DHL eCommerceが成長中著しい日本の越境eコマース市場をさらに加速させる

DHL eCommerce

DHL eCommerceが成長中著しい日本の越境eコマース市場をさらに加速させる

AsiaNet 68095

  

- 新しいアウトバウンド越境物流センターが、日本のオンラインストア業者による世界最大のeコマース市場への直接販売を支援する

東京、2017年4月10日/PRNewswire/ -- ニュースワイヤ/ -- ドイツポストDHLグループ(DPDHLグループ)の事業部であるDHL eCommerce は、年平均成長率16%のペースで増大し、2018年には11億ユーロ超に達すると予測される、日本で急成長中の越境eコマース市場をさらに活性化させます[1]。DHL eCommerce は、日本のオンラインストア業者による世界の最も活発なeコマース市場の一部での直接販売を実現するため、成田の新しいアウトバウンド越境物流センターの稼働を正式に開始しました。

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DHL eCommerce のマネージングディレクターである佐々木佳彦は次のように述べています。「日本では、アマゾンやeBayといったマーケットプレイスでの中小企業や販売業者が、欧州、アジア、米州の市場をターゲットとする主要な越境eコマースでのプレイヤーです。そうしたプレイヤーが自分の事業を成長させ、より幅広い顧客層に国際的に到達することを可能にするためには、経費を抑えたまま質の高いサービスを提供する、より多様な海外発送ソリューションが必要になります。買い物カゴから配達までのロジスティクスをシームレスなプロセスとするITの統合のような、特定のeコマース・サービスも必要とされています。」

越境eコマースの推計金額が408億ドル(385億ユーロ)の米国は、日本のeコマース製品のトップの輸出先です[2]。欧州も、日本のネット事業者に非常に大きな機会を提供しています。現在、域内には3億310万人のデジタルバイヤーが存在し、eコマース売上総額は3,703億ドル(3,494億ユーロ)に達しています[3]。

ネット事業者の日本から世界へのシームレスな配送を支援するため、DHLはDHLエクスプレスによるプレミアム・サービスからDHL eCommerce による費用対効果の高いソリューションまで、時間と範囲の両方を指定するエンドツーエンドの追跡付きの海外発送の選択肢を提供します。さまざまな顧客の要求に対応するため、新物流センターと共に、DHL eCommerce は欧州、米国および英国向けの新たな海外発送のプロダクトを導入します。DHL eCommerce のポータルサイトによって、ネット事業者は、個別または一括の出荷のための注文の準備、追跡、そして報告書作成を単一のポータルから行うことで、DHLのネットワークにシームレスに統合することが可能になります。

また佐々木佳彦は次のように述べています。「eコマースのパワーは物的障壁を取り除く能力にあります。eコマース企業は、地理的境界に制限されず、世界の巨大な顧客ベースにサービスと製品を提供する柔軟性を備えています。DHLには日本市場に関する深い理解とグローバルネットワークおよび世界220以上の国・地域における専門知識があり、これらを組み合わせることで、当社は、世界市場での日本のオンラインストア業者の事業の成長を実現いたします。」

DHL eCommerce はドイツポストDHLグループ(DPDHL グループ)の事業部で、2014年に同グループが重点分野とするeコマース・ロジスティクス・ソリューションの一部として設立されました。同グループの日本における姉妹事業部門であるDHL Express、DHLサプライチェーンおよびDHLグローバルフォワーディングと共に、同グループはeコマースの小売事業者にエンドツーエンドのソリューションを提供しています。これには、DHL Expressが提供するプレミアム・サービスおよびDHL eCommerce が提供する手頃なソリューションによる越境配送、DHL eCommerce およびDHLサプライチェーンによるフルフィルメント・ソリューション、そしてDHLグローバルフォワーディングによる航空、海上、陸上輸送、鉄道ソリューションが含まれます。

[1] 日本の経済産業省とDHL ecommerce の社内分析

[2] Key business drivers and opportunities in cross-border e Commerce, Payvision, 2016

[3] 同上

-以上-

本件に関するお問い合わせ先:

DHL eCommerce

Media Relations

Cheryl Han / Andreana Chang

Phone: +65 6879 8012 / +65 6879 8067

E-mail: cheryl.han@dhl.com / andreana.chang@dhl.com

DHL - 世界のロジスティクス企業

DHLはロジスティクス業界のグローバルにおけるリーディングブランドです。グループの各部門が提供するサービスは、他社の追随を許さない広範囲なポートフォリオを構成しており、国内および国際小包配達から、eコマースの受注・商品配送、国際エクスプレス、陸上、航空・海上輸送、産業サプライチェーンマネジメントにまでおよびます。世界220以上の国・地域で35万人の従業員が、人々やビジネスをしっかりと確実に繋ぎ、グローバル貿易のフローを支えています。テクノロジー、ライフサイエンスやヘルスケア、エネルギー、自動車、そして小売りなどの産業、成長市場向けの特別なソリューション、これまでの社会的責任へのコミットメント実績および発展市場における強固な事業基盤から、「世界のロジスティクス企業」と明白に位置付けられています。DHLは、ドイツポストDHL傘下のブランドで、グループ全体の2016年の売上は570億ユーロ超に達します。

