インコムジャパンがWeChat Payと提携

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インコムジャパンがWeChat Payと提携

AsiaNet 68030 (0476)

【アトランタ2017年4月4日PR Newswire=共同通信JBN】プリペイド製品および取引サービスの大手企業インコム(InComm、http://www.incomm.com/ )は4日、インコムジャパン(InComm Japan)がWeChat Payサービスのプロバイダーで中国・深センに本社を置くテンセント・グループの子会社Tencent FiT(Financial Technology)と提携したと発表した。

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WeChat Payは、中国で月間8億4900万以上のユーザーを誇り、1日当たり5億以上の取引を処理するSNSの「WeChat(Weixin)」のユーザー向け決済サービスである。このサービスは中国でのモバイル決済手段の主流の1つになっている。今回の提携によりインコムのPOSAテクノロジー(注)によって、日本を訪問する中国人は自国ですでに行っているように、スマートフォンを使って商品およびサービスの決済を行うことが可能となる。

インコムジャパンのPOSAネットワークは日本の5万以上の小売店舗と接続されており、顧客はWeChat Pay発行のバーコードを使って小売店で買い物ができる。このPOSAテクノロジーを利用することによって、販売した店舗がWeChat Pay顧客アカウントに請求できる。これは、専用端末の設置を不要にし、WeChat Payサービスをすべてのインコム加盟小売店で利用可能にする。

インコムジャパンのビジネスデベロップメント・ディレクターの鬼頭潤一氏は「うれしいことに当社のPOSAテクノロジーが代替償還目的に利用できると発表でき、またWeChatが当社に参加してくれたことを大変うれしく思う。2020年開催の東京五輪を控え、日本の小売店は世界規模の決済手段を備えることが極めて重要であり、それは旅行者にとっても便利である。われわれの使命は、これをサポートすることである。今回の提携は、世界市場の小売店およびプリペイドカード発行会社にとって大きな追加価値をもたらすと確信している」と語った。

2016年、日本を訪問した中国人観光客は500万人を超え(http://www.jnto.go.jp/jpn/news/press_releases/pdf/20161019_2.pdf )、これまでに訪日した最大の観光客数を記録した。旅行のタイプもグループから個人へと変化しており、旅行者があらかじめ計画された場所だけを訪問することはなくなった。今回の新提携によって、免税販売を取り扱う小売店だけではなく、すべての小売店舗がポイントオブセールでの登録を通じた決済をプロセスすることが可能になる。

▽インコム(InComm)について

小売店舗のポイントオブセール・システムとの一体化を活用することで、インコムは広範なプロバイダーとの接続を提供し、顧客が50万以上の小売店舗で日常的な取引をすることを可能にしている。顧客がプリペイド製品をアクティベートし、請求書を決済し、メンバーシップカードによるリアルタイムのディスカウントを受け、デジタル製品を店舗で購入し、オンラインアカウントに資金を追加する際、インコムは常に独自のギフト贈呈チャンスを提供し、忙しい買い物客に対応し、ロイヤルティープログラムを通じて付加価値を提供し、現金ベースの顧客にサービスを提供する。206件の世界的な特許を保有するインコムはアトランタに本社を置き、30カ国以上で事業展開している。詳細はウェブサイトwww.incomm.comを閲覧するか、www.twitter.com/incomm、www.facebook.com/incomm、www.linkedin.com/company/incomm もしくは www.incomm.com/blogを参照。

▽インコムジャパンについて

インコムジャパンは米国に本社を置く世界最大のPOSAカード流通企業の日本の子会社である。同社はPOSAカードに関する多数の特許テクノロジーを有し、日本の約5万の小売店舗にそれを展開している。

▽テンセント(Tencent Holdings Limited)について

テンセントは香港証券取引所に上場(企業コード:00700)する企業で、2016年時点で中国最大の市場資本を擁する企業である(1兆6080万元)。

(注)日本では、「POSA」および「POS Activation」はインコムの登録商標である。

ソース:InComm

InComm Japan Partners with WeChat Pay

PR68030

ATLANTA, Apr.4, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

InComm ( http://www.incomm.com/ ), a leading prepaid product and transaction

services company, announced today that InComm Japan is partnering with Tencent

FiT (Financial Technology), the provider of WeChat Pay services and part of the

Tencent group of companies headquartered in Shenzen, China.

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WeChat Pay is a payment  service for users of SNS "WeChat (Weixin)" that boasts

more than 849 million monthly active users in China, handling more than 500

million transactions a day. The service is becoming one of the main streams of

Chinese mobile payment methods. With this partnership, InComm's POSA

technology(1) will enable Chinese visitors in Japan to use their smartphone to

pay for products and services, just as they already do in their home country.

InComm Japan's POSA network, which connects with more than 50,000 retail stores

in the country, will facilitate customer purchases at the point of sale

utilizing WeChat Pay issued barcodes. By leveraging this POSA technology,

WeChat Pay customer account billing can be applied at the point of sale. This

makes it unnecessary to set up a dedicated terminal and makes WeChat Pay

services possible at all InComm retailers.

"We are pleased to announce our POSA technology is now available for

alternative redemption purposes and very excited to have WeChat joining us,"

said Junichi Kito, Director of Business Development at InComm Japan. "In

looking forward to the Tokyo Olympics in 2020, it is critical for Japanese

retailers to prepare for global payment methods, which are convenient for

travelers, and it is our mission to support that. We believe this will bring a

great additional value for retailers and prepaid issuers in the global market."

In 2016, the number of Chinese visitors to Japan exceeded 5 million (

http://www.jnto.go.jp/jpn/news/press_releases/pdf/20161019_2.pdf ), the largest

number of tourists ever to visit the island nation. The type of travel

undertaken is also shifting from group travel to personal travel, and travelers

no longer visit only preplanned destinations. This new partnership will allow

all retail stores, not just those which typically handle tax-free sales, to

process payments through registers at the point of sale.

About InComm

Leveraging deep integrations into retailers' point-of-sale systems, InComm

provides connectivity to a variety of service providers that allow consumers to

conduct everyday business at more than 500,000 points of retail distribution.

Whether those consumers are activating prepaid products, paying bills, enjoying

real-time discounts through a membership card, purchasing digital goods

in-store or adding funds to an online account, InComm is there to provide

unique gift-gifting opportunities, cater to on-the-go shoppers, deliver added

value through loyalty programs and serve cash-based consumers. With 206 global

patents, InComm is headquartered in Atlanta with a presence in more than 30

countries. Learn more at www.incomm.com or connect with us on

www.twitter.com/incomm, www.facebook.com/incomm,

www.linkedin.com/company/incomm or www.incomm.com/blog.

About InComm Japan

InComm Japan is a Japanese subsidiary of the world's largest POSA card

distributor headquartered in the United States. We have multiple patented

technologies of POSA cards and we are deploying them to approximately 50,000

retail stores in Japan.

About Tencent (Tencent Holdings Limited)

Tencent is a publicly traded company on the Hong Kong Stock Exchange (company

code: 00700) and is the largest company in China in terms of market

capitalization in 2016 (1.608 trillion Chinese yuan).

(1) In Japan, "POSA" and "POS Activation" are registered trademarks of InComm

Japan.

SOURCE: InComm

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