Madhouse Inc.、2016年に4億2300万ドルの総売上高を達成

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Madhouse Inc.、2016年に4億2300万ドルの総売上高を達成

AsiaNet 68009 (0470)

【上海4月5日2017年4月5日PR Newswire=共同通信JBN】

*世界最大の独立系モバイル広告プラットフォーム会社に

Madhouse Inc.は2016年、4億2300万ドル(28億人民元)の総売上高を達成し、世界最大のモバイル広告プラットフォーム会社に成長する先駆けとなった。

2006年1月1日に創業のMadhouseはモバイルに特化した最初の広告会社の1つである。中国で事業を開始し、2012年にはインド市場でのオペレーションを開始して国際展開を図った。現在、当社はインド最大のモバイル広告の会社である。

Madhouse Inc. は最高のモバイル広告ソリューションを広告主に提供することに専念しており、同時にモバイルビジネスにおいてプログラマティック・バイイングの発展に注力している。2014年、当社はワンストップのモバイル広告プログラマティック・プラットフォームを発表し、ブランドの広告主、アプリのマーケター、eコマースの広告主、モバイルパブリッシャーに一層効果的なソリューションを提供している。

モバイル・プログラマティック・プラットフォームのPremiumMadはプレミアムな在庫とネイティブアドを提供している。70以上のHero Appsと統合され、広告在庫の品質を確実にし、ブランドセーフティーを強化している。

アプリマーケターとeコマース広告主向けとして、一体型のROIベース最適化プラットフォームである当社のPerforMadにはFacebook、Googleプラットフォーム、その他精選されたプレミアムなSSPが統合されており、広告主にワンストップのモバイル広告最適化ソリューションを提供するよう設定されている。

Madhouse Inc.は2017年にOTTテレビの広告市場に参入してサービスの幅を広げ、さらに確固としたソリューションを広告主に提供する予定である。

Madhouse Inc.の創業者兼最高経営責任者(CEO)でMMA Chinaの共同創立者のジョシュア・マー氏は5年連続でMobile Advertising Standards & Measurement Guidelines Committee(モバイル広告の基準と測定ガイドライン委員会)の会長に選ばれた。マー氏はモバイル広告の基準と測定のガイドラインを確立し、こうした基準とガイドラインの順守を促進するために業界中のパートナーと密接に取り組んでいる。

マー氏は「われわれは過去11年間のモバイル広告業界の成長と進化を目の当たりにしてきた。われわれはこれからも常に精力的に、モバイル広告ビジネスにコミットする。市場をリードし続け、中国と世界において、これからの10年でさらなる実績を成し遂げるだろう」と述べた。

さらにマー氏は、Madhouse Inc.は今後も広告主、エージェンシー、デマンドサイドのプラットフォーム、測定のサードパーティー、データ会社、メディア、サプライサイドのプラットフォームと提携し、さらに進歩したエコシステムに貢献すると加えた。

▽Madhouseについて

Madhouseは2006年に創業の大手モバイル広告プラットフォームとサービスの会社である。モバイルのデータ駆動プログラマティックに特化するMadhouseは顧客のモバイル・マーケティング投資を最適化することを目指している。これは中国におけるブランドの広告主のターゲットオーディエンスとのエンゲージメントを支援し、ブランドの認知度を確立し、購買意欲と顧客ロイヤルティーを強化するだけでなく、世界中のクオリティーユーザーを獲得するためにモバイルアプリのマーケターにソリューションのアプリを提供している。Madhouseは2012年、インドに参入して大きなマーケットシェアを獲得し、インド市場で最大のモバイル広告会社になった。Madhouseは中国とインドに6事務所を持ち、従業員数は260人以上である。

ソース:Madhouse

Madhouse Inc. Achieves $423 million in 2016

PR68009

SHANGHAI, Apr. 5, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Becomes the World's Largest Independent Mobile Ad Platform Company

Achieving a total revenue of $423 million (2.8 billion RMB) in 2016, Madhouse

Inc. has acted as the pioneer in becoming the largest mobile advertising

platform company globally.

Founded on January 1, 2006, Madhouse is one of the first advertising companies

focusing exclusively on mobile. Having started from China, the company went

international to start its operations in the Indian market in 2012. It is now

the largest mobile advertising company in India.

Madhouse Inc. is dedicated to providing advertisers with the best mobile

advertising solutions, at the same time driving for the programmatic buying

evolution in the mobile business. In 2014, the company launched its one-stop

mobile advertising programmatic platforms, providing more effective solutions

for brand advertisers, app marketers, e-commerce advertisers, and mobile

publishers.

PremiumMad is a mobile programmatic platform offering premium inventories and

native ads to brand advertisers. It has been integrated with 70+ hero apps,

which ensures advertising inventory quality and enhances brand safety.

For app marketers and e-commerce advertisers, PerforMad, the company's

all-in-one ROI based optimization platform, has integrated Facebook, Google

platforms and other selective premium SSPs. It is tailored to provide

advertisers with one-stop mobile advertising optimization solutions.

In 2017, Madhouse Inc. plans to enter the OTT TV advertising market to broaden

its services and bring more robust solutions to advertisers.

The company's founder and CEO, Joshua Maa, who is also the co-founder of MMA

China, has been elected as Chair of the Mobile Advertising Standards &

Measurement Guidelines Committee for five consecutive years. He has been

working closely with partners throughout the industry to establish mobile

advertising standards and measurement guidelines, and to promote adherence to

these standards and guidelines.

"We have witnessed the growth and evolutions of the mobile advertising industry

in the past 11 years and we will always be passionate and committed to the

mobile advertising business, " Joshua says, "We will continue to lead the

market and achieve more in the decade to come in China and globally."

He also adds that Madhouse Inc. will continue to partner with advertisers,

agencies, demand-side platforms, third party measurements, data companies,

media and supply-side platforms to contribute to a more advanced ecosystem.

About Madhouse Inc.

Founded in 2006, Madhouse is a leading mobile advertising platform and service

company. Focused exclusively on mobile data-driven programmatic, the company

aims to optimize mobile marketing investment for the clients. It not only helps

brand advertisers to engage target audience, build brand awareness, enhance

purchase intention and increase customer loyalty in China, but also provides

solutions for mobile app marketers to acquire quality users globally. Madhouse

entered India in 2012. With the highest market share, it has become the largest

mobile advertising company in the Indian market. It has more than 260 employees

and six offices across China and India.

Source:Madhouse

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