(日本語リリース:クライアント提供)

DHL eCommerce Gives Japan's Booming Cross-border E-commerce Market an Extra Boost

PR68095

TOKYO, April 10, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- New outbound cross-border Distribution Center will help Japan's online

merchants sell directly to the world's biggest e-commerce markets

DHL eCommerce, a division of Deutsche Post DHL Group (DPDHL Group), is set to

give an extra boost to Japan's booming cross-border e-commerce industry which

is growing at a CAGR of 16 percent and estimated to exceed EUR1.1 billion in

2018[1]. The company officially launched its new outbound cross-border

Distribution Center located in Narita, to enable Japan's online merchants to

sell directly to some of the hottest e-commerce destinations worldwide.

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"In Japan, SMEs and sellers on marketplaces such as Amazon and eBay are the

main cross-border e-commerce players, targeting markets in Europe, Asia, and

the Americas. To enable them to grow their business and reach a wider customer

base internationally, they need a greater variety of international shipping

solutions with high quality services while keeping their operational costs low.

Specific e-commerce services are also needed, such as IT integration from

shopping cart to delivery for a seamless logistics process," said Yoshihiko

Sasaki, Managing Director, DHL eCommerce Japan.

With an estimated cross-border e-commerce value of USD40.8 billion (EUR38.5

billion), the U.S. is one of the top export destinations for Japan's e-commerce

products[2].  Europe also presents a tremendous opportunity for Japanese

e-tailers. There are currently 303.1 million digital buyers in the region and

total e-commerce sales volume has hit USD370.3 billion (EUR349.4 billion)[3].

To help e-tailers seamlessly deliver from Japan to the world, DHL offers both

time and range definite international shipping options with end-to-end

tracking, from premium services by DHL Express to cost-effective solutions from

DHL eCommerce. With the new Distribution Center, DHL eCommerce will introduce a

new range of international shipping products to Europe, U.S. and U.K. to cater

to varying customer requirements. The DHL eCommerce Web Portal enables

e-tailers to seamlessly integrate their orders into the DHL network by

preparing orders for shipping individually or in bulk, track and generate

reports all from a single portal.

"The power of e-commerce lies in its ability to break physical barriers.

E-commerce companies are not limited by geographical borders and have the

flexibility to offer services and products to a huge base of customers

globally. By combining the deep understanding of the Japanese market which DHL

has, with DHL's global network and expertise in over 220 countries and

territories, we are in a good position to enable Japanese online merchants to

grow their business in the international market," added Sasaki.

DHL eCommerce is part of Deutsche Post DHL Group, established in 2014 as part

of the Group's growing focus in e-commerce logistics solutions. Along with its

sister divisions DHL Express, DHL Supply Chain and DHL Global Forwarding in

Japan, the Group offers end-to-end solutions for e-commerce retailers. This

includes cross-border shipping with a premium offering from DHL Express and

affordable solutions from DHL eCommerce; fulfillment solutions through DHL

eCommerce and DHL Supply Chain; and air/sea/road/rail freight solutions from

DHL Global Forwarding.

[1] Ministry of Economics Trade and Industry Japan and DHL eCommerce internal

analyses

[2] Key business drivers and opportunities in cross-border e-commerce,

Payvision, 2016

[3] Ibid.

                                       - End -

Media Contact:

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E-mail: cheryl.han@dhl.com / andreana.chang@dhl.com

DHL -- The logistics company for the world

DHL is the leading global brand in the logistics industry. Our DHL family of

divisions offer an unrivalled portfolio of logistics services ranging from

national and international parcel delivery, e-commerce shipping and fulfillment

solutions, international express, road, air and ocean transport to industrial

supply chain management. With about 350,000 employees in more than 220

countries and territories worldwide, DHL connects people and businesses

securely and reliably, enabling global trade flows. With specialized solutions

for growth markets and industries including technology, life sciences and

healthcare, energy, automotive and retail, a proven commitment to corporate

responsibility and an unrivalled presence in developing markets, DHL is

decisively positioned as "The logistics company for the world".

DHL is part of Deutsche Post DHL Group. The Group generated revenues of more

than 57 billion euros in 2016.

SOURCE  DHL eCommerce

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