eスポーツ大手のWCAが2017年度計画を発表、さらにイノベーション推進

World Cyber Arena

eスポーツ大手のWCAが2017年度計画を発表、さらにイノベーション推進

AsiaNet 67973 (0461)

【北京2017年3月28日PR Newswire=共同通信JBN】中国のグローバルなeスポーツ・トーナメント大手、World Cyber Arena(WCA)は3月23日、北京で記者会見し、新年度計画を発表、2017年にはさらなるイノベーションと改革を実施すると宣言した。

▽トーナメントに関するイノベーション

WCAは2017年にさらに多くの機会を活用する方針であり、すでにこれまでにトーナメント計画のイノベーションと調整を行った。まず、トーナメントは五輪と同じシステムを採用、eスポーツ競技の種類を増やし、WCAを世界のプレーヤーが参加し、楽しむことができるイベントに変える。他方、WCAはより高い文化水準を促進し、競技のスポーツマンシップだけでなく国民的プライドを高めるものとする。

▽WCAグローバルeスポーツ連合を拡大

WCA Global eSports Alliance(WCAグローバルeスポーツ連合)は昨年12月、中国北西部にある寧夏回族自治区の首都銀川のWCA本部で創設された。銀川でWCAは、20以上の国と地域から集まったeスポーツ企業や団体による初のeスポーツ・サミットを開催した。WCAは今年、さらに連合のメンバーを10メンバー増やし、すべての当事者がウィンウィン状況を共有、達成できるプラットフォームを創出することを計画している。

▽国際eスポーツ教育を先導

WCAは、GH  eスポーツ教育と提携して、国際的なeスポーツ教育プロジェクトを作成中であり、これにはカレッジ、総合大学、グローバルなeスポーツ連合、トップレベルのトーナメント・プラットフォーム、オンラインおよびオフラインの教育センターなどの組織や機関のリソースを活用している。このプロジェクトは、eスポーツ・コースの設計、教職員の訓練、eスポーツ専攻卒業生の雇用を統合した完全なシステムになる予定。WCAはまた、このプロジェクトを国際市場に拡張し、業界の優れたアイデアや才能がグローバルに共有されるようにする方針である。

WCAは2017年、その傑出した道の途上にある。WCAは、すでに世界のeスポーツ・サードパーティー・プラットフォームのランドマークであり、今後もトーナメント・システムの革新と完成およびeスポーツのエコシステムの育成を継続する意向である。

ソース:World Cyber Arena

More Innovations Come to World Cyber Arena in 2017

PR67973

BEIJING, March 28, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

World Cyber Arena (WCA), a China based global eSports tournament leader,

released its new-year plans at a press conference held in Beijing on March 23,

declaring that the company will have more innovations and advancements in 2017.

Innovations on the tournaments

WCA will embrace more opportunities in 2017 and has made some innovations and

adjustments on its tournament plans. On one hand, the tournament adopts the

same system of Olympic Games and adds more types of eSports competition,

transforming WCA into an event where global players can participate and enjoy.

On the other hand, WCA is promoting a higher level of culture, advancing not

only competitive sportsmanship, but also national pride.

Expanding WCA Global eSports Alliance

WCA Global eSports Alliance was established last December at WCA's headquarters

in Yinchuan, the capital city of Ningxia Hui Autonomous Region in northwest

China, where WCA held its first eSports summit with eSports companies and

associations from more than twenty countries and regions. This year WCA is

planning to add ten more members and create a platform that all parties can

share and achieve win-win situations.

Pioneering international eSports education

Partnering with GH eSports education, WCA is creating an international eSports

education project, utilizing resources form organizations and institutions

including colleges, universities, global eSports alliance, top-level tournament

platforms, on-line and off-line education centers. The project will be a

complete system that integrates eSports course designing, faculty training and

the employment of eSports-major graduates. WCA is also expanding this project

to the international market so that the best ideas and talents in the industry

will be shared globally.

WCA is on the path of its excellence in 2017. Already a landmark of eSports

third-party platforms in the world, WCA will continue to innovate and perfect

its tournament system, as well as foster the ecosystem of eSports.

SOURCE: World Cyber Arena

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中