC Indiaのパルト・ダスグプタ最高経営責任者(CEO)は「当社デジタル製品のEKAMの発売を発表できることをうれしく思う。エコシステムは、あらゆるパイプおよびデバイスにおけるビデオ広告とコンテンツの両方を測定する必要がある。ブランド名が示すように、BARC Indiaはテレビとデジタル測定を統合する目標に向かって取り組んでいる。われわれはEKAM製品スイートを今後1年半から2年かけて展開していく。スイートは業界に独立した第3者測定、視聴者の検証、ビデオ広告およびコンテンツの見よさを提供する」と語った。

▽BARC Indiaについて

BARC IndiaはインドのTelevision Audience Measurement Systemを設計、委託、監督、所有する明確な目標を掲げ、2012年にインドで設立されたジョイントインダストリー団体である。BARC Indiaはテレビ視聴者測定、放送、広告およびメディアエージェンシーの主要3者で構成されるジョイントベンチャーである。その3つの代表組織Indian Broadcasting Foundation(IBF)、Indian Society of Advertisers(ISA)、Advertising Agencies Association of India(AAAI)は3業界を代表している。3業界が協力することによって、極めて大規模で継続的なイニシアチブを開始するために必要な財政上および知的なリソースを、堅ろうで透明性があり、かつ責任がある管理の枠組みの中で利用することが可能になった。インドおよび世界の利害関係者は、総合的で正確かつ信頼できるタイムリーなテレビ視聴者測定システムを連続して利用できる。

ウェブ:http://www.barcindia.co.in

Twitter:@BARCIndia

▽問い合わせ先

Mr. Partho Dasgupta

CEO, BARC India

partho.dasgupta@barcindia.co.in

+91-22-49226611

Ms. Seema Singh

Sr. Manager - PR & Communications

seema.singh@barcindia.co.in

+91-9702333354

ソース:Broadcast Audience Research Council India

BARC India to Solve the Digital Puzzle With its 'EKAM' Range of Products

PR68138

MUMBAI, Apr. 10, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

BARC India today announced the phased roll-out of its much-awaited digital

measurement service along with the brand name and logo of its digital

measurement products. The digital products will be launched under the brand

name EKAM (Sanskrit for 'One'). The logo of EKAM draws inspiration from the

four colors (red, blue, yellow and green) as BARC India. The branding

highlights BARC India's commitment to provide industry with a single platform

for all measurement products, across TV and digital.

Logo: http://mma.prnewswire.com/media/488354/EKAM_BARC_Logo.jpg

The EKAM suite of products will include: EKAM Pulse, EKAM Beam, EKAM Stream,

EKAM Ad-Scan and EKAM Integra.

EKAM Pulse will measure video ad campaigns and will be the first digital

offering to be rolled-out by BARC India. EKAM Beam, the next product lined-up

for release, will measure linear broadcast that is viewed on a Digital device.

EKAM Stream, will measure both non-linear and pure-play digital video content.

BARC India will also provide industry with EKAM Ad-Scan - which will be a

global first-of-its-kind product. It will give an overview of digital ads in

India, look at where the advertising money is being spent and which sectors are

producing more digital ads. The final product in this suite - EKAM Integra -

will help industry with common, robust and independent audience numbers that

will give more accurate incremental reach figures. To do this, BARC India's TV

data will be tied with digital video data with the help of single-source and

digital booster panels on top of the census measurement and big data.

Advertisers in digital space face several issues today. These include:

dependency on publishers/platforms for data, lack of quantifiable differences

in impressions, inability to see unique and de-duplicated reach and frequency

across publishers/platforms and lack of knowledge on ROI, among others.

BARC India, as a joint industry company, has been studying the problems and has

developed the EKAM suite of products based on industry-specific needs. By

providing unique reach and frequency across devices de-duplicated by brand,

campaign, site or placement, the EKAM solutions will allow analysis and

comparison of different platforms and their offerings. With a single-source

panel, large TV and digital booster panels, census level impressions and Big

Data on digital side, EKAM will offer a much more robust and accurate ability

to show key metrics like incremental reach.

"We are happy to announce the launch of the EKAM, our digital offering. The

ecosystem needs measurement of both - video ads and content, whatever the pipe

and device maybe. As the brand name suggests, BARC India is working towards its

goal of integrating TV and digital measurement. Our EKAM suite of products will

be rolled out over the next 18-24 months. It will provide the industry with

independent third-party measurement, verification of audience and eventually

viewability of video ads and content," said Partho Dasgupta, CEO, BARC India.

About BARC India

BARC INDIA is a joint industry body set up in India in 2012 with the specific

purpose of designing, commissioning, supervising and owning India's Television

Audience Measurement System. BARC India is a joint venture bringing together

the three key stakeholders in Television Audience Measurement, Broadcasters,

Advertisers and Advertising & Media Agencies. Their respective apex bodies, the

Indian Broadcasting Foundation (IBF), the Indian Society of Advertisers (ISA)

and the Advertising Agencies Association of India (AAAI), represent the three

industries. The three way alliance ensures that the sizable resources -

financial as well as intellectual, required to mount such a massive,

continuously running initiative are made available within a robust, transparent

and accountable governance framework. Stakeholders, in India and around the

world, enjoy uninterrupted access to comprehensive, accurate, reliable and

timely television audience measurement system.

Web : http://www.barcindia.co.in

Twitter: @BARCIndia

For further queries please contact:

Mr. Partho Dasgupta

CEO, BARC India

partho.dasgupta@barcindia.co.in

+91-22-49226611

Ms. Seema Singh

Sr. Manager - PR & Communications

seema.singh@barcindia.co.in

+91-9702333354

SOURCE: Broadcast Audience Research Council India

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